К. Спітковська: відкритий урок – оцінка для вчителя

Педагог, який працює за покликанням, ніколи не проти, щоб до нього прийшли колеги, а ще й сам запросить

К. Спітковська: відкритий урок – оцінка для вчителя

Автор: Катерина Спітковська, директор гімназії №107 «Введенська».

Пишу відповідь на статтю Ігоря Лікарчука про відкриті уроки.

Я не буду такою категоричною і не засуджуватиму вчителів та ідею відкритих уроків.

За своє , хай і не таке тривале педагогічне життя, можу стверджувати: засуджувати треба не ідею відкритих уроків, а вчителів, які , сумніваючись в своїх силах, не володіючи належними методиками та знаннями для проведення якісного уроку, влаштовують репетиції, роздають слова, морять дітей прогонами уроків, лякаючи гостями, як Бабаями, сформували неадекватне ставлення до відкритих уроків!

Бо ці горе-вчителі самі , певно, боялися, що викриють їх бездарність?! Чи боялися того , що дізнаються, що діти не навчені?!

А взагалі моя думка така: педагог, який працює за покликанням, знаходиться на своєму місці, ніколи не проти, щоб до нього прийшли колеги, а ще й сам запросить. А як же вчитися одне в одного? Як показувати себе? Свої наробки? Як побачити до чого прагнути?

Я ,звичайно, категорично проти жандармський методів контролю вчителя через відвідування уроків (бо, буває, що на вчителя здійснюється тиск через неоднократне відвідування). Тут все залежить від людей , адже відкритий урок - це, свого роду, оцінка, яку отримує вчитель.

Толковий вчитель і себе покаже, і дітей піднесе; дурень , сам закомплексований, навчить дітей лицемірству, нещирості , бо постановку завжди видно; а негідник , який сам нічого не вартий, спихне свою невдачу та бездарність на дітей ( оця коронна фраза : «Діточки, ви мене дуже сьогодні засмутили: завжди такі молодці, а сьогодні що? Злякалися?»)

Коротше, людський фактор і професіонали/ непрофесіонали є в кожній професії. Так само, як люди, які вміють зіпсувати навіть найкращі ідеї. Я ось тільки не можу зрозуміти логіки пана Лікарчука: то він обурюється , міряючи всіх вчителів одним мірилом, що всі вчителі в Україні бездарі, трутні, то захищає від відкритих уроків. Якось не складається.

P.S. Я дуже поважаю пана Лікарчука, схиляю голову перед його багаторічним досвідом та небайдужістю. Просто хочеться змін через позитив!

Гуртуймося! Піднімаймо рівень тих, хто з нами йде в однострої! Запалюймо серця педагогів! Хай горять та діляться своїми досягненнями (вони є, їх багато!)

Оригінал

Освіта.ua
16.12.2016

Популярні блоги
Олег Фасоля: на скільки ж зросла зарплата вчителя? Держава не може забезпечити рівень зарплати, який має відповідати статусу педагога в суспільстві
О. Костюк: Польщі потрібні таланти, а Україні – ні? Система вищої освіти України приречена продукувати масовий освітній продукт, а не унікальний
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Ежик в тумане
Что с людьми смена status quo делает! Совсем другая риторика была в ее же статье на этом сайте "Катерина Спітковська: масове приниження вчителя Автор: Катерина Спітковська, учитель.
Одесситка
Г-жа Свитковская, Вы знаете, в чем состоит задача и функция нормального директора современной гимназии? В том, чтобы создавать комфортные условия для эффективной работы учителей, поощрять новаторов и просто хороших учителей, а не в лучших традициях "попередников" вычитывать на ковре, обзывая "дурнями" и "закомплексованными".
филя
"А взагалі моя думка така: педагог, який працює за покликанням, знаходиться на своєму місці, ніколи не проти, щоб до нього прийшли колеги, а ще й сам запросить. А як же вчитися одне в одного? Як показувати себе? Свої наробки? Як побачити до чого прагнути? " - Катерина Спітковська. О дААААА Так и ПРЕЗЕНТУЙТЕ свой урок в режиме ОНЛАЙН. Покажите пример. Не нравится комментарий и стираешь его. Молодец...
Шиншилла
Для филя: Присоединяюсь к просьбе)). Стало интересно, как долго авторка статьи будет готовиться к такому "спонтанному" уроку на видеокамеру? День? Месяц или больше?))
Коментувати
Вадим
Поперше, кожен викладач має бути вільним артистом у своєму предметі викладання. Конспект тільки для деталей уроку. Відкритий урок – свято викладача і його учнів. Початок нової теми – запис її на дошці. Другий крок – обговорення учнями що вони знають , та де застосовується явище, що сьогодні стоїть на порядку денному. Навідні питання, що розширюють відомості та можливості дослідженого явища. Талановитий викладач може не говорити сам, а ініціативою учнів та навідними запитаннями довести до більшого втілення спроможності теми, ніж потрібно для втілення проґрамми учбового процессу. Українська мова має відповідати європейському та світовому зразку звучання іншомовних слів: «Ґ» відповідає «G, g», «Г» відповідає «H, h», подвійні приголосні «сс» відповідають європейським мовам. Так прізвище Gross, має писатися Ґросс», а не, за рекомендацією Московською Академією – «Грос»!
Керівник
Відкриті уроки це пережиток минулого! Зараз, для обєктивної оцінки діяльності необхідно визначати дві речі: 1) рівень учнів, які навчаються. 2) результати, які вони досягають після вивчення дисципліни. Зараз передбачаю звинувачення у тому, що не можна встановлювати рівень учнів, що всі вони талановиті! Гаразд, тоді необхідно встановлювати їм коефіцієнти IQ за вже вивчені предмети, бо якщо його не навчили математики розрахунку логарифмів, на фізиці, наприклад, що винним буде вчитель фізики, бо учень не може розв’язати задачі з формулою з логарифмом?
Вадим
Для Керівник: Рівень учня відповідає рівню вчителя, що зміг йому надати попередніми обговореннями. Безініціатимвними учні не бувають, вчитель має знайти в нього ту жилку, що витягне не верх його крилатого анґела-пеґаса!
Керівник
Для Вадим: Ви або ідеаліст, або відірваний від сьогоднішньої реальності!
Роман
Більшість учнів вчитися не хоче, хоч на голові перед ними ходи.Тому, якщо результатів навчання не буде то це зовсім не означає, що вчитель погано вчив.Причин може бути багато.Наприклад учень не знає з предмету ЗНО, учень просто хоче бути шофер бо там зарплата вища за вчителя і т.д.До чого тут вчитель,який добросовісно вчив згідно програмі?Талановиті та чи не талановиті учні не має значення.Повинна бути співпраця вчителя і учня інакше результату не досягнеш.
Коментувати
Керівник
Надо учителям проходить независимое тестирование, а не быть подопытным кроликом у , например, собственного самодура-руководителя!
Лариса Інформатик
Вдкриті уроки позитивні, якщо ідеш з метою отримати досвід, а не оцінити. Молодим вчителям потрібно бачити майстерність інших, щоб бути ще кращими.
гість
Відкриті уроки повинні бути, але в ролі учнів повинні бути гості. Ось такий майстер клас.
не понял
Для гість: Так и ПРЕЗЕНТУЙТЕ свой урок в режиме ОНЛАЙН. Покажите пример.
Коментувати
Про настоящего Учителя
Когда-то, давно, на заре независимости, когда ничего почти не было, даже спичек, коллега уговорила посетить урок одного Учителя. Не сразу согласилась: далеко от дома, да и вообще подумывала поменять профессию. Урок прошел на одном дыхании. Это не был «подготовленный» урок. Это был хороший рабочий урок, где ученики с Учителем занимались интересным общим делом. Я тогда пожалела, что в детстве у меня не было такого Учителя. Этот его единственный урок для меня решил все: я поняла, как нужно работать. Я осталась и достигла больших успехов. Это был Мастер!
Евгений Илюстраторов
Открытый урок - оценка для учителя??? Полный бред. Для меня оценка, это когда родители "голосуют ногами". Это когда ко мне звонят из соседних районов и говорят: "Мы слышали вы классный математик, вы не позанимаетесь с моим ребёнком". За 30 лет я наработал свою методику, я создавал её по крупицам, "получал по голове" от вышестоящих органов ещё при совке, будучи молодым учителем. Зачем я должен её показывать на "открытых уроках"? Это моя методика, это моё авторское право.
теж вчитель
Для Евгений Илюстраторов: скільки коштує 1 астрономічна година? для батьків ціна підйомна?
Ol Pozn
Для теж вчитель: не ведитесь на рекламу
Коментувати
Ігор
По-перше. Відкриті уроки це відголосок рядянсько-комуняцької системи, де має бути "так як сказали". По-друге. В жодній європейській країні немає такого терміну як відкритий урок. Вони з нас сміються в цьому питанні. По-третє. Потрібно відходити від "правильної методики", а запроваджувати європейську систему освіти, де відсутнє запамятовування, де не ходять всі одним строєм і думають одинаково. Має бути розуміння процесів і власне висловлювання кожної дитини. А методами відкритих уроків ми продовжуємо совєцько-комуняцьку систему. Тим більше якщо дирекція школи "вважає" що той чи інший елемент не правильний на її думку. Це за принципом "не сміти так робити", або "не знаю як але не так". І наостанок, у значної частини європейських країн відсутній навіть такий термін як урок.
Микола
Для Ігор: "відсутнє запамятовування". Пустий котел не варить. Про що можуть дискутувати ті, хто не має знань? Пусті балачки.
Коментувати
Любовь Бутенко-Мазняк
Сьогодні для повноцінного уроку потрібне ще й технічне забезпечення. Ноутбук з дому,принтер також,інтернет теж не скрізь...Буває,що є чим поділитися,бувають дійсно прекрасні уроки,технології,але ....грошей на це у школі немає, благодійність від батьків-корупція.Ото мучиться бідний учитель,вдаючи ,що у школі все створене для учня....Депутати у Верховній Раді порнуху дивляться чи в покер грають на комп’ютері,а учитель на пальцях показує...
Роман
Відкриті уроки в нашій школі майже нічого не вирішують і рідко кого чомусь навчають. Багато вчителів,готуючи відкриті уроки, заставляють дітей просто бездумно визубрити матеріал, а потім на уроці повторити,як попугай. Методисти чи дирекція з мудрим виразом лиця сидять на уроці, потім починають говорити який ти нікчемний вчитель і скільки недоліків в уроці. Де творчий підхід, розвиток критичного мислення, зацікавлення дітей. З часом ці уроки і виховні заходи викликають тільки відразу у дітей і вчителів, навіть патріотичні. Відкриті уроки повинні бути тільки добровільні, вчити чомусь новому і бути цікавими і оригінальними. Вчителі повинні завжди отримувати якусь винагороду за активність. Багато кращих вчителів сьогодні вирішують чи продовжувати безплатно працювати в школі за їжу і одяг, чи залишити школу і шукати нормальну роботу чи країну де при владі не банда бариг.
Продовження
На додаток до коментарію попереднього автора (Батько). Читаючи висловлювання вчителів, стороннім (не педагогам) стає зрозумілим рівень їх підготовки. Виникає логічне питання " А хто , чому і як вчить наших дітей? Суспільсьво, насамперед батьки, все пильніше придивляються до того, що діється в освіті. Ринок уже увійшов у наше життя, змінилися суспільні відносини, самі люди (і діти). Новий "формат" життя став на порозі школи, а вона виявилася не готовою до змін. Школа ж всіляко гальмує, прикриваючись своєю консервативністю. Це звичайнісінька "відмазка", і вона не може бути виправданням бездіяльності. Нам потрібно змінюватися (реформуватися) і якомога швидше. Навіть ціною певних помилок. Життя змушує і цьому немає альтернативи.
Батько
(часть 2) Всем тем, кто уходит от возможности поделиться своим опытом, прячась за пустыми фразами "праведного гнева", скорее всего просто нечем поделиться со своими коллегами, а значит вероятнее всего - нечему научить наших детей. Мир вокруг меняется все быстрее, и ваши дипломы и опыт который варился годами сам в себе, обесцениваются (и намного быстрее чем вы думаете). Вы обязаны (как профессионалы) расширять свой опыт и знания посредством всех доступных способов - как самообучения так и изучения опыта коллег. Открытые уроки нужны. Как можно больше и как можно чаще. И не для родителей, не для директоров, не для районо (или как там оно теперь называется). Это в первую очередь нужно вам, уважаемые "работники сферы образования". И, конечно, это нужно нам - родителям, которые хотят, чтобы их детей обучали профессионалы, свободно ориентирующиеся в множестве методик и подходов к обучению, а не брюзжащие «начитывали текстов из учебников». Учитесь сами, иначе как вы сможете учить других?
Світлана Петренко
Для Батько: Одразу видно, що пише людина, яка ніколи не готувала відкритих уроків і навіть не була на них присутня. Відкритий урок - це вистава, де кожен виконує свою роль. Навіть якщо не було загальних репетицій, є наперед підготовлені відповіді на питання і т.д. І для дітей, і для вчителя це додатковий стрес і багатотижнева підготовка. Батьку, який турбується за знання своїх дітей, можу сказати, що саме на відкритих уроках результативність є найнижчою і учні здобувають найменше знань, звичайний робочий урок є набагато продуктивнішим.
Батько
Я никогда не готовил открытых в роков с детьми. Зато готовил и проводил тренинги со взрослыми. Что вряд ли легче, учитывая уровень скепсиса и сарказма накопившегося во взрослом человеке. Но мой пост не об этом. Во-первых, повторю ещё раз: открытый урок это не инструмент для обучения детей, а способ поделиться своими методиками преподавания со всеми заинтересованными (вероятно коллегами) Во-вторых, если урок для Вас "вистава", то это говорит только о Вашем отношении к нему. Меняйтесь сами и меняйте свой подход к этому вопросу. Никто за Вас это не сделает. В-третьих, конечно хороший открытый урок требует подготовки и работы. Как и что-либо другое, если делать это по-настоящему. Не нойте.
Родион
Для Батько: Батько то батько, а словоблуддя чиновницько-методкабінетівське.
Коментувати
Батько
Почитал комменты - грусть. Поток желчи и злобы, и особенно печально, что среди всех этих КРИ(ти)КУНОВ абсолютное большинство - учителя(!?). Люди, которым мы (родители) доверяем своих детей. Открытый урок - это ни что более, как просто способ поделиться своим опытом и мастерством (если таковые имеются) со своими коллегами. Прямыми аналогами «открытых уроков» являются такие распространенные методы, как: мастер-классы, тренинги, воркшопы (workshop) и т.д. Все вы получаете БАЗОВОЕ ОБРАЗОВАНИЕ в университетах в качестве фундамента, на котором (с годами работы) должно построиться здание вашего мастерства. И архитектура этого мастерства - это ваш опыт, ваши наработки, ваши находки и успешные результаты экспериментов. Всем этим не то чтобы "можно", а скорее "нужно" делиться. Это и есть прямой способ научиться чему-то новому, отработанному на практике. Всем тем, кто уходит от возможности поделиться своим опытом, прячась за пустыми фразами "праведного гнева", скорее всего просто нечем поделиться со...
Роман
Для Батько: Відкриті уроки в нашій школі майже нічого не вирішують і рідко кого чомусь навчають. Якби батько знав, як готуючи відкриті уроки, заставляють дітей просто бездумно визубрити матеріал, то так би не говорив. Методисти чи дирекція з мудрим виразом лиця сидять на уроці, потім починають говорити який ти нікчемний вчитель і скільки недоліків в уроці. Де творчий підхід, розвиток критичного мислення, зацікавлення дітей. З часом ці уроки і виховні заходи викликають тільки відразу у дітей і вчителів, навіть патріотичні. Відкриті уроки повинні бути тільки добровільні, вчити чомусь новому і бути цікавими і оригінальними. Вчителі повинні завжди отримувати якусь винагороду за активність. І взагалі хочу нагадати батькові що багато кращих вчителів сьогодні вирішують чи продовжувати безплатно працювати в школі за їжу і одяг, чи залишити школу і шукати нормальну роботу чи країну де при владі не банда бариг. І до батьків питання чому винен завжди вчитель, а батьки ні за що не відповідають?
Батько
Во многом с Вами согласен. Творческий подход, качество уроков - все "да". Система стара, подходы примитивны. И что теперь, Вы предлагаете все бросить, потому что "все плохо"? И виноват в этом конечно "абстрактный директор", которого Вы даже не знаете? Начните менять систему с себя, вместо того чтобы критиковать кого-то и (уж простите) ныть. Государство "забило" на образование и рассчитывает на волонтёрство учителей? - увы, да. Это наша реальность. Но это не повод деградировать. Нужно либо уходить, либо оставаться и работать, становясь настоящим профи, а не "работником образования высшей категории"
Роман
Звичайно треба не нити як деякі батьки, які звикли до радянських підходів в освіті і до того, що вчитель раб який всім щось винен і завжди крайній. Праця вчителя звичайно повинна бути добросовісною, але спочатку потрібні реформи в освіті, нормальна оплата праці, а тоді вже якісь вимоги. На сьогодні зміни в освіті можливі тільки зверху, вчитель може змінити дуже мало, майже нічого.Вважаю,що вчителі зараз перепрацьовують приблизно десь в 10 разів.А Ви ще хочете якісь відкриті уроки.
Коментувати
Олекса Позняк
Косметика сучасна а таке враження наче у фуфайці і кирзових чоботях з дрімучого соціалізму...
Родион
Пані Катерино, скільки відкритих уроків провели Ви особисто для своїх вчителів, чи для колег-директорів міста? Можу уявити, як тим хто з Вами ЦИТ: " йде в однострої!". Хоч тлумачний словничок відкрийте, дізнайтеся що таке однострій. Можливо я "дурень закомплексований", але відкриті уроки - марна трата часу, пережиток, забава методкабінетівська та окремих директорів. Говорила одна методистка: "Покажіть мені що я ще не бачила!" І показують замість уроку спектакль-клоунаду з двохмісячною режисурою. Замість аналізу - віддавання данини ввічливості. Цим все сказано. В сільських районах так звані семінари методоб"єднань - тема особлива з зашкалюванням всіх освітянських маразмів: як солдати при параді стоять діти, по сто разів "добрий день", а головне як зустріли-провели, що на столі було, та яку торбу методисту дали.
Колега
Вважаю, що вчителю не потрібно ні себе показувати, ні дітей підносити. На уроці мають бути вирішені певні завдання. Вчитель, як професіонал, має організувати роботу учнів. Учні можуть з ними впоратись або не впоратись. Всяко буває. Тоді вчитель із власного арсеналу стратегій, технологій і т.п. вибирає такі, які допоможуть учням виконати їх. Учитель-майстер вміє швидко оцінити ситуацію в класі, перебудувати свою роботу і діяльність учнів і вийти на запланований результат. Якщо вже і давати відкритий урок, то для того, щоб показати як спрацьовують ті чи інші методи і в конкретному класі. А влаштовувати уроки для показухи, то кому вони треба?
Роль вчителя
Вчитель не сонце, кожний день не може бути яскравим, але випромінювати світло мусить на кожному уроці. Хто ж як не він буде освітлювати дорогу дітям до знань? Така його доля.