Анатолій Недоля: як кількість вбиває якість

Якщо група в університеті «неповна», тоді студентам можна надавати освітні послуги у половинному обсязі

Анатолій Недоля: як кількість вбиває якість

Автор: Анатолій Недоля, доцент, Запорізький національний університет.

Виявляється, діалектичний закон переходу кількісних змін у якісні працює у негативному сенсі.

З одного боку мова йде про «неповні» групи студентів.

Виявляється, якщо група «неповна», тоді студентам можна надавати освітні послуги у половинному обсязі – читати половину лекцій чи вести половину практичних занять. Наступним ноу-хау від закладів вищої освіти буде пропозиція на отримання «напівдиплому» – група ж «неповна». Але у випадку, коли студент сплачує за навчання, розмір оплати у «неповній» групі чомусь такий же, як і в повній. Чому?

Звичайно, про диплом – це сарказм, але все інше відповідає дійсності: у «неповних» студентських групах кількість аудиторних годин удвічі, а то і втричі менша, ніж передбачено Робочим навчальним планом. Чому? Чи не порушуємо ми Ліцензійні умови? Чи не порушуємо ми рівний доступ здобувачів до вищої освіти? На мою думку, порушуємо. Додатково ми це робимо двічі. Тому що викладачі «неповних» груп викладають відповідно вдвічі більше дисциплін, а якість такого викладання падає теж удвічі, а може, й більше - людина ж не робот.

З іншого боку, студенти «переповнених» груп теж втрачають у якості освітніх послуг, тому що їм викладач приділяє менше уваги і не може адекватно оцінити їхні знання – часу на це просто не вистачає.

Хто в цьому винен? Гадаю, що і міністерство, і заклади вищої освіти, тому що одні не хочуть змінювати застарілі нормативи і сплачувати за послуги у повному обсязі, а інші не хочуть витрачати додаткові кошти. А втрачають «недонавчені» студенти та держава, якій конче потрібні кваліфіковані випускники.

Так може, потрібно знайти гармонію між кількістю та якістю, щоб діалектичний закон працював у позитивному сенсі, а краще - здоровий глузд?

Освіта.ua
26.12.2018

Популярні блоги
Д. Семьонов: чи вбиває безкоштовність освіти її розвиток? Кожна інвестована в навчання гривня – це не лише користь для себе, ці гроші рухають галузь загалом
Роксана Харчук: боротьба за ЗНО з літератури необхідна Хай закриваються непотрібні псевдоуніверситети, а ЗНО – це єдиний рятунок української освіти
І. Лікарчук: паперовий чи електронний журнал? Що зміниться в шкільній освіті (маю на увазі її результативність) від появи електронного журналу?
О.Мірошниченко: для чого потрібні підручники? Талановиті педагоги не потребують підручника, бо знають предмет і прагнуть викладати своїми словами
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Дніпряни
Пане Недоля, який же Ви простак! Дурний мон придумав широкий конкурс, який розподіляє держзамовлення отак по дурному.Кому одне місце , кому два! Хто це придумав- Квіт , Шаров, Ковтунець, Рожкевич і к*... За гранти!!! А нардепи пусті цього не бачать- ось і маємо прикрощі...Вимагайте із своїх обранців відмінити цю єресь.
Володимир
А на кой хау нам такое ноу?.
Cirius
Ой не лукавте п.Недоля, якби ректор ВНЗ хотів мати лад у навчанні раз-два би навів. А йому вигідне таке становище, гроші йдуть,контора пише, гривню дасть-дві не допише. От і вся математика. Ви ж терпите, то чому Вас не використати? А недонавчені студенти у 80% випадків і так не працюватимуть за спеціальностями, які на ринку праці нікому не потрібні. ВНЗ забагато, ось у чому біда. У 90 мільйонній німеччині у два рази менше, ніж у 40 мільй. Украхні, і нічого, якось процвітають.
Сатурн
Для Cirius: не бреши, видно що це комент грантика. Вихід один- закривати спеціальність ‚ а недолю звільняти.... Крапка.
N
А далі відбирати в університетів статус національний і крапка.
Коментувати
Викладач
А чому ж оплачують в неповних групах половинну з/п? Тому і годин меньше вдвічі бо вдвічі меньше оплата.