Про організацію освітнього процесу

Лист МОН № 1/3371-22 від 06.03.22 року

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/3371-22 від 06 березня 2022 року

Керівникам департаментів (управлінь)
освіти і науки обласних, Київської міської
державних (військово-цивільних) адміністрацій

Про організацію освітнього процесу

Шановні колеги!

У зв’язку із введенням воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 Міністерство освіти і науки України листом від 25.02.2022 № 1/3276-22 рекомендувало тимчасово призупинити освітній процес у закладах дошкільної, загальної середньої і професійної (професійно-технічної) освіти.

У багатьох регіонах заклади освіти відкрили свої двері для біженців, надали прихисток тисячам дорослих та дітей. Висловлюємо вдячність керівникам, педагогічним колективам закладів освіти, органам управління освітою за чітку та злагоджену роботу в надзвичайно складній ситуації.

Пріоритетом для всіх нас є забезпечення максимально можливої безпеки кожної дитини, кожного працівника системи освіти. У зв’язку з тим, що в частині регіонів України зберігається реальна загроза для життя та здоров’я мирних мешканців, а в більшості регіонів по кілька разів на день оголошується повітряна тривога, рекомендуємо організовувати роботу закладів освіти у залежності від конкретної ситуації: тимчасове призупинення освітнього процесу (виконання працівниками закладів освіти заходів та завдань, що визначені військово-цивільною адміністрацією); організація освітнього процесу за дистанційною або змішаною формами навчання (за погодженням з військово-цивільною адміністрацією).

Для учнів закладів загальної середньої освіти з числа тимчасово внутрішньо переміщених осіб* навчання також може бути організовано за заявою одного з батьків за індивідуальною формою: екстернатною, сімейною (домашньою). Учні з числа внутрішньо переміщених осіб можуть тимчасово відвідувати (за заявою одного з батьків) заклади загальної середньої освіти за місцем тимчасового перебування.

Рекомендуємо у будь-якому варіанті активно використовувати наявні електронні ресурси, насамперед Всеукраїнську школу онлайн, регіональні платформи, ресурси закладів освіти, у тому числі приватних, про які раніше інформувало Міністерство освіти і науки України. Для цього просимо місцеві органи управління освітою поширювати зазначену інформацію та допомогти організувати підключення до дистанційної форми навчання здобувачам освіти, у тому числі з числа внутрішньо переміщених осіб.

Особливу увагу просимо звернути на дітей з особливими освітніми потребами. Нагадуємо, що з цього року корекційні послуги надаються в залежності від рівнів підтримки, за якими розподілені діти. Рекомендуємо розглянути можливість надання таких послуг дистанційно, у тому числі для внутрішньо переміщених осіб.

З досвіду роботи спеціальних закладів освіти для дітей з особливими освітніми потребами для реалізації індивідуального навчального плану, надання рекомендацій батькам та перевірки виконаних завдань педагогам (вчителям, спеціальним педагогам (вчителям-дефектологам, вчителям-логопедам) можна рекомендувати використовувати такі засоби комунікації: розміщення завдань та рекомендацій на сайті закладу; створення груп із батьками, учнями у соціальних мережах (Viber, Telegram, WhatsApp тощо); використання електронних платформ (ZOOM, Google Clasroom тощо); проведення скайп-конференцій; спілкування в телефонному режимі; листування через електронну пошту тощо.

Також звертаємо увагу на необхідність психологічної підтримки дітей.

Низку відповідних матеріалів, що постійно поповнюється, розміщено на сайті Міністерства (https://mon.gov.ua/ua/news/mon-zapuskaye-informacijnukampaniyu-pro-te-yak-zaspokoyiti-ditej-pid-chas-vijni), багато ресурсів пропонується громадськими організаціями в мережі Інтернет. Просимо розсилати подібну інформацію в групи батьків у соціальних мережах тощо.

Інформуємо й про розміщення державними закладами позашкільної освіти в мережі Інтернет відеоматеріалів, за якими можна проводити заняття з дітьми, організовувати їх змістовне дозвілля.

З повагою
Міністр                                      Сергій Шкарлет

*тимчасово внутрішньо переміщені особи – особи, які внаслідок агресії РФ евакуйовані з місця постійного проживання

Освіта.ua
06.03.2022

Популярні новини
Більшість українців повідомили про зниження якості освіти Українці наголошують на зниженні якості освіти або неможливості отримати освітні послуги
Маємо створити умови для вільної роботи вчителів, – міністр МОН за міністра Оксена Лісового акцентуватиме свою увагу на зміні культури у школі
Уряд розпочне тотальну боротьбу з освітньою бюрократією Новий підхід до управління системою освіти стане ключовим вектором роботи уряду
Учителі не підтримують ідею додаткового навчального року Більшість освітян і батьків не схвалюють проведення додаткового навчального року
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів