Економія на освіті суперечить інтересам народу, - Комітет ВР

Комітет з питань науки і освіти пропонує уряду визначити додаткові джерела фінансування

Економія на освіті суперечить інтересам народу, - Комітет ВР

У парламентському Комітеті з питань науки і освіти зазначають, що освітянська та наукова спільнота усвідомлює труднощі, які виникли у зв’язку з військовими діями та кризовими явищами в економіці України, однак їх вирішення за рахунок гуманітарної сфери та застосування на законодавчому рівні заходів, наслідком яких стане суттєве погіршення соціального статусу вчителів, науково-педагогічних і наукових працівників, викликає занепокоєння та стурбованість.

Про це йдеться у листі Комітету з питань науки і освіти до Кабінету Міністрів України з приводу пропозицій Міністерства фінансів щодо змін законодавчих актів України, указів президента та рішень  уряду.

У комітеті зазначають, що внесення змін до Конституції України та скасування на законодавчому рівні гарантій належного фінансового забезпечення галузі освіти, запровадження обов’язкового дев’ятирічного навчання, позбавлення учнів інклюзивних і спеціальних класів права на харчування, а студентів та учнів - на отримання стипендій і пільговий проїзд виглядає не як факт кризового заходу, а як етап запровадження підходів до наукової, освітянської політики, які суперечать інтересам Українського народу та не відповідають сучасним світовим тенденціям.

"В Україні найнижча серед країн Європи заробітна плата педагогічних, наукових і науково-педагогічних працівників. Отже, в результаті скасування надбавок за вислугу років і доплат за виконання обов’язкових видів педагогічної діяльності педагоги та науковці опиняться за межею виживання", - йдеться у листі до Кабінету Міністрів.

Також у комітеті звертають увагу уряду й на те, що запропоновані Міністерством фінансів зміни до законодавчих актів в частині освітньої галузі звужують зміст та обсяги існуючих прав і свобод не лише педагогічних та наукових працівників, але й більшості громадян України, що порушує вимоги статті 22 Конституції України.

"Збільшення до 20-22 годин тижневого навантаження педагогічних працівників призведе до погіршення умов праці педагогічних працівників, адже без вагомого підняття оплати праці на ставку заробітної плати значно погіршиться соціально-економічне становище українського педагога", - йдеться у листі.

"Не можна погодитися і з пропозицією щодо встановлення граничної норми на максимальному рівні наповнюваності класів і груп у загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних навчальних закладах, визначеному чинним законодавством. Встановлення максимального рівня наповнюваності, призведе до значного погіршення умов навчання, організації навчального процесу, зниження якості освіти", - зазначають у профільному комітеті Верховної Ради.

Комітет звертає увагу й на те, що в Коаліційній угоді зазначено, що у умовах ощадливого використання бюджетних коштів – не можна зменшувати рівень оплати праці педагогічних працівників. Однак пропозиції щодо зменшення оплати за класне керівництво, завідування навчальними кабінетами, майстернями, перевірка зошитів тощо призведе саме до її зниження.

"На нашу думку такі виплати не є доплатою, вони є складової частиною викладацької діяльності педагога", - наголошується у листі.

У комітеті не погоджуються з пропозицією щодо скасування доплати за вчене звання і науковий ступінь, оскільки для працівників науки та вищої освіти це – складова професійної кваліфікації. Скасування доплат за вчене звання і науковий ступінь остаточно знищить мотивацію талановитих учених, особливо молодих науковців, працювати на державу та її соціально-економічний прогрес, знецінить мотивацію до захисту дисертацій, спричинить відтік талановитих молодих науковців, зупинить розвиток української науки.

"У цей складний для країни час вкрай важливим є визнання пріоритетної ролі освіти і науки як основного потенційного елемента для національної безпеки держави та її конкурентного й інноваційного розвитку у майбутньому. Комітет розуміє складнощі соціально-економічного розвитку країни і підтримує ініціативу та громадянську позицію значної частини науковців і освітян щодо пошуку шляхів виходу з кризи та визначення додаткових джерел фінансування", - йдеться у листі Комітету Верховної Ради з питань науки і освіти до Кабінету Міністрів.

Освіта.ua
19.12.2014

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Сергей
Почему бы не пойти по другому пути? Раз в казне не хватает средств, то давайте уменьшим нагрузку на детей. Уберем предметы, без которых раньше обходились. Ведь сколько развелось обязательных отдельных дисциплин, которые вполне можно вычитывать как часть других предметов. Этика, православная культура, «Равный-равному» , художественная культура. В каждой области также есть предмет по культуре и истории своего края. А вариативная часть учебного плана? Ее вполне можно урезать процентов на 50-70. Ведь детей заставляют из-под палки посещать на восьмых уроках многочисленные спецкурсы, которые большинству из них абсолютно неинтересны. Их можно проводить не в каждом классе, а объединив несколько классов, но только из желающих. Да, это дает дополнительную нагрузку педагогам. Но если уж и получать меньшую зарплату, так за МЕНЬШЕЕ количество часов, чем зарабатывать меньше, работая ТАК ЖЕ.
Олекса Позняк
Для Сергей: Вариативная часть навч плана служит для поощрения подруг а тем кто лишне вякает-забрать.Для этого служат и этики-культуры. Покалякали ни о чём -деньги получили-ответственности никакой-пускай математики-украинцы отдуваются после того как у них на эту дребедень часы забрали
Коментувати
вчителька
До тих пір, поки освіта і наука фінансується за залишковим принципом, про якісні прогресивні зміни у суспільстві не може бути і мови. Про те,що це інвестиції у майбутнє, не говорив тільки лінивий. Але,схоже, що "путь наш во мраке"
Натэл
Для Олексы Позняк. Зато как красиво... Кстати,многие фантастические идеи становились реальностью. И принесли практическую пользу людям.
Олекса Позняк
Для Натэл: так это ж людям...Не видите разве что МОН учителей за людей не считает, скорее подопытными животными
Коментувати
Натэл
С учителя можно требовать полной отдачи в том случае, если у него 18 часов без классного руководства, не более трех подготовок, не более 25 учеников в классах, и зарплата, с которой он может безболезненно для себя приобрести, ну, минимум, хороший планшет, айпад,что- нибудь в этом роде. Про отдых, для восстановления здоровья, я не говорю, это даже не обсуждается , это просто должно быть. Если страна заинтересована в нормальных учителях и образовании. Но этого мало. Если всю ответственность за успеваемость возложить только на учителя, результата не будет, несмотря ни на какие самые передовые идеи. Ответственность за детей должны нести родители, которые сейчас переложили ее на школу: и за успеваемость, и за поведение, и за развлечения и так далее. Пора вернуть все с головы на ноги: твой ребенок, отвечай за него перед Богом и людьми. Учи, воспитывай. Если твое чадо не хочет учиться, ленится- при чем тут учитель? Профессия учителя должна быть престижной. Как в Америке. Иначе-слова, слова
Олекса Позняк
Для Натэл: ненаучная фантастика
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!