Багатоілюстрована робота описує власний досвід учителя з проблеми вивчення творчості Т. Шевченка

Нестандартні завдання як засіб стимулювання пізнавальних інтересів молодших школярів

Оцініть публікацію
 

Розвиток творчого потенціалу людини трактується сьогодні як основне завдання школи. Для реалізації його потрібно насамперед розглянути учня не як суму зовнішніх впливів, а як цілісну, активну, діяльну істоту. У цьому основна суть перебудови навчально-виховного процесу, Учень - не об'єкт, а насамперед творець свого власного «Я».

Мета вчителя створити ситуацію успіху для розвитку особистості дитини; надати можливість кожному вихованцеві відчути радість досягнення , усвідомлення своїх здібностей, віру у власні сили; допомогти дитині зрости в умовах успіху.

Кожна дитина має до чогось певні здібності. Наше завдання -відшукати найменші пагінці таланту, розвивати їх.

Роботу з учнями по активізації пізнавальних інтересів треба будувати  на уроках в такій послідовності: цікаво - знаю - вмію.

Треба намагатися зробити навчання не простішим, а зрозумілішим. Дитині має бути зрозумілою мета завдання. І тоді вона зможе з інтересом  виконувати дуже багато нецікавої, але потрібної роботи.

Саме тому під час вивчення рідної мови та читання я пропоную завдання на основі творчості видатного українського поета Т.Г.Шевченка. Це сприяє розвитку пізнавальної активності, визначенню ідеала. Творчість Т.Г.Шевченка - це оспіваний культ Жінки, Вітчизни, Навчання, Щасливої Долі, Свободи.

Зараз, у сучасному житті, дуже важко визначитися дорослому у визначенні для себе ідеала, а дитині це зробити ще важче. У суспільстві відбувається знищення моральності, духовності. Тому творчість Т.Г.Шевченка нескінченною ниточкою проходить через мою роботу. Прагну зробити навчання не простішим, а зрозумілішим. «Важких наук немає. Є тільки важкий виклад...

Завдання педагогіки - зробити науку настільки зрозумілою, щоб її можна було засвоїти, тобто примусити її говорити простою звичайною мовою»(Герцен О.І. Минуле і думи).

На своїх уроках я активно застосовую різні типи нестандартних завдань: складання і розв'язування задач на матеріалі довкілля та народних знань українців; розгляд вправ на розвиток уміння висловлювати здогад, припущення, доводити справедливістьпевних тверджень; збагачення навчального матеріалу завданнями комбінаторного типу та з логічним навантаженням.

У роботі застосовую інтерактивні методи, для того щоб охопити весь необхідний обсяг матеріалу і глибоко його засвоїти. Проводжу ретельне планування роботи, а саме:

  • використовую методи, що адекватні до віку учнів, їхнього досвіду роботи з інтерактивними методами;
  • даю учням завдання для попередньої підготовки: прочитати, обміркувати, виконати підготовчі завдання;
  • добирати для заняття таку інтерактивну вправу, яка давала б учням «ключ» до засвоєння теми;
  • упродовж інтерактивної вправи надавати учням час обміркувати завдання, щоб вони сприйняли його серйозно, а не виконували механічно.

Автор: Хижняк Л. В., учитель початкових класів, Дружківська школа-інтернат № 1 Донецької обл.

Завантажити>>>

Матеріал розміщено в рамках проведення Форуму педагогічних ідей «УРОК»

Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації, а також поширювати, перекладати або копіювати будь-яким способом без письмового дозволу освітнього порталу Освіта.ua.

Освіта.ua
15.12.2009

Популярні новини
25 січня скасовуються додаткові обмеження для закладів освіти Водночас в Україні буде продовжена дія вже звичних карантинних обмежень
Уряд ухвалив постанову про збільшення зарплат освітян Кабінет Міністрів затвердив нову тарифну сітку для зарплат працівників бюджетних установ
Цього року учні 9-х класів складатимуть ДПА Інформація про звільнення від проходження ДПА учнів 9-х класів є недостовірною
МОН розробило типову освітню програму для учнів 5–9 класів Документ окреслює підходи до розроблення школами освітніх програм на кожному циклі освіти
Загрузка...