В. Онацький: як учителів зробили винними в провалі

«Героєм» вступної кампанії 2020 став вчитель математики, який пішов на ЗНО та склав його на 200 балів

В. Онацький: як учителів зробили винними в провалі

Автор: Володимир Онацький, заступник директора школи з навчально-виховної роботи.

Як вчителів зробили винними в провалі абітурієнтів до медичних вишів.

Добре, що є вчитель. На нього завжди можна все списати. Чому так погано живемо? Бо так учитель учив майбутнього депутата. Чому гинуть люди на дорогах? Бо вчитель не довчив з майбутнім водієм правила дорожнього руху. Чому так багато молодих наркоманів та алкоголіків, жорстоких, нетрадиційних? Знову ж винний вчитель. Пригадується, запитання головного героя фільму «Кавказька полонянка»: каплицю теж я зруйнував? Ні, її зруйнували ще у ХIV сторіччі, а от у провалі абітурієнтів до медичних вишів винний таки вчитель.

«Героєм» вступної кампанії 2020, з подачі чиновників центрів оцінювання, став вчитель математики, який пішов на ЗНО та склав його на 200 балів. Саме через цю мерзенну особу, на думку працівників УЦОЯО, усі бажаючі не зможуть вступити до омріяних вишів. Вже лунають заклики покарати негідника: зняти категорію, звання та навіть відібрати диплом та позбавити права вчити.

Дивні пропозиції в суспільстві: то вимагають тотально всіх учителів пропустити через жорна ЗНО, щоб перевірити, а чи знають педагоги те, що викладають, а коли хтось наважився пройти ЗНО та успішно його пройшов, то потрібно провести розтин, щоб подивитися, а що там у нього в середині: чи є серце, чи є розум, чи є совість.

МОН України визначив, що всі абітурієнти до медичних вишів мають подати сертифікат ЗНО з оцінкою з математики не нижче 150 балів, тобто абітурієнти мають довести, що знають математику хоча б на рівні 6-7 балів за 12-бальною системою, а за 5-бальною на 3+. В принципі, нормальні вимоги, дивує хіба що вибір: чому математику зробили основним предметом, а не біологію чи хімію. Але то все питання до того ж МОН. Мабуть, тому що «математика – цариця наук, що приводить розум до порядку».

Нумо розбиратися, що ж там з балами з математики. У цьому нам допоможуть статистичні дані, оприлюднені на тестпорталі. Загальна кількість учасників цьогорічного зовнішнього незалежного оцінювання, які подолали поріг «склав/не склав» із математики та отримали рейтингову оцінку за виконання сертифікаційної роботи за шкалою 100 – 200 балів, становить 132 745 осіб, при цьому 33,51% учасників отримали 151 бал і вище, тобто 44482 учасника ЗНО.

А як було, наприклад, у попередньому році? За даними на тому ж тестпорталі, загальна кількість учасників зовнішнього незалежного оцінювання у 2019 році, які подолали поріг «склав/не склав» із математики та отримали рейтингову оцінку за виконання сертифікаційної роботи за шкалою 100 – 200 балів, становить 127 104 осіб, при цьому 35,87% учасників отримали 151 бал і вище, тобто 45592 учасника ЗНО.

Про що говорять цифри:

1) у минулому році кількість осіб, які подолали мінімальний поріг, була на 5641 особу менше ніж в цьому році;

2) у минулому році кількість осіб, які набрали 150 балів і вище, була на 1110 більша, ніж в цьому році, тобто при меншій кількості учасників кількість переможців була більшою аж на 1110 осіб;

3) у минулому році на 2,36% абітурієнтів отримали рішенням УЦОЯО 150 балів і вище, ніж в цьому році.

Залишилось лише підрахувати, а скільки б абітурієнтів отримали більше 150 балів, якби своїм рішенням центр тестування не знизив би минулорічний коефіцієнт.

Отже, якби в цьому році був застосований той же коефіцієнт, як і в минулому році, то абітурієнтами медичних вишів могли б стати 47615 осіб, тобто УЦОЯО своїм рішенням позбавив 3133 дитини права вступу до медичних вишів.

Уся ця історія з вчителем, який ніби завадив тисячам дітей вступати до медичних вишів, нагадує оперативну роботу десятків поліціянтів, які в період карантину гуртом виловлювали з Дніпра чоловіка, який намагався дістатися до Гідропарку. Ми ж пам'ятаємо, що потім ініціатор цих заходів визнав, що ніякого відношення це до боротьби з короновірусом насправді не мало. Цікаво, чи вистачить сміливості у працівників УЦОЯО визнати свою провину в позбавленні дітей права стати лікарями, чи так і будуть вони продовжувати в цьому звинувачувати людину з крейдою?

Оригінал

Освіта.ua
30.07.2020

Популярні блоги
Д. Бабурін: реальність освіти за ширмою рейтингової шкали За ширмою рейтингової шкали 100-200, яку нам кожен рік презентує УЦОЯО, ховається реальний стан освіти в Україні
В. Громовий: як врятувати освіту від остаточного розвалу Як викликати шалену ненависть, але врятувати шкільну освіту від остаточного розвалу
Олександр Мірошниченко: для чого займатись самообманом? Вибір простий - між продовженням навчання в звичному режимі і імітацією навчання під соусом онлайн-навчання
І. Лікарчук: наскільки ЗНО точний інструмент? Наскільки ефективним інструментом для вимірювання рівня навчальних досягнень абітурієнтів є тести ЗНО
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
NO NAME
Сертификаты ЗНО 2020 будут доступны для поступления в 2021? Можно ли в следующем году поступить по сертификатам этого года?
Вилен
Для NO NAME: украинский и математика - нет.
Коментувати
предложение
В следующем пусть ВСЕ учителя-математики сдадут свой предмет, НО пусть сдадут еще украинский, английский и физику (как смежный) - они же физмат заканчивали! Вот тогда с детьми более-менее на равных получится! Пусть побудут в "детских шкурах"! Вот это хохма будет!))))
Роман
Для предложение: хочу вас здивувати, але всі вчителі в минулому при вступі здавали або вступні екзамени, або ЗНО. Яка хохма? Чи ви думали, що вчителі без освіти працюють? Закінчив школу і вже вчитель? Це така сама професія, і вона передбачає отримання відповідної освіти. Єдине, що раніше вступали до педагогічних відмінники, а зараз ті, хто ЗНО тільки прохідний набрав.
дітлахи
Для Роман: Ну так в чем проблема? Пусть сдают, а мы посмотрим, как они, к примеру, английский (или историю) знают! Ну и математика с 2021 года - обязательный экзамен! Так что милости просим!
Вчитель
Я здавав цього року 4 предмети і отримав 184, 189, 199, 200 балів. Математики серед них не було, але я здавав її 5 років тому (вже після закінчення вузу) й тоді отримав 195 балів. Тому не треба стверджувати, що вчителі не здадуть ЗНО на непогані бали. Інша справа, що це нічого не може сказати про мене як про вчителя. При хороших балах ЗНО я можу бути жахливим вчителем. А можуть бути вчителі, які порівняно погано здадуть ЗНО, але мають педагогічний талант й можуть навчити учнів, що й є головним в їх роботі. Правда, можуть бути погані вчителі, які ні здати ЗНО не можуть добре, ні учнів навчити, але можуть бути й такі, що і ЗНО здають на 200 й учнів вчать на високому рівні. Тобто педагогічна майстерність напряму не залежить від знання предмету. Але точно вчителів не варто критикувати лише за те, що вони добре здали ЗНО. Серед них можуть бути і хороші, і погані, але це можна визначати лише за їх уроками. І вже точно вчитель не стає поганим лише через те, що добре здає ЗНО.
Коментувати
Oxana
Слово "героєм" правильно в лапках написано. Дійсно, "герой" в переносному сенсі! Це смішно ходити і "дитячий разряд" здавати. Ганьба! Діти по ЧОТИРИ таких іспити здають! Вчитель здав ОДИН СВІЙ ПРЕДМЕТ і "хваліть мене"!
Светлана Рулько
Ну то хай би і проходив те ЗНО, але для себе чи не за кошти біджету! І не піаривсі власними досягненнями на весь світ. Проходити ЗНО вчителю,який роками те й робить, що постійно готує дітей і сам таким чином готується , значно простіше, ніж дитині,якій через карантини чи ще усілякі "активності" звкладу, хвороби та курси того ж таки учителя і неповноцінну заміну його уроків, не надано такого часу на засвоєння та багатократного проходження матеріалу!Людина,яка пройшла багато раз всі рівні гри і робить це постійно- завжди буде більш успішною і швидкою у цьому , ніж той, хто робить це вперше!
cos
Для Светлана Рулько: Але МОН само хотіло, щоби вчителі проходили ЗНО. Пройшли вчителі- отримали чесні 200. Де надбавка в 20 відсотків, яку обіцяло МОН? Нехай вся країна знає, що ці люди розумні і талановиті, що вміють скласти ЗНО на 200. Виходить, як тільки довели, що вони вміють отримати 200, то стали ворогами. Ще раз кажу- ЗНО створено познущатися і покалічити вчителів і зменшити престиж вчительської професії. Треба відмінити ЗНО для вчителів. Бо набрав 200-і вважають, що ворог. Так само буде з іншими- набере хтось 200, підтвердить свої знання- замість надбавки в 20 відсотків отримає те, що це вороги вчителів. Не бачу сенсу після цього вводити обов’язкове ЗНО для вчителів.
Анна
Для cos: Да, хотело. Но не детское ЗНО! Чтобы полноценно провести урок учитель должен быть "на две головы " выше, чем ученик! ЗНО для учителей - это уровень магистратуры, не меньше. А то ребенок на уроке решит задачу другим способом, не таким как в учебнике - а учитель и "завис" на полчаса!
Юрий
Для Анна: нормальный учитель никогда не зависнет, если ребенок решит задачу другим способом. Математика тем и хороша, что одну и ту же задачу можно решать разными способами.
Коментувати
cos
Абсолютно згоден- ЗНО для вчителів- це профанація. Не потрібно МОНУ дати його вводити- бо буде травля вчителів. Його спеціально по цій причині і створили, аби лишній раз познущатися. Це показує те, що вчителі чесно підтвердили свої результати. МОН не задоволені 200-бальниками? Це ще раз доводить, що ЗНО- знущання над вчителем. Переконався у цьому вдруге, коли людина підтвердила свої 200 балів, а її репресують за це, замість того, щоби дати 20 відсоткову обіцяну надбавку, яку обіцяло МОН. Тепер постає після цього питання- а чи потрібне таке дибільне ЗНО для вчителів. Набере хтось 200- а його зроблять ворогом. Треба недопустити введення обов’язкового ЗНО для вчителів, бо буде знущання і травля та знецінення вчительської професії повністю як такої.
Доцент
Спочатку батьки школярів хочуть щоб вчителі та репетитори самі написали ЗНО і довели таким чином, що знають предмет який викладають. Коли ж деякі вчителі та репетитори прислухалися до побажань батьків і офіційно написали ЗНО, ідіоти намагаються розгорнути кампанію з травлі (або, кажучи по модному, булінгу) таких вчителів. А давайте спробуємо жити по закону, а не по поняттям. Закон забороняє вчителям і репетиторам здавати ЗНО? Ні? Ну так і йдіть нах.. зі своїми претензіями!
Євгеній Тєплоухов
Для Доцент: треба травити вчителя, булити - ось справжнє завдання держави. І це прекрасно показує історія із ЗНО для вчителів. Не здаєш - не так, здаєш - не так! Значить, нікому не цікаво, здасть вчитель ЗНО, не здасть - та начхати всім! Треба забулити вчителя, щоб він пішов зі школи, щоб нікому було вчити дітей і вони росли неграмотним бидлом! Грамотний навчений громадянин державі Україна НЕ ПОТРІБЕН. Бажано більшу частину збагрити на польські плантації, російські газові та нафтові родовища, тих, хто залишиться - рубати ліс на захід, працювати на іноземних фабриках та обслуговувати наших місцевих бонз. Як казав один європейський гуманізатор - "Горілка, тютюн - і ніякої медицини!"
Коментувати
Доцент
Репетитор (або вчитель, який отримував жалюгідну зарплату і змушений був піти працювати репетитором, щоб його дітям було що їсти) - це, як не крути, доросла людина. А доросла людина, за словами нинішнього керівника МОН, не може успішно скласти ЗНО. Виходить так, що вчитель який написав ЗНО на 200 балів виставив очільника МОН чи то брехуном чи то дебілом, який не тямить, що говорить. Дебіли у владі - це одна з головних причин чому країна живе настільки погано. Мені здається, що слід зобов’язати всіх претендентів на державну службу писати ЗНО. І тих, хто не зможе набрати 150 балів просто не допускати до роботи в органах влади. Там і так вже забагато клонів та олігофренів.
Доцент
А вчителя математики, який написав ЗНО на 200 балів слід негайно призначити на посаду міністра освіти або міністра фінансів замість тих дебілІв, які зараз займають вказані посади.
Коментувати
Анна
Ну надо же достижение! Учитель сдал на 200 баллов ЗНО! Если я не ошибаюсь, то время на выполнение контрольной работы школьником рассчитывается так: учитель засекает время, выполняет работу сам, смотрит на часы --- ребенок-середняк должен сделать эту работу за время в 5 раз больше. То есть, норма для учителя - написать 5 работ!!! ЗНО за отведенное время! Так что пусть репетиторы этим результатом не хвастаются - взрослый человек пирамидку из колечек сложил! Ура!!!
Доцент
Для Анна: сумніваюся, що ти зможеш написати ЗНО хоча б на 150 балів.
Анна
Для Доцент: Сомневайтесь, кто не дает. А все потому, что для вас, я вижу, ЗНО - планка очень высокая. Это смешно! Я, посторонний человек, закончивший школу 30 лет назад, без подготовки написала ЗНО по математике (он-лайн на этом сайте) на 170 баллов. Написала бы на 200, но ждали другие дела, бросила. Тесты были смехотворно простые. А все наверно потому, что я инженер - машиностроитель, а не учитель. Так что учителя, не позорьтесь хождением на ЗНО для школьников. Сдавайте хотя бы ЗНО в магистратуру!
Anna Avstrijskaya
Для Анна: Так нехай і інженери-машинобудівники теж здають щорічно щось типу ЗНО, щоб підтвердити свою кваліфікацію. Чому тільки вчителі? А то такі "понабудовують". Так будували, що розвалили все, що діди збудували. Вам як інженеру чи ким Ви там насправді працюєте, хтось указує, як і що робити? Чого Ви, нічого не тямлячи в освіті, всюди сунете свій ніс і вказуєте вчителям, що вони мають робити? Здавайте і Ви ЗНО у магістратуру, щоб показати, який Ви спеціаліст. А то дуже багато розвелося спеціалістів молотіння язиком.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!