Бюджет на освіту: інформація голови освітнього комітету

Інформація Лілії Гриневич щодо врахування пропозицій Комітету з питань науки і освіти

Бюджет на освіту: інформація голови освітнього комітету

Відбулося перше в новому році засідання Комітету, яке розпочалося з обговорення результатів роботи Комітету над Законом України "Про Державний бюджет України на 2015 рік", Законом України "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України", змінами до Податкового кодексу України та Бюджетного кодексу України.

Голова Комітету Лілія Гриневич відзначила, що в надзвичайно складній для країни економічній ситуації та формування "бюджету виживання" в умовах військової агресії на 2015 рік, Комітету вдалося відстояти життєво важливі для функціонування освіти позиції. Загальний бюджет Міністерства освіти і науки України, визначений в Законі України "Про Державний бюджет України на 2015 рік", порівняно з попереднім проектом зріс на 4,05 млрд. грн. і становить 16, 242 695 млрд. грн.

Врахована пропозиція Комітету щодо фінансування вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації з Державного бюджету, що дозволить зберегти мережу таких навчальних закладів. Таке центральне фінансування буде зберігатися до 2017 року, оскільки згідно з новоприйнятим Законом України "Про вищу освіту" наступні два роки усі вищі  навчальні заклади І-ІІ р.а. мають статус вищого навчального закладу. З 2017 року, ті вищі навчальні заклади, які не отримали ліцензії на підготовку молодшого бакалавра, втрачають статус вищого навчального закладу, вважаються навчальними закладами в системі професійної освіти та відповідно переходять на фінансування з місцевих бюджетів.

Комітету вдалося зберегти пільги по оподаткуванню закладів освіти і скасувати пропоновані зміни до Податкового кодексу України обкладати заклади освіти податком на додану вартість, що призвело б до збільшення вартості освітніх послуг. Як зазначила Лілія Гриневич, "на жаль, не була врахована позиція щодо скасування для закладів освіти земельного податку. Втім, місцеві ради мають право звільняти такі заклади від цього податку, і тому важливо, щоб вони приймали рішення на користь освітнім закладам".

Також збережено фінансування з центрального бюджету позашкільних навчальних закладів національного рівня.

Попередній проект бюджету на 2015 рік зменшував загальне фінансування Національної академії наук України та галузевих національних академій, що ставило під загрозу саму можливість їх існування. Заплановане у проекті бюджету на 60% зменшення фінансування галузевих академій призвело б до драматичного скорочення числа науковців і згортання великої кількості наукових досліджень. Натомість, дефіцит фінансування вдалося скоротити до 25%, що дозволить їм при оптимізації видатків продовжувати свою наукову діяльність.

Одним із принципових питань, яке відстоював Комітет, було збереження в законодавстві норм щодо заробітних плат, надбавок і доплат. Вдалося зберегти фінансові гарантії доплат педагогічним і науково-педагогічним працівникам, зокрема в частині доплат за наукові ступені та вчені звання.

Разом з тим, у законі про Державний бюджет на 2015 рік є норма, яка дозволяє Кабінету Міністрів України у поточному році регулювати усі норми по оплаті праці. Лілія Гриневич повідомила, що до Уряду вже направлений депутатський запит з проханням поінформувати суспільство, як така позиція може відбитись на оплаті праці педагогічних і науково-педагогічних працівників.

Попри те, що більшість ініціатив Комітету була підтримана, існували положення, які в умовах скорочення фінансування стали предметом компромісу. У 2015 році підручники для більшості категорій населення будуть платними, за винятком малозабезпечених верств населення та представників національних меншин, для яких у зв’язку з малими тиражами таких підручників та відповідно їх високою ціною, передбачене відшкодування вартості підручника від середньої по країні.

Проблемним залишається питання фінансування пільгового проїзду студентів і учнів. Як поінформувала Лілія Гриневич, на раді Коаліції домовились, що пільги на проїзд для студентів і учнів залишаються до червня 2015 року, і на ці цілі в державному бюджеті будуть передбачені видатки в розмірі 38 млн. грн. (на рівні 2014 року). У червні 2015 року система пільгового проїзду студентів і учнів буде переглянута та його фінансування буде передане на рівень місцевих бюджетів.

Зважаючи на важливість методичних кабінетів у системі освіти, Комітет категорично не погодився з пропозицією їх ліквідації. У результаті в чинному законодавстві збережена норма щодо функціонування таких методкабінетів. Очевидно, що загальне скорочення видатків на освітню сферу відіб’ється на фінансуванні мережі методичних кабінетів, що призведе до необхідності оптимізації їх діяльності.

Освіта.ua
19.01.2015

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
где реформы?
Украина, народ Украины, подчеркиваю, а не НБУ или Кабмин, получили небольшой транш от МВФ, часть которого распространяется также на нужды образования, в том числе - и на зарплату учителя. Где мы можем проследить, как происходят реформы в образовании? Учитель получает мизерную зарплату и за эту зарплату его продолжают подвергать формальному, издевательскому, никому не нужному контролю со стороны методистов РОНО, которые под видом "помощи" молодому учителю, устраивают демонстрацию своей "необходимости", "нужности", а на самом деле хотят сохранить свое место под солнцем. Я говорю именно о методистах-чиновниках, этих дохлых теоретиках, никому не нужных и неинтересных. И вот что интересно, при этом они еще непорядочные и гнусные как лди.
hmelena
А нам, з Луганщини, і взагалі , мабуть, чекати не варто, чега може і не дійти.
маша
Киев школы на лесном массиве тоже без денег. Что осталось от зарплаты никто не говорит .Когда будут деньги тоже никто не знает
Світлана
Учителі м. Комсомольська Полтавської обл. станом на 23 січня аванса теж не отримали. З 20% надбавки за престижність залишають тільки 5%.
Мирослав Костенко
Станом на 23 січня працівникам загальноосвітніх навчальних закладів міста не виданий аванс заробітної плати. Ця проблема пов`язана з переведенням загальноосвітніх шкіл на їх фінансування через пряму державну субвенцію, механізм використання якої досі не затверджено!!! У цій ситуації дивує одне: як можна було приймати таке серйозне рішення, не знаючи наперед, що потім з цим робити, не зваживши можливі ризики. Адже це стосується величезної кількості освітян у кожному місті й селі? Чи радилися ініціатори таких «реформ» з компетентними людьми, яким на місцях доводиться «розрулювати» наслідки? Чи здогадувалися новітні реформатори від освіти про існування таких типів закладів, як навчально-виховні комплекси???. Адже вони, по суті, зараз повинні вести подвійну бухгалтерію і потрійну звітність: за шкільне і дошкільне відділення та зведену. А як тепер харчувати молодших школярів: за рахунок субвенціїї чи місцевих бюджетів? Чому жоден з керівників міністерства офіційно не прокоментував ситуацію?
Ирина Сафьяник
Для Мирослав Костенко: і так вчителі голі й босі. навіщо вчителям зарплата головне що в міністерстві гроші вони собі по карманам розпихають. якщо ще й зарплат нам не будуть виплачувать то тоді вибачте за що люди гинули і гинуть воюють за незрозумілі ідеї чи за чиїсь амбіції. правильно чоловіків на м*ясо пускають в АТО а жінки та діти хай поздихають. бо скоро вчителі перейдуть на голі пайки з таким міністерством. не за це люди стояли не за таке життя.
Натэл
"Революции совершают романтики, а пользуются плодами негодяи". Эта формула еще раз подтвердилась. Результат любого знания, любой деятельности проверяется полезностью. Что полезного для народа Украины принесла деятельность наших депутатов? На сегодняшний день, по- моему, ничего, кроме ухудшения жизни во всех областях. Чтоб не сказать хуже. Сами депутаты страдают? Нет. За них страдают другие.
Коментувати
всеЮодно
интересно, ребята-реформаторы всё ещё имеют прописать сидение учителя полный рабочий день не смотря на количество горловых часов???
Натэл
Для всеЮодно: и не сомневаюсь в этом. Креатива у них хватит. Все боятся, что учитель недорабатывает, по их мнению. Наши руководители напоминают правителей из "Истории одного города" Салтыкова-Щедрина. Точный портрет, один в один. Чем же мы так провинились перед Господом, что имеем то, что имеем?
всеЮодно
Для Натэл: Чем провинились? добротой, страхом, недальновидностью, обособленностью... НО это качества национального характера Наши, воспитанные совковыми дворами, о европейцах отзываются так: "Она жадные, скупые индивидуалисты. Эгоисты, одним словом" Так вот - пока МЫ не станем ТАКИМИ, думающими в первую очередь о себе, своей семье, своих детях, до тех пор ребята-руководство будут иметь то, что выгодно ИМ.
Натэл
Согласна
Коментувати
Элина
22.01.15. В Харькове аванса нет. "Сеем разумное, доброе, вечное" как при коммунизме.
Хоббіт
Для Элина: Кировоградская область тоже без аванса. Говорят, нет механизма, по которому субвенция приходит к получателю. Реформаторы просто забыли о том, что его нужно разработать.
Натэл
Для Хоббит. Нет толковых профессионалов. От учителей требуют профессионализма, а сами ничего не соображают.
Коментувати
Ліна
От і котимось ми назад в 90-ті швидкими темпами!
Геннадий
Хотелось бы ошибиться, но как сегодня понял, пока местные бухгалтерии не уменьшат расходы на школы (читать: урезать зарплаты) денег не будет. И, судя по всему, никакого нового финансирования не будет: деньги так же платят местные власти, кого датировали, того датируют как и раньше, только все перечисления с разрешения Киева, а сэкономленный % с урезанных зарплат как откат в Киев.
Сквирщина
кинули сьогодні 15% (п*ятнадцять). Не зарплата, не аванс.
всеЮодно
Для Сквирщина: Таки дали щось. Іншим і того не дали.
Коментувати
Учитель
Чому залишили на місцях все як є? Правильно, тому що треба вчителю закрити рота. А то недай Бог почне запитувати чому бідний. Що робити? Йти у владу заради змін і своїх дітей...
гость
Харьков тоже без денег,но на работу ходит регулярно, и за свой счет тоже пишет((((К сожалению
так
снова и снова разговор начинается с того, НА ЧЁМ СТАНЕМ ЕКОНОМИТЬ. Да не с этого следует начинать. Начинать нужно с президента-и иже с ним. ОНИ должны начинать с того, чтобы найти возможность РАЗВИВАТЬ ВСЕ отрасли страны. Развивать. Это немного похоже на детскую игру. Менеджер. Дети начинают играть с одинаковыми стартовыми возможностями. Выигрывает тот, кто ОТКАЗЫВАЛСЯ ОТ ПРОДАЖ предприятий-земли. Вкладывал во всё это ДЕНЬГИ и получал прибыль. НО - позже. Мы же, страна, отдав всё в частные руки со словами: "Ну вот, пришёл хазяин. Он и станет всё развивать" как-то забыли нечаянно создать закон, который позволял би вернуть обратно предприятие, если оно не приносит В БЮДЖЕТ ГОСУДАРСТВА прибыль. Образование же- следствие из економических преобразований. Опять-таки - пока мон не станет тесно сотрудничать с иными министерствами не в плане посиделок за столом кафе..., а в плане разработки стратегии будущего-ничего не ждите.Нет, для себы- рвите как сможете и побольше
Капаліка
Усі річні витрати на систему освіти України (разом з неофіційними оцінками) дорівнюють річному бюджету 1 (!) середнього американського університету. В перерахунку на одного студента чи то працівника різниця складає 2 порядки. У США на Нью-Йорк, який за населенням як пів України департамент освіти - цілих 11 працівників. Міносвіти немає у США, але є найвищі сходинки у рейтингах. Щоб щось реально змінити в Україні потрібно чітко прописати і оприлюднити завдання, функції і повноваження усіх міністерств, їх департаментів, їх місцевих управлінь і т.д. При цьому перевірити функції на предмет їх значущості та щоб вони не дублювалися. І виявиться що кілька десятків управлінців освітою в області збирають щодня (!) показники лічильників (і навіть не по телефону чи електронкою, а у вигляді оригіналів листів), збирають тонни макулатури, а здійснюють диспетчерські функції за кількома питаннями. І якщо відкинути усю дурню, то для реальних справ в освіті достатньо 10 чиновників в області.
Капаліка
В медицині так само можна провести аналіз, і висновки будуть ті самі. А деякі обласні, міські та районні управління і департаменти можна ліквідовувати без жалю, бо від них одна шкода і жодної користі. Такий самий процесовий аналіз потрібно провести і в центральних органах влади. І при адекватному плануванні виявиться, що з сотні міністерських ставок реальної роботи нашкребеться максимум на кілька десятків на кожне міністерство. А інша робота - або автоматизується, або повноваження передаються на місця, або суть роботи була у окозамилюванні. В масштабах держави - економія в десятки тисяч дармоїдів, економія на утриманні площ та технічному забезпеченні діяльності, вивільнення трудових ресурсів на місцях і т.д. Міністрів, депутатів та інших високопосадовців - пересадити на службові авто вітчизняного виробництва без водіїв. Чиновникам нижче рангом видати проїзні на громадський транспорт. Перелік можна продовжувати довго...
Капаліка
Обов’язково публікувати фінансову звітність, щоб народ бачив, куди йдуть його кошти, яка частина освітянського бюджету осідає на адміністрування галузі, а яка йде на фінансування реальних витрат. В інших галузях економіки робити так само. Так і вийде, що і стипендії скорочувати не прийдеться, надбавки і доплати можна буде залишити. Можна буде і чиновникам зарплатню підняти (тим що залишаться на роботі). А там, можливо і прості освітяни будуть отримувати за роботу бодай стільки, скільки отримують у розвинутих країнах (хоча-б зарплату професора на рівні некваліфікованого та неписемного нелегального емігранта у тих самих США). При нормальних зарплатах у чиновників та при повній прозорості їх діяльності, процедури самі будуть будуть йти до дебюрократизації та оптимізації, корупція згине як роса на сонці
K.B.
це навіть не фантастика ,а так фентазі . дві революції відбулося і нічого .
Коментувати
ЧИТАТИ !
http://obozrevatel.com/crime/93762-psevdoreformi-ta-uspadkuvannya-koruptsii-v-osviti.htm
так
Для ЧИТАТИ !: Сюда. Не следует наезжать на девочку. Тем более что реддко кто из учителей аж так интересуется кто и что окружает Инну. А уж о том, чтобы проверить данное - и речи быть не могёт. ЧТо имеем? Девочка умеет как писать, так и говорить. Девочка решений НЕ принимает. Девочка молода. Пусть работает. Ей организовывать обсуждения, ей вести диалоги. Научится - возможно к чему то прийдём. Главное сегодня - пересмотреть и УПРОСТИТЬ программы. Упростить - в плане дать время детям на формирование НАВЫКОВ с тем, чтобы те обрели УМЕНИЯ. А с умениями работать с основами, они смогут мыслить и далее. Те, кто способен. А кто не является способным, тем дорога в мастера производства. Но - и производство должно быть налажено. Исходя из этого - думать и действовать.
Коментувати
так
"Тьма накрыла Ершелаим" заводы стали магазинами, школы-местом по сбору денег для учителей и вышестоящих, вуз-местом содержания молодняка (коментар занадто короткий)))детям осталось продавать себя--свои руки, своё тело, свою душу тьме, накрывшей страну
колега
ми також були у безкоштовних відпустках на осінніх канікулах. ще й готували олімпіадників)))) а зараз заміняємо безкоштовно тих вчителів, які на курсах. взагалі, держава не розуміє, як ми виживаємо.а вони приймають закони...
Маша Іванова
У Марганці Дніпропетровської області теж не видали аванс. Крім того змушують кожен місяць йти у безкоштовні відпустки!
колега
ЧЕРНІГІВ ТЕЖ БЕЗ ГРОШЕЙ. УСІ МОВЧАТЬ...чекаємо грошей з києва, але і там тиша. дитсадки отримали аванс ще минулої середи.
маша
Киев тоже без денег и ничего не обещают .Зато готовимся к атестации в начале марта , а где же мараторий на проведения атестации
Regina
Для маша: И мы готовимся. Уже даже сумму озвучили с каждого учителя...
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!