Бюджет освіти та науки 2016: що пропонує уряд

Аналіз фахівців центру CEDOS щодо запланованого фінансування освіти і науки у 2016 році

Бюджет освіти та науки 2016: що пропонує уряд

Аналіз фахівців Аналітичного центру CEDOS щодо запланованого рівня фінансування освіти і науки у 2016 році.

ФІНАНСУВАННЯ ШКІЛ ЗАЛИШАЄТЬСЯ НА МИНУЛОРІЧНОМУ РІВНІ

Основна частина видатків на освіту традиційно йде на середні школи. Наступного року освітня субвенція, з якої фінансуються заклади середньої освіти, планується практично у тому ж обсязі, що й цього року, - зростання становить 1%, втім, з огляду на обсяг субвенції, у абсолютних величинах це досить значна сума, 409 млн гривень.

Проте уряд запланував наступного року підвищення мінімальної заробітної плати, а значить і підвищення зарплат бюджетників, зокрема, вчителів. Враховуючи, що з 1 травня мінімальна зарплатня підніметься на 5%, а з 1 грудня - на 12,5% порівняно з цьогорічною, також зростання цін на комунальні послуги, можна припустити, що навіть при зростанні субвенції на 1% складно буде забезпечувати потреби середньої освіти хоча б на рівні 2015 року. Ще одним фактором, який може зумовити зростання видатків у цій сфері, є заплановані у проекті ЗУ "Про освіту" (ст. 50) надбавки до 50% для вчителів, які пройдуть сертифікацію.

ЗНО

Фінансування зовнішнього незалежного оцінювання, яке останні два роки залишалося незмінним, у 2016 планують збільшити на 25%, до 120,6 млн. Втім, таке зростання обсягу фінансування навряд чи дозволить керівництву УЦОЯО полегшено видихнути – цих коштів вистачить лише на забезпечення діяльності у масштабах минулого року. Єдина новація – підсумкова атестація у формі ЗНО з математики чи історії на вибір. Ні на суттєве оновлення технічного та програмного забезпечення, ні на підвищення зарплат працівникам центру наступного року не варто очікувати, принаймні, за державні кошти.

МАН

Фінансування Малої академії наук та державних позашкільних закладів порівняно з минулим роком зросте на 13% і складе майже 33 млн гривень, проте так не сягне рівня 2013 та 2014 років – у 2013 на цю статтю витрат йшло на 42% більше грошей.

Повернувшись до рівня 2014 року, у 2,5 рази зросло фінансування шкіл соціальної реабілітації, ліцеїв та гімназій-інтернатів з посиленою військово-фізичною підготовкою. Але треба зауважити, що раніше ця стаття видатків замість військово-фізичної підготовки передбачала надання поглибленої освіти з фізики і математики, фізкультури і спорту.

На рівні минулого року залишилося фінансування олімпіад та конкурсу "Вчитель року", а от порівняно з 2014 роком воно зросло у півтора рази. На методичне та матеріально-технічне забезпечення обсяг видатків практично не змінився – на це планується витратити 125 млн.

ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЯ І ФІНАНСУВАННЯ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Середня освіта, як і минулого року, фінансується коштом освітньої субвенції. Вона розподіляється між місцевими бюджетами за формулою, яка базується на нормативі фінансування на одного учня та кількості учнів на відповідній території, враховуючи, якого типу школа і де вона знаходиться (у місті, селі, гірській місцевості). Резерв субвенції, а також нерозподілені видатки на непідконтрольні території, можуть перерозподілятися між місцевими бюджетами, у тому числі для забезпечення потреб у освіті ВПО (ст. 22). Новацією, яка пов’язана із децентралізацією, є прямий зв’язок об’єднаних територіальних громад із державним бюджетом – освітня субвенція розраховуватиметься і спрямовуватиметься безпосередньо у бюджети громад, минаючи рівень області та району (ст. 27).

НА ЧОМУ ЗЕКОНОМИТИ?

У прикінцевих положеннях проекту бюджету у вже звичний спосіб пропонується фінансувати виконання визначених законодавством соціальних зобов’язнань, не в обсязі, який передбачається законами, а “виходячи з наявних фінансових ресурсів”. Зокрема, це стосується державних гарантій, навантаження та доплат працівникам закладів освіти та соціального захисту учнів, норми про обсяг видатків на освіту не менше 10% від національного доходу, нормативів наповнення класів і груп у школах і садках, безоплатного забезпечення підручниками учнів із соціально вразливих верств населення, утримання дітей-сиріт, які навчаються у ПТНЗ.

Трохи раніше за бюджет до ВР потрапив ще один урядовий законопроект (№3628), який фактично супроводжує проект бюджету та вносить чимало змін до соціального законодавства. У ньому пропонується скоротити бюджетні видатки та перекласти їх на місцеві бюджети. Наприклад, школи, де навчається менше 25 учнів, не будуть фінансуватися коштом освітньої субвенції, а також скорочення на 5% кількості шкіл, на 10% - технічного персоналу, який у них працює.

Харчування у дитсадках батьки мають оплачувати повністю, а не на 40-60%, як встановили у минулорічному “паскозатягувальному” законі. Харчування учнів початкової школи із соціально вразливих категорій населення має здійснюватися за рахунок видатків місцевих бюджетів, а учнів з особливими освітніми потребами годувати безкоштовно протягом усього терміну навчання не будуть.

Вчителі зможуть піти на пенсію за вислугою років тільки після досягнення 55-річного віку (втім, ця норма не стосується тих, хто вже напрацював вислугу і мають 50 років).

Частина з цих норм суперечить ідеології реформи середньої освіти і законодавству, адже рішення про формування та оптимізацію мережі шкіл повинні приймати місцеві органи влади, уряд може лише визначати обсяги фінансування та принцип його розподілу.

РОЗПОРОШЕНІСТЬ ВИДАТКІВ: ВИЩА ТА ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА

Видатки на вищу освіту і надалі досить розпорошені. Загалом на підготовку кадрів та підвищення кваліфікації припадатиме 18,8 млрд грн, з них лише 11,9 млрд – у віданні Міносвіти. Підготовку кадрів різного рівня фінансуватимуть 20 різних відомств, підвищення кадрів – 21. Загальна сума, яку закладають на 2016 рік на 0,5 млрд грн менше, ніж у 2015 році. Основне зниження відбулось за рахунок фінансування коледжів та технікумів (детальніше про це нижче). Водночас зросли видатки на підготовку студентів у ВНЗ ІІІ-ІV рівнів акредитації. Особливо у підпорядкуванні МВС (387 –> 721 млн грн), Міноборони (1,28 –> 1,55 млрд грн), МОЗ (714-788 млн грн), ДФС повернула собі передане до МОН у минулому році фінансування (121 млн грн), МОН (10,76 – 11,27 млрд грн).

Проект бюджету закладає підготовку бакалаврів та молодших бакалаврів під кількома окремими відомствами: МОН, МОЗ, Мінкульт, ДФС, Міноборони, Нацгвардія, СБУ тощо. Система вступу на бюджет, яка передбачена Законом «Про вищу освіту» у 2016 році, вимагає, аби державні кошти, передбачені на підготовку бакалаврів та молодших бакалаврів (окрім силових відомств) закладались в єдиному рядку Держбюджету, адже передбачається загальний конкурс, а не для кожного відомства окремо. Інакше при автоматизованому розподілі вступників із загального рейтингу за результатами ЗНО та виставленими пріоритетами буде виникати колізія, адже не буде зрозуміло з коштів кого саме (МОН, МОЗ чи Мінкульту?) фінансується навчання.

Підготовка робітничих кадрів переводиться на рівень місцевих бюджетів (ст. 28 ), коледжі та технікуми – у співфінансуванні навпіл між державним та місцевими бюджетами ( ст.29).

Уряд майже не закладає підтримки ПТНЗ на центральному рівні, як це було у минулому році, коли в бюджеті була передбачена субвенція місцевим бюджетам на підготовку робітничих кадрів у розмірі 5,8 млрд. грн. Фактично централізоване фінансування залишилось лише для закладів соціальної реабілітації та адаптації, пенітенціарної служби та аграрної сфери. Водночас на відміну від ПТНЗ, на рівні держбюджету планується залишити субвенцію на підготовку кадрів у вищих навчальних закладах І-ІІ рівнів акредитації для місцевих бюджетів. Субвенція складає лише 2 млрд. грн, що майже удвічі менше, ніж закладалось у 2015 році серед різних розпорядників. Тобто у 2016 році половину потреб на фінансування коледжів та технікумів повинні будуть взяти на себе місцеві бюджети. Власне у додатку 11 до проекту бюджету уряд визначив під який саме місцевих бюджет підпадає той чи інших заклад.

Згаданий вище законопроект № 3628 вказує місцевим адміністраціям до березня 2016 року розробити регіональні плани освітніх округів, які передбачали би укрупнення ПТНЗ, коледжів та технікумів.

Фінансувати освіту та науку по мірі можливостей

Як і у 2015 році проект Бюджету передбачає дозвіл Кабміну виконувати будь-які норми освітнього та наукового законодавства в тому обсязі, в якому на це є кошти. Також уряд муситиме затвердити особливий порядок проведення індексації доходів населення у межах фінансових ресурсів бюджетів усіх рівнів (державного та місцевого) та бюджетів фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування на 2016 рік. Як відомо, попри аналогічну норму у ЗУ "Про бюджет 2015 року", уряд так і не розробив такого порядку у 2015 році.

Скасувати позаконкурсний вступ

Законопроект № 3628 повністю скасовує позаконкурсний вступ до ВНЗ, приводячи норму ЗУ "Про вищу освіту" у повню відповідність до норми Конституції: «громадяни мають право безоплатно здобути вищу освіту в державних і комунальних навчальних закладах на конкурсній основі».

Платні послуги

Законопроект № 3628 передбачає, що уряд розширить перелік платних послуг, які можуть надавати заклади освіти, та їх вартість. Існує небезпека, що у 2016 році уряд повторить досвід 2009-2010 років, намагаючись надати ВНЗ право робити платним фактично будь-що: від оплати пропусків до користування бібліотеками, спортзалами чи інтернетом. Згубна практика оплати пропущених занять існує і зараз у медичних ВНЗ та деяких інших університетах, чим останні порушують законодавство. Водночас, існує цілий ряд платних послуг, яких бракує університетам. Наприклад, можливість платного повторного вивчення усієї дисципліни після академічної заборгованості або ж право залучати кошти, отримані від благодійників чи від орендарів приміщень, для нарощення депозитів.

НАУКА: БЮДЖЕТ vs НОВИЙ ЗАКОН

Проект бюджету продовжує суперечити прийнятому нещодавно новому Закону "Про наукову та науково-технічну діяльність", який наразі очікує на підпис Президента. Про це йдеться в петиції, що вже набрала більше 9 тис. підписів. Всього на видатки, пов'язані з дослідженнями, виділяють 5,2 млрд грн, які розподілені між 25 розпорядниками. Левова частка цих коштів спрямовується до НАН, МОН та галузевих академій. Останні проектом бюджету передаються у відання відповідних профільних міністерств. Порівняно з минулим роком, усі академії, окрім медичної, отримують менше фінансування. Водночас планується збільшення витрат на дослідження у системі МОН (власне дослідження + внесок за участь у програмі Горизонт 2020), а також для Державного космічного агентства (49 -> 229 млн грн). Окрім цього, понад 300 млн грн розпорошені між різними відомствами на оплату прикладних досліджень та наукових експертиз. Ці кошти, на відміну від обсягів фінансування НАН, ніколи не потрапляють до поля зору адептів скорочення державних видатків на науку.

Втім, у бюджеті попередніх років МАН та державні позашкільні заклади йшли окремими статтями, а остання, крім надання освіти державними позашкільними закладами та заходів позашкільної роботи, включала ще витрати на відпочинок та оздоровлення дітей.

Автори: Ірина Когут, Єгор Стадний, Аналітичний центр CEDOS

Освіта.ua
17.12.2015

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
співфінансування МОН та мукачівського бюджету МДУ?
Гроші із мукачівського бюджету, невідомо з якого дива, виділяються дупутатами, на чолі із мером на відновлення МДУ(абсурд!) ці гроші мали би піти на харчування дітей, учасників АТО, їх сімей та соціальні потреби. А при чому тут фінансування з місцевого бюджету на ремонт гуртожитків мукачівського університету? чому податки мукачівців мають іти на фінансування мду? який підпорядкований Міністерству освіти України і на який виділяє бюджетні кошти МОН. підтримка вмираючого вишу у місті, який доведений до розвалу ректором Щербан, яка стала депутатом і використовує свій статус для вирішення шкурних питань, відкатів і незрозумілих афер, де ніхто не проконтролює на яку таку підтримку "якості освіти", де процвітає хабарництво і корупція мають "влити" мілйон людських податків. Ці так звані прогнози покращення деградованої вищої освіти у Мукачеві мають перевріити органи прокуратури та МОН, так як складається враження що це змова мера і ректора, відбити гроші, витрачені на вибри ректора мду...
Zinger
Для співфінансування МОН та мукачівського бюджету МДУ?: Ви ще раз підтвердили, що гроші у громади на підтримку вчителя середньої школи є, але через нашу доброту та безвідповідальність місцевих депутатів їх розтринькують для "своїх". Потратили на ВУЗ -дивишся і синочка пристроїв, от вам і блат за громадські гроші. Чим не корупція?
Коментувати
разочарованная
Независимо от того, сколько ошибок Вы делаете и насколько медлителен Ваш прогресс, Вы по-прежнему впереди тех людей, кто еще не пытался ничего сделать.Аврелий Августин. мое алаверды,тем кого я раздражала
Позняку
НУ Позняк,ну ты даёшь)) В тебе говорит женское начало?Умному ребёнку достаточно РАССКАЗАТЬ ход решения, и он СДЕЛАЕТ задание))) ТакПОЧЕМУ один имеет на это право, а другой-нет?ДАвай и на ЗНО ПОЗВОЛИМ выходить сколько угодно,о, да,думаю ЭТО твоя точка зрения-дадим детям ПОЛЬЗОВАТЬСЯ ЛЮБЫМИ ИСТОЧНИКАМИ ИНФОРМАЦИИ. Они же-умные,но БЕЗ знаний))))))))))
Ol Pozn
Для Позняку: если ребёнок умный то и рассказывать не надо, он может неправильно но что то пишет.Если он просто сидит и ждёт то явно не умный и списывает
),это в случае, что ребёнок НЕ договорился с учителем
Для Ol Pozn: поскольку бывало так,что дети и взрослые договариваются о том,что ребёнок спросит,если будут сложности.Теперь-ЕСЛИ ребёнок УМНЫЙ, он ЗНАЕТ,ЧТО он может написать,а что нет.Один из моих УМНЫХ учеников ОТКАЗАЛСЯ ехать на область,поскольку увидел,что знает он очень и очень недостаточно,чтобы ТАМ что-то сделать.ЭТО - УМНЫЙ.А тот,что пишет всякий БРЕД вряд ли умён.
Коментувати
для Zinger
Власть?это КТО? КТО может МЕНЯ ЗАСТАВИТЬ?Чушь.Вот это"Терпи и думай" и есть проблема ВСЕЙ страны.ЭТО создание РАБОВ.То есть люди СОГЛАШАЮТСЯ на рабсткое существование,создаваясебеиллюзиютого,что жизнь ИХ детей будет в более цивилизованной стране,если они,ЦИНИКИ,начнут СОЗДАВАТЬ циников.А иначе НЕ будет, поскольку против природы НЕ попрёшь.Хобби?Нет.Вы себе врёте.ЭТО не хобби.Это зарабатывание СТАЖА для ПЕНСИИ ПО ВЫСЛУГЕ.Не больше и не меньше.Тот,кто разумеет СУТЬ работы с детьми,НЕ сумеет зарабатывать ещё где-то, оставив их без собственного внимания.Либо школа,либо что-то.А всё остальное -НЕучитель.Так, приходящий информатор...
Zinger
Для для Zinger: Можно быть вечно не довольным и влачить существование, а можно действовать и немного радоваться жизни. Здоровый цинизм - это умеренный оптимизм, который очень хорошо отрезвляет облачных романтиков.Сколько талантливых изобретателей зарабатывали на свои изобретения на стороне, работая не по професии? Поинтересуйтеся их биографиями и убедитесь, что я себе не вру. Кстати, зарабатывать стаж - это не преступление, особенно, если ты вынужден это делать. Даже Ленин в свое время говорил: Иногда нужно сделать шаг назад, чтобы потом сделать два вперед. Главное, с каким результатом я приду к финишу своей жизни! Посприм?
Коментувати
для Zinger
є ні.Коли більшість із нас ішла на роботу в школу, то була впевнена в завтра.Сьогодні ж тим,хто ще молодий,варто кидати роботу в школі і йти у приватний сектор.Щодо "вибачте,іду заробляти", то як хлопці посадять усіх вчителів на "від і до", то ніяке "вибачте" у більшості не пройде.А те, що сьогодні більшість вчителів так і робить-то факт,якого ніхто не спростовує.І на базарах у суботу-неділю торгують, і за додаткові гроші з дітьми репетиторством займаються,і магазини тримають.Та от лишеть то вже-урокодавці.Тобто-повноцінних вчителів залишається все менше і менше.І,в принципі,правильно.ЙТИ потрібно зі школи.ЙТИ.В принципі,молодь так і робить.
Zinger
Для для Zinger: Дякую красненько, що так швидко мене зрозуміли. Мудрий в гору не піде, мудрий гору обійде,- мовиться у відомій східній поговірці. Влада змушує нас ставати циніками, як це не прикро констатувати. Але мусимо розуміти, немає на світі нічого вічного і надійного, все тече і все змінюється, яка може бути впевненість у завтра в нашому глобалізованому світі? Чому ми маємо бути заложниками своєї професії, у нас тільки одне життя. Можеш поєднувати хоббі( викладацьку роботу) зі справжнім заробітком - поєднуй і не надійся на чудеса. Не можеш - терпи і думай як своє життя змінити на краще.
Коментувати
Zinger
Колеги! Які ж ми озлоблені і сварливі, навіть один одного не поважаємо. Хіби Ви усі не знали, що на вчителюванні не доробишся статків? Де Ви бачили заможного вчителя на пострадянському просторі? Пропоную дійовий вихід - ставимося до нашої професії як до хоббі! Паралельно включаємо наші прикладні здібності і починаємо заробляти додаткові гроші за рахунок ремесла, яка кожен має у своїх руках від бога.Наприклад, переселенці організовують ферми по виробництву козячого сиру, хтось плете з лози меблі, а хтось зайнявся ткацтвом. Помагає більше, ніж усі балачки про увагу держави до вчителя. Відчитали свої години і допобачення, з вашими позакласними навантаженнями, виховними заходами і т.д. Всіх же не виженуть з роботи, хіба сам директор всіх замінить? Будуть претензії - буде відповідь: Пробачте, я йду заробляти на їжу! Добре проаналізуйте мої слова перш ніж мені відповісти!
разочарованная
Убедилась,что пишут несколько близких миносвите людей(чуть не написала людишек) и скорее всего за деньги.вас отправить в глухое село поработать с недельку.. Совсем иначе заговорили б. А о том гнать меня или нетиз образования не вам судить,я свои атестации проходила НЕ ЗА ДЕНЬГИ! Поєтому иработаю в глубинке,а нп сижу в кабинете и не пишу круглосуточно,как некоторие(не ошибка,нет на планшете русской раскладки)да и о национальной лбви не надо сразу-сами тоже на русскомпишете.о газе-уитель живет в обществе и работает для него.вот только общество во всех проявлениях отправляет его,учителя,в игнор,как иви впрочем, напомнь:собака лает,караван идет,покв кое кто здесь умничает УЧИТЕЛЯ продолжают работать
а ведь Вы НЕ учитель
Для разочарованная: в крайнем случае-урокодатель.Не так ли? Или Я ошибаюсь,и Вы здесь в перерывах между уроками,а РЯДОМ сидят Ваши ученики и Вы им нашли возможность раскрыть себя в той же блогосфере?А ещё и дальше пошла? Там ведь столько разного с детьми можна сообразить))Главное,чтобы матом рядом никто не пёр,ну и то,что детям вроде как рановато,им в глаза НЕ бросалось.А то будут друг другу рассказывать когда давать надо,чтобы НЕ забеременеть...)))"Лдешек"-это ж надо ТАК думать о людях,которыхВы ни разу в глаза не видела,и с которыми пуд соли НЕ съела.И,что интересно, не коробит от собственного отношения к окружащим.
у Вас в глубинке есть планшет?
Для разочарованная: а у нас только некоторые сумели купить ДЕТЯМ,не себе.А дома некоторые имеют лишь копьютер,даже не ноут.А если "общество отправляет учителя в игнор",то не пора ли учителям глубинки хоть как-то себя защитить? А то о газе Вы пишете,а о том,ЧТО Вы лично сделала для того,чтобы учитель У ВАС хотя бы был НЕ в игноре-нет.А ведь ЭТО наиважнейшая составляющая
разочарованная
и чем вас так коробит мой планшет?ну не за ваши же деньги,и поверьте не за ученические он куплен.в отличие от некоторых картошечка,помидорчик,огурчик со своего огорода.только для себя,не на продажу,а тогда за ТРИ года и на планшетик с отпускных отложила.а вот про беременнности это тут вообще каким боком,ка и про маты. мои ученики даже не в курсе,что я иногда сюда захожу.я не играю в свою на сайтах одноклассников и не лайкаю все подряд.может кто скажет-днем заходила-а понятие метод день кому то знакомо?ладно .а то мне все это напоминает соломонову притчу: -это умный спорит с дураком? -нет это два дурака спорят. уступаю.у меня, в отличие от вас, есть проза учебной работы -конец семестра
Коментувати
Бандерлогу (НЕбандерлог)
В Ваших словах вот ЭТО-"дев’ять класів "галопом по Европах" есть САМАЯ СУТЬ.И разумный управляющий делами,посмотрев,что что-то НЕ идёт,пересмотрел бы причины и ликвидировал бы то,что ведёт к проблеме.Проектировщик,если дом рушится,попадает в тюрьму.Создатели программ-те же проектировщики.Вот тольк проектируют они БУДУЩЕЕ ВСЕГО ГОСУДАРСТВА в лице знающих его граждан.Но они не то,что НЕ ответили за брак,никто даже не подумал поменять невеж и СОЗДАТЬ другие программы,которые НЕ галопом по Европах.ЧТо же касаемо ОБРАЗОвательных систем других стран,так то - ДРУГИЕ МЕНТАЛЬНОСТИ.Когда у вас родился ребёнок,неужели ВЫ делали так,как делают соседи,соседи соседей или ваши друзья и знакомые?НЕТ,вы все СОЗДАВАЛИ СВОЁ,имея ЗНАНИЯ.Вот и здесь то же самое.Но в этом самом главное-видеть КОНЕЧНО-ПРОМЕЖУТОЧНЫЙ РЕЗУЛЬТАТ.А если что-то идёт не так,то менять по ходу действия.ТАк,как это каждый,я думаю,выполнял по отношению к собственным детям,К СОБСТВЕННОЙ СЕМЬЕ.Но это МОЁ мнение и МОЙ взгляд
Zinger
Для Бандерлогу (НЕбандерлог): Почти у всех моих друзей - отличников плохие судьбы, а троечники оказались по жизни успешными людьми. Вопрос, что дала им средняя школа? Не слышком ли большое значение мы придаем школьному образованию, считая, что от него все зависит? А может следует перейти к формированию человека, а не Знаек? Образованный Сахаров создал в СССР атомную бомбу, а не очень образованноя мать Тереза охватила своей любовью вась мир! Вот Вам и промежуточный результат!
Коментувати
Jofry
Где наш Пиночет из Украины? Когда уже начнутся расстрелы этих ворюг и казнокрадов?
pppp
Для Jofry: Це добре, якщо почнуть з когось. А якщо з Вас?
Zinger
Для Jofry: Навіть серійних вбивць у більшості країн не розстрілюють,а засуджують на пожиттєве ув*язнення! Чому? Та тому, що у їх існуванні винуваті і ми, суспільство. Злодіїв і казнокрадів розплодили ми в Вами своєю байдужістю і безпринципністю. Чорновіл, Стус та ін. при радянському тоталітарному режимі не боялися боротися зі злом, а ми з вами бачили, як розкрадають нашу країну і мовчали. Ми добренькі, чекали, що в наших співвітчизників заговорить совість, забувши, що в бідному суспільстві совість дуже слабкий аргумент. Тепер хочемо легким способом навести справедливість, то може повернемо "радянські трійки" і тоді немає гарантії, що і Ви не попадете під гарячу руку. А ворюги і казнокради нікуди не подінуться, рано чи пізно повернуть усе, що награбували, тільки ми маємо бути мудрими і послідовними, принциповими і непримиримими. Злодій боїться розголосу, то ж вперед, нехай країна довідається про своїх "ГЕРОЇВ"!
Коментувати
Бандерлог
Поляки початкову школу зробили шість класів. Дають гарну освітню базу... А наші "рехформатори" вирішили, що дев’ять класів "галопом по Европах" вистачить. І фактично в "ніщій" країні вирішили впровадити французько-фінську систему. А далі нехай батьки платять за ліцеї та коледжі. Оце реформа! Колеги не вистачає слів... Якщо Яценюки - Порошенки покерують ще хоч 6 місяців то нам буде... весело.
Влад
Для Бандерлог: Початок обовязкової дошкільної освіти: США, Канада, Австрія, Японія, Сингапур, Франція - з 4-х років. У Великій Британії з 5 років. В Україні цього зараз взагалі немає. У всіх названих країнах дітки ідуть в школу в 6 років. Кількість років навчання у початковій школі: США, Канада - 8 років, Австрія - 7 років, Японія, Сингапур, Велика Британія - 6 років, Франція - 5 років, Україна - 4 роки (зараз).
Павлович
Це де Ви,шановний, "вичитали" про 8 років початкової освіти в США? Elementary school- початкова школа -це 1-4 клас, далі йде Middle school- 5- 7 або 8 класи. Не виставляйте себе на посміховисько і не дуріть людям голови.
Влад
Для Павлович: у США обовязкове навчання в школі дитина починає у віці 6 років. Повний курс навчання 12 років. В різних штатах прийнята різна структура школи. Приблизно 25% штатів мають структуру 8+4 (8 початкова+4 середня). Для великих міст 6+3+3 або 6+6 (початкова 6+3 молодша середня+3 старша середня). Останнім часом появляється структура 4+4+4 і 5+3+4. Повторюю: у різних штатах по різному. У Данії, Фінляндії, Швеції, Ісландії, Норвегії, Португалії початкова і середня освіта взагалі не розділяються. Прошу вибачення за моє попереднє, не зовсім коректне, повідомлення. Але погодьтесь І Ви зі мною. Ви також на зовсім правий.
Коментувати
Левый
Реформировать нужно не освiту, а государство: оно своих функций не выполняет по отношению к гражданам своей страны и по отношению к своей стране вообще. (Смотри и слушай: Василий Волга."Капитал против государства ")
Голосzнарода
Для Левый: Тобто, якщо феодалізм укріпиться, то держава тоді буде виповнювати свої функції? :0
Коментувати
ребята, "биология" в плане
пописять. Детей на олимпиадах НУЖНО выпускать в туалет.И тут проводящий олимпиаду НЕ должен быть слишком принципиален. А ещё и местные условия,поэтому выпускают ВСЕХ.А уж куда ребёнок идёт,ЧТО он делает в туалетах,звонит ли кому,или так общается-это уж у кого как.Мне ученица хвалилась как-то,что учительница,которая с ними занимается, вообще РАЗРЕШИЛА звонить на КОНТРОЛЬНОЙ РАБОТЕ, если что не будет получаться.А вы тут развели- троллинг/НЕ троллинг. Делать что-то надо, а не заморачиваться по поводу понимания написанного и принятия его на знакомых ВАМ людей,или на себя.Взрослые же люди((
разочарованная
"Украинцев хотят обязать платить ежемесячную абонплату за газ Ежемесячная плата при наличии газовой плиты составит 17 грн, а при наличии еще и газового котла – 29 грн. Плата будет обязательной, даже если потребитель вообще не пользовался газом" очередное ПОКРАЩЕННЯ,которое организовали нам похожие голоса из народа
адекватный полностью
Для разочарованная: так КТО из нас троллит?)))))))))))))0 Кстати,мы с Позняком АЖ так НЕ ругаемся.Это так,пока отдыхаю.
Голосzнарода
Для разочарованная: Омг... Ну я ж не Ахметов, я до Вашого газу не маю ніякого відношення.
Коментувати
Для Голосzнарода:
он может не продавать оценки.Он может простоРИСОВАТЬих,в зависимости от старательности ученика.Как-то на олимпиаде рядом сели двое детей одной школы.Ладно-человек я мягкий о добрый.Расселись.В смысле на разные ряды.Пишем.Проходит минут 40.У ЭТИХдетей практичеки пусто.Один ребёнок выходит.По приходу-начинает активно писать.Второй ребёнок выходит.Тоже пишет ПО ВОЗВРАЩЕНИЮ.Там второе и где-то пятое место.КОМУнужны подобные "результаты"?Ая ведь не могу доказать,что ребёнку кто-то"помог".И НЕвыпустить не могу-детки разные:некоторые рыдают на олимпиадах,некоторым в туалет по нескольку раз надо-это биология и ДЕТИ.И,не знаю как Вы,лично Яникогда и никого наследовать не могу.НИ в детстве,ни сегодня.И считаю,что не совсем правильно,что дети должны кого бы то ни было наследовать.Равно как и кем-то гордиться(кроме собственнойСЕМЬИи собственныхДРУЗЕЙ).Хотя нет.За друзей не совсем так-ЗА НИХ ребёнку лучше всего РАДОВАТЬСЯ.///Гордится учителем.Не успокаиваюсь)).Мне всё же думается,что с учителем след
разочарованная
Для Для Голосzнарода:: тут ваш голос уже назвали правильно"голосом з дупи"я бы сказала и хуже,воспитание не позволяет. хватит троллить порядочных людей, сидите в соей конуре и пишите,пишите.37 год вспоминаете?доносики строчите?ах какие учителя плохие,ах как меня не воспитали! мне искренне жаль ваших учителей.такой голос из помойной ямы рождается редко и воспитанию как видим не поддается.вас уже неоднократно просили держать свое извращенное мнение при себе и не мешать общаться адекватным людям/а может ваша фамилия квитосовсун и вы боитесь,что кресло под вами шатается и народ хочет его освободить для настоящих специалистов?
адекватный полностью
Для разочарованная: а Вы не умеете остлеживать кто-кому-что говорит.Если бы в нашей стране было всё нормально, то и показывать ничего не следовало бы.Но поскольку мы живём так,как живём - Вам МЕНЯ читать НЕ следует.А если кто-то считает что написанное троллинг,значит оно всё же кого-то задевает.Не себя ли узнаёте в написанном? Уже радует.Изменится Вы НЕ изменитесь.Но . . . Задумалась-уже замечательно;)
Голосzнарода
Для разочарованная: Швидше за все це у якраз у Вас спотворене і збочене сприйняття навколишньої реальності. На жаль мене теж такі вчителі вчили, що дозволяли собі обізвати дитину, як захочуть, принизити її особисту гідність, заборонити мати власну точку зору, на жаль, такі фахівці, як Ви, не обмежелись моїм поколінням, а ще й далі продовжуєте кліпати нові покоління рабів. От щоб вдало зробити реформи для системи освіти в Україні, таких аморальних педагогів, як Ви, треба гнати геть від дітей. Інакше жодної користі, хоч які добрі реформи, не принесуть.
Коментувати
jprst
Не прошло и дня, а на очереди очередное " покращення" : в новой Концепції початкової освіти нет предметов "Музичне мистецтво" та "Образотворче мистецтво". Правильно, скакать можно и не зная Бахов и Бетховенов. Ура!!!
Олена Нестеренко
Для jprst: то з метою "гармонізації" формування особистості(. можу документально засвідчити збільшення "естетичної нечутливості" серед молодших підлітків. проте, кому це цікаво
Коментувати
раб освіти
Вы кто у нас? Ага, учитель! Тогда, пожалуйста, тащите: Отчётов двести килограмм, И чтобы завтра до утра! А Вы? Руководитель классный? Так-так, отличненько, прекрасно…. Где Ваши списки? Списки списков? Вам три секунды. Быстро, быстро! Вы кто у нас? Директор школы? С Вас два вагона протоколов О том , о сём.. о чём неважно. Чтоб в электронном и в бумажном! Вы кто? Ученики? Глядите – Вот вам учебник, посидите, И почитайте тексты дружно. Учителям работать нужно…
Голосzнарода
Для раб освіти: Проблема ж не у звітах, а в тому, що більшості вчителів нема що в тих звітах написати, тому і видумують твори, а нема реальних досягнень, які можна було б описати. От якщо вчитель опублікував одну статтю в рік, провів відкритий захід, на семінар поїхав, на іншому виступив, то і проблем із звітами йому нема ніяких, все на одній-двох сторінках опише, текс статті докладе, і все прекрасно. А от як цілий рік нічого не робив, то й із написанням звітів проблеми.
Горік
Сказала людина далека від бюрократичної проблеми в системі освіти...
Учитель НЕ должен иметь достижений во время своей работы
Для Голосzнарода: если вы этого НЕ осознаете, то дальше НЕ о чем говорить.НЕ должен.Учитель - человек, РЕЗУЛЬТАТ РАБОТЫ которого можна увидеть-понять-прочувствовать лишь спустя ВРЕМЯ.Так же,как и родитель,гордящийся КМСом маленького ребёнка вовсе ЗРЯ это делает, поскольку гордится следует лишь тогда, когда этот ребёнок ВСЁ из себя выжал и имеет ЖИЗНЕННЫЙ РЕЗУЛЬТАТ. И это вовсе не зарплата, или положение в обществе, осознайте это
Коментувати
совесть
Наступний рік треба назвати РОКОМ ВІДРОДЖЕННЯ України, відродження економіки, законності та справедливості! Це наша земля, наша воля й наше майбутнє!!! А рік вивчення англійської - у рамках освітніх ініціатив та планів роботи закладів освіти та Мон. Без НАЦІОНАЛЬНОЇ ІДЕЇ ВІДРОДЖЕННЯ, без спільних зусиль і суспільного договору про ВКЛАД КОЖНОГО у майбутнє України годі й мріяти про покращення... ХТО ж може проголосити таке завдання з високої трибуни, щоб ЛЮДИ ПОВІРИЛИ?
ТАКЕ потрібно робити
Для совесть: МОВЧКИ.Просто робити. То як дитину навчати - виховувати.Мовчки робиться. А лише потім, колись, можна й сказати Коли РЕЗУЛЬТАТ стане НЕЗМІННИМ хоча б певний проміжок часу. Результат НЕЗМІННИЙ, а не дитина, що росте
совесть
Для ТАКЕ потрібно робити: Згадалося:" Німі на панщину ідуть і діточок своїх ведуть..." Цей ми вже проходили. Без морального лідера не обійтися! ХТО?
Голосzнарода
Для совесть: Для для Zinger: Та он безвізовий режим введуть, міліони молодих українців поїдуть, дешева рабсила поїде на заробітки до Європу, а відроджувати національну ідею будете із пенсіонерами, якщо вспієте до окупації.
Коментувати
Гість
Питання до ’реформаторів’ Чи буде давати земля з кожним роком більший врожай якщо її обробляти крутою технікою, але не вносити добрива?
совесть
Для Гість: США стільки грошей вклали в свою освіту за останні десятиліття - а темношкірі, онуки рабів, все відстають від білих за результатами різних тестувань... Відроджувати освітню пустелю в Україні буде значно дорожче, ніж сьогодні з РОЗУМОМ поставитися до ОСВІТИ (учителя й учня)! А рулять НЕЗАЛЕЖНОЮ НЕ ДЕРЖАВОТВОРЦІ, а ПІДПРИЄМЦІ!!!! Та вже докерувалися...
хіба штати вкладають гроші В ОСВІТУ???
Для совесть: наскільки мені відомо, вони СКУПОВУЮТЬ найкращі голови по всьому світі, створюючи ЧУЖИМ умови. Бо ж вкладати гроші в освіту не вигідно, якщо є можливість КУПИТИ розум
а от щодо того, що відроджувати буде надто складно,
Для совесть: ПОГОДЖУЮСЬ повністю
Коментувати
для Zinger
ЧОМУ для нової поліції таки зарплати? Щоб ГАРНО ОБЕРІГАЛИ майно високопосадовців.Тобто - створення ПОЛІЦЕЙСЬКОЇ ДЕРЖАВИ. Тримати людей в спокійному стані можна кількома способами.Один з них - розвиток людини, до чого прийшли в союзі, та повальне працевлаштування.Інший - соціальні виплати та гідний рівень життя, як в європейських крахнах. НУ а ще один - ПОЛІЦЕЙСЬКА держава, куди ми так наполегливо сунемось.
Zinger
Для голосузнароду. Чому Ви думаєте,що вчителі проти реформ? Ми проти псевдореформ. Чому для нової поліції встановили оклади 6 тис.гр? Аби стимулювати нових працівників працювати чесно. Що пропонують нам? - працювати більше, а отримувати ще менше, ніж було. Про якого ідола та золоті гори ви нам волаєте? Вчителі не вороги своєму уряду, вони освідчені люди і бачать, як марнотратно витрачаються мільярди гривень, а для освітян завжди бюджет голий. Після кожної "реформи" вчити стає важче, а в кишені ще порожніше. Коли це буде подолано, може ті, від кого це залежить прочитають нарешті наші пропозиції!
Голосzнарода
Для Zinger: Бо це нова поліція, яка працює чесно і справедливо, є показовим зразком доброчесті та моралі. Хоча б згадайте американські серіали 90х років, де головні герої копи самовіддано та відважно борються із злочинністю, а не вступають в її ряди, тим паче не очолюють її. Поліцейський - це показовий зразок для наслідування дітьми. Крім того в країні майже міліон внутрішніх переселенців, і скільки їх ще буде до кінця не відомо. Поліцейський кожного дня виходить із зброєю на вулицю на патрулювання, щоб оберігати закон і порядок. Але кожен поліцейський має ризик того, що завтра він не повернеться додому живим. Тому, пораджу сучасному корумпованому освітянству не прирівнювати себе до нової поліції, бо Ваші учні кожен день мають можливість спостерігати і, на жаль, наслідувати Вашу систему моральних цінностей. Не заздріть поліцейським через їх зарплати, краще позаздріть солдатам, у них вона 7 тис. грн., все-таки більша ніж у поліцейських.
ух ты, про полицейских
Для Голосzнарода: а МНЕ фильмы про итальянскую мафию сразу в голову приходят.А в полицейский,кстати,пошли МОИ ученики и ученицы. Ой,мама дорогая, ну оооочень дорогая мама - читать они НЕ умеют.Так что - ЖДЁМс
heleni
а еще смешнее выглядят эти новые " полицейские" все в помаде и на каблуках, делающие селфи))) Кто-то может представить как такой "коп" справляется с наркоманами и бандитами??? им только по улицам кататься и все. было бы смешно, если бы не было так страшно((((
Коментувати