Osvita.ua Вища освіта Українська вища освіта - мертва. Тримайтесь подалі
Українська вища освіта - мертва. Тримайтесь подалі

Українська вища освіта — мертва. Є видимість її функціонування, але це те саме, що стверджувати "Лєнін — жив!"

Українська вища освіта - мертва. Тримайтесь подалі

Набита вчорашніми абітурієнтами аудиторія гудить, немов вулик. У приміщення входить викладачка, всі затихають, шуршать зошитами, дістають ручки. Почалось таїнство науки — перша в моєму житті лекція…

"І що це було!?", — запитав себе я через півтори години. Весь цей час лекторша монотонно начитувала якусь пургу з підручника. Наступні чотири роки "освіти" мало чим відрізнялись. Добре, що з третього курсу я бував в університеті тільки на модулях і сесіях.

Визнаємо: король — голий. Українська вища освіта — мертва. Є видимість її функціонування, але це те саме, що стверджувати "Лєнін — жив!", вказуючи на блискучу лисину забальзамованого трупа.

Викидати чотири роки життя на цю примару — безглуздо:

1) Навчальні програми університетів пристосовані для економіки знань, а не економіки мислення

90% "навчання" в вузах зводиться до запам’ятовування. Терміни, дати, теореми, концепції… Все це класно і потрібно. Було. В дев’яностих і раніше. Тоді вартість інформації була в сотні разів вища — її важче було здобути. Зазвичай, тільки в університетах. Значну частку ціни праці спеціаліста складала саме інформація в його голові.

Інтернет змінив все. Сьогодні цінність створює вміння мислити, а не запам’ятовувати. Людина отримує танкери інформації просто тицьнувши по смартфону. Вартість інформації наближається до нуля, а вміння її фільтрувати, обробляти та створювати нове є основною цінністю спеціаліста.

Але в університетах цього немає! Весь пул "необхідних" знань (програму) визначили, мабуть, ще в Радянському Союзі. Вибирати з них не можна — маєш вчити все. Про аналіз ніякої мови — суцільна "зубрьожка" та запам’ятовування. Слово “креатив” взагалі є антонімом до “університету”.

Цю проблему добре висвітлив Кен Робінсон. У відео він говорить про школи, але воно чудово переноситься і на реалії наших вузів:


2) Наша освіта жорстка, в ній відсутня адаптивність

Уявіть, що сталось чудо — університетські програми стали сучасними, в неї входить основне необхідне спеціалісту. Проблема вирішена.

Анітрохи! Об’єм знань людства подвоюється кожні два-три роки. Це означає, що за чотири роки бакалаврату отримані знання застарівають.

Наприклад, візьмемо галузь веб-аналітики. Лише за три роки кількість компаній, які надають інструменти для неї, збільшилась у 9,5 разів!

Тому навіть сучасна освітня програма не є панацеєю — гнила сама схема подачі матеріалу.

Проведу аналогію з розробкою софту. Не бійтесь, це простий приклад). Існують дві основні способи розробки програм: каскадна та agile (від слова "гнучкість").

Каскад є застарілою моделлю, її суть в тотальному плануванні найдрібніших нюансів з самого початку. Ми отримали вимоги, розпланували весь проект — і фігачимо. І якщо посеред процесу клієнт скаже: "Ви знаєте, я тут трошки передумав, мені потрібні не бобри, а пінгвіни", то потрібно переписувати весь план. Або, не дай Бог, весь софт :) Каскадна модель — це радянська "пятілєтка", яка намагалась спланувати майбутнє.

Agile же заточений на адаптивність та зміни. А тільки зміни є постійними у нашому житті, як казав класик. Розробники реалізовують мінімально необхідні функції. Дають помацати їх клієнту, збирають нові дані та продовжують роботу. Планування та втілення відбувається маленькими кроками, що в рази спрощує роботу та скорочує строки.

Наші програми будуються по каскадній моделі: запланували "пятілєтку" — і вперед без оглядки. Ефективною може бути виключно "Agile" освіта, коли педагоги невпинно аналізують галузь, оновлюють програму та отримують зворотній зв’язок від студентів.

3) Для більшості професій потрібні місяці навчання, а не роки

Знайома закінчила магістратуру і пішла працювати бухгалтером. Інша знайома теж пішла працювати бухом. Тільки вона закінчила курси. За три місяці. І на п’ять років молодша. Обидві заробляють приблизно однакову суму на рівнозначних посадах.

Якщо уважно проаналізувати цей факт, погадати на кавовій гущі, розкласти карти Таро, створити гороскоп для Овнів на 31 червня 2023 року та постригти бобрів, то можна дійти до цікавої думки:

ЧОМУ!? Чому людина втрачає п’ять років життя на переписування радянських конспектів, а економіка — 10000 людино-годин для навчання професії, яку можна освоїти за три місяці!?

Більшість професій не потребують п’ятирічної освіти. Достатньо засвоїти основи — і йти працювати, навчаючись в процесі (практика+книги, курси, конференції та спілкування). Це той же agile підхід, тільки з точки зору спеціаліста. Результат: людина раніше отримує гроші та реальні знання, економіка — ВВП. Всі задоволені.

Я за "освітою" фінансист. За діяльністю — маркетолог та підприємець. Маркетингом почав займатись з ведення пабліку свого проекту. Освоїв SMM, потім перейшов у PR, попрацював маркетологом, навчився вести рекламні кампанії. В результаті за два роки отримав цілісне розуміння галузі комунікацій + масу навичок та зв’язків. За два роки на факультеті маркетингу, максимум, про щоб я дізнався це концепт "4P" чи академічне визначення терміну "цільова аудиторія".

Вищесказане не стосується медичних, військових та деяких технічних професій. Ви ж не дасте хірургу вирізати апендикс, якщо він знає тільки будову носоглотку. Всі інші — будь ласка. Почати кар’єру можна в будь-який момент.

4) В українських ВУЗах є два типи викладачів: перманентні лузери або святі меценати

Співвідношення десь 90/10.

Ну не може. Не може викладач думати про самоосвіту, розвиток та педагогіку, якщо в неї зарплата 4000 грн. Оренда квартири в Києві стільки коштує.

Так само не можна розповідати про менеджмент, не маючи і дня досвіду управління процесами чи людьми. 

Що я кажу. Замість тисячі cлів, і з якорєм на груді:

"Ща раскажу вам про есемем". Джерело: https://goo.gl/mb902C

І сміх, і гріх. Це фото є символом нашої вищої освіти. Більшість викладачів — лузери. Це сумно, цього не хочеться визнавати, але так і є. Все життя вони працювали виключно в університетах, відірвані від реального світу, на зарплату в $100 баксів.

Ще є інші. Ті самі святі меценати. Якщо уважно придивитись, то над їх головами можна помітити невеличке сяйво. Вони вміють очищувати воду силою думки, зцілювати хворих та добре роблять свою справу. Це або люди, які організували інше джерело доходу та викладають, бо це їм подобається. Або ті, хто настільки фанатично любить свою справу, що готові змиритись з відсутністю грошей.

На жаль, хороший викладач в університеті — статистична похибка, яка підтверджує правило.

5) Університети відірвані від реальності

Вони не дають практичних навичок. Теорія та фундаментальні знання важливі, але без практики вони забуваються. Знання є ефективними, якщо вони засвоюються по тому ж agile принципу — циклами "теорія-практика-теорія". Тому п’ять років тотальної "зубрьожки" є безцільною витратою часу та грошей.

Думка зі сторони: Данило Голота, 21 рік, Senior Account Manager в Hoshva PR, співорганізатор Travelage (Без диплому):

"Щоб бути крутим в своїй професії, ви маєте володіти навичками, які дає досвід. Проблема українських університетів в тому, що вони дають лише теорію.

Набагато ціннішою є людина, яка вміє розібрати і зібрати автомобіль, ніж та, яка знає історію автомобільної індустрії, біографію Форда, назви всіх деталей та тенденції автомобілебудування. Університет дає теоретичну базу, бо більшість викладачів в ньому теоретики, які в принципі не можуть дати практичних знань.

Щоб бути експертом, вміти вирішувати проблеми в своїй професії та косити бабло, потрібно пахати, і робити це бігом. А чотири роки теорії в університеті мають дуже низький КПД з розрахунку на витрачений час".

"Зачекайте, молодий чоловіче!", — поважним голосом скаже хтось з читачів. Але університет — це не тільки знання. Це ще і…

5 міфів про університет:

  • …зв’язки". Я порахував, яку частку з моїх контактів становлять університетські. Один. Грьобаний. Відсоток. І я б не сказав, що ми сильно підтримуємо контакт.  Більша частина студентів йдуть в університет "бо мама сказала", "бо були місця на бюджет", "бо це прістіжна профєсія". Себто, функцію фільтрування та об’єднання він не виконує. Є декілька вузів типу КІМО, Могилянки чи УКУ, де можна отримати зв’язки. Але таких мало і КПД занадто низький (це п’ять років життя!). Ви знайдете більше корисних контактів на тренінгах, клубах по інтересам та займаючись кар’єрою чи громадською активністю;
  • …студентське життя". В мене нормальне "студентське життя" почалось на третьому курсі — тоді я перестав ходити в університет. Завдяки проектам знайомився з цікавими людьми, заробляв гроші, подорожував автостопом, займався сексом під зірками, приймав участь у Майдані, співали пісень до світанку і т.д… Романтика молодості ніяк не пов’язана з університетом. Її тільки ви визначаєте:
  • …фундамент і широта поглядів". На третьому курсі фінансового факультету нам викладали ОБЖ. У фільмах Тіма Бертона менше сюрреалізму та абсурду, ніж у цього сумного факту. Широта поглядів— змінна, яка залежить від світогляду людини, а не освіти, яку вона отримує. Комусь вона сто років не потрібна — така людина плюватиметься, побачивши у розкладі філософію та літературу на факультеті інженерії. І забуде про вивчене відразу після здачі. Інші ж знайдуть цікавлячу їх інформацію упродовж секунд. Тому забивати людині голову гігабайтами інформації, в надії “що це знадобиться” немає сенсу — кожний піде своїм шляхом;
  • …диплом". Я не знав, чи взагалі варто включати цей пункт. Диплом настільки знецінився, що на більшості співбесід за нього й не питають. Свого ні разу не діставав — навіть не знаю де лежить. Та що й казати, якщо навіть Ernst&Young не вважає диплом необхідністю.

Хочете хорошу роботу? Будуйте зв’язки та вдосконалюйте компетенції. Роботодавці вас самі знайдуть.

Думка зі сторони: Дар’я Сонячна-Волощук, бізнес-девелопер в Ingate (без диплому):

"Я искренне считаю, что образование в нашей стране — это потеря драгоценных лет, самых эффективных для реализации себя, “учебы”, проб и ошибок. Начинать работать нужно сразу после школы.

Сейчас мне 25. У меня за плечами 7 лет опыта работы: украинская ивент компания — продажник; украинская прокатная компания (свет, звук, сцена) — от продажника до зам ком директора; лондонская IT компания — от руководителя проектов до руководителя отдела + brand ambassador; русская digital компания — bdm + brend ambassador. Из-за плотного рабочего графика брала академ отпуск, а потом и вовсе оставила учебу. На данный момент диплома нет. Это никогда мне не мешало сменить работу на что-то лучшее! Так как я продаю не «корочку», а себя.

Никогда не занималась поиском работы — всегда "перекупали". О дипломе даже и не спрашивали.

P.S. Данная история не касается профессий врача, юриста и т.д.".

  • …розуміння того, що тобі не подобається". Тільки тупа людина буде п’ять років битись головою об стіну аби зрозуміти, що їй це не подобається. В мене все.

"Пагаді, умнік! — переб’є нетерплячий читач: У нас вся країна диванних критиків. Ти от обклав освіту огірками, а запропонувати щось путнє зможеш?".

Правильне зауваження, шановний читач! Зможу. На власному досвіді.

Так, це довга стаття, але це останній розділ. Чесно:)

Як без вищої освіти знайти хорошу роботу та розвиватись:

  1. Будуйте мережу контактів. Це відкриває двері у більшість компаній. Найпростіший спосіб знайти потрібні знайомства — відвідувати галузеві заходи. Ain.ua, Platfor.ma, Dou.ua та BigCityEvent мають вичерпний перелік основних ділових подій. Якщо у вас немає грошей — пишіть організаторам з пропозицією допомогти в обмін на можливість відвідати подію. Доречі, бізнес-волонтерства — ще один хороший спосіб отримати контакти та вдосконалити комунікабельність.
  2. Працюйте. Відразу йдіть працювати. В МакДональдз. В “Сільпо”. Офіціантом. Навіть “чорнова” робота за три місяці дасть вам більше, ніж рік в університеті. Ви навчитесь домовлятись, вести власний бюджет, правильно поводити себе на співбесідах. Саме головне — ви почнете розуміти, як працюють системи. Наприклад, досвід роботи кур’єром дав мені розуміння рітейлу. Це сильно допомогло, коли я згодом мав власний інтернет-магазин.

Думка зі сторони: Валентин Яроменко, засновник White Sales School, керуючий директор Mark&Sales:

"Проблема сегодняшнего образования, что связи между работодателями и ВУЗами нет. Часто это просто корумпированный бизнес. в котором наличие лицензии и социального желания родителей своим чадам дать высшее образование, создают рынок. Здесь проигрывают все. Я начал работать на 2 курсе бюджетного стационара. Работал полный день, в банках, дистрибьюторстве, страховых компаниях. После 3 курса меня отчислили, за неявку. К тому моменту, в 21, я руководил подразделением в крупном банке. Зарабатывал около 3 тыс $.

Учиться нужно всю жизнь. потому в моей жизни огромную роль играет мое окружение, книги, мастер-классы, которые я выбираю сам лично, понимая, чего мне действительно не хватает на сегодняшний момент".

Працюйте безкоштовно. Якщо ви хочете потрапити в якусь конкретну галузь/компанію — знайдіть контакти власника/HR та запропонуйте свої послуги безоплатно. Ви почнете з дрібниць. Але поступово оволодієте необхідними знаннями та навичками і зможете отримувати гроші за роботу, яка вам подобається.

Все залежить від комунікацій! Якщо у вас є ціль та бажання фігачити заради неї, то ви знайдете “шлях до серця” потрібного роботодавця та доходів. І без диплому).

Подивіться цей уривок з фільму "Спіймай мене, якщо зможеш". Ці три хвилини повністю змінили моє ставлення до комунікацій.

Разом з тим, завжди виділяйте час на розвиток. Він є головним пріоритетом, не дохід. Уникайте трудоголізму — насправді він неефективний.

3. Вивчіть англійську. Без неї нікуди. Людина без англійської — варвар, перед яким закриті більшість дверей. Можна ходити на курси, можна вивчати самому. Я вчив сам по системі Замяткіна "Вас невозможно научить иностранному языку". Задоволений, бо курси підходять не кожному.

Контент англійською:

4. Читайте книги. Там захована купа професій та знань. Спеціалізовану літературу ви нагуглите самі, я ж пропоную список книг, які варто прочитати кожній людині:

  • "Никогда не ешьте в одиночку". Дає розуміння важливості контактів та інструменти для побудови мереж;.
  • "Важные годы". Чому період з 20 до 30 є найважливішим у житті;
  • "Самый богатый человек в Вавилоне". Коротенька притча, яка змінить ваше ставлення до грошей;
  • "П.Ш.". Молодість — хороший вік для позбавлення від страхів та комплексів. Ця книга допоможе в цьому;
  • "Миллионер без диплома". Чому диплом не важливий у 21 столітті. Десятки історій успіху людей без формальної освіти;
  • "Черный Лебедь”, “Антихрупкость". Книги про критичне мислення та нелійнійний розвиток. Читаються важко, але воно того варте;
  • "Чайка по имени Джонатан Ливингстон". Моя улюблена книга. Коротка і глибока. Про цілі, життя та розвиток;
  • "Теряя невинность". Автобіографія Річарда Бренсона. Надихає йти до цілей. Безбашенна.

5. Проходьте курси. Це чудова можливість вивчити основи професії за короткий строк. Потім вмикаємо той самий Agile принцип — і вчимось упродовж кар’єри.

Офлайн курси ви нагуглите самі. Я ж пораджу три платформи для онлайн-курсів. Coursera та edX — всесвітньо відомі платформи курсів, де ви знайдете курси на будь-який смак від університетів рівня Гарварду чи MIT. Prometheus — українська платформа, яка пропонує адаптовані під наші реалії курси.

Думка зі сторони: Макс Бурцев, засновник рекламної агенції Arriba, Hotspot School of English та школи реклами "Багаж":

"Еле-еле дополз до получения диплома и то только потому, что не хотел идти в армию) Меня отчисляли раза четыре, зато каждый раз я прокачивал навыки выхода из сложной ситуации). В итоге формально я менеджер-экономист, но 100% того, что я знаю, получил на практике и в частных школах, курсах, вроде kmbs и нашей школы рекламы Багаж".

Для мотивації прочитайте історію людини, яка кинула університет та заробляє по $100 в годину завдяки онлайн-освіті: http://ain.ua/2015/02/17/562478

Також раджу пройти два курси, які потрібні всім. Learning How to Learn — про принципи ефективної освіти. Наука повсякденного мислення — про необхідність та інструменти критичного мислення.

Є платформа, яка агрегує всі курси та дозволяє легко знайти потрібні по категоріям: https://www.class-central.com/

6) Подорожуйте. Отримайте тонни досвіду та вражень. Для цього не потрібно багато грошей. До того ж, є багато грантових та волонтерських програм для молоді.

7) Ведіть громадську діяльність. Один з кращих способів отримати зв’язки, досвід, кайф та принести користь суспільству.

Варіантів багато — їх шукайте самі. Той же блог є видом громадської діяльності. Пораджу AIESEC та Фундація Регіональних Ініціатив — це шикарні молодіжні організації.

Всі ці довжелезні доводи та причини зводяться до одного простого твердження: українська вища освіта — мертва! Тримайтесь від неї подалі. Вона висмокче п’ять років вашого життя і скаже, що зробила велику послугу. Якщо ви вже там — валіть звідти. Якщо ви теж “там” були і думаєте аналогічно — поширте цю статтю. Збережете 10 000 годин комусь.

Молодість — це яскраві, амбітні, наповнені життям та експериментами роки. Не варто витрачати їх на мертвечину. Знайомтесь, подорожуйте, працюйте, закохуйтесь, проходьте стажування, інвестуйте, помиляйтесь, вигравайте, розвивайтесь, співайте пісень та насолоджуйтесь. Справ вистачить.

May the Force be with You.

Дмитро Семьонов, оригінал

Освіта.ua
20.10.2016

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
eddieward
Інтернет завжди потрібний і не може бути виправданням. не насичений, потрібен свято як на цьому веб-сайті , https://deadpol.com
Евгения
Ну как сказать... в большинстве автор статьи все-таки прав. Я учусь на 5 (или 6 уже, не понимаю я нововведений) курсе ВУЗа и могу сказать уверенно...кроме того, что я могла бы с легкостью подчерпнуть из интернет статей и учебников я оттуда не выношу. Практика это формальность для галочки, ее просто нет, ты оббиваешь двери организаций для того чтоб тебе рассказали о своей компании (учусь на экономе) и поставили пару подписей или же идешь бумажки разбирать и полы мыть на практике, предоставленной ВУЗом и хорошо еще, если таковая имеется. Мне еще повезло, у нас преподают люди, имеющие свой бизнес и пытающиеся втолковать нам что и как работает, но этой информации так мало, ибо она теряется в потоке инфобурды, которая "по программе". На третьем курсе я предпочла работу т.к. бесцельное протирание штанов это немного не то, что я ожидала. Вижу по комментариям много недовольных этой статьей...дамы и господа, а что вас возмущает? Все так и есть. Диплом у меня никто не спросил ни разу (я правда была удивлена, ведь мне...
Alisa29
Если вы любите читать, советую удобный прайс-агрегатор - https://bookinist.com.ua/
Денис
Бугага, главная мысль этого грамотно составленного черного пиара: давайте скорее становитесь рабочей силой, желательно бесплатной, мы вижмем из вас все соки, пока вы еще молоды и просты. Но может быть... может быть Вам повезет и все зависит только от Вас (LOL) и Вы станете крутым меном или вумен. Наивная надежда как часть воздаяния.
Ола
Гарна стаття. Нажаль вища освіта справді не оплачується. Статті, конференції, вивчення мови -це власна проблема викладача, котра впирається в його доходи. Рейтинги ВУЗу завдячують ентузіазму науковців, котрі працюють. Напр. Львівська політехніка входить до 100 найкращих ВУЗів Європи. Але це через те, що науковці пишуть статті у Scopus та їх рейтинг оцінюється h-індексом. І ще дуже важливо! У світі є три "космічні" держави і саме Україна - серед них. Задяки ВУЗам та тим викладачам - "деспотам" вона може виготовляти ракетоносії, літаки і т.п. За "твердими" знаннями завжди стояв викладач який не в "ігровій формі" нас навчав, а вимагав знання. І коли в класі було "чудо" його ставили "на місце", та й не приїжджав "папенька" на джипі і робив винним викладача, що той табличку множення "вибиває" з його святого "свина". Нажаль у нашій державі знищують освіту. Скоро появляться статті і про те що навіщо ходити до школи? Це ж дорогоцінний час....
Світлана
Для Ола: Погоджуюсь із Вашим коментарем. Як не крути, та все одно все залежить від конкретно кожної людини
Коментувати
Sergey
Стаття фігня. Це все що написано добре коли вам 20-32 р. А дальше якщо ти не зміг пройти цю "мертву зону" то як ти можеж керувати іншими. Завжди освіта ніколи невчила майбутнього. Освіта давала багаж, (який підтверджувався дипломом ВУЗу) просто більш думаючі аналізували цей багаж і творили майбутне. Вибачте IBM створли не вуйки із села.
Накипелов
Для Sergey: ти часом не Сергій, вуйко з Полонини, Хмельницька область?
Коментувати
зінгер
Влаштувався по сумісництву викладачем у ВУЗ.Приходжу в аудиторію і бачу голі стіни та чорну потерту дошку 1 на 1 метр. Крейду шукали в іншій аудиторії. Крісел на всіх не вистачає, позичили поруч. Два тижні агітував студентів придбати підручник, аби було з чого вчити, потім замовив і сам приніс 25 книжок і ще тиждень мені віддавали гроші. Обійшов інші аудиторії і переконався що в ПТУ часом краще оснащення кабінетів ніж у ВУЗі. Лабораторій предметних немає. Помучився 5 років за 500 гривень на місяць і пішов без будь -якого жалю. А цей ВУЗ 7 у рейтингу наших обласних вишів. Правда гроші з студентів за навчання ВУЗ отримує справно, так само справно їх проїдає нічого не вкладаючи у розвиток. То ж я повністю згоден з автором, хочеш мати вищу освіту - ставай в чергу за дипломом, і так все одно!
Anna
Для зінгер: я думаю что все вузы которые не входят в топ 10 в Украине - шарашки))
Nedolya
Ви дуже помиляєтесь, Топ 10 це умовна оцінка, тому туди також попадають внз з Топ 10. Наприклад КНУ Шевченка у минулому році перервав навчання аж до березня, щоб зекономити на комуналці - яке ж тоді навчання, коли студенти валандаються три місяці, а практику проходять вдома. А номер 7 в обласному центрі - це якраз і є шаражка. Враховуючи кількість жителів в кожній області, стало "забезпечити" себе студентами можуть 2-3 внз - не більше.
Коментувати
Хм
І що з того? Проблема вищої освіти - це хабарництво. Приберіть корупціонерів і тих, котрі оцінки продають.
Мда...
Дивна ця система освіти. У середній порядку жодного, профтехосвіта - якось тримається. Вища освіта - капець. І головне - змін чекати не доводиться.
Если это все чего хотите?!
Поле Чудес в Стране Дураков! Больше слов нет.
sd flash
Не статтья, а бред какой то! Да есть некоторый правильные тезы, но в основном все смахивает на историю какого то Остапа Бендера, а не здравомысящего индивида. Не все студенты имеют открытый характер, не есть коммуникабельными и т.п. Да, меня в ВУЗе учили автоматизации на допотопных СССРовких микропроцесорных системах, когда в промышлености уже повсюду были новейшие Сименсовские системы. Кому это нада было? Но от программы нельзя было отходить преподователю, вот и имеем ОСНОВНУЮ пробему вышего образования - тут я с автором согласен на все 100%:-)
Artem Puzyrevich
Для sd flash: Так и не надо обязательно иметь открытый характер и коммуникабельность, чтобы получать практические знания по своей специальности, которые нужны именно сегодня, а не в прошлом.
sd flash
Для Artem Puzyrevich: Где и какие знания вы имеете ввиду? "В МакДональдз. В “Сільпо”. Офіціантом."?
Коментувати
Anna
После курсов можно пойти работать менеджером в магазин электротехники или на касу в банк. Для более высоких должностей работодатель всегда требует *корочку* да и соответствующие знания, которые весьма проблематично получить на курсах.
Рома
Якщо так подумати, навіщо студентам писати курсові дипломні наукові роботи-від них толку ніякого-ці роботи ніяк не примінеш на роботі. Нащо знущаються над студентами і писати ці роботи? Який толк від цих робіт? Ще дають не потрібні предмети як філософія,політологія і інші.Тільки тратиш свої нерви та час на незрозуміло що. Краще б зробили як на курсах в вузах- всі знання дають тільки по роботі, і не більше того- а то виходить, що роботодавці жаліються, що студенти нічого не вміють. А не вміють, бо замість того, щоб вузи вчили студентів працювати по спеціальності і відправляти їх на практику разом з викладачем (задача викладача має бути навчити працювати по спеціальності студента), студенти пишуть якісь туфтові курсові, дипломні наукові роботи, тези і статті- які нафіг їм 300 років здалися- бо вони ніде в своєму житті їх не примінять.
Otto
Для Рома: трошки доповню. По написанню курсових і дипломних. 1) Різні віртуальні економічні і тп предмети: взяв тему, обклався книгами, повисмикав з книг абзаци, зліпив ці абзаци докупи, сфантазував свій висновок. І все проходить на вищому рівні. А як тут ще можна інакше. Все вже до нас придумано і описано. Тільки наглий плагіат. Жодного елемента новизни. 2) Технічні предмети: взяв тему, обклався книгами-довідниками, розраховуєш свій пристрій чи щось інше, креслиш чи щось інше, в результаті отримаєш щось нове. Фактично плагіат не пройде і студент мусить думати. А так як думаючих дуже мало, то основна маса чимчикує на віртуальні спеціальності і потім носиться з віртуальними дипломчиками . Рома, плюсую за бачення.
Рома
Навіщо їх взагалі писати ці роботи, та яку користь вони приносять студенту? В мене думка, що ніякої. Тільки викладачам це вигідно, бо спеціально дуже завищують вимоги до написання цих робіт, щоб студент не зміг її написати сам і купляв за гроші. А знань як не було, так і не буде.
Дмитро
Курсові роботи не "пишуться", а виконуються. І Ви забуваєте про головне - захист курсових робіт. Тобто ви повинні ще і довести, що обрали гідне вирішення поставленої проблеми. А те що в українських ВНЗ такий етап курсового проектування знівельовано, ще не говорить про відсутність користі від нього (курсового проектування). А взагалі, на технічних спеціальностях курсове проектування є головним засобом набути практичного досвіду. Як у художників є виконання робіт за різними жанрами тощо.
Коментувати
Александр
Татьян, тогда автору имеет смысл изменит тему статьи и писать о более узких направлениях - специальность "Менеджмент" или "Маркетинг" в системе высшего образования Украины. А он пишет о высшем образовании и мелким шрифтом делает оговорки без сносок.
Artem Puzyrevich
Для Александр: эти узкие направления - 90% от всех профессий.
Коментувати
дядько Андрійко
А ще я хтів би подивитися як цей Дмитро Семьонов домандрувавшись до тріпака чи сіфака чи наприклад до простатиту, я вже не кажу про банальні апендицит та гайморит піде лікуватися до знахаря, що закінчив три місяці курсів "як лікувати запалення поцуватості" замість щоби втрачати 6 років життя на таку складову мертвої системи вищої освіти України як очний медуніверситет та ще 3 на ординатуру...
Татьяна Литвиненко
Для дядько Андрійко: цитата з тексту: Вищесказане не стосується медичних, військових та деяких технічних професій. Ви ж не дасте хірургу вирізати апендикс, якщо він знає тільки будову носоглотку. Всі інші — будь ласка. Почати кар’єру можна в будь-який момент.
Otto
Для Татьяна Литвиненко: +
Коментувати
дядько Андрійко
Автор повний невіглас! Мандрівник він бач, бобрів дресує... Я тільки сфокусую увагу на декількох моментах. Якби б в Україні не було РЛС (це, хто не в курсі, радіолокаційні станції) а також ракетного озброєння, то наша стратегічна ситуація мало б відрізнялася від сирійського Алеппо, і цей Дмитро Семьонов розводив би (просто без дресури) бобрів та щурів по льохах перетворених на купи бруківки будівель аби не здохнути з голоду, бо гуманітарку пускали б не завжди. Натомість він сидить в теплі і споживає струм із розетки, аби засмічувати інтернет інформаційним шумом, не в останню чергу завдяки наявності в Україні АЕС (це хто не в курсі, атомні електростанції). Так от - для функціонування РЛС та АЕС потрібні цілі натовпи фахівців яких окрім як мінімум за 6 років стандартної вузівської програми із очним відвідуванням підготувати не можливо ані в Україні, ані в США, ані на Мадагаскарі. Osvita.ua нижче плінтуса раз розповсюджує таку пургу.
Артем
Для дядько Андрійко: идея статьи в том, что получив минимум знаний и навыков, надо идти работать, начиная с низов и уже в процессе получать всю необходимую теорию и тогда ты сможешь получить абсолютно полную картину всего процесса и это будет намного лучше, чем протирать пять лет свои штаны за партой.
Otto
Для Артем: +
Коментувати
Nedolya
Хіба може курка навчити літати сокола? Мабуть так і з вищою освітою. Конвеєрні викладачі випускають конвеєрних випускників з конвеєрними дипломами. Це проблема, бо втрачена індивідуальність у навчанні, а вона може бути відновлена лише індивідуальностями. Тому написано вірно, можна з чимось не погодитись, але думка нещодавнього випускника цінна тим, що він не один так вважає. На жаль конвеєрний принцип як грип - ним хворіють і ті спеціальності, які б, здавалося, далекі від цього. А все це тому, що хтось завжди пхає свого носа в те, у чому не розбирається, але йому дають владу або дуже "ініціативний". Без довіри до майстерності та знань окремого викладача не буде довіри до вищої освіти. Світ змінюють індивідуальності, а стадо - лише витоптує.
Александр
Для Nedolya: Как связаны индивидуальности изменяющие мир и высшее образование? Не очень корректное сравнение. Я вижу задачи высшего образования совершенно не в воспитании индивидуальностей или гениев. И покажите мне орлов на первом, втором и даже третьем курсе которые осадят кур при решении любых задач по механике, теплофизике, дифгему или просто рассчитать процесс описанный системой дифур, любому другому предмету.
Nedolya
Всі відповіді є в моєму коментарі. Не зможете Ви швидко змінювати підходи до освіти та використовувати інновації, якщо не будете розвиватися як особистість - і не має значення викладач чи студент. Можна 50 років розповідати з чого складається і як працює горбатий Запорожець, але це нікому не цікаво не залежно від того, чи важко цю науку здолати. Бо всіх цікавить, як працює Tesla. Вища освіта обростає стандартами та бюрократією, а це не подобається не тільки викладачам, а виявляється також випускникам. Ті, хто це робить, вважають, що так краще, але вони помиляються, а точніше, нічого в цьому не розуміють. Ефективна освіта може з’явитися тільки коли вона є актуальною і її викладають та отримують особистості. А у нас працює кількісний підхід, як на конвеєрі. Навіть ВНЗ оцінюють за кількістю поданих заяв. Якісний показник нікого не цікавить і, підозрюю, що навіть якби цікавив, то не знають як його створити та застосувати. І процеси зараз можна розраховувати не вдаючись в деталі, чисельно.
Александр
Не вижу ответов в вашем комментарии - как решить задачи о которых говорил? Не вижу и предложений а как же образование сделать актуальным? Кто его может таким сделать? Как быстро? Что для этого нужно? Уверен что далеко не каждая индивидуальность захочет и сможет заниматься преподаванием. Каков выход? А как вообще определить что вы индивидуальность и можете преподавать, а я, например, нет и мне данная дорога закрыта? Если высшее образование всем не нравиться и никому не нужно почему молодые и прогрессивные люди туда идут? Почему они не почитаю месяц второй статьи в интернете и не идут творить Tesla, которые всем так интересны?
Коментувати
Руслан
У вищої освіти є всього один плюс (і то він підходить тільки приблизно для половини людей) - відстрочка від армії. Я поступав в універ тільки заради цього. Пізніше перевівся на заочу, і закінчив вже заочне. Диплом реально не потрібен
Александр
Для Руслан: А зачем вы пишете про высшее образование если Ваша задача была - получить отсрочку от армии? Вы шли учиться? Что познать? Чего-то достичь? Вы шли закосить, вам система позволила получить результат. Чем вы не довольны? И Вы закончили учебу - зачем? если все так безнадежно?
Коментувати
Александр
Дмитрий, я снимаю шляпу перед вами и всеми кто смог после школы, со средним образованием, сделать карьеру, развиваться в разных направлениях, и достичь определенного уровня, но только таких единицы!!!!! Основное большинство не сможет это сделать самостоятельно. Согласен что высшее образование требует крайне серьезных корректировок, что оно безнадежно устарело во многих отраслях, но категорически не согласен что про него нужно забыть и держаться подальше. Есть классические университеты, суть которых заключается в том чтобы давать фундаментальные теоретические знания по предмету (согласитесь-они тоже нужны, даже для SMM), есть вузы готовящие прикладные специальности (и вот здесь самый большой разрыв между реальностью и вузовскими знаниями). Фундамент нужен в любом процессе, хватать "вершины" процессов, которые актуальны только сегодня - это не решение вопроса. Адаптировать теоретическую базу под основы происходящего имеет смысл, но это происходит крайне медленно, но происходит.
Денис
Шо ж автор буде робити, якщо раптово зникне інтернет? З яких джерел буде отримувати необхідні знання?

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!