В.Семиноженко: Українські школярі не конкуренти іноземним одноліткам

Україна має освоїти підходи до шкільного навчання, що ґрунтуються на принципах Міжнародної програми з оцінки освітніх досягнень учнів (PISA)

В.Семиноженко: Українські школярі не конкуренти іноземним одноліткам

Про це повідомив віце-прем’єр-міністр України Володимир Семиноженко.

"У сучасному інформаційному суспільстві проблемою є не кількість інформації, а якість її засвоєння – розуміння, систематизація та використання у різних життєвих ситуаціях. Українська середня школа майже не розвиває подібних навичок – переважним чином вона все ще націлена на просте запам’ятовування та відтворення матеріалу підручників. У підсумку українські школярі, навіть маючи глибокі теоретичні пізнання, виявляються неконкурентоспроможними у порівнянні з їхніми японськими, корейськими чи фінськими однолітками", - зазначив В.Семиноженко.

Віце-прем’єр-міністр вважає за доцільне участь України у порівняльному дослідженні функціональної грамотності п’ятнадцятирічних школярів, ініційованому Організацією з економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР). Проте, як наголосив Володимир Семиноженко, участь у дослідженні не є самоціллю, важливо взяти на озброєння ті підходи до шкільного навчання, на які орієнтована PISA. Насамперед це – формування компетенції, розвиток критичного мислення, стимулювання безперервної самоосвіти.

На думку віце-прем’єр-міністра, застосування в шкільних програмах цих підходів може стати першим кроком до формування в українському суспільстві нової ідеології освіти. "Навчання – це спосіб життя, воно не закінчується за стінами школи або університету", - так віце-прем’єр-міністр стисло сформулював сутність нового підходу.

Освіта.ua
15.04.2010

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Мариванна
Анна! Что за бред вы несете? К чему этот пустопорожний пафос? Вы в своем уме? Как можно что-то зажигать, не имея для этого материальной базы, пальцем что ли щелкать! Особенно на химии, физике и биологии. Мы говорим об инновациях, а всех инноваций - доска и тряпка! Весь мир живет в 21 веке, а у нас самая большая радость - списанный компьютер, подаренный родителями учеников. К ученику уже совсем другой подход у учителей, это у чиновников он прежний - средний бал и квадрант анализ (тот же средний бал - средняя температура по больнице). Приходите работать в школу - будут вам факелы: и сухие и сырые и мокрые. Пощелкайте пальцами, посмотрим, как они будут гореть одинаково.
Анна
Да прав Семиноженко. Наше современное образование живет не вчерашним, а скорее позавчерашним днем. И дело не в оснащении кабинетов, а в системе в целом, основанной на устаревшем подходе к ученику как к сосуду, в который надо что-то впихнуть, вместо того, чтобы относится к нему, как к факелу, который надо зажечь.
Член партии Регионов
Молодец Мариванна!!! А вице-премьеру: НЕ УЧИТЕ НАС УЧИТЬ, ЛУЧШЕ ПОМОГИТЕ МАТЕРИАЛЬНО!
Гондурас
Пока в нашей стране правят бал другие законы, чем в цивилизованном мире (см. Финляндия, Корея, Япония и т.д.) все эти инсинуации - чистой воды пиар. Как поступить престижный университет? Правильно, сдать стандартизированный тест + экзамен по языку. Стандартизированный. Причем через интернет. А что у нас?
Реалист
скажите, а как учились в школе сегодняшние "можновладці"? И где теперь их одноклассники-отличники? Явно не на вершинах власти
Мариванна
Господи, ну сколько можно витать в заоблачных высях! Да причем тут оценка достижений? Причем тут программы!? Начните с оснащения кабинетов!!! Финансируйте школу!!! В школе зимой холодрыга, кл.рук. унижается, выклянчивая деньги на ремонт, он НИЩИЙ, зависимый, забитый чиновничеством на пальцах обучает детей! А вы про оценивание!.. Создайте такие же условия работы, как в Финляндии, Корее и Японии, а потом оценивайте и меняйте программы! Но кто нас спрашивает? Чиновничество фантазирует, а нам внедрять! Пахать никто не хочет, зато с проверками не задержаться наши высоколобые рвачи от образования. НЕ УЧИТЕ НАС УЧИТЬ, ЛУЧШЕ ПОМОГИТЕ МАТЕРИАЛЬНО!