Ю. Федорченко: наслідки конфіденційного оцінювання

Слід визнати, що школярі привчені шкільною системою вчитися не заради знань, а заради оцінок

Ю. Федорченко: наслідки конфіденційного оцінювання

Автор: Юрій Федорченко, кандидат філософських наук, незалежний освітній аналітик-консультант.

Про наслідки відмови від публічного оцінювання в школі.

Конфіденційність оцінювання буде суттєво зменшувати можливість маніпулювання оцінками, оскільки роль останніх як елементів публічного впливу буде мінімізована.

Конфіденційність оцінювання фактично має привести до трансформації чи навіть зникнення феномену батьківських зборів – рудименту радянської школи.

Оцінка поступово буде втрачати функцію штучного стимулятора. Слід визнати, що школярі привчені шкільною системою вчитися не заради знань, а заради оцінок. Часто хворобливе прагнення бути відмінником підміняє природне прагнення людини до пізнання. Отже, чи може школа підтримати таке прагнення?

Важливо зрозуміти, що мова має йти не лише про формальні нові вимоги та їх детальне прописування, мова має йти про можливість побудови нової школи. Чи можуть сьогодні це забезпечити управління освіти та інститути післядипломної підготовки, на які покладено роз’яснення змін для керівників навчальних закладів?

Потрібно обережно та зважено підійти до нових змін. Більш того, нові зміни мають обов’язково супроводжуватися розбудовую систем внутрішнього забезпечення якості освіти в школі, яка має передбачати процедури об’єктивного оцінювання успіхів учнів. Отже, мова йде не про відмову від оцінювання, а саме про надання цьому процесу цивілізованого характеру.

Оригінал

Освіта.ua
26.08.2016

Популярні блоги
Олег Фасоля: на скільки ж зросла зарплата вчителя? Держава не може забезпечити рівень зарплати, який має відповідати статусу педагога в суспільстві
О. Костюк: Польщі потрібні таланти, а Україні – ні? Система вищої освіти України приречена продукувати масовий освітній продукт, а не унікальний
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
шекспір весь мир театрш
у 2000 році нашу школу відвідала вчителька з Америки, показала на своєму ноуті електронний щоденник... не треба лити крокодилячі сльози за оцінками . Ніби оцінки відігравали справжню свою функцію в житті дитини. Просто буде менше стресів дітям. Так само із червоною ручкою. Коли вчилася в 1класі, то потрапила до обласної лікарні. Мама дала буквар і зошит в косу лінію. Сама вчилася писати ф х ц ч ш щ ю я. Були це мої карлюкт. Ніхто не показував тільки в букварі вони були (1974).Ніхто не виправляв червоною пастою і мама над головою не стояла, бо літеру р малу вчила разом з нею, і ніяк та клята р мала не виходила. Мама коичала, а я ревіла так, що листок зошита був мокрий. Отак і вийшло "дуалістичне" навчання. Складно було виводити оте я, але ж начилася. Без вчительки і мами. Головне, в спокої. А ще пізніше, знову через хворобу, пропустила тему множення і додавання з дужками. Картина досі перед очима:вчителька в синій сукні товче головою однокласника об дошку...він так і вчився на 3-ки.
Викладач
Не впадало на думку, що одним з наслідків відмови від публічного оцінювання буде зростання корупції? Оцінку не оголошують, а значить вчитель може ставити що завгодно, не пояснюючи нікому своїх кроків, що саме він оцінив: чи то знання, чи то вказівку з гори, чи то "привітання" від батьків?
директор гімназії
О! ще один "освітній експерт громовий" тільки цей вже назвався "незалежний освітній аналітик консультант" .... Та що ж це робиться з цим сайтом? геть збилися на безвідповідальні месиджі, щоб відволікти увагу педагогів... володарі сайту, ви втратили ще одного педагога,який цікавився вашими матеріалами і тим,як педагоги ведуться на вашу дурість. от цей кандидат флософських наук, він же ще тільки КАНДИДАТ,він не професор,він взагалі нічого не має за спиною, жодної наукової публікації з питання оцінювання знань учнів,ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ ОСЬ ТАКИХ КАНДИДАТІВ-НЕУКІВ, НЕ ОПУБЛІКУВАВ ні в українських наукових ,ні в зарубіжних наукових реферативних журналах з філософії... І воно,назвавшись НЕЗАЛЕЖНИМ ОСВІТНІМ АНАЛІТИКОМ КОНСУЛЬТАНТОМ, вкидає в освітній простір сміття, НАТЕ ОСВІТЯНИ,ЖУЙТЕ! оце рівень сайту. ви хоч подивіться,що в нього в трудовій написано - безробітний,а може академія педнаук,що одне й теж!!! прощайте модератори сайту,дуріть людей далі!!!!)))))
Olga Besfamilnaya
А йще краще, негайно провести майстеркласи від Гриневич та інших світил МОНУ...
Olga Besfamilnaya
Якщо вчитель на відкритому уроці не виставив хоча б 8-10 оцінок, або не дай Боже не артикулював кому і за що, то потім йому це з рук не спустять... Але з іншої сторони все ставало більш менш зрозумілішим: Сергій виконав 2 приклади і отримав 6 балів, Оксана виконала 4 приклади і хоч допустила помилку - сама її виправила, Ірина виконала усі 5 прикладів правильно і самостійно... А як же тепер мусить діяти вчитель? На перерві викликати в клас по одному учню, щоб ніхто не почув ні оцінки, ні коментування, бо ж його ніхто не відміняв... Чи може дійсно шепотітися з учнем на вушко? Або ні, краще в кожному класі облаштувати куточок для таємних розмов... А якщо дитина почне вихвалятися своєю оцінкою перед однокласниками? Для вчителя передбачені якісь дії? А йще гірше, коли діти розкажуть своїм батькам, що Микола хвалився своїми 12 балами... Хто відповість за такий витік інформації? Я думаю, що вчителям негайно потрібна методичка, як діяти в тій чи іншій ситуації з чіткими інструкціями і протоколами дій. А йще краще,...
аналитик
Слушайте, смотрите 28.08 Радио-вести. передача"ЦИНИКИ" В 17. ОО, КАК В ОЧЕРЕДНОЙ РАЗ, родители-журналисты поверхностно-цинично будут обвинять учителя -служанку во во всех грехах образования Принимайте участие в обсуждении через интернет.телефон. и т д
физик
Для аналитик:Я слушал этих журналюг утром: за образовательные услуги надо платить поменьше. а чиновникам -слугам народа- побольше, чтобы не крали. .( без сертификаций , добавляю от себя)Какая школа(№ и город) образовывала этих ведущих, или они сами выросли?Ведь за услуги платят по-разному
Коментувати
Наталія
Ви, пане незалежний аналітику, помиляєтесь! Школярі привчені вчитися не заради знань, а заради оцінок не шкільною системою, а батьками. Ви звертали увагу, як сьогоднішні батьки питають дітей про оцінки ? Як вони бігають жалітися, пишуть кляузи на педагогів, які ставлять "погану" оцінку. І, що прикро, вчитель завжди винуватий. Учень не вивчив урок , вчитель винуватий. Дитина пожалілась мамі, що вчителька зробила зауваження чи поставила негативну оцінку, вчителька погана. Не тільки і не скільки проблема в сучасній школі, скільки у самому відношенні до навчання і до самочтійного здобування знань. Я не втомляюся повторяти : коня можна привести до води. та заставити напитися не можна. А оцінка, для думаючих батьків, має бути маркером знань їх дітей і бажання напитися тих знань.
Ирина Юрьевна
когда наши "реформаторы" в последний раз видели живого ученика?
Юки
Ну а что делать с мимикой лица и эмоциями? Есть ли по этому поводу разъяснения в документах? если ученик ответил отлично, нужно ли хмурить брови, чтобы никто не догадался, какую оценку я ему поставила?
Оксана
))) До речі, наша методист на методоб’єднанні якось намагалася це зобразити, мабуть, їх десь учили цього, було враження, що психлікарня прийшла в гості
Коментувати
аналитик
Сразу видно, что украинскую современную педагогику захватили философы без практики работы в школе.Школа готовит к жизни? Взрослая жизнь- жестко оценивает Школу превращают в оранжерею Только, действительно,независимое зно после начальной школы,как делают во многих странах , может решить этот спор
Олекса Позняк
Ужасы нашего городка: Вызвал к доске - не выучил - подхожу и шепчу на ушко: садись два. А касаемо контрольных, тематических семестровых так ученик никогда не узнает что у соседа - ведь журнал никогда не попадёт к нему так как за учителем журнал носят 2 СБУшника
Педагог
Для Олекса Позняк: Та що це ви всі: "на ушко, на ушко"! Писати треба! Персонально кожному учню з мотивацією оцінки! Для батьків окремо, більш детально, бо вони ж не присутні на уроках. Ну, звісно, перед адміністрацією треба теж прозвітуватися за ту чи іншу виставлену оцінку, щоб в майбутньому не виникло непорозумінь. Емоцій не проявляти ніяких, які у рабів можуть бути емоції? Раби - це ж "говорящее орудие".
Коментувати