Тетяна Сердечна: зарплати у вчителів мають бути різні

Є шанс, що колись держава буде в змозі оплачувати роботу людей, які працюють із її майбутнім

Тетяна Сердечна: зарплати у вчителів мають бути різні

Автор: Тетяна Сердечна, учитель.

Сьогодні вчитель державної школи заробляє стільки, що без сторонньої допомоги або додаткового заробітку прожити та прогодувати власну родину на достойному рівні не в силі. Але ж є шанс на те, що настануть часи, коли держава буде в змозі оплачувати роботу людей, які працюють із її майбутнім, закладаючи в нього все те найкраще, що здатне буде засвітити країну на світовому рівні.

Через те хочу всього лиш показати причину того, чому саме вчитель початкової школи має отримувати найбільшу зарплатню по відношенню до інших категорій вчительства. Певно, якщо брати до уваги й дошкільну освіту, де вихователь дитячого садочка у тарифній сітці має бути у найпривілейованішому становищі.

Дошкільний період. Відвідування дитиною дитячого закладу. Що ж відбувається в цьому віці? Продовження формування тих рис характеру, що отримали свій початок в родині. І саме вихователі дошкільного закладу, які знаходяться поруч з дитиною досить довгий проміжок часу, здатні посилити або послабити кожну рису, яка формується в дитини.

Але для цього вихователі дитячого закладу мають бути добре обізнаними в питаннях про віковий розвиток та формування дитини. Тобто мають тримати в голові саме ті знання, які допоможуть дітям стати вільними й розвиненими людьми.

Адже формування рис характеру, паралельно накопиченню соціально-значимого досвіду в соціальному просторі, спілкування, як з дітьми, так і з дорослими, розпочинає формування ставлення до навколишнього світу та пізнання себе в ньому.

І ось тут завдання вихователя не схибити. Адже кожне сказане слово закарбовується в пам’яті дитини. А оскільки «людина є те, що вона пам’ятає», то саме перші спогади і визначатимуть суть створеної особистості.

Тобто вихователю, окрім того, що потрібно знати та володіти методиками гри, варто продумувати кожне слово, яке буде ним сказане з тим, щоб відслідковувати можливі наслідки від своїх слів. Всього лиш можливі. І вже відслідкувавши, звертатися до кожної дитини.

А це не є настільки просто, як може здатися на перший погляд, оскільки робота мозку в цьому напрямку вимагає більше затрат, аніж спілкування із старшими, вже сформованими дітьми задля того, аби надати тим інформацію або спонукати до навчальної діяльності.

Молодша школа. Працюючи в сільській школі, мала нагоду спостерігати вплив вчителя початкової школи на формування класного колективу, зацікавленості дітей до навчання та формування вміння дитини вчитися.

Учитель, отримавши групу дітей, формує з неї за 4 роки колектив. І, як показала практика, сформований колектив має риси самого вчителя. Тобто кожна дитинка в колективі, маючи індивідуальні риси характеру, частково отримує, неначе в спадок, риси характеру першого вчителя. Людини, яка проводить з ними в школі найбільше часу, впливаючи на формування не лише характеру, а й світогляду.

А от як він те робить, залежить від внутрішнього стану, міцності отриманих знань, що дають напрямок дії у формуванні взаємовідносин дітей у колективі, оскільки подібне є розвитком людських якостей учнів.

Паралельно з цим відбувається активна робота мозку, при якій діти починають учитися зберігати інформацію в пам’яті, а також користуватися власною пам’яттю для того, аби вийняти збережену в ній інформацію. І ось тут найважливіше вчителю не схибити, дозволивши застосування якихось джерел інформації під час роботи мозку, окрім самого мозку.

Тобто вчитель молодшої школи закладає основи вміння вчитися у кожної дитини, пам’ятаючи про те, що надмірне навантаження на мозок здатне привести до перевтоми, що, у свою чергу, може викликати психічні негаразди.

Разом із тим учитель має знати, що саме в цьому періоді закладаються вміння учня працювати із власним мозком, і через те він має слідкувати саме за тим, щоб діти не користувалися калькуляторами при обчисленні, інтернетом при написанні контрольних робіт.

Учитель має проявляти власне терпіння з приводу того, що ось, ніби хороший учень, та на контрольних роботах губиться і не виконує їх на високий бал. А вчитель, зазвичай це жінка, надто переймається дитячими сльозами, от і підказує дитині, або прямо, або у вигляді запитання, не відаючи, що тим самим зупиняє роботу мозку по відновленню вкладеної в нього інформації. Ця робота потребує не лише міцних знань, а й вправності у мисленні, вмінні мислити системно з тим, щоби бачити результативність кожного власного кроку.

До чого веду? Саме вчителі молодшої школи мають бути найобізнанішими, найрозумнішими, із настільки широким світоглядом, щоб вміти знаходити вихід із будь-якої ситуації у спілкуванні дітей, оскільки саме вони закладають у мозок учням ті життєві якості, якими діти користуватимуться все своє життя. А отже, саме їх робота є найважливішою після роботи вихователів дитячих садочків. А звідти і оплата їх праці має бути на другому місці за обсягом заробленого, після вихователів.

Основна школа. Закінчився період формування вміння вчитися у дітей. Прийшовши до основної школи, дітлахи почувають себе інакше. Із позицій маленької дитини вони переходять до позиції старшого. Змінюється психологічний стан. А також з’являються нові обличчя в їх дитячому житті. Нові вчителі. Перший рік основної школи йде на ознайомлення із навколишнім середовищем, вивчення вимог, характерів учителів. Дехто пробує власні можливості впливу і на вчителя, і на однолітків. Та все ж – класний колектив сформовано, відносини між дітьми також. Уміння вчитися закладене.

Так, у середній ланці є періоди, коли діти перестають вчитися і з причин надмірного навантаження, і з причин зміни фізіологічного стану – із дитини вони стають підлітками. А це означає, що змінюється і гормональний фон, що призводить до зміни сприйняття світу. І якщо батьками та вчителем молодшої школи закладено міцний фундамент світогляду, то вчителю основної школи значно простіше реагувати на виклики з боку дитини.

А це означає, що працюючий з дітьми молодшої школи вчитель має бути добре обізнаний як у шкільному курсі предметів, що викладає, хоча так, цей курс не є надто важкий для розуміння освіченою людиною, так і в дитячій фізіології, бути добре обізнаним у принципах навчання. Адже лише володіння даними знаннями здатне дати можливість вчителю використати їх у дії.

А вчителі основної школи, які вже є фахівцями з одного предмету, мають розвинути вже закладене. Тобто знімається необхідність володіння програмами кількох предметів, знімається напруженість у роботі власного мозку під час формування дитячого колективу на довгі роки, спрощується діяльність.

До чого веду? Якщо вже зайшла мова про рівень оплати праці тим, хто працює із старшими дітьми і тих, хто працює із молодшими, то рівень відповідальності останніх значно вищий.

Старша школа. Якщо до старшої школи діти потраплятимуть через систему ЗНО, то вчителям, які працюватимуть із мотивованими до конкретного напрямку здобуття знань дітьми, потрібно буде всього-на-всього організувати їх роботу таким чином, щоб учні якнайкраще мали можливість опановувати матеріал програм.

Певно що вихователі профільних ліцеїв, які мають бути створеними для того, формуватимуть колективи учнів, та все ж то будуть вже сформовані особистості, і напруга відповідальності дорослого значно менша, аніж напруга відповідальності вихователя, що працює із молодшими школярами.

Так, учителі-предметними мають володіти предметом на значно вищому рівні, аніж учителі молодшої або середньої ланки. Але ж кожен з нас навчався у вищій школі, а це означає, що розібратися із програмою старшої школи здатні. Мова лишень про те, що людина, яка працює із дітьми конкретного вікового періоду ,стає фахівцем у цьому плані. А отже, ті, хто працює із дітьми старшої школи, поринувши в цю роботу, не завжди мають бажання працювати із дітьми молодшого віку. І підхід інший, і сформованість дитини, через те є вчителі, які вважають, що із учнями старшої школи працювати легше. А отже, і рівень зарплати для них має бути нижчий.

Освіта.ua
22.07.2021

Популярні блоги
О. Сидоренко: як ставитись до репетиторів-двохсотбальників? Показником високої кваліфікації педагога є успішність його учнів, у тому числі за результатами ЗНО
Ігор Лікарчук: коли результати ЗНО не будуть зрадою Якість освіти – не у процесах та паперах, які потужно вивчає та аналізує ДСЯО укупі з експертами
Людмила Булигіна: не «бідні діти», а треба було вчитись Плачі щодо відсотку тих, хто не подолав поріг, бісять неймовірно, адже тест з математики елементарний
А. Ночкін: зраду щодо ЗНО з математики скасовано Збільшили процент тих, хто не подолав поріг, ті учні, які і не збирались користуватися цим результатом
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Nvr
Вибачте, але автора цієї писанини треба б взагалі зарплати позбавити, а думки такої убогості виголошувати не варто
Тарас
І це правильно! А чому коханка директора має отримувати лише підвищену премію, якщо може отримувати ще й підвищену зарпалту. Долой уравніловку!!!
ТТ
Оця дурня написана для того, щоб ще більше посіяти ворожнечу між педагогами! Замість того, щоб об"єднатися і змусити МОН платити достойну зарплату і поважати себе, учителі будуть зайняті боротьбою за ЗП! Браво, провокатори!
Sergik
Звичайно, різними. Інтелект вчителя початкової ланки не перевищує інтелекту п’ятикдасника. Саме тому, їм найнижча зарплатня і має бути...
Алёна Миколюк
"Учитель, отримавши групу дітей, формує з неї за 4 роки колектив. І, як показала практика, сформований колектив має риси самого вчителя." Аналізуючи лише якості сформованого колективу дітей, зарплати вчителів молодшої школи мають суттєво відрізнятися. І зарплата вчителя мала б якось залежати від вихідного рівня знань учнів. І вхідний рівень знань має обов’язково бути. Одні класи для сильніших у математиці, інші- для сильніших у малюванні. Натомість гарно підготовлені дітки часом нудяться на уроках, де кільком дітям з іншим типом інтелекту вчитель безуспішно втовкмачує прості речі. Краще за все дітей навчати у селі ???? Знайома не нахвалиться: "3- 5 діток в класі! Навіть у приватній школі у місті такого не було. Дуже дружні вони, допомагають одне одному у всьому. Домашніх завдань немає, все розбирають на уроках. Дитина залюбки читає вдома." Хіба зарплатня такого вчителя має бути меншою від зарплатні вчителя у місті? Де рідко якого учня "приженеш" до читання?
Мама
Для Алёна Миколюк: А не пробували порівняти, скільки зусиль, часу, наочності потрібно, щоб провести урок з 5 учнями, а скільки, якщо в класі їх 32? Тобто знову хто везе, того ще й б’ють.
Коментувати
Ирина
Я полностью поддерживаю Вас.Острые комментарии говорят о том,что тема нужная.И ,кстати,нигде в полном обьем не обсуждается.Жаль.Спасибо за статью
WTMO
Зароплати мають бути різні у вчителів, які працюють з учнями, а які "нога на ногу і робота з підручником". На жаль, є й такі... Одна проблема, хто буде визначати якість викладання? Майже не сумніваюся, що найбільш наближені до директора школи, вважатимуться найбільш достойними вищої зарплати (((.
Мама
Для Таки да: Вы затронули важный вопрос. То,что творят с музичним мистецтвом- нонсенс! Эти уроки должен вести специалист!!! А не учителя других специальностей!!!
вчитель
Для Мама:це все тому, що до мистецтва відношення таке, немов би це не предмет, а дискотека чи цирк. Чому у Європі та США зовсім інше відношення?От і виростають діти , не знаючи елементарного у мистецтві. А тепер ще Мистецтво у старших класах дають не фахівцям, а вчителям російської мови на літератури, бо в них бракує навантаження. Може, вони ще математикута фізику вести будуть?
небайдужий
Скоро будеть і фізику, і математику...І взагалі...
Коментувати
Аскет
Хм.... Цікава думка. Тоді, після закінчення ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ, обов’язково проводити ДПА вихованців вчителя -початківця , як мінімум , в інших школах. А тоді, за результатами ДПА, встановлювати зарплату. Що там скаже на це Тетяна Сердечна ????
Таки да!
Для Аскет: оце будо б супер!!!! А ще ДПА з мистецтва, особливо музичного, яке взялися викладати вчителі-початківці!!!! Такі уже майстрині!!! Не грати на інструментах, ні співати, ні музичної грамоти не знають, ні навчити дітей музичної культури, але ж треба ж забрати цей урок у вчителів, які мають диплом вчителя музичного мистецтва, а лишаються без годин, бо вчителиці враз все «вміють». Не вмієш - віддайте години спеціалістам!!! Гроші хочуть - працювати ні!!! То будемо далі ділити зарплату???
Вася
Для Таки да!: А Ви бачили програму з музичного мистецтва? Це ж не "співи" колишні, коли приходив учитель з баяном, записували у зошит слова пісні (усі класи одну, щоб потім разом співати на "міроприємствах"), а потім до кінця уроку співали під баян, усі, і з слухом, і без нього. А потім стояло запитання виставлення оцінки дитині, яка співала найголосніше, але без музичного слуху. Музичне мистецтво це трохи інше, це музичні стилі, виконавці і т.д., тому учителям не обов’язково носити "допотопний" баян і цілий урок на ньому "рипати". А діти, які навіть не мають музичного слуху чи голосу, мають можливість не відчувати себе "не таким", вивчаючи цей предмет. А якщо діткам захочеться поспівати, то є море "мінусовок" з досить якісним мультиінструментальним виконанням, бо згодьтеся, що від баянів сьогодні таки вже трохи "тхне нафталіном"
вчитель
Поки Мон не зробить обов`язкове ДПА чи ЗНО з Мистецтва у 9 та 11 класах( може, ДПА й у 4) , доти поваги до предмету не буде. І будуть вести мистецтво ( музичне) вчителі початкової школи. А як вони проплескуюить ритмічні малюнки з дітьми? А ноти як вивчають? А чи знають вони , що таке динаміка, тембр? Це ж програма!. А у старших класах вже лізуть вчителя російської мови та літератури, які окрім " Жовтня" Чайковського ані одного твору не знають і не чули. Ганьба МОН!Та ще курси існують для таких вчителів- нефахівців. За 3 дні курс мистецтва вивчають!.Задумувалис цікурси для сільських вчителів, а лізуть міські
Коментувати
Правда
...потрібно буде всього-на-всього організувати їх роботу... Шановна, Ви школі працювали чи яким боком знаєте яку кому зарплатню платити ??? Є копійчана тарифна сітка, є вчителі, які працюють, не сійте між вчителями перед вереснем неприязнь!!! Немає чим зайнятися влітку? У мене порада - може б Вам докласти зусиль для підвищення тарифної сітки, винести на обговорення, а не розказувати на всю Україну хто має більше отримувати??? Не розказуйте казочки про вихователів і вчителів початкової школи, не чешіть всіх однією гребінкою! Віддайте їм свою зарплату, як так жаль їх а інших не чіпайте! Робота вчителів є важкою і відповідальною у кожній шкільній ланці! Шануймося!
Vlad
Схоже, що авторка перш ніж написати це, пригадала вірш С.Маршака Меры веса Писательский вес по машинам Они измеряли в беседе: Гений - на ЗИЛе длинном, Просто талант - на "победе". А кто не сумел достичь В искусстве особых успехов, Покупает машину "москвич" Или ходит пешком. Как Чехов.
вчитель
А вчителі- не аніматори. Вони відкривають двері до знань. А вже від дитини та її батьків та їх відношення до навчання залежить, чи буде дитина вчитися. Тому у 9 класі обов`язково треба тестувати через комп`ютерну мережу дітей з усіх предметів. Чітко за програмою
Учитель
Підсідна качка ця пані. Перед навчальним роком вирішили знову ввести розбрат серед учителів. То протиставляли молодих старшим, то сільських міським, то з 10 річним стажем і меншим . Ідіть далеко -далеко пані, і бажано назавжди.
Ангеліна
В початкорві ланці з дітьми легше працювати, вони ще маленькі, слухняні, стараються. А в середній, а особливо старшій ланц,і дати знання при небажанні вчитися це подвиг
Валентина
Провела 4 уроки і пішла додому. А попробувала б ти 6-7 уроків на день провести то інакшої б заспівала
Ruslan Kuznetsov
Ахінея. Навіщо таку маячню взагалі публікувати? Навіть не хочу занурюватись в пояснення того, чому саме ця стаття абсолютна дурниця! Все, й без пояснення, очевидно.
Сергей Лимонов
Для Ruslan Kuznetsov: Цій пані-мабуть- добряче напекло в голову! Носіть панамку на сонці!
Коментувати
Ірина
Смішно читати статті людей, які прочитали, як працюють вчителі в школі, свого домислили, довигадували. А далі зробили примітивні та суб’єктивні висновки))) У молодшій школі важко працювати, згодна, але і з підлітками дуже не просто. Вчитель у цьому віці вже не авторитет. Щоб працювати з дітьми цього віку, треба мати залізні нерви і бути професіоналом. А набагато легше просто писати статті та висловлювати свої дивні думки)
Освітянин
Повний маразм, маразм, маразм, маразм. Навіть нема що додати, але повторюю слово маразм, бо коментар публікується з мінімальними 100 символами
Продовжуючи думку
Університети. До них поступають найобдарованіші випускники старшої школи, які вже знають, як треба вчитися. Так, для права роботи з ними треба захистити дисертацію. Але є думка, що працювати зі студентами набагато простіше. Тому зарплата викладачів бакалаврату має бути ще нижчою, ніж у старшій школі, а для професорів, які працюють з магістрантами, можна обійтися й мінімальною заробітною платою. Адже вони позахищали докторські дисертації, вільно володіють своїм предметом, тож майже не докладають зусиль у своїй роботі. Сміх та годі читати такі міркування вчительки щодо зарплат.
Віктор Фінковський
Для Продовжуючи думку: Викладачі бакалаврату і магістратури добре заробляють на статтях і доповідях, які вони публікують у спеціалізованих виданнях. Фактично, їм зарплата не потрібна.
Аскет
Для Віктор Фінковський: Статті і доповіді ??? Це ж хто їх мусить публікувати, а, ТИМ БІЛЬШЕ, ЧИТАТИ , щоб викладачі бакалаврату і магістратури заробляли на тих публікаціях ???
Нерогуль
Для Віктор Фінковський: За публикацию статьи самому автору платить надо. Какой, к рогулям, заработок?
Коментувати