Рейтинг
5

У статті розглядаються питання доцільності проведення фізкультурної хвилинки методом асоціативних символів і можливості використання мовленнєвих зразків для комунікації на уроках іноземної мови в початкових класах

Стаття «Використання методу асоціативних символів при проведенні фізкультхвилинки в учнів молодшого шкільного віку»

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 5 з 5 на основі 1 оцінок.

Кажуть, що "добрий початок – то вже половина справи". Вивчення іноземної мови в початкових класах повинно закласти міцне підґрунття для подальшої ефективної мотивації навчальної діяльності.

Мовленнєва діяльність розглядається, як одна з багатьох видів людської діяльності і визначається як активний, цілеспрямований процес прийому і видачі мовленнєвого повідомлення у взаємодії між суб’єктами.

Однак, слід пам’ятати, що метою вивчення іноземної мови є не сама мовленнєва діяльність, а спілкування мовою, що вивчається.

Говорячи про метод асоціативних символів, хоча він і новий, багато педагогів застосовують його в своїй практиці дуже давно.

Метод асоціативних символів (МАС) - це мова уявлень та асоціацій з певним предметом, дією чи системою дій. Він включає велику кількість рухливих елементів, які налаштовують на ігрову співпрацю.

Багаторічний досвід роботи з дітьми молодшого шкільного віку показує, що потрібно більше часу відводити на "розвантажувальні моменти", які в свою чергу розвивали б дітей і фізично, і розумово.

Незважаючи на велику кількість наочності, учні все менше концентрують увагу на ній. Використання комп’ютера пригнічує фізичну активність, погіршує зір. Проведення ж фізкультхвилинок (ФХ) викликає в учнів позитивні емоції, а це як відомо, сприяє кращому засвоєнню матеріалу.

Коли лексичний матеріал підкріплюється ще й моторикою рук чи інших частин тіла, все це стає захоплюючою діяльністю. Від бажання педагога цікаво та змістовно провести ФХ відповідно до теми уроку, очевидні результати незабаряться.

В той час, коли обсяг навчального матеріалу все збільшується і не завжди є можливість використати матеріальні моделі, допоможе МАС. Це можна зробити, коли працювати з уявними предметами, тобто з образами, показ яких супроводжується мімікою, жестами чи рухами. Ці елементи жестової мови ефективно засвоюються, коли ми проводимо фізкультхвилинку.

Наприклад: уявляємо, що плаваємо в басейні, активно розводячи руки всторони (swim) та додаючи зображення квадрата (pool), двома пальчиками показуємо кроки (walk), розминаємо пальці, кисті рук, імітуємо біг, працюючи руками та ногами, виконуємо різноманітні дії та накази.

Таких прикладів навести та використати на практиці можна безліч. Але при цьому ми повинні дотримуватися певної послідовності:

  • домовляємось з дітьми, як ми будемо зображати той чи інший рух;
  • повторюємо та перевіряємо чи запам’ятали ці образи діти;
  • озвучуємо та демонструємо образи.

Демонстрація того чи іншого образу, дії буде залежати від творчості та фантазії педагога. Метою проведення ФХ- підвищити чи утримати розумову працездатність. А застосовуючи МАС ще й навчити дітей іноземній мові. Проводити ФХ необхідно на кожному уроці, урізноманітнюючи форми.

Як короткотривалі фізичні вправи, вони призначені для профілактики втоми, викликаної інтенсивним інтелектуальним навантаженням. Застосування ФХ на уроці англійської мови несе комунікативний зміст. Використання асоціативних символів при проведенні фізкультхвилинки сприяє створенню умов, максимально наближених до життєвих ситуацій, робить можливим мимовільне запам’ятовування мовного матеріалу, наближає процес вивчення іноземної мови до невимушеного сприйняття.

Цікаві, змістовні уроки, проведені у достатньому темпі, дотримання всіх етапів та видів діяльності, проведення фізкультурних хвилинок із застосуванням методу асоціативних символів створюють умови успішного засвоєння іноземної мови. Використання МАС при проведенні фізкультхвилинок роблять процес вивчення англійської мови цікавим, веселим, ефективним, і що дуже важливо, розвивають уяву учня.

Використана література

  1. Гунько С. В., Метод асоціативних символів – сучасний метод вивчення іноземної мови на початковому етапі// Науковий Вісник Волинського національного університету імені Лесі Українки. – 2010. - №8. – с 319 – 329.
  2. Редько В. Г. Лінгводидактичні засади навчання іноземної мови учнів початкової школи – К.: Генеза, 2007. – 136 с.
  3. Змановский Ю. Ф., Воспитание детей здоровыми/Ю. Ф. Змановский. - М.: Медицина, 1989. – 75 с.
  4. Овчарова Р. В. Практическаяпсихология в начальнойшколе / Р. В. Овчарова. – М.:ТЦ Сфера. 1996. –234 с.

Автор: Секунда Олена Ігорівна
Посада: учитель англійської мови.

Матеріал розміщено в рамках проведення Форуму педагогічних ідей «УРОК»

Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації, а також поширювати, перекладати або копіювати будь-яким способом без письмового дозволу освітнього порталу Освіта.ua.

Освіта.ua
09.02.2015

Популярні новини
Опубліковано рейтинг шкіл України 2020 року Сайт Освіта.ua склав рейтинг шкіл України за результатами зовнішнього оцінювання випускників шкіл 2020 року
У МОН визначили, як оцінювати учнів 3-4-х класів НУШ Метою рекомендацій є визначення підходів та вимог до оцінювання результатів навчання
Школярам не вистачає українських підручників Школам, які раніше були російськомовними, бракує українських підручників
МОН: зарплата вчителів зростатиме впродовж 2021 року У проекті бюджету передбачено понад 102 млрд грн на заробітні плати шкільних вчителів
Загрузка...

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!