Рейтинг
25

Творча праця починається там, де вчитель бачить свою індивідуальну працю з точки зору колективного переконання, тобто коли він хоче бачити свою справу, свою працю, результати праці кращими, ніж вони є в даний момент, коли йому не дає спокою думка: чому його зусилля не приводять до того, до чого вони, здавалося би, повинні привести

Стаття „Саморефлексія вчителя через призму його творчості”

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 5 з 5 на основі 5 оцінок.

Модернізація та інноваційний розвиток - це єдиний шлях, який дозволить Україні стати конкурентним суспільством у світі, забезпечити гідне життя всім її громадянам. В умовах вирішення цих стратегічних завдань найважливішими якостями особистості стають ініціативність, здатність творчо мислити і знаходити нестандартні рішення, вміння вибирати професійний шлях, готовність навчатися протягом усього життя.

Ці ключові поняття я позначила для себе, як «творчість вчителя». У чому полягає творчість вчителя і як реалізувати її на уроках?

Слово «творчість» має багато значень, про які сперечаються з давніх часів ... У 90-х роках XX століття в бізнес-колах замиготіли слова: "креатив", "креативний". Слово "креатив" було принесено в українську мову рекламщиками як калька з англійської "creative" - творчість, творчий (хоча є і латинський термін: "creatio" - створення).

То ж що таке творчість? Для мене це процес створення, творіння, відбору, відтворення, втілення, це все те, що я можу уявити в новій і оригінальній формі; це процес, який вимагає колосальної витрати творчих сил.

Творча праця починається там, де вчитель бачить свою індивідуальну працю з точки зору колективного переконання, тобто коли він хоче бачити свою справу, свою працю, результати праці кращими, ніж вони є в даний момент, коли йому не дає спокою думка: чому його зусилля не приводять до того, до чого вони, здавалося б, повинні привести.

Творчість можлива, якщо вчитель приймає за аксіому, що сучасний урок - це цікавий урок. Лише в таких умовах можна підтримувати високу мотивацію і емоційний фон уроку. Такий урок можна створити за рахунок наступних умов:

  • особистості вчителя (нерідко навіть нудний матеріал, майстерно поданий учителем, добре засвоюється);
  • змісту навчального матеріалу (коли дитині просто подобається зміст даного предмета);
  • методів та прийомів навчання.

Якщо перші два пункти не завжди нам підвладні, то останній - поле творчої діяльності будь-якого педагога. Оволодіння відповідними прийомами, різноманітними техніками допомоги, полегшення навчання стають головним у його роботі.

Таким чином, можна зробити висновок: творчість вчителя полягає в оволодінні різноманітними методами і прийомами навчання.

Не менш важливим є уміння творчо подати матеріал, який пояснюється. Навіть найскладніша тема має стати зрозумілою кожному. Як це зробити, як пояснити і обіграти - це завдання творчого вчителя.

Уміння зацікавити своїм предметом також вимагає творчих сил. Інтерес рухає прогрес. До тих пір, поки дитині не цікаво, вона не буде прагнути до знань. Ніхто не змусить її вчитися, поки вона сама цього не захоче.

Урок - це творче поле вчителя та учня, це унікальна можливість для вчителя проявити свою творчість. Вона розкриється у всій своїй повноті, якщо вчитель буде підходити творчо до кожного уроку, використовуючи всі свої знання, вміння і навички. Будь який за типом урок завжди може стати творчим для учнів.

Крім того, необхідно пам'ятати і про дослідницьку діяльність учнів, про їхні перші кроки в науку. Підійдіть до проблеми з інтересом, розкрийте свої творчі здібності, тоді і дітям стане цікаво зробити щось разом, відгукнутися і піти Вам назустріч.

Творчість вчителя також проявляється в його безперервній самоосвіті, який шлях він для цього вибирає і як діє - це і є запорукою його подальшої успішної педагогічної діяльності.

У повсякденному житті учні стикаються з безліччю проблем: одні з них дрібні, а інші більш серйозні. Але ці нагальні проблеми, які, нам можуть здаватися незначними, дуже турбують дитячу душу. І вчитель зобов'язаний допомогти кожній дитині, простягнути їй руку допомоги. В такому випадку творчість вчителя буде полягати в тому, щоб зуміти тактовно розібратися в проблемі, зуміти викликати дитину на відверту розмову.

Всі чудово розуміють, що вчитель - це не тільки людина, яка чомусь навчає. У наші дні виховний процес стоїть на одному щаблі з навчальним. Тому вчитель зобов'язаний проявляти свій творчий потенціал і у вихованні повноцінної особистості кожного учня.

В організації колективу також проявляється творчість вчителя. Діти ще тільки вчаться перебувати в колективі і будувати свої відносини. І не завжди це у всіх виходить. Учитель повинен проявити творчість і врегулювати всі проблеми, допомогти дітям скоригувати їх поведінку. Адже це їхній крок у доросле життя.

І остання «цеглинка» у творчості вчителя, з якої слід починати свою педагогічну діяльність - це пошук індивідуального підходу до кожного учня. Учитель повинен розкриватися творчо, застосовуючи особистісно-орієнтований підхід. Кожна дитина індивідуальна і неможливо однаково поводитися з кожним. Тому творчість вчителя полягає саме в тому, щоб розкрити кожну дитину для подальшого життя.

Саме ми - вчителі даємо дітям перший «поштовх» у доросле життя. Творчість вчителя полягає в тому, щоб цей політ був успішним, вона спрямована на те, щоб навчити дітей зберігати рівновагу. Творчість вчителя ставить перед собою мету - кожен учень повинен знайти свою дорогу, свій шлях у дорослому житті. Творчість вчителя - це, коли кожна дитина змогла повірити в себе і готова діяти.

Автор: Павлюк Інна Василівна
Посада: методист.

Матеріал розміщено в рамках проведення Форуму педагогічних ідей «УРОК»

Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації, а також поширювати, перекладати або копіювати будь-яким способом без письмового дозволу освітнього порталу Освіта.ua.

Освіта.ua
28.02.2015

Популярні новини
У 50 містах і районах школи будуть закриті до 8 листопада З 26 жовтня в Україні діятиме новий розподіл регіонів за рівнями епідемічної небезпеки
Учні 5-11 класів перейдуть на змішане або дистанційне навчання У Міносвіти повідомили, як відбуватиметься навчання школярів після завершення канікул
67% українців негативно ставляться до дистанційного навчання Абсолютна більшість українців вважає, що дистанційне навчання знижує рівень знань дітей
Інтеграція шкільних предметів не порушить прав вчителів, - МОН Вибір предметів та інтеграція курсів не призведе до втрати навантаження або звільнень
Загрузка...

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!