О. Бондаренко: якби дорослі побували на місці дітей

Сьогодні, дивлячись на наших дітей, мені хочеться, щоб дорослі побували на їхньому місці

О. Бондаренко: якби дорослі побували на місці дітей

Автор: Олена Бондаренко.

Мабуть, всі ми ще зі своїх шкільних часів пам'ятаємо дні самоврядування в школі. Це було цікаво... Відчути себе важливим, відповідальним, побувати на місці дорослих. Заодно зрозуміти, що значить провести урок, як до нього підготуватися, як втримати дисципліну, і з'ясувати, якими ми буваємо нестерпними.

Але сьогодні, дивлячись на наших дітей, мені хочеться, щоб дорослі побували на їхньому місці.

Не у спогадах про своє дитинство, «як я вірш за 5 хв вивчив», чи «як підлогу в школі мив і нічого, вижив...»

А на місці сучасних дітей у сучасному світі. Висидіти 7-8-9 уроків, поїсти на бігу. Потім на курси, на секцію і ще домашні завдання...

От, власне, тільки задля домашніх завдань я б і влаштувала такий експеримент. У першу чергу, залучила б до нього вчителів (дайте помріяти). Щоб оцінили, як колега вміє пояснити матеріал, чи зрозуміють вони все з пояснюваного, кого шукатимуть, щоб розібратися вдома? Скільки часу витратять на реферат, повторення 15 параграфів, контурної карти і вирішення кількох номерів з алгебри - і все на завтра... Як вчитимуть французьку чи іспанську, якою з домашніх ніхто не володіє, і запитати ні в кого...

Може, хтось зважиться на таке? Мені здається, що це буде краще від будь-якої найдокладніше розписаної внутрішньої системи забезпечення якості освіти...

Оригінал

Освіта.ua
11.12.2018

Популярні блоги
В. Громовий: «миздобули» не перевелися в освіті Два основні приховані мотиви організації конкурсів – заробити грошей і виправдати своє існування
О. Халепа: дайте нарешті спокій дистанційній освіті! Дистанційне навчання -  передвісник глобальних змін в освіті, причому незворотних змін
Д. Семьонов: чи вбиває безкоштовність освіти її розвиток? Кожна інвестована в навчання гривня – це не лише користь для себе, ці гроші рухають галузь загалом
Роксана Харчук: боротьба за ЗНО з літератури необхідна Хай закриваються непотрібні псевдоуніверситети, а ЗНО – це єдиний рятунок української освіти
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
mama
Тільки батьки зможуть щось змінити в освіті. Зміст дописів єдиний- ніхто немає права похитнути віру у сучасну освіту. Як тільки вчитель висловить іншу думку, відміну від прийнятої, зразу крик і обурення
Учитель, але не монівський щур
Для учителя - МОНівського щура: я про цю корону уже не перший раз у коментарях читаю. А ще постійно бачу учителя - садомозахиста, який просить пришвидшити сертифікацію, бо йому не терпиться її пройти. Міняйте тактику, шановна! Не той фах ви обрали, ідіть у артистки.
усі сховали свої обличчя
Стаття викликала бурю емоцій. Вирогідно, що саме у такому напрямку треба провести моніторинг та аномімне обговорення, щоб викрити справжні проблеми в освіті. Потреба є у тому, що необхідно говорити про недоліки, це як у лікарів- доки не встановимо діагноз, не можемо лікувати. так і з освітою. А стосовно хто бреше, хто говорить правду, то мені прикро, як мамі, що мою дитину можуть навчати люди 1. які приховують свої сравжні імена ( тут всі). 2. не бажають чути іншої думки ( як можуть такі люди виховувати вільних, толерантних людей?). 3. не обирають слів для висловлення своєї думки, ображаючи, принижуючи інших.... Якщо тут пишуть учителі, то схаменіться! Вам не потрібна ніяка сертифікація- ось справжні ви, без відеоуроків та сценаріїв під муштру.
Учителі
Для МОНІвський щур: Ми не боїмося самого тестування з предмету, але ми добре обізнані зі змістом ЗНО для учнів. Відверті помилки, пропущені слова, які впливають на вибір варіанта, посто дурні алогічні відповіді, декілька правильних варіантів з запропрограмованим одним вірним - все це дає змогу уявити, якими будуть тести для учителів. А ваші пояснення помилок дітям? Плакати хочеться! А якщо додати вашу "любов" до учителя і бажання на ньому зекономити-можна педедбачити результат. То будемо писати разом, ми - учителі, ви - МОН і наші пчілки - аудитори,але ви будете писати по наших тестах. Ми вам це обіцяємо.
Катерина
Доброго дня, форумчани. В мене є таке питання: Скажіть будь-ласка, це правда, що в медичні підняли прохідні бали до 150, щоби заповнити педагогічні університети (так як там недобір дуже часто на бюджетну форму навчання).
DNIP
Для Катерина: Нет. Подняли до 150 чтобы у нас были нормальные грамотные специалисты, а не калечили людей. Пусть на все специальности до 150 поднимут!
Олеся
Для Катерина: Так. У педвиші ніхто не йде. Таким чином МОН заганяє дітей у педвиші. Кого ж наші 625 аудиторів будуть аудитувати? Вже майже нема кого.
Капітан Немо
Нехай у медах вчать сумлінно, а не поборами займаються. Вчать майбутніх медиків як себе поводити далі з дипломом.
Коментувати
111
Пані Бондаренко, вам своєї групи вже мало? Ідем на підвищення? Ви там може зі своїм чоловіком уже головні аудитори освіти України? Не здивуюся. Одним словом, прямуємо на Зімбабве.
Учитель
Нікому нічого не варто доводити. Просто учителем написано реальні речі, які винавати немає бажання. Дуже не подобається вчителям знімати з себе корону, німб, визнавати помилки, приймати гідно зауваження і реально себе оцінити. Якщо такі всі правильні, то давайте складемо ЗНО зі свого предмету, якщо ми так гарно вчимо, то чому не визнаємо ЗНО? Там де гарний результат — « Ми навчили, наш учень!!!», там де погано— «Батьки винні, за дитиною не дивляться»...
Олеся
Для Учитель: так ви ж теж - учитель? То зніміть корону, складіть ЗНО. Чи все таки не учитель? Ви ж забули ім’я своє навіть змінити. Чого ж ви натягаєте на себе маску учителя і говорите від його імені? Підла ница особина, яка ховає свою спражню личину іменуючи себе учителем.
учитель
Як тільки буде ЗНО для вчителів, пройду перша. Першою піду на сертифікацію. Що знаю, то покажу. А показники я теж домальовую, тому як не можна реальної картини показати. Зробіть ЗНО з усіх предметів з навчального плану. Шок буде у всіх. Корони не маю, тому нема що знімати. Проте, за пораду дякую
ЦФЦФ
Для Олеся: а Ви прям написали свої паспортні дані і виставили фото!
Коментувати
Учитель реальний
Для учитель. Щось мені підказує, що ви не учитель, а один із величезної арміїї дармоїдів - чиновників, які сидять на шиї у вчителів і платників податків. То завдяки вам, відбуваються домальовування результатів, бо на кожного учителя-5 перевіряючих, які до МОН донесуть інформацію ту, яку воно хоче чути. Проблема в тому, що українські діти нікому не потрібні. Держ замовлення практично немає, а як себе виправдати - ЗВИНУВАТИТИ УЧИТЕЛЯ, ДАВАТИ ДУРНІ ЗНО. До речі про які закономірності в українській освіті може йти мова? Програми-самі по-собі, підручники-10 річної давності, самі по-собі, ЗНО-купа помилок, і також саме-по собі. Нічого між собою не пов’язане. Але ніхто ніколи не несе за це відповідальності і батькам і у голову не приходитьзвинувачувати когось крім учителя, до речі, батькам дуже часто потрібні лише оцінки, а не знання, і вони зубами видирають їх у вчителя. Не знаю як пов’язаний ваш ліричний відступ з темою статті, але це- вам відповідь реального учителя.
Батько
Для Учитель реальний: ПІДРУЧНИКІВ - НЕМАЄ ВЗАГАЛІ НІЯКИХ!!!
Коментувати
учитель
Так, учителі не бажають щоб прибирали учні, учителі не бажають чергувати і примушувати дітей це робити ( протизаконне дійство), учителі не бажають вимагати форми ( вони і самі не дуже мають що одягнути і розуміють, що батьки теж рахують копійки), учителі не бажають вимагати фонди, побори ( у них теж є діти і вони так само проплачують зі сльозами). Це система. Система у всьому. Знаєте, що страшно? Страхіттям для майбутнього є показники і шоу. Написати контрольну і показати реальну картину? Ви що! У нас все чудово! Прийшла комісія, дали зрізи. Показати реальну картину? Упасі Боже! А комісія, перевірки, моніторинги бачать файні результати і піднімають вимоги, пишуть наукові підручники для дітей шкільного віку. Але вчителі не винні, ні-ні, вони білі та пухнасті... Ні, саме вчителі винні, що ховають, дамальовують, дописуть, аби славно-гарно вийшло. А потім бац і ЗНО. І там завдання " не шкільної програми", " спецшкіл".. А якщо проаналізувати, звичайна шкільна програма. без фанатізму, Реал
LMOO
Для учитель: От де корінь зла: учителі дописують показники! Ви статтю читали, про що мова ведеться? ПРО КІЛЬКІСТЬ УРОКІВ і домашку! Якщо не добачаєте, то хоч не перекручуйте.
учитель
Ось тому що ми не вміємо встановлювати причинно-наслідкові зв"язок тому ми не розуміємо причини ось такої кількості уроків та домашнього завдання. Показали гарні результати вивченної програми, експерти, МОН, АПН гадають:" О! Діти наші зарозумні. Для них це елементарно, ускладнимо трішечки" Створюють нову програму, новий підручник науковий і вимоги підвищують. Учитель отримав програму, отримав підручник і починає вимагати від дітей. За рахунок уроків, факультативів, спецкурсів, гуртків, за рахунок величезного завдання. Але! Прийде черговий моніторинг і вчителі не покажуть реальний результат, а навпаки підмалюють, замалюють. Інакше, отримають від керівництва ЗАУВАЖЕННЯ. Є проблема- хворіють діти, багато завдань, величезна кількість уроків. Чому? Чому не подумати що є причиною. Так, учителям спускають прогами, підручники, але проводяться моніторинги, зрізи щоб побачити як діти засвоюють вивченний матеріал ( і от тут бідні вчителі!)
LMOO
Для учитель: Ви такий недолугий учитель, що не розумієте різницю між обов’язковими уроками і позакласною та позашкільною роботою? І до ЗНО теж учителі дописують показники? Маразм!
Коментувати
Володимир
Підтримую!.
Читач
Цікава ситуація. Як тільки з’являється бодай одна стаття на захист учителя на цьому сайті, як хтось віддає команду "Батькам sos" - ФАС! кращий СПОСІБ ЗАХИСТУ ДЛЯ МОН - НАПАД. То пан Бондаренко з себе починає корчити Месію і Пророка. Прямо караючий перст, де це, до речі, пані Парфьонова. Так уже скучили за її жаргоном базарньої баби! Цікаво, як ми, бідні, жили і дітей виховували без цієї групи. У Гриневич, часом, інше прізвище не Бондаренко? А тепер по суті. Пані Бондаренко дійсно вважає, що кількість уроків на день залежить від учителя? Потрудіться відкрити шкільний підручник, і побачите, що це-табачниковий підручник 10річної давності під гриневиччиною палітуркою і дебільним змістом. Ви дійсно вірите, що складають програми учителі, що їм потрібні оці дурні заходи кожного дня? Ви дійсно вірите, що учитель хоче, щоб прибирав у класі учень? Ви дійсно вірите, що йому так хочеться збирати гроші на ремонт? Ви дійсно вірите, що без вашого шматка торту учитель помре з горя? Вірте й далі. Гроші - не пахнуть!
AYFS
Для Читач: Звідки ж цій тьоті знати таке? Головний ворог, це учитель, сам собі придумує (від нічого робити) по 7-8-9 уроків, ще купу секцій і гуртків, Мани-Шмани, пише підручники по 5-8 сторінок викрутастою мовою, щоб науковіше і незрозуміліше було. А про прибирання і ремонти взагалі мовчу, це ж найзаповітніша мрія учителя, особливо ремонти під час відпустки, бо бідний учитель не знає, як ту відпустку скоротати!
Коментувати
учениця-мама -учитель-
Не реальні знання, а оцінки. Батьки вирішали, які предмети потрібні, а дитина мусить виконувати їх забаганки. Те що дитині цікавіше вишивати, ніж писати твори- дрібниця, цікавіше малювати, ніж історію з мовою вчити- не цікавить. 4. Уроки аби провести. Чув не чув, дзвінок є. Буває сидиш на уроці ( із життєвим досвідом , із певним багажом знань, а про що йде мова не розумієш) 5. Програма була цікава. Навчальний матеріал доступний. мій час- Анатомія людини, 9-й клас. Читали, вчили про себе. Цікаво було, щоуроку нове. Зараз 8-й клас. Діти на рік молоші ( рік у такому віці важливо) матеріал нецікавий. Починаю читати парараф, доки пройду середину- заплутаюся, купа термінів накових. Історія- дати, дати, дати. ...Жесть. 6. То огляди, то концерти, то планетарі, цирки, фото... Нема коли уроки провести, або нема з ким. 7 Кому треба ті презентації, реферати. Реферат- скопіровать, вставіть, роздрукувати. Презентацію щоб скласти правильно та грамотно треба попахати не один час. Учителі- самодури
учениця-мама -учитель-
Я- учитель. 1. Культ виховної роботи. Шоу показух важливіше уроків. Життя- ШОУ!2. Купа невідомих уроків, предметів, щоб довантажити когось чимось в обхід Навчального плану. Закон "Про освіту" прописав, що школа поза церквою, а у школах предмет " Християнська етика". Відкрила методичний посібник з рекомендаціями, щодо викладання у 2018-2019 н.р. Там стільки предметів! МОН відпочиває у стороні.А це все навантаження дітям. 3. Учителі дозволяють говорити в голос, які предмети важливі, а які ні. Таке саме повторюють батьки. Люди! Хто ВАМ дав право вирішувати за дітей як їм жити? Звідки ВАМ знати що ЇМ знадобиться, а що ні? Для чого слюсарю знати правила наголосу або всіх літературних героїв, а що гарний кухар-кондитер ніяк не проживе бег логарифмів? Ні! Кожен учитель вважає, що у житті край необхідні глибогі знання з хімії, фізика- життєвонеобхідна, без мов -нікуди, без математики не женяться та діти не народжуються. Кожен учитель сотворив культ свого предмета.4. Батькам треба ОЦІНКИ!
Cirius
Для учениця-мама -учитель-: Хочу Вас підтримати, особливо в тій частині, коли ми намагаємося вирішувати за дітей ким їм бути. Школа має виховувати в першу чергу гарного громадянина: чесного, справедливого, працелюбного, вільного у своїх помислах, ввічливого, знаючого ремесла і вміючого працювати руками, а вже потім предмети. Все решта від лукавого і виключно для статистики. Фізику, хімію, математику, при всій повазі до цих предметів і їх важливості люблять від сили 30% учнів, решті вони ніколи не пригодяться у житті. Нашій СШ не вистачає прагматизму, може НУШ щось змінить, поживемо -побачимо. Чи потрібен примус з боку батьків? Нехай це вирішують вони самі, хоча правда така, що частині дітей це вкрай потрібно. Ми тут не знайдемо рецепта, такі тонкі речі повинні вирішувати спеціалісти-психологи, а не вчителі-деспоти. А ми маємо їм виріти і слідувати виробленим рекомендаціям. Правда ще і в тому, що у багатьох випадках спочатку потрібно виховувати батьків, а вже потім їх діток.
Коментувати
учениця-мама -учитель-
Я згодна взяти участь у такому експеременті. Можу порівняти своє навчання ученицею і навчання зараз, коли я вчитель учням. Я- учениця. 1. У мене не було ніяких уроків самоврядування. Була чітка субординація та розподіл обов"язків та їх виконання. 2. У мене були уроки ( по 6 щодня). Згідно Навчальних планів МОН. Ніхто нікого не довантажував усілякими гуртками з невідомих предметів. Прочитала вчора, що є предмет ( цілий рік) - основи складання презентацій. Це жесть!. 3. Всі предмети було однаково потрібними. Ніколи не чула, що математика важливіща за працю, а мова за фізкультуру. 4. Учителі вчили цікаво, натхненно. Сьогодні( пройшло майже 30 років) можу по пам"яті розповісти той чи інший урок. Не уявляю фізики, хімії без практичних, лабораторних, дослідів. 5. Навчальний матеріал був доступний.6. Ніхто не проводив ніяких заходів за рахунок уроків. 7. Проекти були, реферати були, які потребували бібліотеки, праці історія, геграфія, біологія, література ...
Хватит экспериментов на детях
Для учениця-мама -учитель-: +1000! Вернуть советские программы и учебники,адаптировав под современность! Долой никому не нужные бесчисленные конкурсы!( отнимающие массу времени!) и кучу ненужных " ради галочки" виховних заходів! 90% всех " современных" учебников-сдать в макулатуру.
учениця-мама -учитель-
о! кокурси то взагалі окрема тема! Всі відмінити ! Забрати зі шкіл
учениця-мама -учитель-
конкуси
Коментувати