Osvita.ua Вища освіта Новини вищої освіти Молоді вчені вимагають змінити порядок захисту дисертацій
Молоді вчені вимагають змінити порядок захисту дисертацій

Молоді українські науковці вимагають спростити процедуру захисту дисертацій, припинити фінансові побори з молодих учених та зупинити погіршення якості дисертаційних робіт

Молоді вчені вимагають змінити порядок захисту дисертацій

Про це йдеться у відкритому листі Рад молодих вчених провідних наукових центрів України до міністра освіти та голови Департаменту атестації кадрів, опублікованому в мережі Ukrainian Scientists Worldwide.

"Протягом більш як 20 років українські уряди декларують підтримку розвитку науки в Україні. На жаль, далі декларацій справа не йде. У цьому дусі діє і профільне міністерство, обіцяючи докласти зусиль для подолання всіх перепон до повернення української науки у світові лідери, але на ділі створюючи все нові й нові перешкоди для науковців", - йдеться у зверненні науковців.

Вони зазначають, що такою перешкодою є надзвичайна бюрократизованість процесу захисту дисертації.

"Молодий науковець має витратити значну кількість часу та своїх мізерних грошових коштів на зайві адміністративні дії, що відволікають його від основної роботи та, відповідно, погіршують якість його наукових результатів. При цьому, як показала справа псевдолікаря Слюсарчука, бюрократична складність процедури захисту не є перешкодою для зловживань нечесних громадян", - підкреслюють автори звернення.

Науковці також зазначають, що новий наказ МОНмолодьспорту №1112 "Про опублікування результатів дисертацій на здобуття наукових ступенів доктора і кандидата наук", що на перший погляд, покликаний покращити існуючу ситуацію, тільки збільшує для молодого науковця кількість паперової роботи сумнівної якості та наукової цінності.

"Схоже на те, що мовчазний протест науковців чиновники міністерства сприймають за підтримку існуючого стану речей", - йдеться у відкритому листі.

"Ми вимагаємо спростити процедуру захисту дисертацій, прибрати з неї застарілі норми, припинити фінансові побори з молодих вчених, зупинити погіршення якості дисертаційних робіт", - йдеться в листі до міністра освіти.

Для цього, Ради молодих вчених провідних наукових центрів України, вимагають від Міністерства освіти і Департаменту атестації кадрів Міністерства освіти негайно відмінити наказ "Про опублікування результатів дисертацій на здобуття наукових ступенів доктора і кандидата наук" у зв'язку із його шкідливістю для якості наукової роботи, здійснювати повідомлення про захист дисертацій лише в електронній формі абсолютно безкоштовно і відразу після подання тексту оголошення, дозволити написання дисертації англійською мовою, спростити підготовку документів до захисту тощо.

Також науковці вимагають від міністра участі молодих науковців у реформуванні правил підготовки до захисту дисертації.

Відкритий лист підтримали Ради молодих вчених Інституту фізіології ім. Богомольця, Міжнародного центру молекулярної фізіології НАН України, Інституту теоретичної фізики ім. Боголюбова, Ради молодих дослідників Інституту молекулярної біології і генетики, Інституту зоології ім. Шмальгаузена та інші.

Молоді вчені закликають своїх колег з інших наукових установ країни підтримати рух спрямований на модернізацію процедури захисту дисертацій.

Освіта.ua
29.11.2012

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.