Володимир Онацький: погляд педагога на ЗНО/ДПА-2017

Пропозиції, що сприятимуть подальшому удосконаленню та покращенню системи ЗНО/ДПА

Володимир Онацький: погляд педагога на ЗНО/ДПА-2017

Автор: Володимир Онацький, заступник директора школи з навчально-виховної роботи.

ЗНО вже давно довело право свого існування, і все менше й менше залишається його противників. І це добре, адже ЗНО – це відкритий шлях тисячам випускникам шкіл до вищої освіти. Проте система ЗНО – це система, що постійно розвивається, удосконалюється, змінюється, набуваючи при цьому і нових функцій.

Так, за останні два роки ЗНО почали ототожнювати з ДПА, і хоча в цьому році це робити було ще не зовсім правильно, у наступному році це ототожнення є цілком правомірним, оскільки державну підсумкову атестацію з усіх предметів учні загальноосвітніх навчальних закладів за курс старшої школи проходитимуть у формі зовнішнього незалежного оцінювання. Про це наголошується у наказі МОН України № 889 від 27 липня 2016 року «Деякі питання проведення в 2017 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти».

Так, у згаданому наказі зазначено: «У 2017 році результати зовнішнього незалежного оцінювання з трьох предметів (українська мова і література (українська мова), математика або історія України (період ХХ - початок ХХІ століття), а також один навчальний предмет за вибором випускника) зараховуються як результати державної підсумкової атестації за освітній рівень повної загальної середньої освіти для випускників старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів 2017 року».

З огляду на вищезазначене, хочу поділитися наступними думками:

1. Дуже схвально ставлюсь до того, що державна підсумкова атестація з усіх предметів проходитиме у формі ЗНО. Це дозволить батькам заощадити гроші, а випускників позбавить необхідності готуватися як до екзаменів у школі, так і до зовнішнього тестування.

2. Добрим є й те, що третій предмет, який зараховується як ДПА, обирають самі випускники.

3. Оптимальною є й кількість предметів, яку може скласти випускник – чотири.

4. Разом з цим, було б доцільно, при складанні зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури за 12-бальною шкалою оцінювати не лише субтест з української мови, а й субтест з української літератури, адже, по суті, учні здають два предмети. Незрозуміло: чому українська література складається, а результатів за 12-бальною шкалою немає. При цьому оцінюватися за 12-бальною шкалою мають ті питання, які відображають програмовий зміст з предмету за 10-11 класи, адже учні складають ДПА саме за курс старшої школи, а не за курс усього шкільного навчання. Важливо, щоб до шкали, за якою будуть оцінюватись досягнення учнів за 12-бальною шкалою потрапили лише питання, які відповідають рівню «стандарт», адже не всі учні вивчали предмет на академічному чи профільному рівнях, проте опанувати предмет на рівні стандарту зобов’язані були всі. Це дозволить учням, які не збираються вступати до ВНЗ (або змушені будуть при вступі до ВНЗ мистецького та військово-спортивного профілів проходити творчі конкурси) здати два тести ЗНО та отримати результати ДПА з трьох предметів, а також зекономить бюджетні кошти.

5. Те саме зауваження/пропозиція і стосовно оцінювання навчальних досягнень з інших предметів (математики, біології, географії, фізики, хімії); з історії України це питання вирішено, хоча не впевнений, що до 12-бальної шкали не увійшли питання академічного та профільного рівнів.

6. Недоцільним є при реєстрації учнів для проходження ЗНО/ДПА вказувати, які предмети зараховувати учням як результати ДПА, адже реєстрація відбувається у лютому, а тестування – у травні-червні, тобто через 3-4 місяці від реєстрації і бажання учнів може змінитися.

7. При визначенні результатів, які зараховуватимуться як ДПА, автоматично зараховуються результати з української мови; з історії України або математики (якщо учень здавав один предмет з цих двох), або за вибором учня (якщо учень здавав і історію України, і математику); третя оцінка зараховується з будь-якого предмета, зданого учнем, за вибором учня. Не зараховуються оцінка за ДПА з предмета, який не вивчався учнем у навчальному закладі (з іноземної мови, що вивчалась самостійно).

Урахування зазначених пропозицій, на мій погляд, сприятиме подальшому удосконаленню та покращенню системи ЗНО/ДПА, адже ці пропозиції спираються на демократичні засади і максимально враховують інтереси випускників загальноосвітніх навчальних закладів, а також реально свідчитимуть про рівень навчальних досягнень випускників шкіл, виходячи зі стандарту загальної середньої освіти.

Оригінал

Освіта.ua
25.08.2016

Популярні блоги
Д. Коптило: реформатори не винні, що змін не відбувається Далеко не Клопотенко, Супрун чи Гриневич винні в тому, що змін на краще не відбувається
В. Онацький: репетиторство як альтернатива школі Боротися з репетиторством не варто, але треба покращувати освітній процес у школах
Олег Фасоля: на скільки ж зросла зарплата вчителя? Держава не може забезпечити рівень зарплати, який має відповідати статусу педагога в суспільстві
О. Костюк: Польщі потрібні таланти, а Україні – ні? Система вищої освіти України приречена продукувати масовий освітній продукт, а не унікальний
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Михаил
Цікава напевно буде дискусія чи потрібно здавати зно з украінськоі мови та літератури для інженерів, айтіштиків . гляньте це посилання http://24tv.ua/shhodnya_shhonaymenshe_odin_loukostreys_iz_varshavi_zapolonyayut_ukrayintsi_n72098. Такі статті пишуть не тільки журналісти але і айтішники. Таку безграмотість як в інтернеті на поважних сайтах не можна терпіти, користуються тупим перекладачем гугла з російськоі та вважають це своєю роботою. І це повжні украінські сайти, а ви кажете не треба зно з мови та літератури. А проаналізуйте рекламу на телебаченні- 90 % соромно і за зміст і вирази.
Михаил
Ніби проблеми ЗНО мене не повинні стосуватися- діти поступили, одна у львівську політехніку, друга у медичний, все з високми балами. Але...Зно- повинна бути чітка визначеність- абітурієнт зробив три помилки- результат 200, від 4 до 6- 199 і так далі. Бала відносні і повинні визначатися до вступноі компаніі, а не комісією на підставі якогось аналізу кращі- гірші. Це пахне або корупцією або бажанням якогось члена пропхати своє чи знойоме чадо. Правила повинні бути чітко прописані. По- друге - потрібно дати дитині шанс в помилці виставлення пріоритету. Це повинно бути в межах двох трьох пріоритетів. Діти хочуть вчитися, але не мають чіткого вибору (особливо гуманітаріі), треба дати ім шанс, хоч мінімальний, наприклад підтвердження пріоритету за два дні до закінчення терміну подачі електронних заяв (в межах 1-3 наприклад).
вчитель
Для Михаил: полностью поддерживаю. Моя дочка тоже поступила, в КПИ на престижную специальность, но.....
Коментувати
олександра
Треба сказати,що ЗНО дало можливість розумним поступати у виші без допомоги родичів.Це-досягнення.Але не треба вимагати від слабеньких учнів складати ЗНО,нехай закінчують школу на основі оцінок і не мають права продовжувати навчання цілком,тоді оцінки мають бути не вище,скажемо 30%,тобто 4 бали.Як що хтось ,колись захоче вчитися,то мае здавати ЗНО.Англійська мае здаватися тільки як ЗНО і бути обов*язковим предметом,для поступлення у виші,незалежно від вибраного фаху
я так думаю
Для олександра: Дійсно, якщо випускник хоче бути просто продавцем чи перукарем, вища освіта йому непотрібна, то навіщо здавати ЗНО всім випускникам? Не всім же бути професорами, треба ж комусь і руками працювати
Коментувати
Люба
Мені давно цікаво: чому усі абітурієнти мусять здавати українську мову І ЛІТЕРАТУРУ? Хай літературу здають ті. хто йде на філфак, а майбутньому інженеру, техніку, математику, людині з математичним складом розуму досить важко розібратися у всіх переживаннях героїв, важко сприйняти сюжетну лінію, а вже про те, що мав автор на увазі, пишучи свій твір, якої мети хотів своїм тором досягти.... я розумію, що людина з вищою освітою має бути всебічно розвиненою, але дайте можливість сьогоднішньому випускнику стати студентом
Anna
Для Люба: не могу сказать что мне как человеку с мат складом ума действительно было сложно выучить укр лит к ЗНО, ведь по сути и история и литература намнооогоо легче физики или математики, так не надо понимать или думать нужно просто выучить, а это любой дурак может. Но лично я понимаю что два месяца которые я потратила на вызубривание всех главных героев, их родичей и в каком селе они родились ушли в мусорку. потому что эти знания мне абсолютно не нужны и большую часть выученного я уже забыла. Вообзще если честно 90% школьной программы по укр лит вызывает у меня и у моих знакомых отвращение. Сплошное село и размазывание соплей на тему какая бедная Украина какие плохие поляки и русские.
Михаил
Категорично з вами не згоден. Інженер повинен бути грамотним, вміти висловлювати свою думку, правильно та без граматичних помилок писати. Розуміння Сучасних випускників, вступників та іх батьків, що інженер повинен тільки знати компютер (це вже діти знають) неправильне. Не може бути грамотний інженер котрий робить 5 помилок у одному простому реченні. Це я вам говорю як людина з 40 річним стажем інженерноі роботи.
вчителька
Треба дітям давати час на підготовку до ДПА.
Коментувати
Люба
Мені давно цікаво: чому усі абітурієнти мусять здавати українську мову І ЛІТЕРАТУРУ? Хай літературу здають ті. хто йде на філфак, а майбутньому інженеру, техніку, математику, людині з математичним складом розуму досить важко розібратися у всіх переживаннях героїв, важко сприйняти сюжетну лінію, а вже про те, що мав автор на увазі, пишучи свій твір, якої мети хотів своїм тором досягти.... я розумію, що людина з вищою освітою має бути всебічно розвиненою, але дайте можливістьб сьогоднішньому випускнику стати студентом
Михаил
Для Люба: а ще недавно ви були анною (англійською мовою) та почали писати украінською.
Коментувати
Олекса Позняк
ЗНО на даний момент вирішує народне бажання вступу без хабара. І те що 200 чоловік підправили результати народ не хвилює - мале число. Але є одне але.Ще декілька років і використання мікрорадіоприймачів та інших мініатюрних засобів отримання інформації набере великого розмаху а протидіяти цьому радянськими металодетекторами неможливо.Я впевнений що сотні абітурієнтів уже зараз це використовують і вступають позаконкурсом
мам
Для Олекса Позняк: а ну- ка, по-подробнее пожалуйста, про миниатюрни засоби,,,
Олекса Позняк
Найдите старого радиолюбителя он вам в металлическую дужку очков вставит фм приёмник нечего делать.А вообще есть шпионское оборудование или в ухо бросаем и усё.Много чего есть поинтересуйтесь на кардачах или в иннете
Коментувати