Р. Пастушенко: вакцинація або дитячий егоцентризм громадян

Емоційне вигорання і руйнація здоров’я вчителя – це продукт неповажного ставлення людей одне до одного

Р. Пастушенко: вакцинація або дитячий егоцентризм громадян

Автор: Роман Пастушенко, член Експертної ради при департаменті освіти і науки Львівської ОДА.

Виявляється, частина працівників освіти – категоричні противники вакцинації. Аргументи знаходяться різні, від наявності проблем зі здоров'ям (мало у кого після п'ятдесяти цих проблем немає) до небезпечності вакцин загалом. Активно поширюються чутки, про смертельні наслідки вакцинування навіть для молодих людей. І що найдивніше, вимогу забезпечити у закладі освіти мінімум 80% вакцинацію працівників вважають порушенням прав людини.

Насамперед, варто нагадати, що вакцини – не новітній винахід. Ідеї, що штучно викликана слабка форма захворювання здатна створити у людини імунітет, понад 1000 років. Цікаво, що вперше, наскільки історикам відомо, її висловили... у Китаї.

Практиці вакцинації сучасними методами вже понад 200 років. Найбільший її успіх на сьогодні – подолання віспи. Урешті, 99% громадян України, серед них і категоричні противники вакцинації, були вакциновані у дитинстві. Чому ж ми боїмося вакцинації, ставши дорослими?

Найсильнішим аргументом проти вакцинації від Covid-19 є випадки смерті вакцинованих. Про них часто розповідають, хоча офіційно визнаних випадків летальних наслідків від вакцинації – одиниці.

Звичайно, ризик від уведення вакцини існує, адже це – засіб вироблення імунітету від хвороби завдяки введенню в організм часточок збудника цієї хвороби. У зоні ризику насамперед ті, хто хворіє. Але захворіти, будучи невакцинованим, а значить, неготовим цю хворобу зустріти, озброївшись антитілами, значно більший.

Чому ж противники вакцинації нехтують цим великим ризиком, акцентуючи на меншому? Можливо тому, що не довіряють лікарям. Але тільки лікар, ваш сімейний лікар, який найкраще знає стан вашого здоров'я, мав би вирішувати, що для вас особисто складає менший ризик: загроза захворіти чи вакцинація.

Логіка підказує, що працівники системи освіти – у зоні особливого ризику. Хворі на Covid-19 можуть бути як серед учнів чи студентів, так і серед батьків і колег по роботі, з якими він / вона активно комунікує.

Якщо мова про школу чи дитячий садок, то слід врахувати й те, що діти найчастіше хворіють безсимптомно, тому відвідуватимуть заклад освіти, будучи носіями небезпечного вірусу. Тож вимога досягнути понад 80% вакцинації продиктована насамперед турботою про здоров'я педагогів та намаганням забезпечити якість освіти. Адже, як показує досвід минулого навчального року, освітній процес у віддаленому режимі – не найкращий спосіб соціалізації та особистісного розвитку дитини.

Висновок. Відмову працівника освіти від вакцинації, не підтверджену офіційним документом від сімейного лікаря, слід трактувати як вияв неповаги до інтересів учасників освітнього процесу, а публічні виступи проти вакцинації, зокрема в соціальних мережах, – як ознаку невігластва та недостатньої професійної компетентності. Це – цілком достатня підстава, щоб, як мінімум, позбавити такого працівника / працівницю преміальних та знизити надбавку за престижність професії до мінімальних 5% посадового окладу.

ПІСЛЯСЛОВО

Станом на сьогодні отримав 86 стислих і розлогіших відгуків на цей свій пост у Facebook, тож, думаю, слід відповісти. Є серед цих відгуків такі, що схвалюють необхідність щеплення від Covid-19 усіх педагогічних працівників, яким це рекомендовано сімейним лікарем. Впевнений, що більшість тих, хто прочитав чи, може, ще читатиме мій пост, поділяють саме цю думку. Альтернативних суджень, однак, серед коментарів теж чимало. Ці міркування мені як історикові цікаві через те, що якоюсь мірою відображають зв’язок поколінь, прояснюючи певні негаразди українського менталітету.

Насамперед спробую ще раз пояснити запропонований мною висновок. Педагогічний працівник не може бути противником методу вакцинації як такого і необхідності щеплень усіх, кого це може захистити від важкого перебігу хвороби з можливим летальним наслідком від ускладнень. Чому не може? Бо має вищу (наукову) освіту, працює у закладі, освітня програма якого має науковий характер, викладає предмет або інтегрований курс, ґрунтований на досягненнях наук, тож має мати науковий світогляд.

А метод вакцинації як такий є, безперечно, науковим методом, має свою більш ніж двохсотрічну історію успіху і фактично не має серйозних критиків у світовій спільноті науковців-медиків. Якщо педагог відкидає вакцинацію як таку, вочевидь він / вона за світоглядними орієнтирами не відповідає вимогам педагогічної професії.

Педагог не може також публічно заперечувати необхідність щеплення від Covid-19 та поширювати неперевірені судження про це, почерпнуті з Інтернету. Такі вчинки суперечать Професійному стандартові вчителя, який передбачає, зокрема, «здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію...», а також «здатність здійснювати профілактично-просвітницьку роботу з учнями та іншими учасниками освітнього процесу…»

Педагог має вміти тримати себе в руках, коли з різних джерел отримує нібито достовірні свідчення про трагічні наслідки щеплення. Якщо він / вона схильні впадати в паніку і не можуть керувати власними емоційними станами, то це теж ознака недостатньої професійної компетентності (відповідно до Професійного стандарту вчителя).

Хіба погляди і дії, які суперечать юридично визнаним вимогам до вчителя, не справедлива підстава «позбавити такого працівника / працівницю преміальних та знизити надбавку за престижність професії до мінімальних 5% посадового окладу»?

До речі, ця пропозиція – не вказівка чиновника, оскільки я на пенсії, і не результат перебування на державній службі. Я завжди вважав і вважаю, що праця вчителем є насамперед служінням суспільству, яке зобов’язує до відповідальної громадянської позиції. Якщо хтось бачить у вчителюванні тільки роботу, краще змініть професію. Ні радості від результатів праці, ні поважного ставлення до себе учнів ви не матимете.

Тепер кілька міркувань про «аргументи» антивакцинаторів (не знаю, хто з них педагоги). Цілковито погоджуюсь з тими, хто звертав увагу на негідну поведінку освітян-посадовців, які не придумали нічого кращого, як залякувати педагогів або погрожувати їм, щоб спонукати до вакцинації. Цитую: «Люди не проти самої вакцинації, люди чинять опір методам і системі… Мені не коронавірус страшний, мені методи системи страшні. Коронавірус мине, зживемся з ним чи як, а от система, як виявилось, непорушна. То трішки мімікрувала на хвилі революцій, а це не стрималась і проявила свій хижий оскал.» (тут і далі не вказуватиму авторів, відповідні відомості ви знайдете на моїй сторінці у ФБ, в коментарях).

Ситуація з вакцинуванням працівників закладів освіти – у компетенції керівників цих закладів. Що б мав зробити кожний керівник? Насамперед встановити, хто з працівників закладу вакцинований, а хто – ні і чому. Упевнений, що серед невакцинованих були б ті, хто недавно перехворів і має антитіла (такі особи прирівнюються до вакцинованих), ті, хто за станом здоров’я не може бути вакцинований (це мало б бути рішенням сімейного лікаря, а не працівника), і ті, хто з якихось міркувань відмовляється від щеплення. З останніми мав би поговорити запрошений компетентний лікар (за більшістю шкіл вони закріплені), можливо, шкільний психолог (треба нівелювати фактор страху), врешті сам керівник. Говорити слід було б спокійно, виявляючи поважне ставлення до людини, вислухати аргументацію відмовника та зафіксувати її в форматі пояснювальної записки працівника. Ця пояснювальна записка й має бути підставою для прийняття рішення. Впевнений, більшість керівників шкіл діяли саме так і досягнули рекомендованих медиками 80% вакцинованого персоналу.

Кого з персоналу вартувало б покарати і за що? Я б без роздумів залишив без преміальних тих, хто поширює фейки на зразок таких (цитую за коментарями до свого посту).

«Якщо переважна більшість тих, хто захворів переносить хворобу в легкій формі, то питається: для чого їм вакцина? Тих, хто хворіє у тяжкій формі, потрібно лікувати, і вакцина тут ні до чого, причому така, що швидко зліплена, достатньо не перевірена і т. д. В Ізраїлі з вакцинованих осіб, які захворіли, смертність складає 50%, робимо висновки самостійно».

«Файзера було 2 дози, потім пішли по третьому колу. А люди після всіх щеплень так само тяжко можуть хворіти дельтою, бо вакцину створювали на альфі».

«Якби ж то лише серед освітян були противники, проти вакцинування виступає велика частина медиків, а це вже серйозний показник. Адже медики – це ті особи, які б мали агітувати за вакцинацію і на своєму прикладі показувати суспільству. На Львівщині менше 50% медиків провакцинованих, отже, відмовились більшість. Щось не те відбувається» (за офіційними даними на Львівщині 96% лікарів вакциновані або мають антитіла).

«Чому держава, яка так дбає про нерозповсюдження вірусу, не попереджає про те, що вакцинована людина після щеплення є потенційним носієм вірусу? Чому їх не зобов’язують іти на самоізоляцію?»

«Дозвольте нагадати, що вакцина є експериментальною, її дія не доведена».

«Не треба порівнювати х.р з пальцем, колишні вакцини з теперішніми, тому що покликання їх діаметрально протилежне!»

«Жоден, жоден з медпрацівників не гарантує (і немає ) сертифіката якості даної вакцини!!! Учитель не є піддослідною коровою!!! Велика частина медиків категорично проти вакцинації!!! (автором цього фейку, наскільки мені відомо, є вчителька).

«Люди, а ви впевнені, що це вакцина??? А я переконана, що це біологічна зброя по масовому винищенню людей! Не вірте мені на слово, але послухайте уважно цього лікаря – це вам точно не зашкодить! Тих кілька хвилин перегляду може вам врятувати здоров‘я» (до цього посту додано відео «з-за поребрика»).

«Продажними шарлатанами є ті, які не мають жодного аргументу і жодного доказу, що це вакцина, а тим більше, що вона діє!»

«Коров'яча віспа – це природній вірус, а Ковід, той, від якого вмирають люди – це штучно зроблений вірус, яким заразили людей у конкретний час і з конкретною метою. Найкращий приклад неефективності вакцин – Ізраїль. Понад 90% населення вакциновано, і зараз в них спалах епідемії, карантин, локдаун».

Замість підсумку.

Що породжує невігластво чи відсутність критичного мислення? Знову процитую: «… Ви б знали, скільки людей, а саме освітян, отримали нервовий зрив, тиск...це просто жах якийсь». На жаль, сліпа віра в чутки та абсолютна зневіра у фаховості вітчизняних медиків і посадовців медичної галузі – це повернення бумерангом викривленого трактування освітніх потреб користувачів освітніх послуг (учням / студентам не оцінки та освітні документи потрібні, а життєві і професійні компетентності), наслідок небажання педагогів і посадовців освітньої галузі узяти на себе відповідальність за стан справ в освіті, результат байдужості більшості політиків до розвитку освітньої галузі.

Урешті, емоційне вигорання і руйнація здоров’я вчителя – це продукт пануючого в Україні неповажного ставлення людей одне до одного, такого собі «дитячого егоцентризму» громадян національної держави.

Доброю ілюстрацією нашої національної незрілості, підсвідомого бажання проживати у світі, створеному під себе, і небажання розвивати інтелект і духовно зростати, щоб визначити власну соціальну місію, є коментар до мого поста, яким можна завершити це розлоге післяслово.

«Чому знову вчитель крайній? Чи у випадку, якщо вчитель, який щодня контактує з великою кількістю невакцинованих дітей невакцинованих батьків, вакцинується, закінчиться епідемія??? Тож закликайте батьків вакцинуватися! Вакцинацією Я захищаю себе, і це лише мій вибір, робити цей захист чи ні. А замість того, щоб лякати позбавленням надбавок, краще мотивуйте преміями тих, хто зробив вакцину. І тоді одразу буде зрозуміло, кому дійсно не можна їх робити...»

Ми всі хочемо кращого життя. Давайте ж солідарно подбаємо про наше суспільство та його інститути (медицину, освіту), про особистісний розвиток і про наших дітей, яким геть не обов’язково успадковувати наше пострадянське бачення світу і досвід «корисних ідіотів»!

Освіта.ua
28.09.2021

Популярні блоги
Д. Коптило: реформатори не винні, що змін не відбувається Далеко не Клопотенко, Супрун чи Гриневич винні в тому, що змін на краще не відбувається
В. Онацький: репетиторство як альтернатива школі Боротися з репетиторством не варто, але треба покращувати освітній процес у школах
Олег Фасоля: на скільки ж зросла зарплата вчителя? Держава не може забезпечити рівень зарплати, який має відповідати статусу педагога в суспільстві
О. Костюк: Польщі потрібні таланти, а Україні – ні? Система вищої освіти України приречена продукувати масовий освітній продукт, а не унікальний
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Всі 100% шеплені?
МОЗ були затверджені дев’ять пріоритетних груп для вакцинації від коронавірусної хвороби COVID-19, які включають (у порядку пріоритетності доступу до вакцинації): медичних працівників, включаючи осіб, які беруть безпосередню участь у заходах з протидії коронавірусній хворобі COVID-19; працівників соціальної сфери, включаючи соціальних працівників; осіб, які проживають у закладах (установах) з надання довгострокового догляду та підтримки та працівники таких закладів (установ); людей похилого віку (60 років і старше), включаючи осіб із супутніми захворюваннями, які знаходяться у групі ризику щодо розвитку ускладнень та настання смерті в зв’язку із захворюванням на коронавірусну хворобу COVID-19 (люди, у яких діагностовано захворювання ендокринної системи, серцево-судинні захворювання, хронічні захворювання дихальних шляхів, хронічні захворювання нервової системи, хронічні захворювання сечовидільної системи, онкологічні захворювання, хронічні захворювання органів кровотворення та крові); з наступною пріоритетністю в цій групі,, починаючи з людей віком від 80 років (найвищий пріоритет), і далі з розподілом на когорти 79 - 75 років, 74 - 70 років, 69 - 65 років, 64 - 60 років; військовослужбовців (включаючи Збройні сили України та Національну гвардію України), які беруть участь в Операції об’єднаних сил; працівників критично важливих структур державної безпеки, включаючи Державну службу України з надзвичайних ситуацій, Національну поліцію України, Національну гвардію України, Службу безпеки України, Державну прикордонну службу України, військовослужбовців Збройних Сил України, Міністерство внутрішніх справ України;
утопія
Повірте! Будуть йти по третьому, четвертому і навіть п’ятому колу. Вакцинація це імітація боротьби з ковідом. А оскільки більше нічого крім карантину та вакцини не придумали, то відповідно і боротися будуть тими методами котрі ми бачимо тепер. Ще з самого початку говорили про те, що колотися треба буде кожних півроку. З цього сміялися, а держава гарантувала ефективність вакцини на рік. І де той рік? Його між іншим і ніколи не було. Владі треба було громадян втягнути у ці каруселі. А далі зроблять що хочуть. З Файзером це тільки початок. Решта так само ефективні до 6 місяців. Самі подумайте. Міжнародний сертифікат з самого початку був дійсний 6 місяць. Звідки рік? А стосовно вакцинації, треба відзначити наступні тези. -, Толку від примусової вакцинації вчителів дуже мало. Учні ходять і розносять. Батьки теж не вакциновані. Більша частина суспільства не вакциновано. - При ОРЗ за 20% хворих школу закривали. При ковіді у школі не має 35% учнів. А вона далі працює. Висновки робіть самі.
Юлія
Преміальні дали менше від посадового окладу (могли ще менше, але перед виборами страшнувато). Надбавки за престижність 5-процентні відтоді, як держава "децентралізувала" їх. Інших важелів не порадите для роботи поза межами правового поля, пане Романе?.
"или шарлатаны"
https://www.facebook.com/watch/?v=578108193218149 "если ты не знаешь, что делать, лучше ничего не делай"
замечательно
Перед любой вакцинацией человека обследуют. У нас же ловят на улице и колют чёрт знает чем, лишь бы уколоть. Ну есть соображение? Людям с проблемами со здоровьем колют чёрт знает шо. Если вакинация принудительная, то за последствия несёт ответственность тот, кто принудил. У нас кто-то несёт ответственность за принудиловку, но, что главное - за последствия? Детям с проблемами со здоровьем вакцинаию отменяют, в принципе. По медицинским показаниям. А здесь что? Деньги проплачены? За рекламу? ЗА пропаганду? Далеко же мы отошли от
от нацистов и
коллективизаторов 33 года.
Коментувати
Микола
Ганьба пропаГандонам вакцинації! Вакцинаціє проти "корони" не тільки хочуть вбити частину людства, але перш за все взяти під тотальний контроль іншу.
за державу
Для Микола: Ці байки розкажи таким же як ти, наколотим спутніком, що по 1000 вмирають на день у тебе на родінє.
Коментувати
Олекса Позняк
НЕ відсторонювати від роботи а звільняти бо антивакцинаторство явна ознака дебільності -навіщо нам учителі-дебіли?
замечательно
Для Олекса Позняк:шо, команда"ФАС!" поступила?=
Коментувати
KVP1248
Рекомендую CoronaVac. 30 заболевших за день в Китае обнадеживает! Остальные разработаны сравнительно недавно.
замечательно
Для KVP1248: дама на улице стоит и всем рекомендует. Кто? Почему? Н, что главное, рекомендует.
KVP1248
За 05.10.2021 інфіковано в Китаї 26 чоловік. https://index.minfin.com.ua/ua/reference/coronavirus/geography/china/
Я Вас прошу!
Для KVP1248: Где Китай и где мы? Вы верите тому, что Вам показывают в СМИ? Или Вы сегодня один из руководителей в Китае? Не руководитель? Тогда не следует рассказывать. Если я Вам скажу о том,что думает пани Матвиенко, Вы будете обращать внимание на мои слова? А если скажу о том,что думает Путин?А если о том,что решила королева Англии?Вот и я не могу Вам об этом сказать, хоть и правило 6 рукопожатий работает. Не надо о Китае. Надо о съезде ребят из организации,которая изрыгает своего организатора из собственных рядов.И зачем какие-то ссылки? Достаточно этого съезда.И Буковели в прошлом году. Потренируйтесь в наблюдательности. Интереснейшее занятие, я Вам скажу. А колоть чёрт знает что?Уж не в центре ли Киева Вы работаете-работал?
Коментувати
Князь
Очередной заказной писака...Спроси у родителей детей,с кем они контактируют..Хватить ли...ть вышестоящим.Почём опиум для народа??
Oksana Lutskiv
Для пана Пастушенка --- прочитайте: https://zib.com.ua/ua/148752-vakcinaciya_vid_covid-19_pro_status_vakcin_pravovi_orientiri.html#
Небайдужий
У грудні минулого року був прийнятий ЗУ №4314 від 04.11.2020, яким фактично дозволили проводити над українцями експерименти і колоти їм неперевірені вакцини, (а саме скорочено час на ухвалення рішення про затвердження програми клінічних випробувань вакцин з 5-ти місяців до 5-ти днів), а також той факт, що з виробників вакцин і медичних працівників, прищеплювати людей від COVID-19, окремим законом (№5247 від 15.03.2021) знята всяка відповідальність за можливі негативні наслідки, то потрібно розуміти про вакцинах якого «якості» йдеться, і що люди втягнуті в величезний експеримент над людством.
Володимир
Довгий і нудний пост. Вакцина ненадійна, не дає гарантії як інші.
Вчителька
Дбайте скільки хочете про суспільство - вакцинація освітян не дасть нічого - відсоток щеплених в колетиві на 1000 чоловік не дотягне й 10. Коронавірус не рахує де діти а де ні. Я вакцинувалася - але в школі випадків захворювання дуже багато. А чого почали давити вчителів - термін придатності вакцин добігає кінця. Решта напускне.
Вася
Для "особливо повільно схоплюючих" (автора): вакцинація - ДОБРОВІЛЬНА і кожна людина має право вибору: померти від ковіду, перехворіти в легкій формі чи померти від наслідків ПРИМУСОВОЇ вакцинації, тобто добровільно-примусово "піти на той світ". Це особиста справа кожного. Вакциновані теж хворіють і є носіями під час хвороби, тому мантра про небезпеку від невакцинованих не має ніякого змісту. Навіть той, хто відчує симптоми, швидше самоізолюється, а той, що в легкій формі - буде продовжувати інфікувати інших. Завжди цікавило запитання з цієї ж галузі: яку небезпеку несе невакцинована дитина для вакцинованих у дитсадку? Без довідки про вакцинацію не брали до садка. Відповідь на ці всі запитання одна: ТАК КОМУСЬ ТРЕБА (читай ВИГІДНО). Комусь, тільки не тому, кого змушують це робити. P.S.Нічого не маю проти вакцинації за умови, що вакцина убереже від захворювання, або ж лікування від наслідків, чи компенсація родині у випадку летальності будуть оплачені тими, хто змушує вакцинуватися.
Наталія
Що значить "мають антитіла"? Якщо немає офіційного результату ПЛР тесту про встановлення факту захворювання, ніякі антитіла не рахуються.
Xayc
Считается, что ПЦР тестирование более точное, но по факту обнаруживают только косвенные* признаки всего семейства короновирусов (включая простуду и сезонные). Кроме того, создатель теста неоднократно заявлял, что НЕ предназначено для такого. Далее, из школьного курса биологии: количество антител - это маркер обнаружения (реакции), но не индикатор борьбы или успешности, потому что они лишь помечают или прилипают к патогену, снижая процесс размножения. И почитайте об аутоиммунных, когда количество антител настолько зашкаливает, что начинается армагеддон организма - как одна из вполне реальных побочек прививки мРНК.
Коментувати
Вера
Заказная «статейка»…такого говна ещё много будет. Ужасает конечно тот факт, что Учителя уже за человека просто не считают..Бесправное существо , которое ещё и во всем виновато…Такие «умники»скоро просто дожмут педагогов, и их количество в учебных заведениях резко начнёт падать…а то и вовсе исчезнет. Интересно, а вот кто тогда будет учить детей???Может такие умники и писаки, как вот автор таких статеек…
член ради при департаменті
зробили з івана пана, так само зробили члена експертної ради при департаменті освіти. Чому він думає, що його думка комусь цікава, чому кожне недолуге вважає себе експертом.
Сталін
Ти довбойоб, таких падлюк продажних в Антарктиду до пінгвінів потрібно висилати. Мудак!!!
ДепартаментДюсолей
Освітянське суспільство "хворе". Йому бракує адекватності і критичного мислення. Хоча нічого дивного в цьому немає, тому, що розумні або виїхали, або залишили педагогічну роботу, а залишилися одні довбні-пристосуванці, які гарно вміють лизати п’яту точку керівництву і різними правдами чи неправдами здобули чи к.т.н чи інше звання і думають, що стали елітою і можуть повчати інших. Звичайно є серед педагогів справжні фанати свого діла, але їх меншість і вразі чого їх зразу утискають, щоб показати, що не можна бути розумнішим за керівництво. А всі ті розмови про Европейське майбутнє і про демократичне суспільство - це все міф. Ми повертаємося в часи тоталітаризму під обгорткою демократії...
Татьяна
Автор- приспособленец,который " выдаёт" то,что хочет слышать власть.
Ганна
Для Татьяна: Та ні, Львівська область пасе задніх за кількістю щеплень, от і замовили статтю,щоб сформувати суспільну думку. Зараз рознесуть по соцмережах як єдину правильну позицію і будуть чмирити вчителів. Вакцина повинна пройти всі рівні апробації і лише тоді її можна вводити в календар щеплень. Я особисто провакцинувалася, але це була моя добра воля. Ніхто не збирав дані про побічні ефекти, а вони були.
Коментувати