Osvita.ua Бізнес-освіта Спеціалізація МВА Спеціалізація бізнес програм у світі
Спеціалізація бізнес програм у світі

MBA традиційно відома як загальний ступінь управління, але становище починає змінюватися

Спеціалізація бізнес програм у світі

Все частіше студенти відмовляються від традиційного ступеня МВА на користь MBA з унікальною спеціалізацією, такою як авіація або футбол. Деякі з останніх програм, які здивували світ бізнес-освіти включають в себе МВА в області виноробства від Sonoma State University в Каліфорнії і ступінь MBA в енергетичному секторі, запропоновану University of Oklahoma's Price College of Business.

Навіть індустрія ритуальних послуг вдалася до цієї тенденції: The University of Barcelona і European Federation of Funeral Services торік запустили дворічну програму МВА, призначену для похоронних агентів.

Ці зміни відбуваються в міру того, як бізнес-школи намагаються диференціювати себе на переповненому ринку MBA, каже Ян Вільямс, голова правління Асоціації розвитку університетських шкіл бізнесу (AACSB). За даними цієї асоціації, яка спостерігала 419 шкіл всього світу, кількість спільних бізнес-програм МВА скоротилася приблизно на 2 відсотки за останні п'ять років. У той же час, за тими ж даними, кількість спеціалізованих програм MBA зросла на 11 відсотків, з 92 до 102. Вільямс називає цей стрибок "драматичним збільшенням".

Однією з причин все більшої популярності спеціалізованих програм є прискорення кар'єрного росту студента у спеціалізованій галузі, каже Вільямс. Наприклад, Embry-Riddle Aeronautical University's College of Business відправляє велику кількість студентів на стажування до компанії Boeing, у той час як University of Nevada за програмою Reno's gaming management program має зв'язки з казино, такими як Foxwoods і Caesars.

Спеціалізовані програми також допомагають розширити розуміння студентами індустрії через спеціальні курси, вирішення кейсів, які дають бачення бізнес-задач з точки зору цього сектора.

«Школи намагаються диференціювати самих себе, оскільки існують сотні програм МВА», - каже Вільямс, який також є деканом Knoxville's College of Business Administration при University of Tennessee, який пропонує кілька спеціалізованих програм МВА і в тому числі програму, орієнтовану на аерокосмічну та оборонну промисловості.

"Якщо ви можете запропонувати частину програми, яка спеціалізується у певній галузі, а студенти не можуть отримати її де-небудь ще, ваша програма стає більш привабливою", - резюмує Вільямс.

Нижче наведені деякі з найбільш інноваційних спеціалізацій МВА,  що пропонують школи США та Європи.

Belmont University's Massey Graduate School of Business

  • Спеціалізація: Менеджмент у музичній індустрії
  • Рік заснування програми: 2003
  • Контингент: 30 з 176 студентів школи

Belmont's Massey School скористалася своїм розташуванням в Нешвіллі - на батьківщині кантрі-музики, щоб запропонувати студентам програму MBA, яка відкриє їм дорогу в музичний бізнес. Студенти програми можуть розраховувати на викладання відомими діячами музичної індустрії. Цієї осені, наприклад, Ларрі Стессель, керуючий партнер компанії Revolver Marketing Group і колишній топ-менеджер EMI Records, викладає курс під назвою Стратегічний маркетинг в музичному бізнесі. Інші курси включають Управління активами в індустрії розваг і Технології в музичній індустрії. Більшість слухачів програми це ті, хто вирішив змінити свій вид діяльності, а деякі прийшли до програми відразу після закінчення коледжу, говорить Джо Олександр, заступник декана в Massey School. Sony Music, Universal Music Group, і CMT - лише деякі з компаній, які приходять в школу, щоб набрати студентів. Оскільки більшість студентів не мають досвіду практичної роботи, або змінюють рід діяльності, зарплати для цієї групи, як правило, коливаються в нижній частині шкали оплати праці власників ступеня MBA: від $ 25000 до $ 29000. "Це, як правило, молоді студенти з меншим досвідом, і вони вступають на неймовірно переповнений і конкурентний ринок, - говорить Олександр. - Ідея полягає в тому, що МВА допомагає їм відкрити двері професії, з можливостями швидкого зростання".

BEM-Bordeaux Management School

  • Спеціалізація: Алкогольні напої
  • Рік заснування програми: 2001
  • Контингент: 20

Французька Bordeaux Management School є одним з піонерів MBA в галузі виноробства, і студенти цієї програми тепер можуть вивчати як виноробний, так і інший алкогольний бізнес у відомому виноробному регіоні Бордо. Ця програма, відома з моменту свого заснування як MBA в галузі виноробства, у січні буде перейменована у винно-спиртову програму MBA. Під час майже дворічної програми, студенти дізнаються все про виноградарство, здійснять винні тури та ознайомчі поїздки до Австралії, Каліфорнійського округу Сонома і Гонконгу. Студенти вивчають економіку виноробства, маркетинг вино- та спиртових виробів, і зобов'язані написати дисертацію з цього питання. Близько 90 відсотків студентів уже працюють в індустрії алкогольних напоїв, а 80 відсотків приходять з винного сектора. Компанії, які вербують студентів на території кампуса прибувають зі всього світу. Серед них чилійська Concha y Toro, французька Château Guiraud і Vinfolio із США. Після закінчення навчання, студенти починають кар'єру в яксті менеджерів з експорту, консультантів спиртних напоїв та менеджерів з продажу.

Embry-Riddle Aeronautical University's College of Business

  • Спеціалізація: Управління в авіаційній галузі
  • Рік заснування програми: 1986
  • Контингент: 157

Студенти цієї програми, однієї з не багатьох програм MBA в світі, спеціально призначеної для авіакомпаній, авіаційної та аерокосмічної промисловості, вивчатимуть увесь спектр бізнес-процесів, починаючи від операцій авіакомпаній до управління пасажирськими і вантажними терміналами. Школа пропонує дві авіаційно-орієнтованих програми МВА: перша забезпечує огляд усієї авіаційної та аерокосмічної промисловості, а друга дозволяє студентам спеціалізуватися в конкретній галузі авіаційної індустрії. Близько половини студентів програми мають відношення до авіаційної галузі, в той час як інша половина, як правило, приходить з готельного або фінансового секторів. Ці програми MBA стали фаворитами серед деяких провідних компаній в галузі авіаперевезень, таких як Boeing, яка нещодавно запустила програму стажування спільно з бізнес-школою, спрямовану на прискорену підготовку студентів до роботи з повною зайнятістю на цьому підприємстві. United Airlines, Delta, Sabre, і Rolls-Royce також відвідують школу, щоб набрати студентів для роботи в якості аналітиків у своїх маркетингових і операційних департаментах. Як повідомили в школі, зарплати випускників коливаються в межах від $ 55000 до $ 82000.

University of California, Los Angeles 'Anderson School of Management

  • Спеціалізація: ЗМІ, Розваги та Спорт
  • Рік заснування програми: 2007
  • Контингент: 300

Голлівуд - ідеальне місце для студентів, які прагнуть до кар'єри в засобах масової інформації, індустрії розваг і спорту. Чотири роки тому Anderson School створила центр та спеціалізації, присвячені цим секторам. Така спеціалізація MBA дає студентам великі перспективи в своїй області, а також дозволяє їм відвідувати спеціалізовані курси на такі теми, як фінанси фільму або маркетинг домашнього відео. Відомі фахівці галузі часто стають викладачами школи. Наприклад, Гаррі Слоан, колишній голова і виконавчий директор Metro-Goldwyn-Mayer, викладає курс Моделі індустрії розваг. Студенти, які відвідують ці заняття, можуть очікувати вербувальників з провідних компаній розваг і медіа-компаній, включаючи Warner Bros, Paramount, і NBC Universal. У минулому році компанія Walt Disney Co. була одним з головних вербувальників школи, найнявши шість студентів з класу МВА.

University of Bologna's Alma Graduate School

  • Спеціалізація: Продукти харчування та вина
  • Рік заснування програми: 2010
  • Контингент: 74

Студенти цієї програми піднімають свою пристрасть до гастрономії таі вин на абсолютно новий рівень, вивчаючи два предмети в Болон'ї - гастрономічному центрі Італії. Ця нова річна MBA програма, що викладається англійською мовою, дає студентам загальні поняття управління, перш ніж вони будуть відвідувати конкретні курси, такі як Стійка Гастрономія та Туризм або Виноробство і Кухня. Студенти можуть розраховувати на вивчення ключових бізнес-процесів, починаючи від розподілу і роздрібної торгівлі продуктами харчування і винами до смакового аналізу та оцінки вин і продуктів харчування. Програма орієнтована на студентів, які хочуть бути керівниками в агробізнесі, ресторанах і дистриб'юторських компаніях. Програмі, ледь виповнився рік, але вона користується популярністю, так як на разі до школи вже надійшло понад 2000 запитів про цю програму. Студентам не потрібно мати досвід роботи у сфері продуктів харчування і вин, щоб потрапити в програму, але вони можуть отримати вигоду з наявності деякого досвіду в цій галузі перед  вступом. Понад 33 відсотки слухачів має досвід роботи, а 7 відсотків з них раніше вивчали менеджмент у сфері продуктів харчування та напоїв.

ESSEC Business School

  • Спеціалізація: Бренд менеджмент люксових брендів
  • Рік заснування програми: 1995
  • Контингент: 40-45

Яке місце може бути краще для вивчення розкоші, ніж Франція - колиска моди від кутюр ? Серед іншого, студенти програми можуть спеціалізуватися в таких областях, як модний одяг та аксесуари, аромати і косметика, а також годинники та ювелірні вироби. Міжнародна дистрибуція предметів розкоші, бізнес предметів розкоші, споживацька поведінка і комунікації - приклади типових курсів, пропонованих програмою. Студенти спілкуються з вербувальниками від висококласних люксових брендів, таких як Christian Dior Couture, Група LVMH, Estee Lauder, і Calvin Klein - такі компанії часто наймають випускників. Прийом здійснюється на конкурсній основі, оскільки тільки один з чотирьох заявників проходить конкурс і зараховується до школи. Близько 50 відсотків студентів мають досвід у цій галузі, а інша половина – це ті, що змінюють сферу діяльності. З випускників 2011 року, близько половини все ще шукали роботу через два місяці, кажуть у школі. Але терпіння окупиться при наполегливих пошуках, у минулому році через дев'ять місяців близько 90 відсотків випускників 2010 року отримали роботу в секторі люксових брендів.

University of Liverpool's Management School

  • Спеціалізація: Футбол
  • Рік заснування програми: 1997
  • Контингент: 27

Любителі спорту, зацікавлені в управлінській стороні футболу мають вступати на MBA програму футбольної індустрії University of Liverpool, щоб досягти успіху в цій конкурентній галузі. Студенти відвідують такі курси, як Управління у футболі, Футбол і Закон, і Управління спортивними операціями. Кінцевою метою є отримання роботи у футбольній індустрії, будь то футбольний клуб, керівний орган, або медіа-компанія. Союз європейських футбольних асоціацій, SportFive і Футбольний клуб Ліверпуля щороку відвідують студентське містечко для набору студентів. Через відносно невеликий розмір футбольної індустрії, випускникам часто потрібен якийсь час, щоб знайти ідеальну роботу. Близько 40 відсотків випускників знаходять роботу протягом трьох місяців після закінчення. Більшість студентів змінюють рід діяльності, і школа отримує 110 заявок на рік, з яких 30 відсотків приймаються на навчання.

University of Nevada, Reno's College of Business

  • Спеціалізація: Менеджмент грального бізнесу
  • Рік заснування програми: 1996
  • Контингент: 5-15, у залежності від року

The University of Nevada сформував собі нішу своєю програмою менеджменту грального бізнесу. Ця програма виросла з Інституту  вивчення Азартних і комерційних ігор при бізнес-школі. Більшість студентів не є тими, хто вирішив змінити рід діяльності, імовірно, тому що ігрова індустрія в Північній Неваді, де розташована школа, була слабкою в останні десять років, каже Білл Едінгтон, директор інституту і професор бізнес-школи. Школа пропонує близько шести курсів на рік, орієнтованих на вирішення таких питань як менеджмент казино, регулювання ігрової галузі та питання державної політики, які впливають на азартні ігри. Недавні випускники MBA програми зайняли виконавчі або керівні посади в Foxwoods, Caesars, Wynn Resorts, а також у різних індіанських казино на всій території США. Деякі з випускників зробили видатну кар'єру в цій індустрії. Наприклад, Ван Кзіон - випускник 2004 року, наразі є директором Центру з вивчення лотереї в Китаї при Пекінському університеті - головною консультативною особою з азартних ігор у Китаї.

University of Oklahoma's Price College of Business

  • Спеціалізація: Енергетика
  • Рік заснування програми: 2009
  • Контингент: 100

The University of Oklahoma пропонує студентам програми енергетичного менеджменту з 1958 року, але тільки недавно було ухвалено рішення зробити енергетичну спеціалізацію для студентів MBA. Стратегічне розташування програми робить її ідеальним місцем для МВА студентів, які хочуть почати кар'єру в енергетичній галузі. Оклахома є третім за обсягом виробником газу і п'ятим за розміром виробником сирої нафти в США. Обов'язкові курси для студентів МВА включають програми: Облік і регулювання в енергетиці, Енергетичні активи та товари. Близько половини студентів мають досвід роботи в галузі енергетики, хоча це і не є обов'язковою вимогою. Деякі компанії енергетичного бізнесу набирають на роботу студентів, включаючи ExxonMobil, Chesapeake Energy і ConocoPhillips. Як заявили в школі, близько 80 відсотків випускників можуть знайти роботу протягом трьох місяців після закінчення зі стартовою зарплатою від $ 75000 і $ 100000.

Rutgers Business School

  • Спеціалізація: Фармацевтичний менеджмент
  • Рік заснування програми: 2000
  • Контингент: 30

Оскільки Нью-Джерсі є основним фармацевтичним центром США, в Rutgers Business School десять років тому вирішили запропонувати програму MBA в області фармацевтичного менеджменту. Ця спеціальність стає все більш популярною із зростанням медичної індустрії. Сьогодні програму відвідують 30 студентів (у 2009 році - 22). Ця програма має тісні зв'язки з основними медичними компаніями, включаючи Johnson & Johnson, Bristol-Meyers Squibb і Quest Diagnostics, які регулярно відвідують школу з метою найму. Студенти програми вивчають всі питання, починаючи від менеджменту фармацевтичних продуктів та маркетингових досліджень до юридичних, нормативних та етичних питань галузі. Студенти цієї спеціалізованої програми мають більше шансів знайти роботу, ніж слухачі традиційної MBA: працевлаштування фармацевтичних фахівців на 10 відсотків вище, ніж інших студентів, і багато влаштовуються менеджерами по продуктах і старшими фінансовими аналітиками. Ще більш обнадійливі дані говорять про те, що понад 90 відсотків випускників знаходять роботу протягом трьох місяців після закінчення. Середня зарплата випускників складає близько $ 90 000, при середньому підписному бонус - $ 15000.

Queen Margaret University

  • Спеціалізація: Готельний бізнес
  • Рік заснування програми: початок 1990-х
  • Контингент: 30-40

Queen Margaret University в Шотландії був заснований в 1875 році як Кулінарна школа в Единбурзі, що стало частиною вікторіанського руху з відкриття додаткових можливостей для жінок в університеті. І 125 років потому, школа пронизана духом гостинності, і її готельна програма МВА є результатом цієї спадщини. Студенти програми слухають типовий курс MBA, який доповнюється такими курсами, як Надихаюче лідерство в готельному бізнесі та Глобальні проблеми та виклики, що стоять перед готельними менеджерами. Початкова зарплата для випускників становить близько $ 50000, але може бути і вище, залежно від країни і конкретних умов роботи.

Sonoma State University

  • Спеціалізація: Винний бізнес
  • Рік заснування програми: 2009
  • Контингент: 32

Вивчення виноробного бізнесу в серці Каліфорнії, що славиться своїми винними традиціями це мрія цінителів вин. Дворічна програма MBA в галузі виноробства, запропонована Sonoma State є першою програмою в США, що зосереджена на діловій стороні цієї індустрії. Вона була створена у відповідь на попит з боку винної галузі, що вимагає грамотних керівників і менеджерів. Під час вечірніх занять студенти вивчають такі предмети, як стратегія винного бізнесу, підприємництво в виноробстві, і управління ланцюгами поставок вин. Більшість студентів вже працюють у виноробній галузі та використовують цю програму для кар'єрного зростання. Школа працює в тісній співпраці з такими відомими виноробними компаніями як Benziger Family Winery, Jordan Vineyards & Winery і Constellation Brands, які набирають на роботу багатьох слухачів програми. Випускники можуть розраховувати на посади бренд менеджерів, фінансових директорів, готельно-ресторанних менеджерів із зарплатою від $ 60 000 до $ 100 000.

University of Tennessee Knoxville's College of Business Administration

  • Спеціалізація: Аерокосмічна індустрія і оборона
  • Рік заснування програми: 2004
  • Контингент: 28

Цій програмі MBA в аерокосмічній і оборонній галузі сприяють такі компанії, як Lockheed Martin, Boeing, і Delta, які зазвичай направляють сюди своїх перспективних інженерів, менеджерів з постачання, а також співробітників маркетингу і продаж. Студентам програми не читають лекції з конкретних аерокосмічних і оборонних питань, каже Ендрю Уайт, директор програми. Програма структурована як типова МВА, яку підносять в контексті аерокосмічної і оборонної діяльності, каже він. Студенти вирішують кейси в цих областях на більшості своїх семінарів і обговорюють застосування кращих бізнес-практик в аерокосмічній і військовій галузі. Заняття мають міжнародний ухил, і студенти мають провести 10 днів за кордоном, вивчаючи іноземні компанії в цих галузях. Останній раз студенти відвідали Бразилію. Випускники зазвичай отримують зарплату близько $ 120 тисяч, повертаючись до своєї колишньої роботи після завершення програми.

Автор: Елісон Дамаст

Bloomberg Businessweek
28.11.2011

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!