МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
№ 712 від 25 червня 2021 року
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
29 червня 2021 р. за № 855/36477
Про затвердження Порядку подання
та розгляду заяв в електронній формі
про участь у конкурсному відборі до
закладів вищої (фахової передвищої)
освіти України в 2021 році
Відповідно до статей 13, 44 Закону України "Про вищу освіту", Положення про Єдину державну електронну базу з питань освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 08 червня 2018 року № 620, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 жовтня 2018 року за N 1132/32584, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок подання та розгляду заяв в електронній формі на участь у конкурсному відборі до закладів вищої (фахової передвищої) освіти України в 2021 році, що додається.
2. Керівникам закладів вищої (фахової передвищої) освіти незалежно від форми власності і сфери управління забезпечити дотримання вимог Порядку подання та розгляду заяв в електронній формі на участь у конкурсному відборі до закладів вищої (фахової передвищої) освіти України в 2021 році, затвердженого цим наказом.
3. Директорату фахової передвищої, вищої освіти (Шаров О.) забезпечити державну реєстрацію цього наказу в Міністерстві юстиції України.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Міністр Сергій Шкарлет
ПОГОДЖЕНО:
Перший заступник Міністра
цифрової трансформації України Олексій Вискуб
Голова Державної
регуляторної служби України Олексій Кучер
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти і науки України
25 червня 2021 року № 712
ПОРЯДОК
подання та розгляду заяв в електронній формі на участь у конкурсному відборі до закладів вищої (фахової передвищої) освіти України в 2021 році
I. Загальні положення
1. Цей Порядок, розроблений відповідно до Закону України "Про вищу освіту", Положення про Єдину державну електронну базу з питань освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 08 червня 2018 року № 620, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 жовтня 2018 року за № 1132/32584, Умов прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2021 році, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 15 жовтня 2020 року № 1274, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 09 грудня 2020 року за № 1225/35508, Умов прийому на навчання до закладів фахової передвищої освіти в 2021 році, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 30 жовтня 2020 року № 1342, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 11 грудня 2020 року за № 1235/35518, визначає механізм подання вступником заяви в електронній формі на участь у конкурсному відборі до закладів вищої (фахової передвищої) освіти та її розгляду закладом вищої (фахової передвищої) освіти.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
3. Параметр "Статус електронної заяви" може набувати таких значень:
4. З метою обміну інформацією, в тому числі персональними даними, у випадках, визначених цим Порядком, ЄДЕБО взаємодіє з Єдиним державним веб-порталом електронних послуг (далі - Портал Дія) на підставі договору про інформаційну взаємодію, укладеного між їх розпорядниками.
5. Заклади вищої (фахової передвищої) освіти до початку вступної кампанії у строки, визначені в Умовах прийому, вносять до ЄДЕБО перелік конкурсних пропозицій, за якими оголошується прийом на навчання в 2021 році, при цьому щодо кожної з них зазначаються:
II. Подання електронної заяви
1. Заяви в електронній формі подають вступники, зазначені в Умовах прийому.
2. Для подання електронних заяв вступник реєструє особистий електронний кабінет в ЄДЕБО на вебсайті за адресою https://vstup.edbo.gov.ua/ (далі - вебсайт https://vstup.edbo.gov.ua/) або, у випадку запровадження такої можливості, на Порталі Дія за адресою https://diia.gov.ua/ (далі - Портал Дія). Для реєстрації особистого електронного кабінету на Порталі Дія вступник повинен пройти електронну ідентифікацію.
3. Під час реєстрації вступник зазначає наступні дані:
1) для здобуття ступеня фахового молодшого бакалавра, молодшого бакалавра, бакалавра (магістра медичного, фармацевтичного або ветеринарного спрямувань) на основі повної загальної середньої освіти:
Особі, яка має спеціальні умови щодо участі у конкурсному відборі під час вступу, а також в якої наявний хоча б один сертифікат ЗНО 2018 - 2021 років, необхідно до реєстрації особистого електронного кабінету звернутись до одного із закладів вищої (фахової передвищої) освіти для створення в ЄДЕБО картки фізичної особи та додання до неї даних документа, що підтверджує вказане право (зі сканованою копією цього документа);
2) для здобуття ступеня магістра на основі здобутого ступеня вищої освіти або освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста:
3) для здобуття ступеня фахового молодшого бакалавра, молодшого бакалавра, бакалавра (магістра медичного, фармацевтичного або ветеринарного спрямувань) на основі освітньо-професійного ступеня фахового молодшого бакалавра, освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста або освітнього ступеня молодшого бакалавра:
4. В особистому електронному кабінеті вступник вносить номери телефонів (домашній та/або мобільний) із зазначенням телефонних кодів для можливості оперативного зв'язку закладу освіти з вступником.
Крім того, вступник завантажує копії документів у електронній формі (сканована копія (фотокопія) у форматі pdf, jpg):
Вступник може замінити завантажені копії документів в електронній формі, номери телефонів, середній бал додатка до документа про повну загальну середню освіту до моменту подання першої заяви. Після подання першої заяви зміна середнього бала можлива шляхом звернення вступника до закладу освіти, де була зареєстрована перша заява.
Для подання заяви вступник обирає заклад вищої (фахової передвищої) освіти, освітній ступінь (освітньо-професійний ступінь), конкурсну пропозицію та встановлює пріоритетність (у разі її використання) заяви для участі у конкурсному відборі для зарахування на місця за державним або регіональним замовленням.
Право на спеціальні умови щодо участі у конкурсному відборі вступник зазначає у кожній заяві, що подається. Врахування цього права підтверджує заклад освіти, до якого подано відповідну заяву, на підставі документа, наявного у картці фізичної особи.
5. Подані вступником дані, передбачені у пункті 3 цього розділу, перевіряються в ЄДЕБО.
6. У разі збігу даних вступника в ЄДЕБО (прізвище, ім'я, по батькові, дата народження тощо) він отримує на зазначену ним адресу електронної пошти повідомлення для активації особистого електронного кабінету вступника.
Якщо в ЄДЕБО вже наявна інформація щодо особи з такими самими даними, вступник додатково зазначає дані одного із документів, що містяться в ЄДЕБО (серію (за наявності) та номер документа про освіту або документа, що посвідчує особу).
Строк для активації вступником особистого електронного кабінету - одна година з моменту отримання відповідного повідомлення.
7. Активація особистого електронного кабінету в ЄДЕБО надає вступнику можливість доступу до особистого електронного кабінету на вебсайті https://vstup.edbo.gov.ua/, а активація особистого електронного кабінету на Порталі Дія, у випадку запровадження можливості реєстрації особистого електронного кабінету на Порталі Дія, - до особистого електронного кабінету на Порталі Дія та на вебсайті https://vstup.edbo.gov.ua/.
Доступ до особистого електронного кабінету здійснюється з використанням логіну та паролю, вказаних при реєстрації.
При невдалій спробі зайти до особистого електронного кабінету на електронну пошту, вказану при реєстрації, відправляється відповідне повідомлення.
8. Подана вступником електронна заява відразу відображається у розділі ЄДЕБО, до якого має доступ заклад вищої (фахової передвищої) освіти, обраний вступником. У момент подання електронній заяві присвоюється статус "Зареєстровано в ЄДЕБО".
9. Подану електронну заяву може бути скасовано вступником в особистому електронному кабінеті. При цьому електронній заяві присвоюється один із статусів:
10. Відомості та дані про вступника, в тому числі персональні, що містяться в особистому електронному кабінеті вступника, зареєстрованому, у випадку запровадження такої можливості, на Порталі Дія, передаються з Порталу Дія до ЄДЕБО.
III. Прийняття та розгляд електронної заяви приймальною комісією закладу вищої (фахової передвищої) освіти
1. Керівник закладу вищої (фахової передвищої) освіти забезпечує опрацювання приймальною комісією електронних заяв, що надійшли до закладу вищої (фахової передвищої) освіти, відповідно до Умов прийому, цього Порядку та правил прийому до закладу вищої (фахової передвищої) освіти.
2. Електронна заява із статусом "Зареєстровано в ЄДЕБО" розглядається приймальною комісією закладу вищої (фахової передвищої) освіти у терміни, встановлені Умовами прийому. За результатами розгляду уповноважена особа приймальної комісії надає електронній заяві один з таких статусів, що відображаються в особистому електронному кабінеті вступника: "Зареєстровано у закладі освіти" або "Потребує уточнення вступником".
При присвоєнні електронній заяві статусу "Зареєстровано у закладі освіти" заклад вищої (фахової передвищої) освіти зазначає (за наявності відповідного випробування) час та місце проведення творчого конкурсу / творчого заліку / вступного іспиту. Внесені дані відображаються в особистому електронному кабінеті вступника.
При присвоєнні електронній заяві статусу "Потребує уточнення вступником" уповноважена особа зазначає перелік даних, що потребують уточнення, із зазначенням способу та дати, до якої їх необхідно подати. Внесені дані відображаються в особистому електронному кабінеті вступника. Після уточнення вступником необхідних даних уповноважена особа змінює статус електронної заяви вступника на "Зареєстровано у закладі вищої (фахової передвищої) освіти".
3. На підставі рішення приймальної комісії закладу вищої (фахової передвищої) освіти про допущення чи недопущення вступника до участі у конкурсному відборі для вступу до закладу вищої (фахової передвищої) освіти електронній заяві вступника присвоюється статус "Допущено до конкурсу", або "Допущено до конкурсу (навчання за кошти фізичних та юридичних осіб)", або "Відмовлено закладом освіти" (із зазначенням причини відмови).
4. Паперова заява, зареєстрована в ЄДЕБО, може бути скасована закладом вищої (фахової передвищої) освіти на підставі рішення приймальної комісії до дати закінчення прийому документів на навчання для заяв у паперовій формі за умови допущення технічної помилки під час внесення відповідних даних до ЄДЕБО, що підтверджується актом про допущену технічну помилку, сформованим в ЄДЕБО. Скасована заява вважається неподаною, а факт такого подання анулюється в ЄДЕБО.
Електронна заява, зареєстрована в ЄДЕБО, може бути скасована Технічним адміністратором ЄДЕБО на підставі рішення Розпорядника ЄДЕБО не пізніш як за день до закінчення подання електронних заяв для електронних заяв за умови виявлення технічної помилки під час внесення відповідних даних до ЄДЕБО. Скасована заява вважається неподаною, а факт такого подання анулюється в ЄДЕБО.
В день скасування електронної заяви Технічний адміністратор ЄДЕБО засобами мобільного зв'язку або шляхом надсилання електронного повідомлення на адресу електронної пошти, вказану вступником при реєстрації особистого електронного кабінету, інформує вступника про скасування заяви, після чого вступник може подати нову заяву з такою самою пріоритетністю.
5. Статус електронної заяви вступника, рекомендованого до зарахування за державним замовленням, змінюється зі статусу "Допущено до конкурсу" на статус "Рекомендовано до зарахування (навчання за кошти державного (регіонального) бюджету)".
Надання рекомендацій до зарахування для навчання за кошти фізичних або юридичних осіб здійснюється після зарахування вступників на місця за державним або регіональним замовленням.
Статус електронної заяви вступника, рекомендованого до зарахування на місця за кошти фізичних та/або юридичних осіб, змінюється зі статусу "Допущено до конкурсу" або статусу "Допущено до конкурсу (навчання за кошти фізичних та/або юридичних осіб)" на статус "Рекомендовано до зарахування (навчання за кошти фізичних та/або юридичних осіб)".
Зміна статусів електронної заяви вступника, передбачена пунктами 2 - 4 цього розділу, здійснюється у строки, визначені Умовами прийому.
6. Вступник, електронній заяві якого присвоєно статус "Рекомендовано до зарахування (навчання за кошти державного (регіонального) бюджету)" або "Рекомендовано до зарахування (навчання за кошти фізичних та/або юридичних осіб)", зобов'язаний виконати вимоги Умов прийому.
Для подання оригіналів документів вступник роздруковує та підписує заяву про участь в конкурсному відборі на навчання. Заява формується за даними, наявними в особистому електронному кабінеті, при цьому вступник вказує в додатковій формі інформацію:
7. Після виконання вступником вимог Умов прийому на підставі рішення приймальної комісії про рекомендування до зарахування на навчання уповноважена особа змінює статус електронної заяви вступника на "Включено до наказу (за кошти державного бюджету)" або "Включено до наказу (навчання за кошти фізичних та/або юридичних осіб)". Керівник закладу вищої (фахової передвищої) освіти видає наказ про зарахування на навчання такого вступника.
Якщо вступника за однією із заяв включено до наказу про зарахування на навчання за державним або регіональним замовленням, статус його інших заяв, зареєстрованих в ЄДЕБО, автоматично змінюється на "Скасовано (у зв'язку із зарахуванням на бюджет)".
8. У разі невиконання вступником, електронній заяві якого присвоєно статус "Рекомендовано до зарахування (навчання за кошти державного (регіонального) бюджету)", вимог Умов прийому рішення про рекомендування його до зарахування анулюється приймальною комісією закладу вищої (фахової передвищої) освіти та статус електронної заяви змінюється на статус "Виключено зі списку рекомендованих (навчання за кошти державного (регіонального) бюджету)".
За рішенням приймальної комісії статус електронної заяви "Виключено зі списку рекомендованих (навчання за кошти державного (регіонального) бюджету)" може бути змінений на статус "Допущено до конкурсу (навчання за кошти фізичних та юридичних осіб)".
У разі невиконання вступником, електронній заяві якого присвоєно статус "Рекомендовано до зарахування (навчання за кошти фізичних та/або юридичних осіб)", вимог Умов прийому рішення про рекомендування його до зарахування анулюється приймальною комісією закладу вищої (фахової передвищої) освіти та статус електронної заяви змінюється на статус "Виключено зі списку рекомендованих (навчання за кошти фізичних та юридичних осіб)".
9. У разі відрахування вступника або скасування наказу про зарахування в частині, що стосується вступника, статус електронної заяви змінюється зі статусу "Включено до наказу (за кошти державного бюджету)" або "Включено до наказу (навчання за кошти фізичних та/або юридичних осіб)" на статус "Відраховано".
10. Інформація, у тому числі персональні дані, про прийняття та розгляд приймальними комісіями закладів освіти електронних заяв, що міститься в ЄДЕБО та підлягає розміщенню в особистому електронному кабінеті вступника, щодо тих вступників, особисті електронні кабінети яких зареєстровані, у випадку запровадження такої можливості, на Порталі Дія, передається з ЄДЕБО до Порталу Дія.
Генеральний директор
директорату фахової
передвищої, вищої освіти Олег Шаров
Освіта.ua
25.06.2021
Facebook |
Twitter |