Рейтинг
2

Тема: сьогодні ми з вами підсумуємо все, що знаємо про речення та повчимося "оживляти" текст

Узагальнення вивченого про речення

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 2 з 5 на основі 1 оцінок.

Хід уроку

1. Узагальнення про речення

Прочитайте.

Україна
Україна... Це твоя і моя Батьківщина. Це міста і села, ліси і ріки, будинки і заводи. І звичайно, люди. Хороші люди, які турбуються про наше майбутнє.

- Чому цей текст має таку назву? Скільки в ньому речень? У якому з них думка виражена одним словом? Що ви уявляєте, коли читаєте це речення?

Спишіть перші два речення.

Зробіть перший висновок, що таке речення (слово або група слів...).

2. Закріплення вміння встановлювати зв'язок слів у реченні

Послухайте речення: Над лугом курличуть журавлі.

Запишіть його.

- Як довести, що в реченні всі слова пов'язані за змістом? Знайдіть головні слова в реченні. Поставте запитання від слова до слова. Покажіть зв'язок слів у реченні за допомогою стрілочок.

Зробіть другий висновок: У реченні всі слова ...

3. Узагальнення про типи речень

Знайдіть у підручнику вправу 158, прочитайте і розкажіть все, що ви знаєте про типи речень.

Подивіться на картину (картина про осінь) і складіть речення трьох типів. Перевірте один в одного записані речення. Чиє розповідне (питальне, спонукальне) речення вам сподобалось? Зачитайте його. У розповідному реченні підкресліть головні слова.

Перед вами текст.

Чарівниця-осінь примчала. Торкнулась вона. Зашелестіли листочки.

- Чи подобається вам цей текст? Розширте його так, щоб ми ніби побачили, яка осінь чарівна.

Редагування учнівських робіт.

Зразок.

Жовтокоса чарівниця-осінь примчала на золотому коні в ліс. Торкнулася вона чарівною паличкою верхівок дерев. І зашелестіли на них багряні листочки.

Підсумок уроку

Прочитайте на с. 85 підручника „Завдання для повторення" і скажіть, що ви ще знаєте про речення. Доповніть:

Речення бувають

_
_
спонукальні

Назвіть головні члени в останньому реченні складеного вами тексту.

Автор: О. Лобчук

Освіта.ua
04.07.2008

Популярні новини
Цього року учні 9-х класів складатимуть ДПА Інформація про звільнення від проходження ДПА учнів 9-х класів є недостовірною
МОН розробило типову освітню програму для учнів 5–9 класів Документ окреслює підходи до розроблення школами освітніх програм на кожному циклі освіти
Час використання гаджетів на уроці є обмеженим Учителі мають не перевищувати визначену тривалість роботи учнів з технічними засобами
Цього року у 265 школах відбудуться інституційні аудити Під час аудитів буде вивчено освітнє середовище, систему оцінювання, педагогічну діяльність
Загрузка...