Загальні психолого-педагогічні принципи педагогічної системи
Основними принципами функціонування креативної системи є принципи гуманізму, демократизму, гуманітаризації, єдності загальнолюдського і національного та креативності
Втілення останнього у креативній педагогічній системі розглядається як єдино вірний підхід повноцінної реалізації всіх вищеназваних принципів (якщо не творчо, то навіщо...). Тому основною психологічною ідеєю креативної педагогіки є творча свобода ліцеїста.
Задоволення навчанням як процесом творчості з урахуванням потреб творчо обдарованих дітей у різноманітній діяльності, самореалізації і самоствердженні нами здійснюється при:
- використанні змісту освіти як матеріалу для навчального дослідження і досягненні бажаної свободи творчості ліцеїстами;
- ототожненні навчального процесу з процесом наукового дослідження, а діяльності учня - з діяльністю вченого;
- різноманітності дослідницької діяльності як форми активної самостійної діяльності ліцеїстів;
- співробітництві і співтворчості ліцеїстів і вчителів як дослідників, в якій останні виконують функції наукових керівників, консультантів, експертів у творчому психологічному кліматі.
Освіта.ua
05.02.2005