Щодо трансформації санаторних шкіл (шкіл-інтернатів)

Лист МОН № 1/9-391 від 22.07.20 року

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/9-391 від 22 липня 2020 року

Керівникам департаментів (управлінь)
освіти і науки обласних, Київської
міської державних адміністрацій

Щодо трансформації санаторних
шкіл (шкіл-інтернатів)

Шановні колеги!

Ураховуючи ваші численні звернення до Міністерства освіти і науки України щодо реорганізації санаторних шкіл (шкіл-інтернатів), у зв'язку із прийняттям Закону України «Про повну загальну середню освіти» інформуємо, що за результатами наших спільних консультацій народні депутати України дослухалися до запропонованих вами змін та прийняли 13 липня 2020 року Закон України «Про внесення змін до п.3 розділу Х «Перехідні та прикінцеві положення» Закону України «Про повну загальну середню освіту» (далі - Закон) щодо розширення можливостей для трансформації освітньої мережі».

Натепер для органів місцевої влади та місцевого самоврядування збільшилися перспективи розвитку мережі закладів загальної середньої освіти з урахуванням потреби громади та врахування інтересів усіх учасників освітнього процесу. Таким чином, створено підґрунтя для поступового та «безболісного» реформування санаторних шкіл (шкіл-інтернатів) шляхом зміни типу на один з типів закладів загальної середньої освіти, що передбачені цим Законом, або припинення їх функціонування шляхом реорганізації чи ліквідації.

При цьому, майно реорганізованих чи ліквідованих санаторних шкіл (шкіл-інтернатів), відповідно до Закону, має бути використано виключно для забезпечення здобуття дітьми та/або молоддю освіти, надання їм послуг у сфері соціального захисту, культури, спорту та/або охорони здоров'я. Реорганізація чи перепрофілювання (зміна типу) санаторних шкіл (шкіл-інтернатів) має відбуватися відповідно до пріоритетів держави щодо реформування системи інституційного догляду та виховання дітей, дотриманням вимог законодавства та рекомендацій, викладених у листі МОН від 25.06.2020 № 1/9-350 «Щодо трансформації санаторних шкіл (шкіл-інтернатів)».

До дня захисту прав дітей Урядом прийнято низку нормативно-правових актів забезпечення реалізації прав дітей на освіту, соціальний захист, охорону здоров'я та затверджено План заходів з реалізації П етапу Національної стратегії (розпорядження Кабінету Міністрів України від 1 червня 2020 р. № 703-р).

Реалізація ІІ етапу Національної стратегії реформування системи інституційного догляду та виховання дітей на 2019 - 2024 роки (далі - Стратегія) передбачає, зокрема, скорочення мережі закладів освіти з цілодобовим перебуванням учнів.

На виконання Стратегії Урядом затверджено Порядок зарахування дітей на цілодобове перебування до закладів, які здійснюють інституційний догляд і виховання дітей, далі - Порядок, (постанова Кабінету Міністрів України від 1 червня 2020 р. № 556) де обласним, Київській міській державним адміністраціям доручено, зокрема:

  • упереджувати потрапляння дітей до закладів, що здійснюють інституційний догляд і виховання дітей;
  • сприяти приведенню установчих документів закладів освіти у відповідність із Законом України «Про повну загальну середню освіту» з урахуванням положень Порядку зарахування дітей на цілодобове перебування до закладів, які здійснюють інституційний догляд і виховання дітей.

Цим Порядком визначено, що заклад загальної середньої освіти із пансіоном у його структурі, в якому передбачено цілодобове перебування протягом трьох місяців і більше одночасно понад 10 дітей є інституційним закладом (за винятком ліцеїв, які забезпечують здобуття виключно профільної середньої освіти).

Відтак, з метою підготовки плану трансформації санаторної школи-інтернату необхідно провести оцінку потреб кожної дитини, зокрема влаштованої до закладу на цілодобове проживання. Зарахування дитини для здобуття освіти до реорганізованого закладу має здійснюватися з урахуванням норми статті 55 Закону України «Про освіту» щодо права батьків обирати заклад освіти та в порядку, встановленому МОН відповідно до типу закладу освіти.

Зарахування дитини для навчання з проживанням у пансіоні (інтернаті) закладу освіти має здійснюватися на підставі направлення структурного підрозділу освіти місцевої  держадміністрації або органу місцевого самоврядування, у сфері управління якого перебуває заклад, за наявності рішення органу опіки та піклування, прийнятого на підставі рекомендації комісії з питань захисту прав дитини за місцем проживання/перебування дитини (далі - комісія).

Керівник закладу зобов'язаний ознайомити батьків/осіб, які їх замінюють, з порядком зарахування дитини на цілодобове перебування до закладу, поінформувати про їх обов'язки щодо виховання, утримання дитини та своєчасне вибуття дитини із закладу відповідно до визначеного у заяві строку.

Зарахування дитини на цілодобове перебування до закладу освіти здійснюється на період, що не перевищує одного навчального року для дітей шкільного віку та шести місяців для дітей дошкільного віку.

У разі зарахування учня після початку навчального року час його цілодобового перебування в закладі не може перевищувати поточного навчального року. Така норма не поширюється на вихованців закладів освіти із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

Заклад освіти, до якого зараховується дитина на цілодобове перебування, зобов'язаний вести облік таких дітей. Директор закладу освіти несе персональну відповідальність за ведення обліку дітей, зарахованих на цілодобове перебування до закладу.

Відрахування дитини з цілодобового перебування у закладі здійснюється за заявою батьків/осіб, які їх замінюють, які ініціювали влаштування дитини до закладу, або з інших підстав у порядку, встановленому законодавством. Якщо батьки чи особи, які їх замінюють, не звернулися з відповідною заявою у визначений строк, керівник закладу зобов'язаний повідомити про це службу у справах дітей.

З повагою
Т. в. о. Міністра                         Сергій Шкарлет

Освіта.ua
22.07.2020

Популярні новини
МОН не буде забезпечувати школи масками і антисептиками Забезпечення закладів освіти засобами індивідуального захисту покладено на засновників шкіл
Рекомендації МОЗ: учні і студенти зможуть навчатись без масок Затверджені рекомендації щодо організації протиепідемічних заходів у закладах освіти
Половина українців незадоволена дистанційним навчанням дітей Близько половини українців негативно ставляться до запровадження дистанційної освіти
В УЦОЯО дорікнули репетиторам, які складають ЗНО Виконання педагогічним працівником тесту ЗНО – нічого не може сказати про його фаховість
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!