В. Мисан: 10 балів у вступі на держмісця погоди не роблять

Всі колишні манівці - золотий фонд українських вузів був, є і, сподіваюся, що буде в майбутньому

В. Мисан: 10 балів у вступі на держмісця погоди не роблять

Автор: Віктор Мисан, кандидат педагогічних наук, доцент, заслужений учитель України.

Не можу оцінювати «МАН як систему і явище», оскільки безпосередньо у ній не перебуваю.

Можливо, Анатолію Недолі «видніше», щоб поставити запитання: «Чи є наука у МАН?»

Напевно, він вивчив і проаналізував сотні учнівських робіт, зробив їх аналіз, узагальнив, визначив тенденції, співставив щорічну тематику, щоб мати право зробити нижчевикладені висновки...

Із особистого досвіду, який маю з підготовки школярів, можу сказати лише одне: у наших дослідженнях завжди була і є наука. І навіть більше - ми намагаємось із школярами підбирати такі теми, які малодосліджені, актуальні і мають перспективу у подальшому вивченні.

Всі наші колишні манівці - золотий фонд українських вузів був, є і, сподіваюся, що буде в майбутньому.

І те, що ці діти отримують якихось нещасних 10 балів, погоди у системі вступу на державні місця не робить.

Із 26 учасників секції лише 50% - призери. Якщо взяти відділення історії, у якому 4 секції, то на всю Україну матимемо лише 52 призери. 52 учні отримають можливість скористатися цими нещасними 10 балами. І це за умови, якщо вони оберуть майбутню спеціальність, де їм зарахують історію.

Чи відстежував А. Недоля % абітурієнтів, які скористалися 10 балами?

Оригінал

Освіта.ua
25.02.2019

Популярні блоги
О. Калинич: відверті висновки про дистанційне навчання З поняття «дистанційне навчання» треба прибрати слово «навчання», замінивши на «імітація»
Ігор Лікарчук: освітній процес втрачає сенс Результати екзаменів не повинні бути підставою для оцінки роботи вчителя, це оцінка роботи учнів
Н. Глюз: ми продовжуємо старі схеми і подвійні стандарти На ЗНО живе страшний вірус, що через маску і антисептик не вб'ється, а випускний гулятимуть без масок
О. Мірошниченко: поради вчителям від кіноактора Навіть примітивна камера збільшує всі емоції і розкриває великі й маленькі секрети
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Кубів не Галицький
Оці Недолі, Бєлі , т.з. Експерти готові обгадити кого попало!! Без різниці: все розтрощити - тобто рехвормувати! Зробити не можуть нічого!!
Author
Для Кубів не Галицький: Трощать ті, хто керує процесом, ми критикуємо. У нас вільна країна. Кожен може висловлювати свої думки, але культурно, а не "обгадити"
Коментувати
Мама двох студентів
У вступі на держмісця погоду роблять соті бала. Додаткові бали за МАН не потрібні, як і за олімпіади. Або вони повинні бути квотовані, як пільговики
Володимир
Учень, який зміг захистити роботу і взяти призове місце, вливається в учнівську еліту області. І в цьому - великий позитив!
Владимир Белый
А у нас так і діє принцип - рівні умови декларуються, бо якщо інакше, то це вже не держава, але насправді - які можуть бути рівні умови, якщо люди різні. Особливо, якщо це наші внуки та діти чи учні/студенти, або віце-прем’єр/ректор тощо.
qwerty_qwert
Для Владимир Белый: То давайте відмінимо оцінки, ЗНО і вступні - і ВСІ будуть в рівних умовах, хоч і різні люди. І посвідчення водія відмінимо теж ;). А які можуть бути рівні умови: порівняйте сирітство, участь в АТО, перемогу в МАН? А декларуються не рівні умови, а рівні права.
Коментувати
Author
Яке відношення має ваш пост до системи оцінювання робот МАН. Реалії показують, що система оцінювання не є об’єктивною. А Ви твердите - все рівно вони найкращі. Ми ж не оцінюємо учасників, бо не можемо цього зробити, тому що роботи не їхні. А якщо їхні - тоді оцінюють їх самі керівники, або спеціалісти з інших галузей. До чого тут Ваші відсотки? Розумію, що безпосередньо маєте до мановської діяльності відношення. "Нещасні 10 балів" роблять велику погоду на вступі - є багато таких же талановитих дітей, які здали ЗНО краще ніж мановські призери, але їх відфутболили з держбюджету. Іноді це трапляється навіть за рахунок мізерних 0.1 балів, так що не вводьте людей в оману. Правила вступу на державні місця повинні бути на підставі конкурсу і однакові для всіх і це повинно бути зроблено на підставі знань. Конкурс визначається результатами ЗНО. Все інше такий конкурс порушує, як і статтю Конституції України - а це вже, вибачте, державна справа, а не "якихось 10 балів"
qwerty_qwert
Для Author: 1. Очевидно, лише Ваша думка і є об’єктивною - так Вам підказують реалії? ;) 2. Оцінювання завжди відносне, напр.: головне не написати роботу на світовому рівні наукової думки, а просто краще за інших учасників. 3. Написання конкурсних робіт не учнями - це проблема не суто МАН, а також тих, хто їх пише, і тих, хто з ними бере участь у конкурсі, а вже потім тих, хто не може оцінити учасників, бо "роботи не їхні": було б непогано, щоб "Ми" зауважували це таким учасникам і відмовлялися розглядати їх роботи. 4. Ніхто не заважає талановитим дітям взяти участь у МАН і одночасно їз отриманням балів підвищувати загальний рівень робіт. 5. Правила вступу також передбачають регіональний коефіцієнт, квоти і масу інших речей не "на підставі знань" і НЕ БУЛИ НІКОЛИ "однакові для всіх". 6. Як би не намагатися зрівняти умови для всіх, це неможливо - тому що діти (як всі люди в цілому) є РІЗНИМИ, і РІВНІ УМОВИ НЕ БУДУТЬ ДЛЯ ВСІХ ОДНАКОВИМИ - НІКОЛИ - ось це і є об’єктивна оцінка реалій :)
Author
Для qwerty_qwert: Завдання функціонерів наближати ці умови до рівних, тим паче, що існує Конституція, яка це вимагає. Право кожного учня - брати, або не брати участь у конкурсі МАН. Можна повірити про бажання учнів брати участь у таких конкурсах, але зробіть все правильно. Вам вказали на проблеми - подякуйте і виправляйте. Але участь в таких заходах повинна бути добровільною і не бути безальтернативною. Наскільки я можу зрозуміти, деякі спеціальності без участі в конкурсі МАН для вступників є недоступними на бюджет у провідні університети. Але такого бути не повинно. Головним критерієм оцінювання знань повинні бути самі знання, а не участь у чомусь. Інакше не зрозуміло навіщо потрібне ЗНО? А те, що діти чимось цікавляться - це добре. Лобізм щодо додаткових балів за участь в МАН потрібно зупинити, а систему оцінювання мановських робот змінити. Така моя думка. Як і Ваші зауваження є лише Вашою особистою думкою. Це і є реалії.
qwerty_qwert
Для Author: Тобто "регіональний коефіцієнт, квоти і масу інших речей не "на підставі знань"" не суперечать "Головним критерієм оцінювання знань повинні бути самі знання", а МАН - суперечить? ;) Не УЧАСТЬ в МАН, а ПЕРЕМОГА.
Коментувати