![]() |
Бюрократизм зростає, з’являється купа освітянських документів, де кожен новий важливіший попереднього |
Віктор Мисан: з щоденника освітянина: покращення немає
Автор: Віктор Мисан, кандидат педагогічних наук, доцент, заслужений учитель України.
З ЩОДЕННИКА ОСВІТЯНИНА
… Покращення не наступає.
… Бюрократизм зростає. З’являється купа освітянських документів, де кожен новий важливіший попереднього. Прірва між ними і нами – збільшується.
Ні, я не про матеріальне становище. Я про нормативні документи рідного МОН. Опрацював наказ МОН від 16.10.2019 за №1303 «Про затвердження Стандарту спеціалізованої освіти наукового спрямування». Для нас це важливо, оскільки ми є таким закладом.
По-перше, він потовщав (не «схуд», а набрав «вагу») у порівнянні з Проектом. Виявилось, що Проект був затверджений і набрав чинності офіційного документа – Стандарту … із 18 липня 2019 р. Теперішнім Наказом старий Стандарт … скасували, а новому включили «зелене світло».
Важко аналізувати те, що так скрупульозно запихали у вимоги до дослідницької компетентності та результатів дослідно-орієнтованого навчання здобувачів освіти за роками навчання. Однак це варте уваги. Не фахівець у природничо-математичному, техніко-технологічному профілях, але в суспільно-гуманітарному ніби щось розумію. Але чи тямлю?
Серед вимог до результатів дослідно-орієнтованого навчання здобувачів освіти за суспільно-гуманітарним профілем у розділі «1. Здійснення дослідно-експериментальної діяльності, пов’язаної з розв’язанням дослідницьких навчальних завдань з використанням технологій суспільно-гуманітарних досліджень» у підрозділі «Аналіз результатів досліджень суспільно-гуманітарних об'єктів та явищ, закономірностей» учні 5 – 6 класів (ДІТИ 11-12 РОКІВ!!!! – виділено мною) повинні: «аналізувати описи результатів досліджень суспільно-гуманітарних об'єктів та явищ, закономірностей; відмічати методики, що застосовувалися під час досліджень; аналізувати шляхи розв'язання суспільно-гуманітарних проблем, запропоновані науковцями, суспільними діячами, іншими фахівцями».
У підрозділі «Розв’язання дослідницьких навчальних завдань суспільно-гуманітарного спрямування» 11-12-річні «науковці»: «визначають суспільно-гуманітарну проблему, яка потребує пошуку конструктивних рішень; розв'язують дослідницькі навчальні завдання, що пов'язані з пошуком необхідної інформації; аналізують ефективність розв’язання проблеми на основі наданих критеріїв».
Я так зрозумів, що все це вже умітимуть учні, які прийдуть після НУШ на навчання до основної школи, оскільки серед теперішніх школярів-ліцеїстів навряд чи знайдуться такі, які потягнуть всю цю «науку», придуману у високих кабінетах.
Панове, обкладіться не лише підручниками із вікової психології, педагогіки та методики викладання суспільно-гуманітарних предметів, але й розробіть таке «Положення про наукові ліцеї та ліцеї-інтернати», згідно якого цю еліту можна формувати і плекати в елітних умовах, а не «згідно існуючих нормативних документів».
Згідно вже прийнятих документів навкруги суцільний … Кравчук Леонід Макарович – «маємо те, що маємо».
Далі буде.
Освіта.ua
23.10.2019