Н. Клясен: освітян треба вчити не "по-новому", а якісно

Професійну діяльність вчителя взагалі неможливо однозначно оцінити за загальними критеріями

Н. Клясен: освітян треба вчити не "по-новому", а якісно

Автор: Наталія Клясен, виконавчий директор ТОВ «Академія інноваційного розвитку освіти».

ИБД (Имитация бурной деятельности) чи Про проект положення про сертифікацію вчителів.

Не можу не висловити свою власну думку, бо в освіті майже все своє життя. Я не буду детально давати аналіз вищезазначеному проекту (вже достатньо висловились інші), а тільки спробую пояснити, чому це не спрацює!

1. Професійну діяльність вчителя взагалі неможливо однозначно оцінити за загальними критеріями, тому що основа ефективної передачі знань - це спілкування (*знання - база, а вже потім розвиток критичного мислення). Також тому, що кожен вчитель живе та працює в різних умовах, навчали їх в різні часи та по-різному.

2. Немає таких експертів, які б мали право на оцінку професійної діяльності того чи іншого вчителя. (Ті, які безпідставно називають себе «освітніми експертами», «заслуженими агентами» та інші навіть не розглядаються. Більшість з них жодного разу не провели урок з дітьми. Більшість з них самі професійно не реалізовані).

3. Якість освіти аж ніяк не підвищиться від новостворених реорганізовано-оновлюючих контролюючих установ, організацій тощо. Які наввипередки готовлять документи для «покращення», зміст яких один: контроль та оцінювання діяльності.

4. Про освітянські шоу-конкурси на «кращого з кращих» змовчу, бо зірвуся!

Перелічувати можна ще багато.

Тому пропоную інший підхід - професійне вдосконалення. І не тільки вчителів, а й освітніх менеджерів. Вважаю, що для якості, у першу чергу, потрібно освітян безперервно НАВЧАТИ (не «по-новому», а якісно) та створити для навчання відповідні УМОВИ! А далі вже конкурентоспроможність - основа ефективного розвитку, зробить свою справу.

Будьте всі здорові!

Оригінал

Освіта.ua
10.12.2018

Популярні блоги
Д. Семьонов: чи вбиває безкоштовність освіти її розвиток? Кожна інвестована в навчання гривня – це не лише користь для себе, ці гроші рухають галузь загалом
Роксана Харчук: боротьба за ЗНО з літератури необхідна Хай закриваються непотрібні псевдоуніверситети, а ЗНО – це єдиний рятунок української освіти
І. Лікарчук: паперовий чи електронний журнал? Що зміниться в шкільній освіті (маю на увазі її результативність) від появи електронного журналу?
О.Мірошниченко: для чого потрібні підручники? Талановиті педагоги не потребують підручника, бо знають предмет і прагнуть викладати своїми словами
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Володимир
От і проблема з освітніми менеджерами. Бо туди лізуть ті, хто працювати не хоче.
Катерина
Буквально сьогодні від старших колег зі званнями отримала дружню пораду з приводу якості освіти: - Ти, мовляв, не намагайся усіх навчити, головне працюй на себе - конкурси, олімпіади, МАН. Тобі ж атестуватися! А дітям, головне, оцінки вчасно виставляй та журнал пиши справно. От і роблю висновки про якість освіти. І ви робіть, шановні законотворці!
Cirius
Для Катерина: Але ж ми самі миримося з такими критеріями оцінювання якості нашої роботи десятки років. І як Ви навчите усіх, коли вчитися хочуть лише 30%, а решта йдуть до школи, щоб вдома не ситіти?. Батьків також задовольняє такий стан, їм же на роботу йти, куди подіти дитину? У навч.процесі беруть участь троє- держава фінансує, школа навчає, батьки виховують. Якщо ні один з вказаних суб’єктів не виконує свої обов’язки у повному обсязі, якого результату слід чекати на виході?
Катерина
Ви чули про авторську школу Миколи Гузика. Технологія, за якою там працюють, дає змогу дійсно збалансовано навчати та розвивати, але вона передбачає широкоформатну диіференціацію учнів за рівнем знань та здібностями, мала кількість учнів у класах, що дає змогу здійснювати індивідуальний підхід, особлива дидактика. У звичайних школах про це декларується, але ж ми з вами знаємо, що не здійснюється. Тому ніхто і не намагається усіх навчити!
Коментувати
Володимир
Якісне навчання, якість навчання. А що це таке "якість навчання"??? Чим і як її вимірювати? Законодавчо поняття "якість навчання" НЕ ВИЗНАЧЕНО!!!! То про що взагалі йде мова??? До того ж успіхи дитини залежать не від вмінь і знань учителя, а виключно від бажання самого учня навчитися чомусь. Вчитель може лише показати як це правильно зробити, довести учню у чому він помиляється, проте навчити дитину він апріорі не може!!! Передати свої знання - так, навчити - НІ.
Олена
Якщо вчитель хоче бути Вчителем, то він САМ буде вчитись, щоб іти нарівні зі своїми учнями. Є предмети, де успіхи учнів помітні відразу, а інколи проходять місяці, щоб побачити прогрес учня, порівнюючи з тим, які знання він мав до. Так і вчителі, вони можуть дуже добре знати свій предмет та методику викладання, але не вміти спілкуватися з дітьми.
Олекса Позняк
Для Олена: є класи де успіхи помітні а є класи ...
Коментувати
Студент
Педунівери несуть відповідальність за НАУКУ, а не за навчання! Ви хоч одного бачили професора, який надрукувався в скопусі, при цьому не прочитавши жодної якісної лекції з предмету, який викладає (не по темі дослідження), і щоб його вигнали з роботи? Для викладачів педуніверу навчання не головне, тому що ліцензійні вимоги не вимагають, щоб якісно викладався навчальний предмет, а вимагають НАУКУ! Чомусь вважається, що той, хто намалював дисертацію і видав посібник (переписавши з інших посібників), краще викладає, ніж викладач, який працює зі студентами і удосконалює методику викладання свого предмету. Як правило, такі не затримуються в педуніверах, бо їх "душать" за науку. Методисти, які прийшли в педунівер зі школи, і які мають досвід викладання шкільних предметів, через 3-4 роки кидають роботу у педунівері, бо контракт на 1 рік означає нестабільність і постійне напруження.
Александра
О каком качестве обучения учащихся своему предмету может идти речь,если сам учитель не знает его?!.И достаточно лишь проверить его знания!Только и всего!Коллега таковой была...с высшей категорией.Как проверить таких?Достаточно задать несколько вопросов по предмету,дать несложный диктант-и всё станет ясным.
Олекса Позняк
Для Александра: вона торбу занесе і випруть вас, сильно грамотні нікому не потрібні, я це проходив на своїй шкурі
Катерина
Або коли за день до захисту МАН усі знають у кого перше місце . Бери доводь, що твоя робота змістовніша .
Коментувати
Tet-a-tet
Якщо ввести у наші вчительські серпентарії конкуренцію, то позабивають одне одного. А якщо серйозно, які УМОВИ Ви мали на увазі? Що на Вашу думку є якісне навчання, а що ні? Ні один педагогічний ВНЗ не вважає, що він вчить неякісно. Хтось знає, яка користь від дисертації п.Креміня? Професійне вдосконалення у нас також на висоті,кожні 5 років розповідають про теорію Юнга. А ті, що мають нас вдосконалювати самі досконалі, особливо зі своїми липовими дисертаціями? Колись існували професійні гільдії, вони екзаменували предента на отримання сертифікату майстра і несли моральну відповідальність перед роботодавцями за фальшивий документ. Який ВНЗ несе відповідальність(моральну і матеріальну) перед суспільством за випущений брак? Держава профіннасувала навчання вчителя, будь ласка, прийми роботу. Атестували вчителя на працю- руки геть, не атестували-поверніть гроші в бюджет, отримайте догану, відкличте ліцензію. І не треба чесну працю підміняти ІБД, 25 років це робимо, може вже досить?