Н. Глазунова: ситуація з математикою – це вирок МОН

Знищення математики розпочалося не вчора і навіть не п’ять років тому, а заручниками стали діти

Н. Глазунова: ситуація з математикою – це вирок МОН

Автор: Наталія Глазунова, журналіст.

Уже кілька діб поспіль народ обурюється тим, що третина учнів провалила ЗНО з математики. Ще більше обурюється тим, що прохідний бал з цього предмета відповідає рівню знань слабенького шестикласника. Я не буду звинувачувати вчителів, батьків, учнів, а просто розповім, як вчила математику моя дитина.

Отже, 4 клас. Дочка з похвальною грамотою переходить в іншу школу, і тут з’ясовується, що третину програми за третій клас не було вичитано. Нам, тим, хто перейшов до інших шкіл, пощастило, бо, залишившись у попередній школі, навряд би зрозуміли це.

У новій школі – дуже сильна і дуже порядна вчителька. Вона не бере репетиторство, однак докладає багато зусиль, аби «підтягнути» дитину. Зі своєї сторони я (мала час і можливості) ходила в школу, як на роботу, брала додаткові завдання, слухала та опрацьовувала методичні поради, активно займалася з дочкою. До кінця року наздогнали та перегнали.

5 клас. Дуже слабкий учитель, а ще й бонусом класний керівник, яка замість уроків проводить виховні години, влаштовує «розбори польотів» – все що завгодно, крім математики. Гаразд, мені не звикати. Будемо вчитись самостійно.

Обкладаюся підручниками, методиками, програмами та… хапаюся за голову. Через урок нова тема, тобто на засвоєння часу немає. Крім того, теми накидані хаотично: сьогодні ти вчиш дроби, завтра радіус, діаметр, довжину, площу кола (це все одна тема, і через урок буде інша), дитина ще циркулем не навчилась рівні кола креслити, а вже маєш додатні / від’ємні числа, потім знайомство з квадратними рівняннями… Ось тут згадую улюблений анекдот: друкую 1237 знаків у хвилину, але ж така фігня виходить…

6 клас. Приходить нова вчителька та хапається за голову – діти нульові. Їх варто було б підтягнути, але ж треба вичитати програму. Пропонує безплатно позайматися після уроків. Ага, зараз! У дітей по 8 уроків (восьмигодинний робочий день дорослої людини) плюс домашні завдання. Та всі просто в екстазі від самої думки про додатковий 9 (!) урок математики. До того всього додається й те, що це був перший рік в історії української освіти, коли діти пів року не мали підручників, а на той час далеко не у всіх були планшети чи то телефони, на які можна було закачати хоч і неякісні, але все ж таки електронні підручники… Йдемо далі.

Дочка закінчила 7 клас з хорошим результатом. На дачі повторюємо математику. До дочки долучаються подруги з різних шкіл навіть різних міст. Одна дівчина також успішно закінчила 7 клас, друга – 6 клас. Беру завдання під усіх (повтор за шостий клас). Дві семикласниці ні рожна не пам’ятають, шестикласниця ще по свіжому рахує і подружкам пояснює… Гаразд, є над чим працювати…

9 клас. Ось тут я вже нульова і допомогти, а тим паче вчити не можу. Беремо репетитора.

10 клас. Інший репетитор. Дочка плаче: «Мамо, я відчуваю себе повним деградантом. З перших слів нічого не розумію, а під кінець просто хочу спати…» Іду до досвідченої вчительки, яка ще в мою бутність у школі викладала… «Ой, репетитор дуже правильно та методично грамотно пояснює, просто ти, дитино, забула ось цю тему за шостий клас, а ще повтори ось цю за сьомий, а пам’ятаєш, у восьмому ви вчили ось це…», – каже вчителька. Далі, подаючи нову тему, вона моніторить і кидає дочці теми на повторення… Ура! Математика знову заграла барвами.

11 клас. Вже інша, але не менш досвідчена і крута вчителька допомагає дочці. І знову ж за тим самим принципом: перед тим, як опрацювати нову тему, згадай і заповни прогалини з попередніх за 5–8 класи…

Знаєте, я не найкраща мама у світі, просто, на відміну від більшості, мала можливості позайматись, гроші оплатити навчання та хоч якусь педагогічну освіту, аби звернутися не до репетиторів-натаскувачів, що вміють красиво себе подати, а до фахових досвідчених викладачів. Крім того, моя дочка з 6 класу була індивідуальником, тож мені не довелося покладатися на школу.

Тепер, коли я читаю взаємозвинувачення в провалі математики, можу і маю право стверджувати, що в даній ситуації немає вини вчителів, батьків, а тим паче дітей.

Це вирок МОН, незалежно від того, хто його зараз очолює, бо знищення математики розпочалося не вчора і навіть не п’ять років тому. Шкода лише, що заручниками ситуації стали діти…

Оригінал

Освіта.ua
22.06.2021

Популярні блоги
О. Сидоренко: як ставитись до репетиторів-двохсотбальників? Показником високої кваліфікації педагога є успішність його учнів, у тому числі за результатами ЗНО
Ігор Лікарчук: коли результати ЗНО не будуть зрадою Якість освіти – не у процесах та паперах, які потужно вивчає та аналізує ДСЯО укупі з експертами
Людмила Булигіна: не «бідні діти», а треба було вчитись Плачі щодо відсотку тих, хто не подолав поріг, бісять неймовірно, адже тест з математики елементарний
А. Ночкін: зраду щодо ЗНО з математики скасовано Збільшили процент тих, хто не подолав поріг, ті учні, які і не збирались користуватися цим результатом
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Оксана
Дякую за гарний правдивий опис. З математикою справді жах. Багато хто закінчив школу не знають що таке 2/3 додати 1/3.
Остяк Ніна
Підручник Бевза жахливий.Це задачник ,самостійно щось по ньому вчити не реально.Якщо математику дитина не розуміє 2-3роки,наздогнати неможливо,репетитор-дорого і часу не стає на все,щодня по 7-8 уроків.Вихід-ресурс ,по типу lingualeo,де можна самотужки займатися з будь-якого рівня
Ірина
Для Остяк Ніна: знову просувати ресурси, які створені "своїми" ФОПами, ніким не затверджені??? А потім вчитель виставляє оцінки за тими "ресурсами", а за екраном мало хто з дітей сам робить ті завдання. Знов репетитори, батьки, бабусі, брати...., або списують один в одного. Ні, математика - це не ігрище "натисни кнопку", це передусім кропітка праця.
Коментувати
Оксана
Деякі вчителі відмовляються викладати матеріал за підручником. Не такий він їм. Натомість такі новатори проштовхують інтерактивні платформи, де відоси і завдання - тисни птичку і вуаля - навіть перевіряти нічого не треба. Через це в учнів втрачається розуміння тієї кропіткої праці від простого до складного. Мало прорішувань завдань в зошиті. А навіщо? Є ж інтерактив! Клац-бац! Не зрозумів - твої проблеми. Як дитина навчиться доводити задачі з геометрії? Або покроково вирішувати алгебру? І що пропонується надалі? Також відводити на уроках не менше третини часу на відоси і діджиталізацію. Летимо в прірву
Аналитик
Вернуть количество часов,программу,учебники советского времени!
Vladimir
Для підручники за авторством Мерзляка не гірше радянських. Мені "пофартило" і мій вчитель математики викладав моєму класу починаючи із п’ятого шкільного року. До того ж він професіонал своєї справи, тому додаткові уроки відрізнялися лише практичною частиною.
Дмитро
Для Vladimir: підручники за авторством Істера - теж непогані. А ось підручники Бевза - мені взагалі не подобались.
Дмитро
Краще вернути академрівень. До того ж треба створити программ так, щоб міжпредметні зв’язки простежувались, коли треба, а не так, як зараз.
Коментувати
Ирина
Переглянути прохідні бали ЗНО на медичні спеціальності (медицина, стоматологія, педіатрія) у 2021 році. И уберите минимальные баллы по конкретным предметам. Напишите общий балл, например, не ниже 170. Читала о 175, но это уже слишком. И для учителей минимальный 170, или минимальный по предметам 150.
Ирина
Беда в том, что не хватает в школах учителей математики и физики, одни гуманитарии которые уверены, что языки это наука. Легче всего поступить на учителя физики(Драгоманова), можно даже не сдавать физику, а сдать допустим географию. Где логика?
Дика Таїсія
Дякую. Тригонометрія викладена ха пару уроків не засвоюється.Але ж більше часу не виділиш, адже є програма. А в ту програму стільки напхали за роки незалежності, що годі й порахувати.А ще раніше всі предмети крокували в ногу.Тобто не використовували на фізиці вектори, якщо на математиці ще не вчили.А тепер з цим Біда. Та що там говорити угробили освіти своїми змінами працівники МОН
Людмила
Справа не в тому, що саме вчать у якому класі (це на зауваження шановних коментаторів). Я розумію, що забагато нових тем на короткому проміжку в часі. Діти не встигають осмислити матеріал. Їм треба дати час на розв’язування задач, набити руку. А тут взагалі у старших класах годин менше, і навіть виставляють оцінку не за алгебру та геометрію, а за математику. Думаю, що в міністерстві мали би задуматися над проблемою. Чи буде сильною країна без інженерів? Чи заводів не треба? Краще їх продати?...
399
Для Людмила: в міністерстві мали би задуматися над проблемою. А їм ПОФІГ
Коментувати
Наталья
Основная проблема в том,что на математику,в дальнейшем на алгебру и геометрию отводится слишком мало часов. И как правильно заметила автор статьи,дети просто не имеют возможности нарешать материал. В этом году у сына был 7- й класс урок новая тема и т.д. Чтоб хоть что то было в голове сидели сами и решали дополнительно. Огромный минус в том,что по закону об образовании ответственность за обучение,ща качественное усвоение материала на дистанционке несут родители,а не школа как раньше. Вы серьезно, когда тогда родителям работать?
Коваль Степан
Шановні.Про що мова? Неграмотні академіки Литвин, Медведчук, Головатий, Черняк, Гавриш спаплюжили Гімн України. Довкола лише злодії,включаючи керівництво держави . У них одне завдання- забезпечити своїх виродків,нафіг їм ваші діти.
Оксана
Риторический вопрос : кто виноват и что делать, тем кто завалил зно по математике????
2323
Для Оксана: принять. Понять. Простить. Работать
Коментувати
Дмитрик
Криза в математиці- це криза не освіти,а всієі держави!! А чи в пятницю на засіданні Рнбо про це щось скажуть???
Наталія57
Крім того, теми накидані хаотично: сьогодні ти вчиш дроби, завтра радіус, діаметр, довжину, площу кола (це все одна тема, і через урок буде інша), дитина ще циркулем не навчилась рівні кола креслити, а вже маєш додатні / від’ємні числа, потім знайомство з квадратними рівняннями. А Ви в підручник 5 класу дивилися??? Якщо у нас така журналістика, то освіті "пипка"!
Anna Semenchenko
Для Наталія57: ті, хто цього року здавали зно теж підручника нуш за п‘ятий клас не бачили. Тут мова йде про минуле, про витоки проблем з математикою.
Вчитель математики
Для Anna Semenchenko: дозволю собі , як вчитель математики, рекомендувати вам спочатку ознайомитись з програмою математики, а не вводити читачів в оману!
Коментувати
399
Для Н. Глазунова. Дякуємо. Ваша глибоко інтелектуальна стаття із рекомендаціями різноманітних методик переверне математику в НУШ. Ви, прямо, як Христофор Колумб. Тільки не зрозуміло з якого дива і кому написаний матеріал
Вчитель
В 5 класі від’ємні числа і квадратні рівняння? Ви жартуєте?
Вчитель
Читати неможливо . Ярлики - "слабкий вчитель". 5 кл - радіус, діаметр . Це не 5 кл, а 6 кл. А також вчать і у молодшій школі. Займіться ,краще, своєю сравою
Аскет
Для Вчитель: Яку різниця , 5 чи шостий клас???
Світлана
Діти вчать площа круг, а не кола і квадратні рівняння вчать у 2 семестрі 8 класу, а не п’ятому .Коли пишете статтю, ознайомтеся з програмою по математиці.
Світлана
Є поділ на групи з інформатики, де діти на уроках грають в ігри, з української мови, де в 10-11класах не вчать жодної нової теми , з англійської мови, яку здає незначна частина учнів.І є математика з 3 год на тиждень в 10-11 класах
Коментувати