МОН планує підняти престиж робітничих професій

За словами міністра, розвиток професійної освіти є одним із завдань профільного міністерства

МОН планує підняти престиж робітничих професій

Держава має докласти зусиль для підвищення престижу робітничих професій та зміцнення економіки держави.

Про це сказав міністр освіти і науки Сергій Шкарлет під час робочої поїздки до Чернігівської області.

За його словами, питання розвитку професійної освіти є одним із ключових завдань уряду та профільного міністерства.

Також він наголосив, що указом Президента України «Про пріоритетні заходи розвитку професійної (професійно-технічної) освіти» передбачено схвалення відповідної цільової програми, в якій зазначені пріоритети розвитку – модернізація освітнього середовища, підвищення стипендій учнів та заробітних плат викладачів, запровадження субвенції на оновлення гуртожитків та спортмайданчиків, створення інклюзивного освітнього середовища.

«Проєкт цієї програми вже підготовлений фахівцями МОН і проходить громадське обговорення. Також ми працюємо спільно з народними депутатами над новим законом про професійну освіту, який посилить механізми регулювання сфери. Отже, маємо докласти спільних зусиль для підвищення престижу робітничих професій та зміцнення економіки держави в цілому», – зауважив  Шкарлет.

Освіта.ua
12.05.2021

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Василь Шминдрук
За три останні десятиліття планів і спроб з модернізації професійної освіти було безліч, а освітянська нива, як була не ораною, такою і залишається. І не тільки професійно-технічна. До того ж вона остаточно деградувала. Скептично я сприймаю оптимізм міністра, що «Проєкт цієї програми вже підготовлений фахівцями МОН і проходить громадське обговорення». По-перше, мій тривалий педагогічний досвід дає підставу стверджувати, що з міністерських працівників такі «фахівці», як з мене космонавт. І не кращі вони у Академії педнаук чи Інституту модернізації. Якби зараз я помилявся, то нинішній стан освіти був би інший.
Василь Шминдрук
(продовження). По-друге, погодження «Проєкту цієї програми» з усіма офісами чиновницької піраміди, починаючи з міністерських і закінчуючи обласними та районними (громадами), у кінцевому варіанті (після зауважень, правок і доповнень), буде нагадувати листа дяді Федора із Простоквашино до батьків у місто. Процитую мовою оригіналу: «Мои папа и мама! Я живу хорошо.. просто замечательно... У меня все есть, есть свой дом - он теплый… А здоровье мое не очень... то лапы ломит, то хвост отваливается. А на днях, я линять начал. Старая шерсть с меня сыплется, хоть в дом не заходи.. Зато новая растет - чистая - шелковистая.. Так что лохматость у меня повысилась. До свидания, ваш сын - дядя Шарик». Добре відомо, як усі ці бюрократичні «вулики з трутнями» здатні будь-яку благородну ідею довести до абсурду.
Василь Шминдрук
(продовження). По-третє, «громадське обговорення» завжди закінчується каламбуром:«Ми з вами тему обговорили, а буде так, як нам зручно і вигідно». Внесуть до списку декілька прізвищ від «громадських експертів», а вони поставлять автографи там, де покажуть. Для глобальної модернізації професійної освіти на тривале майбутнє необхідно, щоб провайдери таких змін відповідали багатьом чинникам: мали бажання, розум, компетентність, наполегливість. А ще важливо знати нинішній реальний стан професійної освіти на «клітинному» рівні, а не жити в паралельній реальності небомешканців. Підготувати і написати «Проєкт програми» - це лише теоретична основа модернізації. Важливіше впровадити задумане і написане у реальне життя. Тому я впевнений, що через декілька років у міністерському кріслі опиниться свіжа «мітла», яка знову почне мести по-новому, при цьому наспівуючи словами Олени Пчілки: «Наша пісня гарна й нова - починаймо її знову».
Ирина
Сначала поднимите зарплату рабочим и обеспечьте фронт работ, и готовьтесь специалистов!
Василь
Давно пора було це зробити. Інженерів і кваліфікованих робітників немає, а потім усі бідкаються, чому дороги нікудишні будуються, станки ламаються, будинки руйнуються. Але від заяв МОН до конкретних і грамотних кроків у цьому напрямку - бездна
Скипач не нужен
Для Василь: Прірва, епта. А че, есть станкостроение?
Коментувати
Ігор
В школі немає ні креслення, ні гуртків чи факультативів, предмет " Трудове навчання. Технології" опустили нижче плінтуса. Написали на папері програму, побалакати і підвищили престижність робітничих професій. "Молодці", як завжди.
Ольга
Зобов’яжуть учителів (викладачів) проводити активну роботу серед випускників, видумувать усякі шарики - фонарики: конкурси, змагання, виставки саморобок із говна і палок, олімпіаду якусь замутять, а...і моє улюблене - твір або есей про престижність робітничої професії. Для вчителів запровадять звіт про профорієнтаційну роботу сторінок на 15-20 і серед літньої відпустки вимагатимуть терміново подати списки учнів, які на все це повелися. А всілякі перевірки ритимуть протоколи педрад, плани роботи школи на 20 років наперед і каратимуть, якщо заходів малувато.
Куку
А як підіймати престижність будуть? Знову прохатимуть "престижність підвищся будь ласка", вони ж це вміють краще за все.
Скипач не нужен
З/п педагогов подняли, теперь очередь за престижностьб рабочих. Сезон "вставания с колен" обьявляется открытым. Кто-то у кого-то "списывает домашку". Не будем тыкать пальцем.