Анатолій Недоля: чи потрібні нам водії-теоретики

Важливою складовою підготовки кадрів є практична підготовка, яку ЗВО забезпечити самостійно не в змозі

Анатолій Недоля: чи потрібні нам водії-теоретики

Автор: Анатолій Недоля, доцент, Запорізький національний університет.

Важливою складовою підготовки кадрів є практична підготовка, яку заклади вищої освіти забезпечити самостійно не в змозі.

Всі, хто складав іспити на одержання посвідчення водія, знають, що іспит складається з двох частин: теоретичної, на знання правил дорожнього руху та інших аспектів, які потрібно знати під час управління транспортним засобом, і практичної – безпосереднє управління транспортним засобом у присутності екзаменатора. Якщо склав першу частину, але не склав другу, тоді залишаєшся водієм-теоретиком, бо водійське посвідчення не отримаєш і транспортним засобом керувати не можеш.

Інша справа – кадрова підготовка в закладах вищої освіти. Тут можна одержати великий об’єм теоретичного матеріалу, але зовсім не отримати практичних навичок за спеціальністю, або отримати їх формально, і диплом все рівно отримаєш. Повсякчас практика зводиться до екскурсії до підприємства чи організації та написання формальних звітів. Захист практик також часто-густо формальна процедура, тим паче, що на деякі підприємства ні студентів, ні керівників практики без спеціальних дозволів просто не пускають.

Крім цього, в університетах існує тенденція скорочувати навчальні та наукові лабораторії, які цю практичну складову також забезпечують. Тому що такі лабораторії потрібно удосконалювати і підтримувати їх у робочому стані, сертифікувати, сплачувати заробітну платню інженерам та науковим співробітникам, а це витратно. От і виходить, що ми продукуємо водіїв-теоретиків.

Як повинні реагувати державні органи – впливати на ці процеси через (не) акредитацію, ліцензування, відкриття нових спеціальностей, не формально, а насправді, заохочувати підприємства та організації допомагати університетам у практичній підготовці.

Але це ж вкрай небезпечно для функціонерів: в одному Києві більше ста університетів, і забезпечити їхніх студентів практичною підготовкою у повному обсязі неможливо. А якщо закрити один такий університет чи спеціальність –  затягають по судах, бо якийсь можновладець почне створювати проблеми. От все і залишається так, як є.

Але ж декларується реформа освіти. Тому потрібно щось робити. Тому що, якщо нічого не робити, тоді нами будуть продовжувати керувати, нас будуть лікувати або нам будуть нараховувати борги такі собі водії-теоретики. А від таких «спеціалістів» і до аварії в рамках держави не далеко. Так може, схаменемося?

Освіта.ua
29.12.2018

Популярні блоги
Д. Семьонов: чи вбиває безкоштовність освіти її розвиток? Кожна інвестована в навчання гривня – це не лише користь для себе, ці гроші рухають галузь загалом
Роксана Харчук: боротьба за ЗНО з літератури необхідна Хай закриваються непотрібні псевдоуніверситети, а ЗНО – це єдиний рятунок української освіти
І. Лікарчук: паперовий чи електронний журнал? Що зміниться в шкільній освіті (маю на увазі її результативність) від появи електронного журналу?
О.Мірошниченко: для чого потрібні підручники? Талановиті педагоги не потребують підручника, бо знають предмет і прагнуть викладати своїми словами
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Клеопатра
Дайте микрофон Лекарчуку- давно не слышали поэта! А ж скучно стало, да и Белый шото умолк. Хочется немного цирка! С Новым годом!
Петро Тополя
Для Клеопатра: Так, тут пишуть, щоб тебе розважати
Коментувати
Lemberg
Оцей Недоля- це явище, «високоінтелектуального «стану регіональної вищої освіти. З претензіями і відсутністю перспектив. Вища освіта- це оберіг країни . А її біди - це не органічні ознаки, а наслідки шаровщини - квітовщиини - соросівщини. Не плюйте в національну криницю!
Щастя
Для Lemberg: Недолю на палю, Україні - долю!!
Коментувати
Tet-a-tet
Так,п.Недоля, сучасні ВНЗ, на жаль, в основному випускають теоретиків. Чому? Так дешевше для НЗ, особливо в умовах хронічного недофінансування ВО. Вихід є, міжнародна сертифікація студентів після закінчення ВНЗ і матеріальна відповідальність вишу за неякісно надану послугу, в т.ч. персонально ректора. Не отримає 2/3 студентів дипломи- залишити на другий рік для перездачі і відшкодовувати їм завдані збитки. А відтак автоматично припинять своє існування щонайменше половина наших фейкових ВНЗ або змушені будуть якісно навчати згідно навч.програм. Жорстоко? Так! Справедливо по відношенню до суспільства- так! То за чим затримка?
саме так
Для Tet-a-tet: ректорське лобі - страшна річ, а в МОН ну дуже люблять гроші, їх пофігу якесь суспільство, їх потреби, головне - гроші у власних карманах і побільше.
Лабор
Ректорів присилають із Луни чи Америки. Це виключно вампіри і волоцюги з народження. Без копійки і повного ігнору з боку влади ці придури ще щось роблять...
Чар
Ректорське лобі- це страшна річ.... як стати ректором??
Коментувати