Нікіта Андрєєв: забудьте про якість вищої освіти

Ректорське лобі зробило все, щоб абітурієнтів було якомога більше, незалежно від рівня їх знань

Нікіта Андрєєв: забудьте про якість вищої освіти

Автор: Нікіта Андрєєв, Студентське антикорупційне агентство.

На цьому тижні відбулося засідання експертної комісії при УЦОЯО з встановлення порогових балів ЗНО.

Якщо коротко, можете забути про якість вищої освіти, адже ректорське лобі зробило все, щоб абітурієнтів було якомога більше, незалежно від їх знань. Не дивно, адже від кількості студентів залежать бюджети вишів та зарплати викладачів, кількість їх ставок.

А тепер пройдемось по цифрам:

  • 1) з української мови, щоб стати студентом, абітурієнту достатньо було набрати 23 бали (з 104 можливих), ймовірність «сліпо» вгадати ці 23 бали - 11,5%. Тут все більш-менш нормально, відносно звісно що.
  • 2) з математики, щоб скласти тест достатньо набрати усього 9 (!) балів (з 62 можливих), ймовірність вгадування - 29% (!). Тобто, якщо три абітурієнти вгадували повністю тест, то один з них вгадав би достатню кількість відповідей. А потім би став інженером і побудував будівлю, в якій кожен з нас міг би знаходитись. Робочою групою був визначений цікавий факт. «Середньозважений» абітурієнт, який набрав 9 балів і який, як ви розумієте, склав тест, не може розв'язати таке завдання: 0,4х(квадрат) * 5х(куб)=
  • 3) з історії України, щоб ЗНО було складене, достатньо було відповісти на 25 балів (з 94 можливих). Ймовірність «сліпого вгадування» - 40,7% (!). Ви ще сподіваєтесь, що через 5 років в країні будуть якісні вчителі, чиновники, журналісти?

Ви думаєте рішення щодо встановлення таких балів проштовхували представники ВНЗ з регіонів та які не є престижними, щоб просто вижити? Аж ніяк ні. Це представники КНУ! Коли я говорив про те, що не можна так ганьбити самих себе і нашу вищу освіту, і не можна так відкрито лобіювати позиції ректорів, представник НАПН сказав мені, цитую, що «себе лобіюють якісь сторонні громадські організації». Не дивуйтесь, чому в такій країні живемо.

Оскільки представників громадськості в комісії було набагато менше, ніж представників навчальних закладів, то і маємо відповідний результат. Дякую Nataliya Radysh, Olga Strelyuk та Владимир Белый за адекватну позицію і підтримку в деяких моментах. Дякую Вадим Карандій за запрошення до роботи комісії і забезпечення прозорості всієї процедури. І дуже приємно було сьогодні після засідання побачити в фейсбуці багато повідомлень від поважних людей, які написали, що підтримують мою позицію.

Але це жах друзі, треба щось робити. Терміново... Нижче запис засідання повністю, а за посиланням мій виступ і реакція деяких членів, яка передає всю атмосферу роботи.

Освіта.ua
28.05.2016

Популярні блоги
Л. Гриневич: діти за кордоном мають подвійне навантаження Щоб уникнути подвійного навантаження, необхідно напрацювати механізм перезарахування результатів
О. Северенчук: для дітей важлива якість розкладу Не так важливе навантаження, як грамотний підхід до формування розкладу і робочого дня дитини
В. Співаковський: у батьків дуже змінилися пріоритети На перше місце вийшла безпека дитини, на друге – соціалізація, і лише на третє – знання
І. Лікарчук: де справжня дерусифікація освіти? Справжня дерусифікація української освіти не відбудеться від змін у програмі з літератури
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Є. Балов
В міністерстві роблять вигляд, що покращують систему освіти. А, насправді, набивають власні кишені, на всьому чому можна: друкові підручників, конкурсах, олімпіадах, продажу навчально-методичних матеріалів по завищеній в декілька разів ціні, навіть на зовнішньому незалежному оцінюванні декому вдається непогано нагріти руки. Така освіта, пронизана корупцією з міністерства, апріорі не може бути якісною і веде до занепаду держави, перетворення її громадян у дешеву робочу силу.
ВА
Оце круто: оцінку за математику визначає філолог.
.?
Де можна ознайомитись з іменами героїв цього шоу. По табличкам на столах не всіх можна індифікувати.
VL
Рівень компетентності окремих членів комісії просто шокує. Може для обрання членом такої відповідальної ради потрібно, щоб кожний претендент пройшов певний відбір, так би мовити, подолав поріг склав / не склав.
Владимир Белый
Шановна громадо, у цій ситуації падіння на дно порогу сліпого вгадування більш ніж доречним був би потужний суспільний ЗАПИТ до кожного члена комісії діяти на рівні академічної порядності, у тому числі й щодо застосованих у ході роботи комісії даних, отриманих за на підставі методів математичного моделювання. Останнє не лише використовується у практичному застосуванні задля високої якості управлінських рішень, а й не піддається сумніву з боку по-справжньому освічених і відповідальних громадян. Більше того, приміром, французькі ліцеїсти під час свого ЗНО виконують вправи на математичне моделювання. Громада має вимагати відкликання з комісії тих її членів, котрі дозволяють собі відкрито не лише ігнорувати застосування справжньої прикладної науки, а й піддавати її застосування обструкції. Я не можу просити на такий запит у своїх колег з фізико-технічного ліцею, бо відтак буде конфлікт інтересів, але я того прошу у всіх ГРОМАДСЬКИХ організацій, як і у голови комісії.
Математик
Для Владимир Белый: Аргументи деяких експертів, якщо це можна назвати аргументами, посто вражали. У мене при перегляді відео, складалось враженя що у комісію взяли випадкових перехожих. Напевно, це відео не варто було викладати, просто позорище якесь. Цікаво чи зробить відповідні висновки керівництво УЦОЯО
ТАРАС
Для Владимир Белый: Конкретно. Ви член цієї комісії? Хто Вас туди рекомендував? Чому Ви тут філософствуєте, а на комісії щось незрозуміле бубоніли, а не встали і чітко заявили?
Коментувати
Дарія
З таким пороговим з математики жити будуть. А от вищу освіту не здобудуть у нормальному вузі. Як ви всі не розумієте. Від платників залежить існування приватних закладів. Спочатку розберіться з такими закладами, відпаде пороговий.
Владимир Белый
Для Дарія: Відпаде потреба КОМІСІЙНОГО формату визначення порогу, але поріг як скрізь у світі існує, так і буде існувати, бо без НЕЗАЛЕЖНОГО оцінювання більшість вчитися і вчити по-справжньому вважатиме за недоречну наругу над "собою любим", а без цього чи не всі гроші на освіту будуть на вітер.
Коментувати
Жук
Ще раз повторюю свої слова сказані на засіданні комісії: учень, який при множенні х у квадраті на х у кубі отримав х у шостому степені, допустив не принципову, а технологічну помилку. Невже ви вважаєте, що, помноживши правильно без калькулятора 2 на 3, він не зумів би до двох додати 3. І через це ми повинні позбавляти його права вчитися у вузі? Тому пропоную встановити поріговий переріз на рівні 9 відсотків, тобто 9 балів. А ось включення мене у цю комісію було принциповою помилкою. Фахівець, який не відрізняє технічні помилки від технологічних, відсотки від балів може хіба що пирігові перерізи встановлювати.
:)
Для Жук: та Ви що, Ви ж там як Евклід та Піфагор в одному пороговому перерізі!
ук
Для Жук:"... при множенні х у квадраті на х у кубі отримав х у шостому степені,",- это, - к вашему большому "знанию",есть ПРАВИЛО умножения степеней!!! Незнание которого, привело к ошибке ученика и вашей "экспертизе" ошибочной. Складывать, а не умножать показатели - УЧНЮ- нужно было. Вы тоже этого , увы, не знаете, "эксперт".
Жук
Для ук: Ну вже так й не знаю. Я ж написав, що учень зумів би до двох додати 3.
Коментувати
белый-так
Некоторые члены "эсп.ком." забыли, что речь об "ЭКЗАМЕНЕ" за полную школу. Верно высказался Владимир Витальевич о 50% знания Теста.Ирина - грубо отправила его работать в школу, должна извиниться перед старшим и образованным, в дальнейшем малокульт-х не приглашать.Далее, знания - это то, что остается и подготовиться ни за 2-5дней нельзя.(тетя переживала, другая).Язык - это то, к экзаменам которого НИКОГДА не готовились, его просто ЗНАЛИ. Знали потому, что пользовались ИМ в повседневной жизни:дома, на работе, на улице, ... Все беды от незнания языка на котором сдаешь экзамен и от многословия "тетей-мотей", не умеющих говорить честно, кратко и по делу.
Віктор
Для белый-так: Насчет языка я с вами категорически не согласен. Человек может говорить и думать на языке, как вы говорите, но быть настолько неграмотным, что его текст можно читать только с позиции "обнять и плакать". А может человек, говорящий на другом языке (родители так научили), знать его в стократ лучше, чем "носитель". Это доказывает то, что то же ЗНО по украинскому сдают лучше на востоке Украины, чем на западе.
Коментувати
Математик
Я не розумію, чому бал за МАТЕМАТИКИ встановлювали деякі особи, які до математики дотичної не мають. Що це за універсальні спеціалісти мовник- математик- історик. Не дивно тоді, що одному з експертів не так важливо множити степені чи додавати, це для нього технічна помилка... Це не технічна помилка пане Жук, а логічна. Чому не фахові спеціалісти беруть на себе сміливість і вважають за можливе нехтувати висновками предметних фахових комісій?
"эксперты?"
Для Математик: Я в шоке. О каких "технических" ошибках говорить? Это ЗНАНИЕ теоретического материала: степень, умножение степеней, ...и ВНИМАТЕЛЬНОСТИ, СОСРЕДОТОЧЕННОСТИ ученика во время неординарной ситуации. Зачем тетя-дядя защищают недорослей? Оправдать реальные результаты ЗУНов (Знаний, Умений, Навыков) учня и "успехов" липовых школы. Огромное число членов "эксперт."-комиссии, зачем? Не целевое исп. коштив - налицо.
Коментувати
Викладач математики
Задача для членів комісії, яка встановлювала пороговий бал: "Контрольну роботу писали 18 третьокурсників однієї з груп інформатиків. Одна студентка набрала 15 балів, друга - 12. Скільки балів набрав кожен з інших студентів групи, якщо середній бал становить 1,5?" Щоб уникнути звинувачень у тому, що, мовляв, не навчив, наводжу середні бали зі 100 можливих двох інших груп математиків ІІ курсу - 71, 52 та 65,25 відповідно.
Свирид Опанасович
Потрібно кожного заступника міністра освіти навантажувати ставкою у сільській школі, тоді якість буде. Бо сьогодні учителі і ті, хто ними керує, знаходься в різних вимірах і світах...
!!!
Та хоч на мехмат, де у минулому році вперше виявився недобір на математику.
Osvita_1454065428
Для !!!: На мехмат в КНУ в 2015 році бюджет заповнений повністю(це неважко подивитись на сайті abit пошук), і математика у 25 абітурієнта здана на 179 балів. Не треба тут людей дурити!!!
!!!
Це Ви обдурюєте. При державному замовленні 75 на математику набрали 72. І бал останнього становив 151,480. Інформація взята з вказаного Вами сайту.
!!!
Для Osvita_1454065428: Це Ви обдурюєте. При державному замовленні 75 на математику набрали 72. І бал останнього становив 151,480. Інформація взята з вказаного Вами сайту. Я написав Вам загальний бал за всі предмети. А у 68-ої за списком бал з математики становив лише 131.
Коментувати
Андрей
А я не очень-то и согласен,сам сдал(откровенно завалил математику) на 11 плюсиков - 107 баллов и я решил:0,4х(квадрат) * 5х(куб)= 2х^5. Сама обстановка крайне напрягает и адекватно мыслить в ней не дано(мне уж точно) Тесты составлены так,что хочешь ты или нет,но тебе придется угадывать(особенно,если не знаешь) А даже если и так,то всегда можно добавить 1-2 лишних варианта ответа и все. А про историю я вообще молчу,вопросы про цитату Ольги Забужко и законопроекты Порошенко в 2015 - маразм полный.
згідна
хлопець молодець. Слухала його. Він один був живий серед цих реліктів. Так, емоційний, так, не зважує слова, але і не лицемірить. Тримайся, ШКІЛЬНІ вчителі тебе підтримують!
Іра
Перш ніж говорити про якість вищої освіти, хотілось би цьому юнаку порадити навчитися спілкуванню. (слово "блін" було дуже "красномовним" в стінах МОН) і скласти повторно ЗНО з української (його "пятью, дєсятью" та ін. були "дуже грамотними"). Так, залежать бюджети, ставки викладачів, відповідно зарплатня годувальників сімей тощо. Бо немає гідної оплати праці у вишах.
N
Для Іра: Так , і втрачаються державні гроші на навчання невігласів у ВУЗах. А потім У нас то лікарі не такі, то вчителі, то економісти рахувати не вміють )))
ари
Для Іра: У вас путаная речь. Научитесь говорить грамотно, а потом з/п большую требуйте. Слово-жаргон "блин" говорят когда уже тупостью достают Людыну!!!
Іра
Це у Вас вона "путанная" і незрозуміла. Від Вас зарплатні ніхто не вимагає.
Коментувати
)))
Це на який факультет в КНУ вдасться пройти з 100 балами по математиці? Та ще й на бюджет?