Випускник школи або як обрати професію та мати успіх у майбутньому

Перед кожним випускником школи постає питання ким бути, яку професію чи спеціальність обрати, з чого почати, в якій сфері діяльності себе реалізувати

Випускник школи або як обрати професію та мати успіх у майбутньому

Зазвичай вибір професії молоді люди роблять на основі зовнішньої привабливості, наприклад, за рівнем зарплати, іміджу установи, престижності професії, за прикладом батьків, друзів тощо. Але при цьому часто-густо ігноруються, нехтуються якості власної особистості.

І коли вибір професії невдалий, то він призводить до незадоволення собою, неефективності праці, невдалої кар'єри, безробіття та, більш того, - до страждань від професійних хвороб. Тому питання вибору професії є надзвичайно важливим і непростим, допомогти у розв'язанні якого може досвідчений спеціаліст-профорієнтатор.

Відвідавши центр зайнятості кожен бажаючий може отримати максимум інформації про професії, їх зміст, попит на ринку праці, рівень необхідної освіти, перспективи працевлаштування, можливості проходження навчання, ознайомитися з професіограмами та психограмами різних професій.

З метою визначення придатності до тієї чи іншої сфери професійної діяльності, інтересів, схильностей та здібностей людини до опанування професії молода особа може пройти профдіагностичне обстеження в центрі зайнятості з використанням сучасних тестових методик.

І, найголовніше, спеціаліст з профорієнтації надає допомогу у виборі професії на основі зіставлення професіограм та психограм з даними профдіагностичного обстеження юної особистості з урахуванням її здібностей, якостей, можливостей та нахилів.

Корисною порадою у виборі професії ще до вступу до вузу - є знайомство з практичною стороною професії. Дуже часто школяр відвідує курси і їздить до репетитора, зовсім упускаючи можливість познайомитися безпосередньо із професією.

З цією метою центр зайнятості організовує професіографічні екскурсії для учнів шкіл на ринкоутворюючі підприємства міста. Під час екскурсії відбувається знайомство учнів з робочими місцями, їх технічним оснащенням; співвідносяться очікування молодих людей з реальними умовами трудової діяльності; здійснюється оцінка ними самими своїх можливостей засвоєння обраної професії.

Старшокласник, який вже почав отримувати досвід роботи, надалі, вступивши до вузу, може поєднувати навчання із частковою трудовою зайнятістю - а з інституту він вийде не просто з дипломом, а вже маючи непоганий заділ професійної діяльності.

Майбутньому студентові вкрай важлива якомога рання зустріч із професією і найголовніше, конкретне знайомство з видом професійної діяльності. Адже, коли людина впевнена у своєму виборі, знає, що займається своєю справою, повна ентузіазму, прагне довідатися нове, творчо підходить до справи - тоді вона стає відмінним професіоналом.

Важливим у визначенні виду професійної діяльності є врахування трьох компонентів вибору професії - хочу, можу, потрібно:

  • хочу - інтереси, схильності особи, бажання займатися справою, яка цікавить;
  • можу - рівень підготовленості, рівень знань, наявність здібностей до обраного виду діяльності;
  • потрібно - попит на професію, потребу на ринку праці.

І лише, врахувавши всі сторони, що впливають на вибір професії, молода людина може обрати ту професію, яка принесе задоволення, надасть можливість реалізувати свої здібності, нахили та плани на майбутнє!

Освіта.ua
20.01.2010

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів