![]() |
Лекція, учасники якої дивляться фільми у форматі 3D? Для студентів-стоматологів Мюнстерського університету це цілком звичайне явище |
Новації німецької вищої школи: лекції в форматі 3D
Гасне світло, і глядачі надягають спеціальні двоколірні окуляри. Однак їх чекає не знайомство з героями "Аватара" або чергового блокбастера в форматі 3D. Та й замість пакетів з попкорном в руках у них - блокноти та ручки.
У залі сидять студенти-медики, а замість героїв бойовика на екрані - об'ємне зображення зубів, яким явно не завадить втручання стоматолога.
Максимальна візуалізація
Навчальний курс "Зубне протезування", що запропонований учням за спеціальністю "Стоматологія" у Вестфальському університеті імені Вільгельма в Мюнстері, з недавнього часу включає в себе лекції у форматі 3D.
Поки цей метод випробуваний тільки в Мюнстерському університеті, але студенти вже змогли оцінити його очевидні переваги. На їхню думку, максимальна візуалізація навчального процесу значно підвищує її ефект.
Один із слухачів курсу зізнається, що спочатку поставився до нововведення досить скептично.
"Я подумав: мало того, що це якась новомодна дурниця, так ще й стільки грошей на неї витратили. Але зараз я просто в захваті!" - Ділиться враженнями студент.
Хобі з користю для студентів
Ініціатива проводити лекції у форматі 3D належить викладачеві медичного факультету Мюнстерського вузу, доценту Крістофу Рунте. Фахівець в області зубного протезування, він давно і серйозно захоплюється тривимірною стереоскопічною фотографією. Ідеєю поєднати професійні навички із хобі він поділився з Дітером Дірксеном, експертом в галузі оптики і завідувачем кафедрою "Стоматологічні матеріали". Разом колеги розробили новий метод навчання.
За словами Крістофа Рунте, основне завдання полягало в тому, щоб ідея проведення лекцій в тривимірному форматі була реалізована з мінімальними витратами. На її фінансування пішли гроші, заплачені студентами за навчання у Німеччині, а це не так вже й багато.
"Впровадження нової технології обійшлося університету в 7200 євро, причому левова частка цієї суми була витрачена на спеціальний екран", - розповідає доцент-новатор.
Два роки знадобилося колегам, щоб у Мюнстерському університеті стартував незвичайний 3D-проект. Технічно новинка виглядає наступним чином: в аудиторії встановлюють два бімера - для правого і лівого ока, - оснащених поляризаційними фільтрами. "Зображення проектується на екран з особливим покриттям, що зберігає поляризацію світла. Глядачі надягають спеціальні окуляри, що поділяють картинку на два зображення - для правого та для лівого ока відповідно. Так виникає ефект тривимірності", - розповідає Крістоф Рунте.
За лекціями у форматі 3D - майбутнє?
Завдяки тривимірним зображенням, які Мюнстерський доцент демонструє своїм студентам, інформація стає більш наочною.
"Не будь картинка об'ємною, студенти не побачили б всі грані і кути зуба, важливі деталі могли б вислизнути від їхньої уваги, - упевнений Крістоф Рунте. - А це неприпустимо, коли маєш справу з зубами, імплантатами та зубними протезами".
Проекційну техніку та екран без труднощів можна переносити з однієї аудиторії в іншу, тому новаторським методом вже зацікавилися колеги. Зараз курси лекцій у форматі 3D розробляють на відділеннях анатомії та хірургії, а також на факультеті машинобудування Мюнстерського вузу - там, де тривимірне зображення об'єктів дозволяє значно полегшити навчальний процес.
Автори: Марко Полтронієрі, Марина Барановська
Освіта.ua
18.01.2011