Про затвердження Методичних рекомендацій з проведення моніторингу зайнятості випускників закладів вищої та фахової передвищої освіти і визначення показника працевлаштування для Формули розподілу видатків державного бюджету на вищу освіту між закладами вищ

Наказ МОН № 101 від 02.02.2022 року

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

№ 101 від 02 лютого 2022 року

Про затвердження Методичних рекомендацій
з проведення моніторингу зайнятості випускників
закладів вищої та фахової передвищої освіти
і визначення показника працевлаштування
для Формули розподілу видатків
державного бюджету на вищу освіту
між закладами вищої освіти

Відповідно до частини п'ятої статті 64 Закону України «Про вищу освіту», пункту 201 Формули розподілу видатків державного бюджету на вищу освіту між закладами вищої освіти, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2019 року № 1146, пункту 4 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630, НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Методичні рекомендації з проведення моніторингу зайнятості випускників закладів вищої та фахової передвищої освіти і визначення показника працевлаштування для Формули розподілу видатків державного бюджету на вищу освіту між закладами вищої освіти, що додаються.

2. Директорату фахової передвищої, вищої освіти (Шаров О.) забезпечити і використання показника працевлаштування в 2022 році відповідно до вимог пункту 201 Формули розподілу видатків державного бюджету на вищу освіту між закладами вищої освіти, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2019 р. № 1146.

3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Вітренка А.

Міністр                            Сергій Шкарлет

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти і науки України
02.02.2022 року № 101

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
з проведення моніторингу зайнятості випускників закладів вищої та фахової
передвищої освіти і визначення показника працевлаштування для Формули
розподілу видатків державного бюджету на вищу освіту між закладами вищої освіти

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Методичні рекомендації з проведення моніторингу зайнятості випускників закладів вищої та фахової передвищої освіти і визначення показника працевлаштування для Формули розподілу видатків державного бюджету на вищу освіту між закладами вищої освіти (далі - Методичні рекомендації) розроблено для реалізації частини п'ятої статті 64 Закону України «Про вищу освіту», відповідно до якої центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки здійснює моніторинг зайнятості випускників закладів вищої освіти.

Методичні рекомендації використовуються структурним підрозділом Міністерства освіти і науки України, відповідальним за здійснення моніторингу випускників закладів вищої освіти, та визначають порядок здійснення моніторингу зайнятості випускників закладів вищої освіти та розрахунок оцінки зайнятості для Формули розподілу видатків державного бюджету на вищу освіту між закладами вищої освіти, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2019 р. № 1146 «Про розподіл видатків державного бюджету між закладами вищої освіти на основі показників їх освітньої, наукової та міжнародної діяльності».

ПОРЯДОК ЗДІЙСНЕННЯ МОНІТОРИНГУ

1. Визначення переліку осіб стосовно яких проводиться моніторинг зайнятості випускників закладів вищої та фахової передвищої освіти (далі - Моніторингові особи).

До Моніторингових осіб рекомендується відносити громадян України, які завершили здобуття вищої та фахової передвищої освіти в проміжку від 36 до 48 місяців від дати спостереження.

Для визначення переліку Моніторингових осіб рекомендується визначити перелік громадян України, які здобули диплом про вищу або фахову передвищу освіту в проміжку від 36 до 48 місяців від дати спостереження (наприклад, для дати спостереження - 1 листопада 2021 року цей проміжок становитиме - від 1 грудня 2017 до 30 листопада 2018 року), вилучити з цього переліку осіб, які здобули інший документ про вищу або фахову передвищу освіту, здобували або здобувають вищу (включаючи третій рівень) або фахову передвищу освіту між датою завершення проміжку та датою спостереження (у нашому прикладі, від 1 грудня 2018 року до 1 листопада 2021 року).

Рекомендується, щоб інформація про Моніторингових осіб містила відомості про заклад освіти, форму здобуття освіти, галузь, спеціальність (спеціалізацію, предметну спеціалізацію) та джерело фінансування навчання на момент отримання документа про вищу або фахову передвищу освіту.

2. Визначення статусу зайнятості Моніторингових осіб.

Для кожної Моніторингової особи рекомендується визначати один з статусів на підставі даних Реєстру застрахованих осіб на дату спостереження:

зайнятий:

  • працює за наймом за основним місцем роботи та/або сумісництвом;
  • є фізичною особою-підприємцем чи веде незалежну професійну діяльність та/або є фізичною особою, яка забезпечує себе роботою самостійно;
  • є військовослужбовцем чи співробітником органів охорони правопорядку (якщо така інформація не є інформацією з обмеженим доступом);
  • знаходиться в соціальній відпустці;
  • був зайнятий з адаптаційним періодом (працював за основним місцем роботи або за сумісництвом (суміщенням) і звільнився не більше ніж за три місяці до дати спостереження);
  • не працює на дату спостереження, але має стаж роботи більше 18 місяців (загальний стаж роботи за основним місцем роботи більше 18 місяців)

незайнятий (в інших випадках).

3. Визначення статусу зайнятості за здобутою освітою Моніторингових осіб в окремих випадках.

Статус зайнятості за здобутою освітою рекомендується визначати для Моніторингових осіб, які здобули освіту в галузях 01 Освіта/Педагогіка та 22 Охорона здоров'я (відповідні цим галузям напрями та спеціальності за раніше діючими Переліками) (далі - спеціальні Моніторингові особи).

Для кожної спеціальної Моніторингової особи визначається один з статусів на дату спостереження:

  • найманий працівник за здобутою медичною або педагогічною освітою за основним місцем роботи та/або сумісництвом, договором цивільно-правового характеру (зайняті);
  • були зайняті за здобутою медичною або педагогічною освітою за основним місцем роботи або за сумісництвом, договором цивільно-правового характеру і звільнились не більше ніж за три місяці до дати спостереження (умовно зайняті);
  • незайняті за здобутою медичною або педагогічною освітою (в інших випадках).

ВИЗНАЧЕННЯ ПОКАЗНИКА ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ

1. Визначення показника працевлаштування для Формули розподілу видатків державного бюджету на вищу освіту між закладами вищої освіти.

Оцінку зайнятості (ОЗ) для Формули розподілу видатків державного бюджету на вищу освіту між закладами вищої освіти рекомендується

розраховувати за формулою:

де

КМОЗайн - кількість зайнятих (включаючи умовно зайнятих) серед Моніторингових осіб закладу вищої освіти, які закінчили навчання за державним (регіональним) замовленням;

КСМОЗайн - кількість зайнятих (включаючи умовно зайнятих) за здобутою медичною або педагогічною освітою серед спеціальних моніторингових осіб закладу вищої освіти, які закінчили навчання за державним (регіональним) замовленням;

КМО - кількість моніторингових осіб закладу вищої освіти, які закінчили навчання за державним (регіональним) замовленням).

Т.в.о. Генерального директора
директорату фахової передвищої,
вищої освти                                                 Ігор Балуба

Освіта.ua
02.02.2022

Популярні новини
Опубліковано консолідований рейтинг вишів України – 2022 Освіта.ua складений Консолідований рейтинг українських закладів вищої освіти
Освітян звільнили від призову під час мобілізації ВР прийняла в цілому законопроект, що розширює категорії осіб, які не підлягають призову
МОН: виші визначать дати початку навчання самостійно Заклади вищої освіти самостійно визначать дату початку нового навчального року
Освітян можуть звільнити від призову на військову службу ВР підтримала в першому читанні законопроект, що передбачає відстрочку для освітян
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів