С. Горбачов: хто ж проти фінансової автономії школи?

Школа має самостійно вирішувати як саме в межах свого бюджету витрачати кошти

С. Горбачов: хто ж проти фінансової автономії школи?

Автор: Сергій Горбачов, директор Спеціалізованої школи №148 м. Києва.

На вчорашній зустрічі блогерів з міністром фінансів Наталією Яресько її багато запитували про принципи формування бюджету, про сплату податків та їнші глобальні речі.

Про все це можете прочитати у звітах інших учасників зустрічі на цьому ж сайті.

Мене ж цікавила, насамперед, освіта. Тому поставив їй два запитання:

  • Як вона ставиться до того, щоб школи мали фінансову автономію в межах бюджету, щоб фінансування освіти здійснювалось згідно нормативу "на учня", а можливу економію коштів школа спільно з батьками витрачала так, як вважає за потрібне для дітей?
  • До цього часу школи чують тільки обіцянки про підручники для 4 і 7 класів: їх досі нема - і невідомо коли будуть. Від МОН ми чуємо тільки порожні обіцянки. Тож чи зробив Мінфін все, що від нього потрібно, для вчасного фінансування друку підручників 5 і 8 класів на наступний навчальний рік?

Автономія школи

Яресько відповіла, що вона є прихильницею принципу «гроші йдуть за дитиною», а заклад освіти разом з батьками має самостійно вирішувати — і нести за це відповідальність — як саме в межах свого бюджету (а не кошторису, як зараз) ефективно витрачати кошти.

Мене це здивувало, бо постійно чую від керівників освіти різного рівня, що саме Мінфін категорично проти фінансової автономії школи, бо забороняє використовувати бюджетну економію на інші статті витрат.

Перепитав Яресько — і вона підтвердила: Мінфін аж ніяк не заперечує проти цього. Більше того, заступник Яресько Оксана Маркарова пообіцяла надати роз'яснення стосовно використання зекономлених коштів. Чекаю.

Якщо це так, ситуація взагалі дивовижна: виявляється, саме Міністерство освіти — замість підтримки школи — чинить спротив тому, щоб ми могли нормально вчити дітей. Бо якісна освіта — справа дорога: у всіх сенсах. І без розумного використання грошей абсолютно неможлива.

Підручники

Тепер була черга дивуватися міністру фінансів: чому запитання адресовано саме їй? Бо проведення конкурсів та тендерів, запит на отримання бюджетних коштів — все це компетенція МОН. Яресько запевнила: все, що треба від Мінфіну по фінансуванню друку підручників, буде зроблено вчасно.

Я так зрозумів, що наступного року ми знов будемо спостерігати запеклу боротьбу МОН з самим собою та проти школи, щоб, не дай Боже, діти вчасно не отримали підручники. Бо можна багато і гарно розповідати про прихильність реформам, а на ділі — залишити дітей без підручників.

Власні враження

Яресько — дуже енергійна та відкрита, не боїться гострих запитань, швидко реагує та відповідає по суті.

Коли ми зайшли до зали засідань, блогери розсілися навколо овального столу, залишивши місце в голові для міністра. Яресько, зайшовши до зали, обійшла кругом, потиснула всім руки (рукостискання, до речі, впевнене і міцне) — і зайняла вільне крісло ліворуч від мене, залишивши місце очільника порожнім.

Оригінал

Освіта.ua
30.12.2015

Популярні блоги
О. Костюк: Польщі потрібні таланти, а Україні – ні? Система вищої освіти України приречена продукувати масовий освітній продукт, а не унікальний
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Zinger
Складно коментувати чийсь коментар на чиїсь слова:одна бабця казала, що друга казала те й те. Отака комедія нікого ні до чого не зобов*язує, а ми це все з вами пережовуємо. Чи то перший раз, коли Мінфін усе дає, а потім ці гроші до МОН не доходять? Згадайте, що з нами виробляло Держказначейство, коли зароблені ПНТЗ гроші тримало до 30 грудня а потім взагалі забрало. Учні цілий рік горбатилися на підприємців і училище з того нічого не отримало. Ми то отримуємо автономію, то її у нас забирають. крутять Законами як хочуть. Хіба не можна залишити цю освіту у спокої і хоч років з 10 дати їй спокійно працювати за зрозумілими правилами?
Олекса Позняк
Хитрый директор в очках при финансовой автономии виллу на Каймановых островах заимеет, а учитель как был нищим так и останется
Буба
Для Олекса Позняк: Да, к данной статейке уже столько адекватных комментариев удалено! Директор выгнулся перед Ягесько, раз, написал об этом, два. Карьерист. Хочет в министерство просунуться))
Одесситка
Олекса Позняк, как это верно!:))
Коментувати
Elka
Сколько учебников админ школы списала - это ужас! Хорошие учебники,например Коршак "Физика 10, класс", на русском грамотный учебник, дали на укр.яз. Коршака, 11 класс. Зачем и почему? Мухлюют. Между школами меняют, обменивают, А в РОНО ответственный за учебники сидит и манипулирует. Она же еще и библиотекарем в школе работает. На двух стульях сидит. Ах так, русские учебники Коршака хороши, отдадим их в гимназии Русские, а на Украинском, в украинские школы. Я из-за таких библиотекарев работаю по Учебникам ..."2002 года!!! Завуч и директор - ловкие людишки. Так при чем тут Яресько, Яйценюк и т.д. Менять верхи "ШКОЛ". Тупы, бес.совестны, со связями.
N
Для Elka: Досадно, что люди, компетенция которых очень незначительна, делают подобного рода обобщения. Вы сначала выясните, кто собственник учебников, может именно поэтому отдел образования распоряжается ими. Кстати, это ещё один довод за финансовую автономию и отдельный бюджет для учебного заведения.
Коментувати