![]() |
Рекомендації та відповіді на запитання щодо створення гарного ролику у форматі скрайбінгу |
Знайомство зі скрайбінгом – як створити ролик
Скрайбінг – дуже цікава техніка презентації якоїсь теми, яку можна застосовувати у різних сферах діяльності. Пропонуючи вам, друзі, взяти участь у Всеукраїнському фестивалі «Покоління мобільного Інтернету», ми ставимо на меті не тільки познайомити вас зі скрайбінгом, а й навчити робити з його допомогою яскраві вражаючі виступи. Це стане вам у нагоді як у школі, так і поза її межами.
Тож ще раз про різновиди:
- мальований скрайбінг – класичний варіант скрайбінгу. Рука художника (скрайбера) малює в кадрі картинки, піктограми, схеми, діаграми, записує ключові слова паралельно з текстом, що звучить за кадром;
- онлайн-скрайбінг – створюється за допомогою онлайн-сервісів мережі Інтернет;
- аплікаційний скрайбінг – на аркуш паперу або будь-який інший фон у кадрі викладаються (наклеюються) готові зображення, що відповідають озвученому тексту. Різновид – магнітний скрайбінг, єдина відмінність – готові зображення кріпляться магнітами на презентаційну магнітну дошку.
Перш ніж створювати власний ролик, рекомендуємо переглянути роботи переможців минулих фестивалів. Зверніть увагу на ідею, реалізацію, сюжет тощо:
- Запорізький обласний фестиваль презентацій (відеороликів) у технології скрайбінг «Безпечний Інтернет».
- І Всеукраїнський фестиваль скрайбінгу «Покоління мобільного Інтернету», роботи фіналістів фестивалю: http://osvita.ua/school/scribing/51800/.
Детально дізнатися про скрайбінг вам допоможуть ресурси та статті, які ми підібрали спеціально для вас.
Тож після вивчення досвіду інших можна починати працювати над своєю фестивальною роботою. Чи здогадуєтеся ви, що є головним у цьому процесі? Хтось каже – придумати класну ідею, а для когось найважливішим є освоїти тонкощі монтажу. Насправді найскладніше – навчитися короткими влучними малюнками відображати головне у вашій розповіді.
Отже, починаємо:
- Визначаємо: будемо малювати вручну, за допомогою аплікації або скористаємося спеціальною комп’ютерною програмою.
- Знаходимо ідею для сюжету, готуємо текст та малюнки.
- Робимо візуальний ряд.
- Записуємо звуковий супровід.
- Створюємо скрайбінг-ролик.
Звертаємо вашу увагу на те, що два обов’язкових елементи скрайбінг-ролика – це озвучування (розповідь) та візуальний супровід. Наскільки добре ви їх реалізуєте, журі буде визначати за наступними критеріями:
- Зміст: відповідність темі, повнота розкриття, логічність викладання матеріалу, відсутність помилок.
- Звук: чіткий звук, зрозуміле мовлення, артистизм.
- Технічність: цікаве подання матеріалу, відповідність техніці скрайбінгу, тривалість до 3-4 хв.
- Дизайн: вдало підібраний фон, колір тексту, якість зображень.
- Інше: додаткові бали за цікаві ідеї, неординарні рішення тощо.
Основні помилки та рекомендації для їх уникнення:
1. Зміст:
Недотримання тематики та мети фестивалю. Минулого року основним завданням було створити позитивний пізнавальний ролик, у якому відобразити ті можливості швидкісних мобільних технологій, які учень вважає найважливішими для людей та країни (наприклад, дистанційне відеоспілкування, дистанційне навчання, піклування про здоров’я, піклування про близьких, можливості для розвитку бізнесу, можливості для соціальної сфери тощо), але багато учасників створили ролики з історією розвитку мережі Інтернет, типами інтернет-технологій тощо. Крім того, зустрічалися ролики, де в сюжеті була не позитивна розповідь, а навпаки – антиреклама мобільних технологій.
Завдання цього року: створити позитивний пізнавальний ролик на тему «Моя 3G-сім’я», у якому відобразити можливості та переваги швидкісного мобільного інтернету для тих людей, які досі не користуються цією послугою.
2. Звук:
Відсутність звукового супроводу. Такі ролики завідомо у програші, бо нецікаво переглядати історії, де лише картинка.
Музичний супровід чи мова виступаючого? Згідно з визначенням скрайбінгу, «мова виступаючого ілюструється «на льоту» малюнками», тобто вищі бали здобувають ті учасники, які не просто розмістили музичний файл, а записали власний голосовий супровід. Бо це, по-перше, відповідає техніці скрайбінгу, а по-друге, технічно складніше.
3. Технічність:
Невідповідність техніці скрайбінгу. Згідно з визначенням скрайбінгу, «мова виступаючого ілюструється «на льоту» малюнками», тобто основний акцент у скрайбінг-ролику має бути на графічних об’єктах, тексту – мінімум. У деяких учасників минулих років скрайбінг-ролики перетворились на звичайні мультимедійні презентації, які ми звикли створювати у програмі PowerPoint.
Дублювання тексту та голосового супроводу. У деяких роликах учасники прописували терміни або інший текст (наприклад, що таке Інтернет) і це ж саме визначення проговорювали в голосовому супроводі. Краще за все або прописувати текст, а озвучувати інше (надати більше інформації, навести приклади тощо), або озвучити, а графічними об’єктами розкрити текст. Другий варіант має перевагу, бо він більше відповідає техніці скрайбінгу.
Тривалість ролика має бути близько 3-4 хвилин.
Зверніть увагу, що цього року обов’язковою умовою є розміщення роликів на відеосервісі YouTube. Особливо на це необхідно звернути увагу тим, хто бере участь у номінації «Онлайн-скрайбінг», бо не всі онлайн-сервіси дають можливість зберігати створені ролики.
Відсутність доступу до ролика у відеосервісі YouTube. Ця проблема виникає з двох причин: при завантаженні своєї роботи учасник не вибирає режим «Перегляд для всіх»; звуковий супровід ролика – пісня відомого виконавця, а згідно з правилами відеосервісу YouTube, це порушення авторського права. Адміністрація сервісу інколи видаляє такі відео. Тому рекомендуємо перед закінченням прийому заяв переглянути свої ролики.
Створення онлайн-скрайбінгу. Для створення такого виду роботи можна застосовувати сервіси Рowtoon, VideoScribe, Moovly та інші. Необхідно звернути увагу, що деякі з них умовно безкоштовні.
4. Інше:
Відсутність «родзинки». Переможцями стали ті учасники, які не просто створили презентацію, а розкрили цікавий сюжет, розповіли історію, переробили казку, написали пісню тощо.
5. Оформлення заявки:
Недотримання умов подання заяв. Обов’язковою умовою є подання заяв згідно із вказаними у положенні термінами. У самій заявці всі дані прописуються українською мовою без скорочень.
Одна робота може мати лише одного керівника й одного автора.
6. Онлайн-голосування:
Цього року введена реєстрація учасників. Необхідно зауважити, що всі голоси перевіряються на чесність. Вітається залучення до онлайн-голосування однокласників, друзів, родичів тощо, але забороняється використання різних технічних та програмних засобів для накручування голосів.
Бажаємо вам успіхів, творчого натхнення та з нетерпінням чекаємо на ваші роботи!
Ірина Сокол, голова журі фестивалю, старший викладач Кафедри інформатики та інформаційних технологій в освіті КЗ «ЗОІППО» ЗОР.
БІЛЬШЕ ПРО ФЕСТИВАЛЬ СКРАЙБІНГУ
Освіта.ua
05.08.2016