![]() |
Міністерство освіти України відстежує проведення зимової екзаменаційної сесії у вищих навчальних закладах |
Експерти: для боротьби з корупцією у ВНЗ - тільки "гарячої лінії" замало
Задля цього створено "гарячу" телефонну лінію. Експерти дивляться на такий метод боротьби з хабарництвом скептично.
На гарячу лінію, яка працює вже два тижні, надійшло близько 140 звернень, повідомляють у міністерстві освіти.
Є скарги на необ'єктивне оцінювання знань, збір коштів для організації екзаменів та примусове придбання навчально-методичної літератури.
Усі звернення ретельно перевіряють, а у виші надіслано міністерські листи з проханням провести "роз'яснювальну роботу серед студентів, викладачів щодо недопущення порушень", запевняють у міністерстві.
150 звернень - крапля в морі
В інтерв'ю "Німецькій хвилі" координатор освітніх програм Центру дослідження суспільства Інна Совсун зауважила, що наявність "гарячої лінії" це звичайно краще, аніж нічого, але такий метод боротьби з проявами корупції є абсолютно неефективний.
"Чому, приміром, не приймати звернення в електронному варіанті? Для студентів це було б зручніше, аніж додзвонитися на "гарячу лінію", яка постійно зайнята", - каже Совсун. Експерт також не виключила, що багато студентів просто бояться дзвонити або не знають своїх прав. "Півтори сотні звернень - це лише крапля в морі", - вважає експерт.
Потрібна інформаційна кампанія
Совсун пропонує посилити моніторинг інформаційною кампанією: на дошці оголошень кожного факультету повісити, наприклад, інформаційні бюлетені про права студента та правила користування "гарячою лінією".
Експерт припускає, що чимало студентів навіть не знають про її існування.
Автор: Г. Стадник
Deutsche welle
26.01.2010