Володимир Бахрушин: щодо фінансування освіти

Важливий не стільки % ВВП, скільки конкретні норми, які визначають, що саме треба фінансувати

Володимир Бахрушин: щодо фінансування освіти

Автор: Володимир Бахрушин, головний експерт групи "Освіта" Реанімаційного пакету реформ.

Напередодні розгляду у Верховній Раді законопроекту про освіту активізувалися дискусії стосовно багатьох його норм. Зокрема, з питань фінансування освіти. Багато освітян не задоволені нормою про фінансування освіти в обсязі не менше 7% ВВП і наполягають на збільшенні цього показника. Багато економістів вважають, що нереалістичними є і 7%. Багато юристів вважають, що закріплення в галузевому законі норм, які стосуються бюджету, суперечить нормам права.

Моя думка з цього приводу: 1. Норма про 7% ВВП ні на що реально не впливає. Більш важливими з погляду фінансування є конкретні норми, які визначають, що саме треба фінансувати з державного і місцевого бюджетів. До того ж реальне фінансування визначається не стільки відсотком, скільки абсолютним розміром ВВП. 2. Фінансування освіти треба суттєво збільшувати. Без цього ми не будемо мати якісної освіти. А відтак не будемо мати і сучасного суспільства з високотехнологічною економікою і рівнем ВВП, який не соромно озвучувати в європейському оточенні.

Оригінал

Освіта.ua
12.04.2016

Популярні блоги
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Тетяна Сердечна: зарплати у вчителів мають бути різні Є шанс, що колись держава буде в змозі оплачувати роботу людей, які працюють із її майбутнім
І. Лікарчук: замість виховання – шароварщина і звіти Виховної роботи як системи формування людини вже давно немає, а є гам, шум, тріскотня
О. Сидоренко: як ставитись до репетиторів-двохсотбальників? Показником високої кваліфікації педагога є успішність його учнів, у тому числі за результатами ЗНО
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів