МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
№ 1/9-302 від 4 червня 2020 року
Керівникам департаментів (управлінь)
освіти і науки обласних, Київської
міської державних адміністрацій
Щодо надання психолого-педагогічних
та корекційно-розвиткових послуг дітям
з особливими освітніми потребами
закладами освіти в літній період
Шановні колеги!
Відповідно до постанови КМУ від 20.05.2020 № 392 «Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та етапів послаблення протиепідемічних заходів» (далі – постанова КМУ № 392) у регіонах із сприятливою епідемічною ситуацією дозволяється відвідування закладів дошкільної освіти (далі - ЗДО) з 25 травня 2020 р. Послаблення протиепідемічних заходів застосовується та припиняється на території регіону на підставі рішення регіональної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (далі – Регіональна комісія).
Діяльність ЗДО в умовах карантину має здійснюватися з урахуванням Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв’язку з поширенням короновірусної хвороби (COVID-19), затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря від 21.05.2020 № 25.
Міністерство освіти і науки України направило до регіональних органів управління освітою лист від 22.05.2020 № 1/9-269 «Щодо відновлення діяльності закладів дошкільної освіти», в якому викладено рекомендації щодо організаційних вимог та етапів відновлення діяльності ЗДО в умовах карантину.
Загальновідомо, що успішність корекційної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, особливо дошкільного віку, залежить від дотримання принципу системності.
Законом України «Про дошкільну освіту» передбачено, що ЗДО працюють повний календарний рік, а їх діяльність регламентується планом роботи, який складається, як правило, на навчальний рік (з 1 вересня до 31 травня) та оздоровчий період (1 червня до 31 серпня).
Враховуючи, що ЗДО у зв’язку з карантинними заходами не працювали в навчальний період понад 2 місяці, вважаємо можливим надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту в інклюзивних групах, в літній оздоровчий період. Вищезазначені послуги надаються за згодою батьків та за умови наявності спеціалістів, з якими укладені цивільно-правові угоди.
Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги надаються згідно з індивідуальною програмою розвитку, яку необхідно скоригувати, врахувавши результати роботи з дитиною під час карантину, динаміку її розвитку.
У зв'язку з епідемічною ситуацією, що склалася в Україні, з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19) корекційно-розвиткові заняття необхідно проводити індивідуально з дотриманням протиепідемічних вимог і рекомендацій, зазначених вище.
Проте, така норма не поширюється на учнів закладів загальної середньої освіти, оскільки корекційно-розвиткова робота є інваріантною складовою базового навчального плану для спеціальних закладів (класів) та здійснюється протягом навчального року (постанова Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 87 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти»).
Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних класах, надаються відповідно до індивідуальної програми розвитку, розробленої на навчальний рік.
Таким чином, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладах загальної середньої освіти, у тому числі за цивільно-правовими угодами, в літній період не здійснюється.
Відновленню корекційно-розвиткової роботи у 2020/2021 навчальному році має передувати вивчення командою психолого-педагогічного супроводу дитини закладу загальної середньої освіти динаміки розвитку дитини, її особливих освітніх потреб, сильних сторін та позитивних змін, що є основою розроблення плану корекційно-розвиткової роботи як складової індивідуальної програми розвитку учня з особливими освітніми потребами.
Відповідно до п. 4 постанови КМУ № 392 та рішення Регіональної комісії з 1 червня можуть відновити роботу інклюзивно-ресурсні центри. Міністерство освіти і науки України направило до регіональних органів управління освітою лист від 26.05.2020 № 1/9-278 «Щодо організації роботи інклюзивно-ресурсних центрів», в якому зазначено, що за рішенням засновника в центрах може бути відновлено надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами шляхом проведення індивідуальних занять з дотриманням протиепідемічних вимог і рекомендацій.
Водночас, звертаємо Вашу увагу на те, що першочерговим завданням інклюзивно-ресурних центрів після відновлення роботи є проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, а саме обстеження дітей, які повинні розпочати здобуття початкової освіти в 2020/2021 н. р. та зараховуються до закладу освіти вперше.
Просимо довести зазначену інформацію до відома органів управління освітою, педагогів, батьків дітей.
З повагою
Т. в. о. Міністра Любомира Мандзій
Освіта.ua
04.06.2020
Facebook |
Twitter |