Щодо проведення олімпіади з трудового навчання (технологій)

Лист МОН №1/9-846 від 23.11.10 року

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№1/9-846 від 23 листопада 2010 року

Міністерство освіти і науки
Автономної Республіки Крим,
управління освіти і науки обласних,
Київської та Севастопольської
міських державних адміністрацій

Інститути післядипломної педагогічної освіти

Щодо проведення олімпіади
з трудового навчання (технологій)

Міністерство освіти і науки України надсилає методичні рекомендації щодо підготовки до ІV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з трудового навчання у 20010/2011 н.р.

Додаток 3 стор.

Т.в.о. Міністра       Б.М. Жебровський

Методичні рекомендації
щодо підготовки до ІV етапу ХХІХ Всеукраїнської олімпіади з трудового навчання

Заключний етап Всеукраїнської олімпіади з трудового навчання (технологій) складатиметься з 3-х турів: комплексної роботи, захисту проекту та творчого (теоретичного) туру.

Творчий (теоретичний) тур. Учасникам протягом 2 год. (тут і надалі береться астрономічний час) буде запропоновано дати відповіді на питання творчого характеру. Наприклад: проаналізувати запропоновані матеріали та вибрати один з них для виготовлення певного виробу; із запропонованих варіантів вирішення завдання обрати оптимальний чи запропонувати свій варіант; проаналізувати переваги і недоліки окремих пристроїв, інструментів, матеріалів тощо. Максимальна кількість балів за теоретичний тур – 20.

Комплексна робота. Учасникам олімпіади буде запропоновано виготовити виріб із запропонованого набору матеріалів. Для дівчат це може бути: спідниця, фартух, віночок, карнавальна маска тощо. Для хлопців - стільчик, вішак, підставка під гарячий посуд, підставка для вудки, дитяча іграшка, садово-городній інвентар тощо. При проектуванні виробу, учасникам буде надана можливість користуватися мережею Інтернет або (та) запропонованою друкованою літературою чи матеріалами в електронному вигляді. Для виконання зазначеного завдання дівчатам потрібно мати набір для рукоділля (голки, нитки, нитки для вишивання та в’язання, гачок для плетіння, шпиці для в’язання тощо). Хлопці матимуть можливість користуватися ручними інструментами і матеріалами для оздоблення (різці, випалювачі, штампи тощо).

Після завершення виготовлення, учасники презентуватимуть свій виріб перед членами журі.

На виконання завдання передбачено 6 годин. Робота оцінюватиметься в 60 балів.

Критерії оцінювання:

  • функціональність виробу та зручність у користуванні - 20 б.;
  • привабливість (естетична цінність) виробу - 10 б.;
  • володіння техніками обробки матеріалів - 20 б.;
  • оригінальність роботи та новизна у підході до вирішення завдань - 10 б.

За порушення правил техніки безпеки під час виконання завдання учасники можуть позбавлятися до п’яти балів рішенням Голови журі за вмотивованим поданням членів журі у присутності учасника, до якого ця норма застосовується.

Під час роботи дівчата можуть використовувати власні швейні машини, а хлопці - ручний інструмент.

Захист проекту. Під час захисту проекту учасники представлятимуть домашні роботи, презентуватимуть їх (5-7 хв) та відповідатимуть на запитання членів журі (3-5 хв) щодо процесу виготовлення, особливостей конструкції, підбору конструкційних матеріалів тощо.

Домашні роботи учасники мають виготовити за такими напрямами:

  • хлопці 9 класу - підставка під візитні картки;
  • дівчата 9 класу - сумочка для косметики (косметичка);
  • дівчата та хлопці 11 класу - сувенір до Євро 2012.

Вироби мають бути не громіздкими (сума довжин трьох сторін не має перевищувати 600 мм) та виконуватись у межах 12 годин для 9 класу та 18 годин для 11 класу. До виробу потрібно додати пояснювальну записку в друкованому та електронному виглядах (ОС Windows - 2003). Кожен виріб повинен мати картонну табличку (50 на 80 мм) з інформацією про автора, заклад, в якому він навчається та керівника проекту.

Пояснювальна записка містить:

  • короткий опис виробу (галузі застосування, особливості конструкції, переваги над аналогами тощо);
  • зображення зразків, які коротко розкривають еволюцію об’єкта проектування;
  • зображення зразків виробів (вироби-аналоги), на основі яких відбувалося комбінування конструкції чи форми проектованого виробу;
  • елементарне економічне обґрунтування;
  • проектно-технологічну документацію (креслення, ескіз, технічний рисунок тощо) не більше, ніж на 4 аркушах формату А4 (тільки 11 клас).

Максимальна кількість балів за виконання завдань третього туру - 60. Критерії оцінювання:

  • відповідність вимогам  умов проекту (напрям, пояснювальна записка, захист тощо) - 10 б.;
  • функціональність виробу та зручність у користуванні - 15 б.;
  • привабливість (естетична цінність) виробу - 25 б.;
  • оригінальність роботи та новизна у підході до вирішення завдань - 10 б.

Під час проведення олімпіади проходитиме виставка творчих робіт. Керівники команд оформлятимуть стенд області з творчого доробку учнів за період, що пройшов від минулої олімпіади.

Переможці визначатимуться у таких номінаціях:

  • упровадження інноваційних технологій;
  • висока майстерність виконання виробів;
  • збереження народних традицій;
  • стиль оформлення стенду;
  • презентація регіону.

Слід особливу увагу звернути на квоту учасників олімпіади. Якщо квота регіону, згідно з рейтингом, становить парну кількість учасників, то мають бути представлені порівну обидві паралелі (9 клас і 11 клас), хлопці та дівчата. Заміна учасника з 9-го класу додатковим учасником з 11-го класу не допускається.

До місця проведення олімпіади (м. Біла Церква Київської обл.) учні повинні прибувати організовано у супроводі керівника команди, маючи при собі:

  • паспорт або свідоцтво про народження;
  • учнівський квиток;
  • медичну довідку про відсутність інфекційних хвороб та контакту з інфекційними хворими;
  • довідку про допуск до роботи на обладнанні навчальних майстерень (її може видати школа, районний або обласний орган управління освітою, обласний інститут післядипломної педагогічної освіти).

Просимо звернути увагу на правильне оформлення документації на учасників заключного етапу олімпіади (прізвище, ім’я, по-батькові в називному відмінку - з документа, що засвідчує особу; повна назва закладу  в називному відмінку - з гербової печатки закладу, в якому навчається учасник олімпіади).


23.11.2010

Популярні новини
Більшість українців повідомили про зниження якості освіти Українці наголошують на зниженні якості освіти або неможливості отримати освітні послуги
Маємо створити умови для вільної роботи вчителів, – міністр МОН за міністра Оксена Лісового акцентуватиме свою увагу на зміні культури у школі
Уряд розпочне тотальну боротьбу з освітньою бюрократією Новий підхід до управління системою освіти стане ключовим вектором роботи уряду
Учителі не підтримують ідею додаткового навчального року Більшість освітян і батьків не схвалюють проведення додаткового навчального року
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів