Володимир Бахрушин: розбір порогів "склав/не склав"

Результати ЗНО засвідчили низький рівень випускників - відображення системних проблем освіти

Володимир Бахрушин: розбір порогів "склав/не склав"

Автор: Володимир Бахрушин, головний експерт групи "Освіта" Реанімаційного пакету реформ.

Сьогодні було визначено пороги "склав/не склав" для ЗНО з фізики, хімії та географії.

Несподівано хорошими виявилися результати з географії, де прохідний бал встановлено набагато вищим за поріг "сліпого" вгадування. І при цьому кількість тих, хто не склав ЗНО, набагато нижча порівняно з іншими дисциплінами.

Найбільш дискусійним було питання щодо фізики. Частина членів комісії пропонувала "підтримати" абітурієнтів і встановити прохідний бал нижчим за поріг "сліпого вгадування". Цей поріг фактично відокремлює групу абітурієнтів, чиї знання з дисципліни є нульовими.

Погодження з таким рішенням означало б, що ми продовжуємо рухатися у напрямі подальшої деградації фізико-технічної освіти, бо саме абітурієнти з мінімальними балами, як свідчить багаторічна практика, йдуть вчитися на педагогічні спеціальності, а потім йдуть працювати до школи. І відтворюють там свою безграмотність. Більшість членів комісії з таким підходом не погодилася.

Ще цікавішою була ситуація з хімією, де встановити прохідний бар'єр нижчим за поріг вгадування запропонували експерти, які готували пропозиції (щоправда значення порогу "сліпого" вгадування вони не знали). Комісія трохи підняла цей бар'єр. Тим не менш, результати ЗНО вчергове засвідчили вкрай низький рівень підготовки багатьох випускників, що є відображенням системних проблем української освіти. Багато важливих заходів, які б сприяли підвищенню її якості, містить проект нового Закону про освіту. Але грошей на освіту і політичної волі на оновлення освітнього законодавства у значної частини нашого політикуму немає.

Оригінал

Освіта.ua
24.06.2016

Популярні блоги
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Тетяна Сердечна: зарплати у вчителів мають бути різні Є шанс, що колись держава буде в змозі оплачувати роботу людей, які працюють із її майбутнім
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Не о том говорим...
Для примера немного цифр. Например, Черниговский пед, как теперь называют, университет, набрал в прошлом году 25 информатиков, 12 математиков и 3(!!!!) физика. Пошли туда не с самыми высокими баллами. Старые профессора ушли из-за малой нагрузки и пенсий, которые обложили налогом. Учиться не кому да и учиться не у кого... Из этих 40 поступить в магистратуру возжелали, смотрю на 2015, математиков, физиков и информатиков аж 8 и на специалистов - 9. Из 17 закончивших (?) до школы сколько дойдет?... И помним, что начинали они учится с балла по математике около 150-160. У ВУЗе их особо учить уже не кому. Кто по-умнее работу, не на 1500 тысячи, найдет не в школе. Так что если ничего не поменять в условии задачи, то лет через 10, учить физике-математике в школе будет просто НЕ КОМУ. Тогда результат ЗНО может и не на 20 баллов от прошлогоднего отличаться, а и на 101(((
Лине
да когда е до населения, да и до Вас в частности,дойдёт, что это ре й т и н г о в а я таблица. РейтингГ он и в Африке - рейтинг. То есть в э т о м году Ваш сын в рейтинге имеет 152 позицию. Иными словами - Ваш сын на 152 месте с массой других детей.
Лина
Для Лине: Простите, вы хоть сами поняли о чем написали? Судя из ваших слов у кого 200 баллов те на 200 месте. 152 балла по физике это далеко ещё не рейтинг.
Лине
Для Лина:у кого 200 баллов, тот на первом месте. Просчитать моно и 152 балла. Не мне е просчитывать и кадую позицию пояснять. Не дети малые
Лина
О каком рейтинге вы несите этот бред? Отдельный предмет физика - это не рейтинг. В нашем случае результат по физике уйдёт в мусор вообще. Для поступления вместо физики мы берём баллы по английскому. Возмущает приравнивание баллов по физике и английскому при поступлении - там 11 из 56 и там проходные. Давайте все перейдём на английский и забьем на физику если всеравно равноценно при поступлении.
Коментувати
Лина
Спасибо всем кто закидал мой пост тапками,у вас дети походу не сдавали физику в этом году. Мой сын сдал физику на 152 балла и я не считаю что он валял дурака и не учился. Если бы он сдавал её в 2015 году то получил порядка 180 баллов. Он поступает на компьютерную инженерию, а там на выбор физика или английский. Английский он сдал на 175 баллов и зачем простите ему было в напряге учить физику,коэффициент одинаков 0,2 при приёме. Вот я и пишу вы убиваете стимул учить физику у детей, которые теперь себя считают хуже тех которые получили высокие баллы в прошлом году.
val
Для Лина: полность с вами согласен
ТАРАС
Для Лина: ВИ ПОВНІСТЮ ПРАВІ!!! Сидять в цій пороговій комісії всякі Бєлі, Вихрушеві, з ОПОРИ дівки, які нічого не розуміють.
Anna
Для Лина: ну я вот написала физику на 10 балов лучше англ, хотя к последнему больше готовилась. Просто кто-то гуманитарий, а кто-то технарь - все ок, и опуская проходные баллы мы вряд ли будем стимуулировать абитуриентов учить физику, скорее будут идти на ЗНО с минимальными знаниями и получать балы на халяву как это было раньше
Коментувати
Гість
От мені подобається коли коментують історики, який важкий у них предмет. А для чого цого таким важким зробили? От що, що а історію спростити, як два пальці... це не математика з фізикою де всі теми пов’язані і предмети пов’язані друг с другом навіть.
Гість
Встановити в технічні вузи профільні предмети з підвищеним коефіцієнтом раза в два і все, тоді який поріг не став, то ті хто нижче плінтуса навряд пройдуть на державне, а на платному хай доять гроші. Але коли розумного посадити до дебілів, то він скоро і сам стане дебілом, рідко бувають виключення. Надати в старших класах 50% предметів і їх складності на вибір учня з батьками. Бачили що купляли....... От чому в відносно чесному ЗНО, покладають відповідальність не на свою лінь чи неспроможність, а на чкісь порогові бали? Тому хто знає поріг до лампочки
Вчитель однієї із шкіл України
А мене більше турбують рейтингові бали. Усі абітурієнти повинні бути в однакових умовах! Наприклад, у виш на певний факультет потрібно подати сертифікат ЗНО, де одним із предметів є іноземна мова. Дитина, яка складала англ. мову за 52 тестових бали з 56 отримує рейтинговий бал 195. Натомість учень, що писав нім. мову, за такий самий тестовий бал отримує 190 рейтинговий. Обидвоє подаватимуть сертифікати в один виш і на одну спеціальність. Але ж це не добре. Шановні п. Гриневич, п. Карандій та ін. "учасники освітнього процесу". Подумайте над цим і щось зробіть, щоб усі мудрі діти мали змогу вчитися за рахунок бюджету. Ви ж вивчились за рахунок держави.
Анна
Підтримую Ліну - якби так судили строго наших високопосадовців, які країну "прогавили" і їм за це нічого не буде. А по дітях, які взяли участь в ЗНО з математики, англійської, фізики- в принципі найважчих предметах так пройтися " важкими танками"- як на мене -жорстоко. Дякую тим експертам, які висловлювались на захист нижчого порогу з англійської, фізики. І дуже дивно, що на останньому засіданні були відсутніми саме ці експерти. Якби були -поріг був би зниженим. Ось так і вирішується доля десятків тисяч абітурієнтів.
ничуть не
слаБее------------------------------------------------------------------------
Лариса
"Несподівано хорошими виявилися результати з географії, де прохідний бал встановлено набагато вищим за поріг "сліпого" вгадування. І при цьому кількість тих, хто не склав ЗНО, набагато нижча порівняно з іншими дисциплінами". А в курсе ли товарищ эксперт, что географию в школе все учат на одном уровне, т.е. нет как в химии уровней стандарта, академического, профильного. Вот и результат. В основном у всех 1 час химии в старших классах, а ЗНО неожиданно для экспертов низкий уровень. А для нас учителей как раз и ожидаемый результат. Мое предложение запретить пользоваться на уроках калькуляторами, а то скоро таблицу умножения забудут.
astpa
Для Лариса: Переглянте таблиці результатів. 200 балів географія 1 учень було сказано на засідані. хімія по таблицях- 26, фізика - 21, українська- 69, математика - 42, англійська - 33, історія - 16. Вчора по радіо інформували, до визначення порогу з фізики. географії, хімії, що 200 балів з двох предметів набрало 2 учні.
так-так
Для Лариса: Все на много проще. Где ее сдают? кому она нужна, какому ВУЗу? Ее никто не знает, ни тот кто преподает, ни тот кого "учат". Повышать можно смело и до 40 баллов.
Коментувати
Мама старшокласника
Сучасні діти вчать у школах всього дуже багато, настільки багато, що у випускників у головах повний "вінегрет". До того ж дуже мало школярів закінчують школу хоча б відносно здоровими. Від батьків усе частіше можна почути думку: "Моя дитина не має здоров’я це все вивчити." Щоб підвищити рівень знань, потрібно не так вже і багато. Треба змінити програми і, відповідно, підручники так, щоб вони відповідати віковим особливостям середньостатистичного учня. Оснастити школи сучасним обладнанням. Сприяти підвищенню кваліфікації вчителів. І що найважливіше: якісна медична допомога має стати доступною усім дітям! Ось тоді років через 10 - 15 і можна буде сподіватися на позитивні результати!
Марта
Для Мама старшокласника:В принципі я звами згодга.Засвоїти програмовий матеріал середньостатистичному учню,навіть при бажанні, не посильно.Це я говорю як вчитель історії.Але учні і не дуже стараються.і батьки не ДУЖЕ ПРАГНУТЬ щоб діти мали знання,їх більше цікавить ОЦІНКА.А я якщо буду пресувати дитину.примушуватиму вчити Я БУДУ МОНСТР .Так що все не однозначно !!!
Коментувати
Марта
Я вважаю що поріг склав-не склав повинен бути оптимальним і забезпечувати ВУЗи "якісними"студентами,тими хто готовий і має достатньо знань щоб навчатися.ЗВІДСИ ЯКІСТЬ ОСВІТИ у школі ,бо буде мотивація вчитися і якість вищої освіти.А не "гребемо "всіх підряд .Т
Влад
Даю пропозицію: визначити мінімальний прохідний бал який є трохи вищим за межу вгадування. Позначимо його через "X". Якщо абітурієнт набрав від "X" до "Y" то він має право поступати в технікуми і коледжі. Якщо кількість балів буде більше "Y", то + університет. Давайте не будемо наївними. Самі університети бал "Y" ніколи не визначать. Вони завжди будуть іти по-мінімуму (спрацьовує рефлекс самозбереження).
Вадим Мендерецкий
Для Влад: навіщо ви лякаєте людей коледжами. В деякі коледжі важче поступити ніж в університети, які в більшості працюють на біржу праці...
ну разве это запугивание?
Для Вадим Мендерецкий: ЭТО реально нормально цивилизованный выход.Конечно ВУЗы НИКОГДА не пойду на то, чтобы установить минимально-высокий проходной балл-у них студентов НЕТ.А это и бююджет, и ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ проплаты от студентов. Пора уже,наконец-то, ДУМАТЬ, а не только кушать
Влад
Для Вадим Мендерецкий: Погодтесь, що університетська освіта є вершиною освітянської піраміди. А вершина завжди вужча за середину. В противному випадку така система буде нестійкою. Технікуми і коледжі і є тією серединою.
Коментувати
ку
В ссср у меня было 4 часа физики + факультатив + кружок.Сейчас 2 часа + 2-3 ученика в классе которым нужна физика.Гуманитаризация образования Креминя дала свои плоды
Треба
Для ку: Зараз З години фізики, а при ссср було 2 у звичайній школі!!! Гуманітарії такої розкоші не мають, та й ще пороговий 11. От ку-ку!!!!
astpa
Які плоди? Ви лиш переглянте таблицю розподілу балів з фізики, які в нас розумні діти 21 200-бальник.
Олекса Позняк
Для Треба: shag.com.ua/metodichni-rekomendaciyi-shodo-ushilenennya-vivchennya-navchal.ht...30 квіт. 2016 р. - Фізика. 11клас.Рівень стандарту. (2 год.на тиждень), (60уроків) ... =======А в СССР було дійсно 4 години фізики в випускному 10 класі. Ви надзвичайно некомпетентні. Мабуть заслужений вчитель методист або інспектор
Коментувати
Леонид абсолютно прав. Женщина - физик это нонсенс.
Физика штука, которую изучать следует черезРУКИ.Какая девочка в детстве занималась физическими опытами?Ладно ещё биология.Тут прокатит.Но ФИЗИКА и массовая женщина - это БРЕД.Нет, я не исключаю тех некоторых,которые в детстве наравне с пацанами кораблики пускали.Но таких-единицы.Это первая проблема.Следущая - для изучения ФИЗИКИ необходимы ТЕХНИЧЕСКИЕ средства.И даже мужики эти средства из пальцев высасывают,чтобы детям понятнее было.Далее-НЕ зная математики никто физику знать не будет.Математику дети НЕ знают.В массовой школе.И причина есть.Думайте.Следущее-принимать в ВуЗ детей,которые набрали меньше половины баллов по математике-физике - прямой путь к ПРОПЛАТЕ.То есть-коррупция расцветает шикарным цветом."У нас можно не платить,но я плачу.Выучить всё невозможно"-слова ученицы,которая в школе еле тянула,заканчивает колледж и планирует в столичный ВУЗ--О химии можно и не вспоминать.Массовая школауже три десятилетия не даёт возможности детям проводить хоть какие-то мало-мальские опыты
Мирослава
Для Леонид абсолютно прав. Женщина - физик это нонсенс.: Я НЕ ПОГОДЖУЮСЯ!!!!У мене фізику читали два вчителі,один чоловік і жінка.Краще фізику знав чоловік,а ми краще знали фізику у вчителя-жінки.
да в конце концов КОГДА
Для Мирослава: люди ПЕРЕСТАНУТЬ кричать" а я", "а у меня", "а у нас"?Ограниченность подобного мышления убивает наповал.Да какая разница ЧТО там у Вас? Возможно Ваша физик как раз из тех, кто паяльник в руках ЛУЧШЕ пацанов держала?Или воздушных змеев запускала с ними наравне. И потом-КТО сказал, что Вы лучше знали, потому что...?Женщины-изначально более агрессивны, и уж ЗАСТАВИТЬ они умеют.Фиизика ИЗУЧАЕТСЯ через руки(пальцы) и наблюдения.Если Ваша физик выполняла С ВАМИ лабораторные, возилась с грузиками-амперметрами-резисторами, тогда да.Если всё было на словах...
Марта
Так,проводили і лабораторні,практичні і в кінці року практикум,коли кожна група виконує свої роботи.І головне вчителька ніколи не підвищувала голос.
Коментувати
Лина
Полностью согласна с Анной. Пан Володимир, вы бы пришли в школу и посмотрели как учат физике,а потом бы распинались что дети не дотягивают до нужных уровней. Меняйте систему,а потом только требуйте результаты с детей. Жаль детей, которых вы зарубили своими амбициями и не дали шансов.
да включите мозг
Для Лина: ЧТО ЗНАЧИТ "жаль детей".ЧТО значит "зарубили"? Это значит всего-навсего,что полные нули в ВУЗы не пойдут.Вот пусть и идут в ПТУ.Или в колледжи. И легче.И проблем меньше будет.И специальность какая-никакая.А после ВУЗа что с пустыми то мозгами.А они ведь и подрабатывать будут...
Вадим Мендерецкий
навіщо ви лякаєте людей коледжами. В деякі коледжі важче поступити ніж в університети, які в більшості працюють на біржу праці... а ПТУ практично знищені завдяки мудрій політиці МОН України
Мирослава
Для Лина: Ті хто вчив фізику і не тупий ,ТОЙ ЗДАВ!! А лейбам нічого робити у ВУЗах!Тільки так можна підвищити мотивацію навчання і покращити рівень підготовки спеціалістів.
Коментувати
Анна
Немає слів, щоб висловити все, що думаю про цьогорічне зно. Всю комісію зно потрібно розігнати, залишити адекватних людей, які дають шанс дитині вчитися. Позор!!!!!!!
Андрей Козак
Для Анна: если ребенок в школе не учился, зачем ему шанс?
Коментувати
Інна
Завдання ЗНО з географії були дуже якісно складені, відповідали прграмі, тому і результат відповідний. Чомусь ніхто не бере на себе відповідальності оцінити якість завдань з інших предметів. Автори тестів завжди праві! Легше констатувати "клінічну смерть" предметів фізико - математичного циклу. Не там шукаємо причини.
Леонід
Думки щодо фізики. Напревеликий жаль фізику в школах викладають жінки. Не ображайтесь шановні, милі і дорогі жінки. Але жінка, за своєю природою, не може бути ні механіком, ні електриком. Да, теоретичний матеріал вельмишановні жінки знають, - завчили. А от подати його учням, не випробувавши всі закони на власному життєвому досвіді - неможливо.
Мирослава
Для Леонід: Я НЕ ПОГОДЖУЮСЯ!!!!У мене фізику читали два вчителі,один чоловік і жінка.Краще фізику знав чоловік,а ми краще знали фізику у вчителя-жінки.
небайдужий громадянин
що за гендерна дискримінація!!! ?
Коментувати
Вадим Мендерецкий
Я уже в освіті працюю 30 років. За цей період весь час чую лиш розмови про критично низький рівень знань з фізики та хімії. Хто може назвати період коли в Україні були високі показники знань учнів з цих предметів? Навчання з цих дисциплін потребує регулярного використання сучасних лабораторій та вартісного експериментального обладнання. Де воно є? Коли останній раз його поставляли в школи. На пальцях і з крейдою навчання з цих дисциплін результату не дасть. Тому навіщо так званим "експертам" даремно потрясати повітря..
Муслін
Для Вадим Мендерецкий: знаючий вчитель лише з крейдою і дошкою може багато чому навчити без інтерактивних дошок, на жаль, рівень підготовки вчителів знижується
Муслін
Для Вадим Мендерецкий: як свідчить багаторічна практика, йдуть вчитися на педагогічні спеціальності, а потім йдуть працювати до школи. І відтворюють там свою безграмотність.
Вадим Мендерецкий
Для мусліма із вчорашнього дня: 1. А рівень підготовки кого в Україні підвищується? 2. Про інтерактивні дошки (приший кобилі хвіст) де було сказано? Ви можливо ніколи не чули про лабораторне фізичне та хімічне обладнання, то беріть участь в інших дискусіях. 3. Дуже сумніваюсь, що знаючий вчитель лише з крейдою і дошкою може навчити фізики та хімії. Результати останніх років (навіть десятиліть) це підтверджують.
Коментувати