![]() |
Центр моніторингу столичної освіти провів дослідження гуманістичної спрямованості учителів у навчально-виховному процесі |
Столична влада вивчає проблеми стосунків між вчителями та учнями
Центр моніторингу столичної освіти провів дослідження гуманістичної спрямованості учителів у навчально-виховному процесі. На думку заступника голови КМДА - начальника Головного управління освіти та науки Віталія Журавського, вивчення цього питання дозволить скорегувати стосунки між вчителями та їх учнями. Про це повідомляє прес-служба Київської міської держадміністрації.
"Дослідження дозволило проаналізувати структуру цінностей сучасного вчителя, скласти його «портрет» як безпосереднього учасника навчально-виховного процесу й визначити місце гуманістичної спрямованості в його світогляді. Наприклад, виходячи з дослідження, головним для своєї праці вчителі вважають ерудованість і високий науковий потенціал, натомість для учнів головним у вчителі є повага до думки інших, тобто вміння й бажання слухати і розуміти їх", - розповів Віталій Журавський.
Він додав, що такі результати говорять про те, що відсутність взаєморозуміння між вчителями та учнями можна подолати шляхом роботи психологічних служб. Зокрема, за результатами дослідження, столична влада розробила ряд заходів спрямованих на гуманізацію й демократизацію відносин у системі вчитель - учень. Наразі вже заплановане проведення лекцій, бесід, семінарів, тренінгів з цієї теми не лише для учнів, а й для вчителів.
Найближчим часом столична влада планує безпосередньо провести тренінги та семінари з оволодіння техніками саморегуляції та релаксації, уникнення чи розв'язання конфліктних ситуацій, культури спілкування та слухання. Усі вчителі будуть забезпечені інформацією щодо вікових індивідуальних особливостей учнів для запровадження індивідуального підходу в навчанні.
"Ґрунтовні знання дитина може отримати тільки за умови власного бажання вчитися. Тому для нас дуже важливо створити у школі таку атмосферу, в якій дітей все спонукає до навчання. Це атмосфера розуміння і взаємоповаги, у якій вчитель виконує роль друга та наставника. Подібні дослідження, які вивчають взаємовідносини між учнями та вчителями, дозволять нам вчасно побачити існуючі проблеми, скоригувати їх та створити у навчальних закладах міста сприятливу атмосферу для навчання школярів", - сказав Віталій Журавський.
Нагадаємо, що Міністерство освіти і науки розглядає можливість запровадження в університетах психолого-педагогічних тестувань для майбутніх вчителів.
Освіта.ua
16.09.2009