А. Недоля: як в країні Універії перемагають ідеї Ліліпутії

Зиск у діяльності Науково-методичних рад нульовий, одна лише бюрократія, бо повинні ж вони чимось займатися

А. Недоля: як в країні Універії перемагають ідеї Ліліпутії

Автор: Анатолій Недоля, доцент, Запорізький національний університет.

У відомому творі «Пригоди Гулівера» один з кланів ліліпутів почав війну з іншим кланом на захист «дуже принципового питання»: яким чином розбивати яйце – з тупого боку чи з гострого? Подібна ситуація виникає в ЗВО після створення так званих Науково-методичних рад. Якщо їх створили, вони ж повинні чимось займатися, і ця діяльність повинна бути «дуже відповідальною».

Тому ці ради почали визначати (можливо, за допомогою однойменної ради в МОН, або самостійно) яким чином називати робочі та навчальні програми, та визначати їхній зміст. Якщо спочатку існували окремо як навчальні програми, які повинні бути чинними протягом п’яти років, так і робочі, які змінювалися кожного року. Але протягом року, не дочекавшись п’яти, правила знову змінили – тепер створили «твікс» програму, тобто два в одному - робочу навчальну програму, яка може змінюватися, вгадайте протягом якого терміну? Звичайно, раз на п’ять років. Потім раптом об’єднують факультети чи змінюють назву ЗВО – здогадайтеся, що змінюється і на який термін – продовжувати не потрібно?

Якщо раніше частини програми називалися Модуль 1 та Модуль 2, потім вони почали називатися Змістовний модуль 1 та 2. Потім Розділ 1 та 2. Цю методичну «активність» можна продовжити. Гадаю, що це «дуже важливо» з точки зору цих рад!

Функції кафедри чомусь передали цій раді, яка, чомусь, вважає, що вона більш кваліфікована, ніж кафедра, і тепер без підписів членів цієї ради програма стає недійсною, хоча зміст програми оцінити ці «відповідальні особи» не можуть, бо є спеціалістами у інших областях.

Так що ж вони можуть оцінювати? Звичайно, тільки оформлення, тобто з якого кінця розбивати яйце. Діяльність таких бюрократичних рад стає мало конструктивною – іспити та заліки студенти давно здали, а програми досі не затверджені, бо не з того боку розбивають яйце, тому що рада затвердила розбивати в цьому році яйце з тупого кінця.

А мені здається, що зиск у діяльності таких рад нульовий – одна лише бюрократія. Бо головне - не з якого боку розбивати яйце, а як його приготувати.

Освіта.ua
27.02.2019

Популярні блоги
В. Громовий: «миздобули» не перевелися в освіті Два основні приховані мотиви організації конкурсів – заробити грошей і виправдати своє існування
О. Халепа: дайте нарешті спокій дистанційній освіті! Дистанційне навчання -  передвісник глобальних змін в освіті, причому незворотних змін
Д. Семьонов: чи вбиває безкоштовність освіти її розвиток? Кожна інвестована в навчання гривня – це не лише користь для себе, ці гроші рухають галузь загалом
Роксана Харчук: боротьба за ЗНО з літератури необхідна Хай закриваються непотрібні псевдоуніверситети, а ЗНО – це єдиний рятунок української освіти
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Сидор Петренко
Потрібно ліквідувати в освіті всі структури, які в своїй назві мають слово "методичний".