Про затвердження професійного стандарту «Практичний психолог закладу освіти»

Лист МОН № 6/1427 від 30.11.20 року

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ДИРЕКТОРАТ ДОШКІЛЬНОЇ, ПОЗАШКІЛЬНОЇ ТА ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ

№ 6/1427 від 30 листопада 2020 року

Департаменти (управління) освіти і науки
обласних, Київської міської державних
адміністрацій

Заклади вищої освіти (за списком)
Інші заклади освіти та суб'єкти освітньої
діяльності

Про затвердження професійного
стандарту «Практичний психолог
закладу освіти»

Міністерством освіти і науки України на виконання пункту 8 Плану заходів із впровадження Національної рамки кваліфікацій на 2016-2020 роки, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 року № 077-р, та з метою визначення мінімально необхідних вимог до змісту, кваліфікації та компетентностей практичних психологів було розроблено проєкт професійного стандарту «Практичний психолог закладу освіти» та подано його Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України на затвердження (далі - Мінекономіки).

Інформуємо, що наказом Мінекономіки від 24.11.2020 № 2425 було затверджено професійний стандарт «Практичний психолог закладу освіти», що додається. Професійний стандарт розміщено в Реєстрі професійних стандартів за посиланням https://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=22469103-4e36-4d41-b1bf-288338b3c7fa&title=RestrProfesiinikhStandartiv

Звертаємо увагу, що професійний стандарт є інструментом для:

  • систематизації вмінь і навичок (створення посадових інструкцій);
  • підготовки молодих фахівців;
  • само- та оцінювання діяльності практичного психолога;
  • підвищення кваліфікації та професійного розвитку.

Міністерство освіти і науки України рекомендує в першу чергу використовувати професійний стандарт для створення освітніх програм закладами вищої освіти та для підвищення кваліфікації практичних психологів.

І лише потім застосовувати під час перевірки роботи практичного психолога під час атестації раз на 5 років та/або добровільної сертифікації. Важливо дати можливість практичним психологам покористуватися професійним стандартом.

Невід'ємною частиною професійного стандарту для кожної професії згідно з законодавством є трудові функції. Професійна діяльність практичного психолога в професійному стандарті розкладена на такі трудові функції:

  • здійснення психологічної профілактики;
  • здійснення психологічної просвіти щодо психологічного благополуччя та психічного здоров'я;
  • здійснення психологічної діагностики;
  • надання психологічної допомоги за запитом та/або відповідно до виявленої потреби в такій допомозі;
  • здійснення власного професійного розвитку та самоосвіта;
  • співпраця з педагогічними (науково-педагогічними) працівниками щодо організації ефективної освітньої діяльності та співучасть у створенні, підтримці та розвитку психологічно безпечного освітнього середовища в закладі освіти;
  • здійснення  організаційно-методичної діяльності під час виконання трудових функцій.

У межах кожної трудової функції вказано компетентності, якими має володіти практичний психолог. Усі компетентності діляться на дві групи: загальні (громадянська, соціальна, цифрова, особиста та навчальна, лідерська, підприємницька, культурна обізнаність та самовираження, мовна, етична) та професійні (пункт 4 професійного стандарту).

Звертаємо увагу, що професійний стандарт кодифікований - кожна трудова функція, компетентність, знання, уміння та навички мають свій шифр. Суб'єкти підвищення кваліфікації повинні, використовуючи цю кодифікацію, чітко повідомляти практичному психологу, на розвиток якої компетентності, яких знань та умінь спрямовані їхні навчальні курси. Така практика має важливе значення для планування практичним психологом свого професійного розвитку.

Просимо довести до відома вказану інформацію до заінтересованих сторін.

Додаток: на 29 арк. в 1 прим.

В. о. генерального директора                                 Віктор Сальков

Освіта.ua
30.11.2020

Популярні новини
МОН планує стимулювати діяльність учених МОН розробило проєкт закону щодо стимулювання діяльності у сфері трансферу технологій
Після локдауну виші визначать форму навчання самостійно Заклади вищої освіти мають самостійно вирішити, коли та в якій формі організовувати навчання
Виші можуть видавати дипломи з відзнакою Заклади можуть видавати дипломи з відомостями про відмінні досягнення випускників
В Україні затверджені нові форми дипломів про вищу освіту Міністерством освіти затверджені нові форми документів про вищу освіту та наукові ступені
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів