Osvita.ua Блоги Микита Андрєєв: про проєкти двох цікавих документів
Микита Андрєєв: про проєкти двох цікавих документів

Наївно було думати, що зі зміною влади зміниться спосіб мислення менеджменту середнього рівня

Микита Андрєєв: про проєкти двох цікавих документів

Автор: Микита Андрєєвголова громадської ради при МОН.

Набагато лівіше центру (хто дивився «Картковий будинок» - зрозуміє; 1 серія - освітній законопроєкт, який був набагато «лівішим» від ідеології обраного президента).

Вивчав матеріали перед засіданням Громадська рада при Міністерстві освіти і науки України, яке відбудеться 27 листопада, і натрапив на проєкти двох цікавих документів.

1. Проєкт положення, яке має регулювати порядок поновлення та переведення здобувачів вищої освіти. Якщо я правильно його протрактував - пропонується впровадження технології ЗНО для тих, хто хоче поновитися на навчанні або перевестися з одного вишу до іншого.

Якщо ви мене давно знаєте, то у вас точно не виникне сумнівів, що я прихильник ЗНО. Вважаю, що в 2010 році вступив до свого першого вишу на місце державного замовлення без хабарів тільки завдяки ЗНО. Таких, як я, - мільйони. Вважаю, що такий формат вступу треба зберігати, розвивати, а також (там, де можливо) впроваджувати при вступі на магістратуру.

Чому, на мою думку, це потрібно робити? Тому що завдяки ЗНО було знівельовано хабарництво при вступі на бюджетні місця.

Тепер повертаємося до нашого положення. Нащо тут ЗНО, якщо переведення або поновлення здійснюється на небюджетне місце? Взагалі не розумію, як така норма може узгоджуватися з лібералізацією, про яку ми так багато говоримо...

Як за таких умов повертати українських студентів, які вступають до європейських вишів? Як це узгоджується з нашим прагненням до спрощення ведення бізнесу, якщо говорити про приватні виші? Як ми можемо мотивувати студентів створювати сім'ї та займатися бізнесом, якщо вони знатимуть, що поновитися для них буде важче, ніж отримати якусь комунальну довідку в 90-х?

Можна припустити, що цей абсурд впроваджується для того, щоб перешкодити «фабрикам дипломів». Окей, але чому тоді просто не зробити кваліфікаційне оцінювання у форматі ЗНО перед видачею дипломів? Що, до речі, позитивне впливатиме на довіру до дипломів у цілому. Чому для того, щоб зачистити певний поверх від терористів, ми маємо підривати весь будинок?

Ви можете собі уявити державу, у якій контролюється НЕ якість ліків, а духмяність трав та колір рідин, з яких вони виробляються? Скоро ризикуємо опинитися в такій.

2. Законопроєкт 2299, який стосується переважно змін до чинного ЗУ «Про вищу освіту». Багато правильних технічних змін, але знову поговоримо про лібералізацію.

Замість того, щоб просто прибрати ліцензування, його прописують в іншому вигляді. При тому, що існує інструмент акредитації, яким теж можна вимірювати ті речі, для яких у законі ліцензування і передбачено. І можна було б зрозуміти бажання залишити ліцензування, якщо б у нас був великий сегмент неакредитованих освітніх програм. Але ж ні, можливості для створення та розвитку неакредитованих освітніх програм або освітніх програм, акредитованих неакредитованими агентствами з якості освіти (вибачте за тавтологію), паралельно звужуються.

Чому це важливо? У будь-якому ліцензуванні будь-яких сфер завжди є значні корупційні ризики. Вони є і в акредитації, якщо акредитація де-факто стає обов'язковою. А коли вона є фактично обов'язковою в умовах існування НАЗЯВО, яке створено в тому порядку, у якому воно створене, - це призведе до поганих наслідків. Що не так з НАЗЯВО - читайте в постах нижче.

Я розумію, що мова йде про постійну економічну суперечку, - чи потрібне державне втручання та яким воно має бути? Але! Якщо вже проголошено курс на лібералізацію, то давайте його притримуватися.

Anna NovosadСергей Бабак (Sergey Babak) я впевнений, що ви не допустите затвердження цих документів у тому вигляді, у якому вони є. Але я вас дуже прошу звернути увагу на висловлені застереження.

Що тут ще додати? Наївно було думати, що зі зміною влади зміниться спосіб мислення менеджменту середнього рівня, який і формує проєкти документів. Хоча так хотілося...

Оригінал

Освіта.ua
11.11.2019

Популярні блоги
Ігор Лікарчук: конкурсна машина працює Чи потрібний державний конкурс «Учитель року» взагалі? А якщо потрібний, то для чого?
Микита Андрєєв: про проєкти двох цікавих документів Наївно було думати, що зі зміною влади зміниться спосіб мислення менеджменту середнього рівня
Володимир Онацький: про шкільні олімпіади Олімпіада – це можливість продемонструвати знання з предметів на рівні школи, району чи міста
Ігор Лікарчук: про булінг стосовно вчителів на канікулах Учителя, який не прийде на методичні витребеньки, обов’язково будуть цькувати, вимагаючи пояснення
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
АллаБ.
Вже не знають щоб такого придумати для студентів. Таким чином дуже ускладниться процес переведення студентів. Треба внести правки до цього положення міністерства.
Фф
Абсолютно підтримую думку про те, що це положення не просто ускладнить переведення у інші вищі, але і зробить його практично нереальним. А одже багато студентів не зможуть у наші країні отримати вищу освіту.
Павло Павло
МОН новими положеннями створює лише одне - постійні перепони для отимання вищої освіти у нашій країні. А це дуже прикро(
Марго
Чого вони реально все ускладнюють? Нові положення не йдуть нікому на користь, окрім самого міністерства...
Samsunq
Починаючи зМіністра Квіта владу в Мон захопила шайка Сороса і пішло поіхало: шизофренік на шизіку сидить і шизіком заправляє! Вони всіх вважають придурами, ворами , тормозами прогресу... І ці »зверхлюди» вважають себе снобами, великими реформаторами,Всіх зневажають ... Шкода , заподіяна освіті незмірна!! Найперше вони придумали цю дебільну Нуш, прибили пту , викинули з системи технікуми, нині руйнують вищу школу через злам системи фінансування .
Вова
Здати зно?А на які бали-достатньо прохідного в 125 балів,чи треба набрати більше?Може хто знає?
Аліна П.
Мені здається МОН своїми новими положеннями робить так, щоб якомога менше людей мали можливість отримати освіту після перерви в навчанні.
Мавка
Через це положення хтось не зможе взяти академвідпустку, бо не відомо які ще правила придумає МОН для закінчення освіти. Краще вже поскоріше закінчити освіту і не повертатись до цих дивних вимог із постіною здачею ЗНО.
Олексій
З яких пір програма ЗНО стала обов’язковою навіть у системі вищої освіти? Чому ті, хто один раз вже вступили до вишу, повинні знову здавати ЗНО? А не здавати предмети, які напряму стосуються майбутньої професії.
666
Я проти цього положення. Зовсім не логічно здавати ЗНО замість предметів спеціальності, які є важливішими за надскладне зно!
123
Для 666: А як пов’язаний переїзд з переведенням? Люди навчаються у виші, якщо він знаходиться в іншому місті, то живуть у гуртожитку, до чого тут переїзди?
Qwertt
А якщо людина вже навчається і хоче переїхати в інше місто? Наприклад робота може бути в іншому місті, батьки можуть вирішити переїхати. Чи ви вважаєте за найважливіше заради навчання жити тільки в одному місті? Життя студента то не тільки навчання. Раніше можна було просто здати ту академрізницю і все.
123
Для Qwertt: то батьки нехай і переїздять, то чого тут студент. Я Вам сказала, що вступають до навчального закладу! Якщо він знаходиться в іншому місті, то живуть в гуртожитку! Якщо батьки переїхали, продали квартиру (будинок), де проживав студент, то він звертається за отриманням місця в гуртожитку, а не переводиться до іншого навчального закладу! Людина обирає найкращий для себе навчальний заклад, а не вступає туде де є житло!
Коментувати
Qwertt
Наслідком переїзду в інше місто тепер может стати здача ЗНО? Навіщо створювати положення, які тільки ускладнюють процес навчання? Це не ті зміни, які зараз потрібні!
ПП
Якщо береш академідпустку, що тоді робити? Здати ЗНО у дорослому віці майде не можливо. Сподіваюсь, що таки внесуть зміни у це положення.
Андрій
Із цим положенням про ЗНО ми точно "перевіряємо не якість ліків", як це сказано у статті. Навіщо впроваджувати його для переведення студентів? Таким чином перевіряється тільки якість згадування та запам’товування шкільної програми.
Микола
Багато студентів починають навчатись за кордоном, а потім повертаються в Україну з різних причин: закінчились гроші, тяжко жити в іншій країні або просто змінились плани. І що, їм також здавати зно? Це як мінімум не робить повернення в Україну більш привабливим для них.
Приходько І. П.
Наші соросо - грантоіди з Мон в своєму безумному бажані зліквідувати вищу освіту придумали чергову єресь: при поновлені на навчанні вимагати складеня ( повторно) Зно !!?? Якщо так хотіли прищучити банду з Мауп , то скажіть, що це стосується лише тих, хто вступав без зно за кордоном! А решта поновлюється залежно , що здано чи ні?
НН
Здається, що міністерство своїми положеннями взагалі не ставить на меті освіту громадян. І так важко отримати вищу освіту у дорослому віці. А здавати зно із своєю програмою заради поновлення на потрібну спеціальність взагалі ставить крест на отриманні бажаного диплому.
cos
Основний мінус зно - це обмеження права на освіту, бо програми налаштовані лише на запам’ятовування. А де узяти час на те, щоб ще раз вивчити нікому не потрібну програму зно для тих, хто один раз вже вступив, а тепер хочу завершити навчання?
Ф
Деякі питання ЗНО навіть не відповідають шкільній програмі. Про яку здачу може іти мова при поновленні у ВНЗ?
Антон
Сподіваюсь, що у МОН прислухаються до цих змін у положення. Через запровадження ЗНО багато студентів не зможуть поновитись на навчаня.
Андрій
Через це положення дуже багато українців не зможуть перевестись в українські виші після навчання у інших країнах.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!