![]() |
Професійну діяльність вчителя взагалі неможливо однозначно оцінити за загальними критеріями |
Н. Клясен: освітян треба вчити не "по-новому", а якісно
Автор: Наталія Клясен, виконавчий директор ТОВ «Академія інноваційного розвитку освіти».
ИБД (Имитация бурной деятельности) чи Про проект положення про сертифікацію вчителів.
Не можу не висловити свою власну думку, бо в освіті майже все своє життя. Я не буду детально давати аналіз вищезазначеному проекту (вже достатньо висловились інші), а тільки спробую пояснити, чому це не спрацює!
1. Професійну діяльність вчителя взагалі неможливо однозначно оцінити за загальними критеріями, тому що основа ефективної передачі знань - це спілкування (*знання - база, а вже потім розвиток критичного мислення). Також тому, що кожен вчитель живе та працює в різних умовах, навчали їх в різні часи та по-різному.
2. Немає таких експертів, які б мали право на оцінку професійної діяльності того чи іншого вчителя. (Ті, які безпідставно називають себе «освітніми експертами», «заслуженими агентами» та інші навіть не розглядаються. Більшість з них жодного разу не провели урок з дітьми. Більшість з них самі професійно не реалізовані).
3. Якість освіти аж ніяк не підвищиться від новостворених реорганізовано-оновлюючих контролюючих установ, організацій тощо. Які наввипередки готовлять документи для «покращення», зміст яких один: контроль та оцінювання діяльності.
4. Про освітянські шоу-конкурси на «кращого з кращих» змовчу, бо зірвуся!
Перелічувати можна ще багато.
Тому пропоную інший підхід - професійне вдосконалення. І не тільки вчителів, а й освітніх менеджерів. Вважаю, що для якості, у першу чергу, потрібно освітян безперервно НАВЧАТИ (не «по-новому», а якісно) та створити для навчання відповідні УМОВИ! А далі вже конкурентоспроможність - основа ефективного розвитку, зробить свою справу.
Будьте всі здорові!
Освіта.ua
10.12.2018