У матеріалі на заявлену тему з досвіду роботи авторка пише, що майбутній спеціаліст повинен мати можливість вільно оперувати великими обсягами інформації. У цьому плані інформаційні комп'ютерні технології повинні являти собою не лише засіб вивчення і дослідження, а бути підручним інструментарієм для вирішення професійних задач фахівця

Методична розробка «Технології інтегрованого навчання на заняттях з інформатики»

Оцініть публікацію
 

В умовах сучасного підходу до навчання, коли поставлена мета гуманізації учбового процесу, в центрі знаходиться особистість учня. Тому важливим є систематизація знань майбутнього спеціаліста, вміння аналізувати здобуті знання та використовувати їх іноді в евристичних рішеннях повсякденних задач, які ставить сучасність. Майбутній спеціаліст повинен мати можливість вільно оперувати великими обсягами інформації. В цьому плані інформаційні комп'ютерні технології повинні являти собою не лише засіб вивчення і дослідження, а, насправді, бути підручним інструментарієм для вирішення професійних задач фахівця.

З точки зору таких інноваційних підходів дуже зручним є інтерактивний спосіб подання і закріплення матеріалу з різних предметів. Ми, як викладачі, постійно знаходимося у пошукунових форм і методів організації навчально-виховного процесу, з метою підвищення якості знань, які отримують студенти. Досвід показує, що використовуючи міжпредметні зв'язки, досягається мета продемонструвати майбутньому спеціалісту нaочне подання можливості застосування знань й умінь із галузі дисциплін, що вивчаються.

Бінарні заняття дозволяють інтегрувати знання з різних областей. При цьому знаходяться рішення задач з однієї дисципліни за допомогою знань, отриманих в іншій.

Наприклад, проводячи бінарне заняття з предметів "Математики" та "Основи інформатики", студентам можна запропонувати дослідження тригонометричних функцій за допомогою інструмента Майстер діаграм в МSExcel. При цьому графіки, на які студенти витрачають багато часу при їх звичайній побудові, виникають внаслідок зміни формули в одній комірці чи зміни коефіцієнтів у функції. Легко просліджується динаміка зростання чи спадання при зміні певних параметрів.

Також можна запропонувати розв’язування рівнянь та систем рівнянь графічним методом, дослідження функцій з модулями самої функції чи аргументу.

Вивчаючи інструмент Пошук розв’язку за приклад можна брати розв’язування систем рівнянь чи нерівностей, спираючись на знання математики. А також можна за приклад взяти розподіл робітників по змінам для виконання певних видів робіт, спираючись на знання з економіки та менеджменту.

На прикладі вивчення відео-редакторів, можна впевнено говорити про те, що, наприклад, досліджуючи проблему забруднення навколишнього середовища, намагання показати те, що вражає чи надихає на роздуми, студенти одночасно вивчають можливості програми, в якій створюють свої роботи.

Проводячи заняття такого характеру, надається можливість студентам бути не тільки слухачами, а й легко включатись у процес дослідження того чи іншого явища.

Саме по собі зрозумілим є те, що вивчаючи текстові редактори і їх можливості, вивчаючи інтернет-технології, студенти набувають навичок для написання рефератів з різних предметів, курсових, дипломних чи інших проектів, проведення складних підрахунків. Отримують можливості вільно користуватися інформацією як фаховою з тієї чи іншої дисципліни так і науково-популярною чи художньою літературою.

Міждисциплінарна інтеграція знань дуже важлива для сучасного навчання й повинна розглядатися не тільки з погляду взаємозв'язків знань по навчальних дисциплінах, але і як інтегрування технологій, методів і форм навчання. Від цього залежатиме успіх, а значить і результат навчання.

Роки викладання інформаційних технологій у студентів економічних спеціальностей поступово надають певний базис економічних задач, під час розв'язування  яких одночасно вивчається плановий курс інформатики. В такому ракурсі викладач повинен бути не настільки передавачем знань, наскільки консультантом при самовдосконаленні молодої особистості і як спеціаліста, так і як всесторонньо розвинутого члена сучасного суспільства.

Автор: Криволевич Ірина Анатоліївна
Посада: викладач інформатики.

Матеріал розміщено в рамках проведення Форуму педагогічних ідей «УРОК»

Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації, а також поширювати, перекладати або копіювати будь-яким способом без письмового дозволу освітнього порталу Освіта.ua.

Освіта.ua
27.03.2016

Популярні новини
Опубліковано рейтинг шкіл України 2020 року Сайт Освіта.ua склав рейтинг шкіл України за результатами зовнішнього оцінювання випускників шкіл 2020 року
У МОН визначили, як оцінювати учнів 3-4-х класів НУШ Метою рекомендацій є визначення підходів та вимог до оцінювання результатів навчання
Школярам не вистачає українських підручників Школам, які раніше були російськомовними, бракує українських підручників
МОН: зарплата вчителів зростатиме впродовж 2021 року У проекті бюджету передбачено понад 102 млрд грн на заробітні плати шкільних вчителів
Загрузка...

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!