![]() |
Рейтинг
17 |
Урок української мови в 9 класі з лексикографічної роботи визначається соціокультурною темою "Я і національна культура". Домінуючими формами роботи обрані: рольова гра-діалог, пошукова робота в Інтернеті, робота з текстом і за двома текстами, складання сенкану тощо. У додатках ‑ навчальні матеріали до уроку |
Урок української мови з лексикографічної роботи "Словники - музеї слів". 9 клас
Навчальна мета:
- вчити тлумачити мотивоване значення слова та враховувати його під час вживання у власному мовленні;
- формувати загально-пізнавальні вміння вправно користуватися словниками, зокрема тлумачними й перекладними, електронними;
- виробити потребу звертатися до довідкової літератури, яка на уроці має стати необхідним атрибутом;
Розвивальна мета:
- розвивати вміння розуміти та відтворювати зв’язне висловлювання на лінгвістичну тему, усне й писемне мовлення, спостережливість;
- удосконалювати навички самостійної роботи зі словником; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу сприяти підвищенню мовної культури дев’ятикласників;
Виховна мета:
- формувати в учнів повагу до української мови, рідної культури й толерантне ставлення до інших народів, їх культур, звичаїв.
Тип уроку: формування умінь і навичок (лінгвістичне спостереження).
Засоби навчання: комп’ютерний клас, інші сучасні технології (робота в малих групах), пошуково-дослідницька робота, сенкан, робота зі словниками.
Тематична група лексичних одиниць: зимові свята й обряди.
Обладнання: виставка словників, слайди "новорічні свята",скринька, ялинка, прикрашена паперовими іграшками (яблуками, горішками, бубликами), вислови поетів про словники, таблиці.
Кредо уроку:
Не бійтесь заглядати у словник;
Це пишний сад, а не сумне провалля;
Збирайте, як розумний садівник,
Достиглий овоч у Грінченка й Даля…
М.Рильський
Записи на дошці:
- "Неможливо уявити собі культурну людину, яка б не потребувала словника, ніколи не користувалася ним." (М.Рильський.)
- "Словники - музеї слів, у них місце і для старого, і для нового слова знайдеться." (С. Пушик.)
- "Це всесвіт в алфавітному порядку! Це книга книг. Він вбирає в себе всі інші книги, треба лише вміти їх вилучати з нього." (Анатоль Франс.)
Автор: Вальчак Г.О., учитель української мови та літератури, Тернопільська школа № 27.
Матеріал розміщено в рамках проведення Форуму педагогічних ідей «УРОК»
Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації, а також поширювати, перекладати або копіювати будь-яким способом без письмового дозволу освітнього порталу Освіта.ua.
Посилання за темою:
- ▶ Урок української мови "Групи слів за значенням (синоніми, антоніми, омоніми, пароніми)". 5 клас
- ▶ Складне речення і його ознаки. Складні речення без сполучників, із сурядним і підрядним зв'язком. Складносурядне речення, його будова й засоби зв'язку. 9 клас
- ▶ Підвищення зацікавленості та мотивації навчання учнів 5-6-х класів на уроках української мови через використання ігрових завдань та інтерактивних технологій
- ▶ Збірник диктантів і переказів з української мови з теми "Національне розмаїття Миколаївщини".
Освіта.ua
24.01.2010