Результати ЗНО – вирок шкільній математичній освіті?

Беріть участь в опитуванні Освіта.ua щодо результатів ЗНО з математики

Результати ЗНО – вирок шкільній математичній освіті?

З-поміж учасників ЗНО з математики, які мали намір вступати до закладів вищої освіти, 31 % не подолали порогу «склав / не склав».

Такі результати визначені експертною комісією при Українському центрі оцінювання якості освіти.

Цьогоріч пороговий бал з математики був встановлений на рівні 10 тестових балів із 67 можливих. Отже, учасники, результат яких є нижчим за 10 балів, не матимуть можливості використати цей результат для вступу до вишу.

При визначенні порогу члени експертної комісії відзначали доступний рівень складності цьогорічного тесту з математики.

Освіта.ua
18.06.2021

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Стас
А теперь все те, кто сдал математику более-менее идут в мед, потому что в компьютерные науки не взяли. И будут у вас скоро медики-математики, программисты-неудачники.
Denis Romanov
Продублюю тут частину своєї відповіді з коментарів. В мене дочка семикласниця, після того як я їй показав кілька моментів, як елементарними методами підстановки та виключень проходити те, що за її словами "ми в школі таке ще не вчили", спокійно пройшла тест з математики трохи більше ніж за півгодини з результатом 22 з 67 можливих, рейтинг.бал 124, бал ДПА 4. Причому вона більше пропускала ніж відповідала включаючи останні запитання на які потрібно давати розгорнуту відповідь. Я взгалі не знаю як там можна отих 10 нещасних балів не набрати???? Там навіть якщо два/три питання відповісти знаючи,у всіх інших можна щось ще "зачепити" розставляючи відповіді навмання. Причому, своїй дочці я запропонував, що якщо не знає нехай не вгадує! Тобто чисто ймовірнісно вона точно набрала б більше якщо б ще тулила щось вгадуючи.
К.В.
К.В.+2-1 Ви далекі від реальних можливостей які закладає природа в будьяку істоту цього світу.Вивчати математику на тому чи іншому рівні можуть приблизно 25% від усіх хто вчиться і лише 8% у повному обсязі (тобто будь яка вибірка дає цей результат відомий у всому світі, тому що дослідження не наші ). Напевно це відноситься до всіх природничо-математичних наук.
розуміючий
Багато слів про недоліки та переваги дистанційної освіти. Але не можна критикувати те, що по суті не було чітко побудовано. Побачимо як буде проходити новий навчальний рік. Причому не тільки у нас, але й закордоном. А вже відходячи від можна буде чіткіше давати ті або інші прогнози. Адже якщо брати за основу ідею про дистанційну освіту. Тоді треба велику перевагу віддавати позашкільній освіті. Адже тільки там, невеликими групами учні можуть займатися очно і за рахунок таких занять компенсувати дефіцит живого спілкування. Крім цього буде непогано на кожен предмет виділити обов’язкові години для додаткових онлайн або очних консультацій. Окрім цього потрібно суттєво посилювати роль класного керівника у плані взаємодії з учнями та батьками. Не має бути таких учнів, котрі тижнями не відвідують заняття. А якщо такі є, тоді треба проводити серйозну роботу . Дистанційне навчання - це очне навчання, тому відвідування має бути на самому вищому контролі.
Правда
Тепер ми усі маємо шанс щось дійсно змінити. І дорога до таких змін - це змішана форма навчання. У нашій країні не буде високої якості знань до того часу поки на задній парті будуть сидіти 6 лінюхів з телефонами в руках на кожному уроці. Єдине для чого вони ходять до школи - це відбути муку. Причому самі батьки це визнають. Якщо всі це чудово розуміють, тоді чому їм не сидіти з телефонами у дома. Захочуть вчитися будуть виходити на уроки. Не захочуть, то може за навчальний рік Майнкрафт пройдуть. Якби питання були тільки в освіті. Вони псують здоров’я педагогів, однокласників та інших учасників навчального процесу. У Дніпрі так само дистанційною освітою здебільшого задоволені. Хоча спочатку проблеми так само були. Щодо математичної освіти, то тут проблем треба шукати у технічному забезпеченні педагогів. Куди не говори, а кожен учитель математики не мав потужного смартфону чи ноутбука. Ще до того високий пороговий бал. У нас при очному навчанні поріг був 9 балів. Куди вже порівнювати.
Батьки
А це дивлячись з якої сторони підходити. Якщо взяти до уваги часткову невдосконаленість дистанційної освіти, то ні. Але зовсім інша виникає ситуація, коли ми беремо до уваги учнівську недоброчесність. Враховуючи те, що більшість педагогів лише почала оволодівати дистанційними технологіями, думаємо що влада завчасно почала проводити дане опитування. Результат бажає кращого - це однозначно. З іншого боку треба спрямувати зусилля на подолання усіх тих, прогалин які виникли саме у організації дистанційного навчання з природничо-математичних дисциплін. Бо проблеми були. Заперечувати це ніхто не повинен. І перші проблеми це не Інтернет, а техніка котра ледве витягувала відеоплатформи. У нас в Києві мабуть найбільше учні вчилися очно зрівнюючи з деякими регіонами. Тільки як для держави це зовсім не показник. Тобто, якщо ми знову вернемося до дистанційки, треба зовсім по іншому будувати процес навчання. Особисто ми та інші батьки ліцеїстів будемо наполягати не на Zoom, а на .
Батьки
ДАЛІ: Telegram чи Viber. Обидві програми розраховані на 30 учасників та мають можливості для показу екрану. А саме головне їх без проблем можна запустити на застарілих смартфонах. Головне вияснити, яка з цих програм дозволить учням в камеру добре бачити дошку. Решта - організаційні питання. Говорячи відверто переважна частина батьків не проти щоб учні 5-11 класів перейшли на змішану форму навчання в цілому. Не зважаючи на сприятливу епідеміологічну ситуацію для очного відвідування. І не правда, що вони не будуть розвиватися. Навпаки, вони будуть розвиватися! Адже у них буде більше часу на гуртки, секції та підготовку до ЗНО. Нашим учням дистанційне навчання сподобалося. І про це не треба мовчати. Звичайно, що в більшій мірі це заслуга педагогів. Тільки і ми не плошали. Хто не міг купити новий гаджет, купував б/у. Вчилися усі. І так було не тільки у нашому ліцеї, а й у інших закладах.
Батьки
ДАЛІ:Якщо ми почнемо судити по тих умовах, які мали наші учні це буде ідеал, а такий ідеал країні не потрібен. У багатьох школах, ліцеях, гімназіях є техніка з веб-камерами? Чи може у кожному закладі 95% учнів - це учні одного мікрорайону? Кожен виходить як тільки може. Хтось має смартфон, а хтось планшет, ще менше ноутбуки чи комп’ютери. Головне те, чи батьки зацікавлені у ідеї такого навчання? Якщо зацікавлені, то замість форми та багатьох інший речей планшет можна придбати без проблем. Особисто ми дуже багато позитивів побачили у дистанційному навчанні. Тому пропонуємо усім батькам, хоч задуватися над цим. Можливо не від 5, а від 7, чи 10. Тільки змінювати радянську застарілу систему треба на всі 100%. 1978 р. Нас було 33 у класі. І як не дивно ми дійсно чули як жужать мухи. Тепер у деяких класах 17, а витерпіти їх не можливо. Нажаль це так. Може ви скажете, що це проблеми учителів. Та ні. Це загальні проблеми. 5 не дають вчитися 12.
Коментувати
Іра
Я не розумію, чому всі дивуються низьким результатам ЗНО з математики в порівнянні з минулим роком. Камон, минулого року ЗНО з математики не було обов’язковим. Цього року його писали всі. Цілком логічно, що не складуть багато хто. Рельтати ЗНО з математмки не є вироком шкільній освіті. Вона вже була на самому дні. Найстрашніше те, що уряд не має котшів для фінансування освіти, тому готуйтеся, майбутнє нашої країни під загрозою!
Маргарита
Для Іра: Цього року його також писали не всі, а лише ті, яким це необхідно було для вступу у вищий навчальний заклад, адже цього року від ДПА випускники були звільнені. Тому всі цілком логічно дивуються низьким результатам, адже насправді завдання ЗНО з математики були адекватні і нескладні, та й поріг був невисокий. Тому й дивуємося, як ці 30 відсотків випускників збиралися вступати у вузи з такими мізерними знаннями??!
Коментувати
Ірина
Математика - це складна наука. Треба працювати і працювати, рішати і рішати приклади-задачі. А коли в школах безконтрольні "новатори", які пропихують інтерактивні платформи, де тільки й треба, що клацати кнопки, то втрачається те розуміння кропіткої праці. В підсумку маємо: ніхто не перевіряє ті домашні, ніхто не вказує на помилки, не проводяться роботи над помилками після самостійних чи контрольних. Левова частка дітей на репетиторах. Це просто жах! Сама закінчила школу 20 років тому, але можу пояснити дитині алгебру-геометрію. І не було раніше ніяких інтерактивних циркових платформ з відосами. Математика - це праця, від простого до складного, поступовими кроками. Але цього зараз не маємо. Є вчитель, якого страшно спитати і є оцінки завдяки репетиторам та розумним батькам. Все галопом, тема за темою. Не встигаєш - твої проблеми. Факультативи - для здібних, вчитель обирає. А здібні - на репетиторах. Це дно
Тереза
Це не приговор математиці. Не ліпшими були б результати з будь-якого іншого предмету. Потрібно прислуховуватися до слушних думок щодо організації освітнього процесу. Тупо не впроваджувати мікрочастиці елементів освіти інших країн. Не забувати, що будь-яка програма потребує немалих фінансових вливань не краплинами, а комплексно. Освіта виконує замовлення держави. Тому це є найважливішою з мотивації отримувати якісну освіту, створювати робочі місця для інженерів і т.д.
Любов Гопонько
Те, що програма у школі важка,безперечно.Її треба спрощувати і наближати до життєво необхідного рівня-це по- перше.А по- друге, і батькам, і учням треба зрозуміти,що треба вчитися,працювати над собою.Навчання-це важка , довготривала праця,яка вимагає неабияких зусиль.Батьки повинні спонукати дітей до навчання.На жаль , усім потрібні тільки високі оцінки, а не знання.Учень, який працює,має і певний результат.
Denis Romanov
Для Любов Гопонько: Cкладна??? Господоньки.. СКЛАДНА???? В мене дочка семикласниця, після того як я їй показав кілька моментів, як елементарними методами підстановки та виключень проходити те що за її словами "ми в школі таке ще не вчили", спокійно пройшла тест з математики трохи більше ніж за півгодини з результатом 22 з 67 можливих, рейтинг.бал 124, бал ДПА 4. Причому вона більше пропускала ніж відповідала включаючи останні запитання на які потрібно давати розгорнуту відповідь. Я взгалі не знаю як там можна отих 10 нещасних балів не набрати????
Коментувати
Світлана
Не має чого нарікати на зно Хто вчив, готувався- той і здав . Моя дитина готувалась без репетиторів і отримала 192 бали.
Олена
Я викладач вишу. Працюю з студентами 1 курсу. Перший семестр витрачаю масу зусиль, щоб пояснити як потрібно працювати. Школа не дає навичок. Діти звикли до репетиторства і самостійно вчитись вкрай важко. Не вміють структурувати матеріал, виділяти головне та навіть елементарно конспектувати. Звичка підглядати, читати з конспекта. Ті хто закінчив спеціалізовані школи їм легше, скоріше адаптуються, але це приблизно 30 відсотків. І це ті хто добре здали ЗН0. Тому проблеми і в програмі, і в підручниках, і в фахівцях і в студентах. Не виконуйте завдання за дітей. Оцінка це показник знання, а не пристижу батьків. Поясніть дитині, якщо оцінка низька то потрібно більше працювати і без знань нічого не буде в майбутньому.
Юлія
Для Олена: А які бали ЗНО у ваших студентів? Якщо ви понабирали з балами 11-120, щоб без роботи не лишитися, тоді нічого дивуватися.
Коментувати
Олена
Ганьба неякісній перевірці. Дітям казали одне припідготовці. При перевірянні недорахували бали за правильні відповіді. За школу і говорити нічого - просто місуе, куди діти ходять, щоб небули вдома самі.
Hisoka
Тут дело не в "скоаднощах" в тестах, а в качестве образования, а также доступность. Не все же украинцы имеют деньги на репетиторов для подготовки к зно, или же деньги на уйму книг дорогих для подготовки. Может как-то с этого стоит начать. Лично я сама готовилась к зно, и мне повезло, что в школе были толковые учителя к которым можно обратится, хоть и готовилась прям тщательно, но сдала на средний балл. Вот на счёт преподов, то много толковых, просто низкая зп, ну и низкий уровень жизни, просто дематеривирует этих людей. Они просто себя не уважают, свою профессию, также и других. И это касается не только преподов. Хотелось чтоб обратили внимание на качество образования в университетах, одним словом ужасное. Препод халатно относиться к своей работе, преподаёт на отстань, понятное дело этот препод нравиться студентам-быдло, которым кроме выпить ничего не интересно, а потом борись с этим, а никак у нас же учитывается мнение большинства. Увы ставят одно быдло для младшего быдла.
Ірина
Коли в класі по тридцять учнів,то про яку якість освіти дітей йдеться? Як вчитель може навчити таку кількість за 45 хв? Це просто лікбез елементарний.І потім: до вчителя ставлять питання щодо оцінювання дитини,а чому не до батьків?В тому сенсі що,не виконують своїх обов’язків батьки,не контролюють виконання робіт дітьми... Відверто кажуть, що їм не потрібні знання а оцінка,тиснучи на вчителя.Вситель безправний і ставить.А тепер здивовані результатами зно... Нічого дивного- все закономірно.Всіговорять про закордонні заклади освіти, але які умови праці для вчителів там і тут!!!!
ОЛЬГА
Для Ірина: А раніше як вчилися? Встигали? Можливо,проблема в сучасній освіті?
Людмила
Доброго вечора. Я працюю вчителем математики. Хочу висловити і свою думку з приводу ЗНО і чому результати такі погані. Почну із програми з математики. Думаю, що багато вчителів погодяться, що для вивчення цього предмету у шкільному курсі замало годин. Фактично на засвоєння матеріалу часу нема. Багато тем не відповідають віку дитини. У дітей накопичуються замість ЗНАНЬ НЕЗНАННЯ!!! Програми з математики перенасичені темами з вищої математики. Другий, не менш важливий момент, який стосується батьків, котрі у 90% не спроможні проконтролювати виконання д/з з математики. Діти списують з ГДЗ. І третій момент- учні не хочуть працювати з підручником вдома. Ну, і звичайно, наповнюваність класів. На математику треба також вводити поділ на гиупи. Практика показує, що в менших класах результати якості знань з математики значно вищі.
Наталія
Підтримую. Класи по 35 учнів, потрібен поділ на підгрупи. І йде масове списування з ГДЗ.
Коментувати
mv
Це вирок державі. На жаль, престиж професії вчителя зведений нанівець. А у населення уже два десятки років побутує думка: "Вчитися не потрібно. Не вчись, синку (доню). Я неуком ріс і якось виживаю - і ти так зможеш". І все б нічого, от тільки з таким менталітетом кожне наступне покоління житиме гірше за попереднє. Може я когось здивую, але, щоб виконувати некваліфіковану роботу, красти, пиячити і т.п. математика і справді не знадобиться. Тому закликаю усіх притомних батьків спробувати виростити своїх дітей достойними людьми. А вчителям за покликанням бажаю сил та любові. Шукайте дітей, які бажають вчитися, і отримуйте задоволення від роботи з ними!
Олена
Для mv: Доброго дня, шановний (а). Не змогла пройти мимо Вашого коментаря, зачепив він мене дуже. Маю доньку, яка наступного року вже закінчує магістратуру, тож ніякого інтересу чи відношення до ЗНО 2021 взагалі не маю. Щодо престижу професії вчителя... Навпаки, останнім часом, дуже підноситься професія вчителя на державному рівні. Неодноразово приходилось бути свідком під час карантину дистанційних занять ВУЗу, де навчається донька. І дуже приємно було чути, як викладачі викладаються на всі ????. А їх проведення фіксувалося самими викладачами за допомогою різних технічних можливостей. Відчувалося професійне ставлення до своїх обов’язків, почуття відповідальності. На противагу цьому, також була щоденним свідком того, як, навпаки, шкільні вчителі виписували у Вайбер домашнє завдання, навіть і не подумавши про проведення занять... їх просто взагалі не було! А що ж зарплатня? Та всі ж як отримували її до карантину, так і продовжували її отримувати без будь-якого зменшення, а де ж відповідальне відношенн...
Олена
Для mv: а де ж відповідальне відношення до своїх професійних обов’язків, де контроль за викладенням матеріалу, де ж той зріз знань, аби перевірити, як навчив той чи інший викладач, оцінити рейтинг навчального закладу по результатам здачі ЗНО дітьми?.. І ще: може я Вас здивую, але, щоб виконувати кваліфіковану роботу, не завжди потрібна математика, адже дуже багато гуманітарних професій, спеціалісти з яких виконують роботу на найвищому рівні! Кожен має право працювати за покликом та в силу своїх здібностей. Тому ну аж ніяк ті, хто не знає математики, піде красти... Можливо у цієї дитини інші здібності та гуманітарний склад розуму.Тому, так, вчитися потрібно всім і міцні знання мають бути. А для цього має бути переглянутий сам підхід як до поділу класів за напрямками навчання, так і до вимог надання освітніх послуг та контролю за їх наданням, а вже потім підвищувати престиж вчителя та заробітну платню. Цей коментар не стосується тих вчителів, які відповідально поставилися до своїх обов’язків
mv
Доброго дня, пані Олено. Дякую за Вашу реакцію. Відповідаю лише тому, що Ви багато, з повагою та переживанням написали. А по суті мені до свого коментаря вище додати нічого. Можу лише зазначити, що я і є один із викладачів, про яких ви пишете. Працюю у вузі і займаюсь підготовкою майбутніх вчителів (тож знаю, про що кажу). Немає чого дивуватися тому, які нині молоді вчителі. Адже на вчительські спеціальності уже давно вступають або ті, хто вчитель за покликанням, або абітурієнти з найнижчими балами (і таких більшість). Чому можуть навчити люди, які здали зно на 120-130 балів та вчилися на двійки-трійки? Питання риторичне. P.S. А престиж професії вимірюється не словами посадовців, а заробітною платою (в основному)
Коментувати
12345
Ось тут: "Кошмары ЗНО-2021" http://primat.org/koshmary_zno_2021_po_matematike А ви знали, що у зошитах учням надали довідник формул? Навіть таблицю квадратів.
Юра
Для 12345:и что? А на эти формулы не было задач, вы в курсе?
Коментувати
Світлана
Після всіх завивань випускників і їх батьків про складність завдань з математики на цьогорічному ЗНО, вирішила спробувати і сама пройти тест. За 15 хвилин набрала 133 т бали за 200-бальною шкалою , більшість завдань пропустила, бо лінь було думати. І найцікавіше, школу я закінчила 28 років тому. За фахом - вчитель історії. То складні завдання? Питання риторичне.
Avgusta
Які критерії того, що учень знає математику? Коли він готовий самостійно розв’язувати математичні задачі. Які саме математичні задачі? І, головне, самостійно! Що маємо на сьогодні в школі: самостійно готові працювати одиниці, бо домінуючий метод навчання - " за зразком", на основі заучування, тобто використовуючи лише пам’ять. А де ж вміння задавати собі запитання і шукати на них відповіді? Не практикується, а жаль. Щодо підбору задач в тесті 2021, я нарахувала лише 8 завдань з перших двадцяти, які є стандартними, тобто аналогічні до них є в шкільних підручниках. Решту завдань діти бачили вперше у своєму житті. На уроках математики не розв’язують завдань на встановлення відповідностей, які охоплюють різні теми з різних років вивчення, також немає завдань прикладного змісту. Тест спрямовано на оцінювання того, чого в шкільному навчанні просто НЕ ІСНУЄ!!!
Денис
Для Avgusta: я извиняюсь, сам выпускался в прошлом году, но задания просто элементарные, набрать 10 правильных ответов не составляет никакого труда. Тут уже каждый сам виноват, посмотрите на задания, ну такое же, должен знать каждый. Да есть очень сложные задания, но мне вполне хватало школьного образования, чтобы хорошо написать ЗНО.
Образа
У кожного різний склад розуму, якщо ви такий розумний то будь ласка відкривайте нові світи своїм розумом . Ми ж люди з низьким складом(математичного) розуму, будемо дивитися на це і просто дістанемо калькулятор
Людина
Вибачте, але хто вам вбив в голову цю дурню про низький склад математичного розуму? Ви хіба теорему з матаналізу доводите? Якщо учень, більш-менш, систематично слухав вчителя і САМ виконував домашні завдання (принаймні намагався), то він легко міг здати зно2021 десь на 150-160 балів особливо не готуючись.
Коментувати
Зоряна
Освіта жахлива. Особисто я склала зно з математики на 176. Цим результатом я завдячую тільки собі, адже вчителі замість щось порадити чи підтримати - залякують і ганьблят. Наша система освіти мертва, абсолютно. Школа має давати знання а не вбивати їх і робити дітей невпевненими в своїх силах. Можу сказати тільки одне: ти будеш освідченим якщо будеш освоювати програму сам, адже ти навряд дочекаєшся того часу коли "вчителі" будуть виконувати свої обов’язки. Я рада, що хоч і з явно заниженими балами але покинула цю прірву
Наталія
Для Зоряна: Пані Зоряно, Ви, на жаль, не особливо старанно навчалися у "прірві"(так Ви назвали школу), бо пишете з помилками. Прикро... Упевнена: якби мали бажання, то отримали б знання... І не соромно було б за написане...
Олена
Для Наталія: Тобто Ви вважаєте, що цій Зоряні має бути соромно лише за помилки у тексті? Зміст Вас ніяк не бентежить?
Hisoka
Для Наталія: девушка, это всего лишь комментарий, а не какой-то официальный лист, так что тут можно, моя клавиатура бывает подводит не замечаю как ошибки делаю. Если вы такая грамотная,то шуруйте в министерство образования и делайте образование лучше, а то с таким "качественным" образованием будут украинцы как рабы работать на иностранцев,снимите свои розовые очки.
Коментувати