У Львові популяризують інноваційний метод навчання першокласників

19 серпня у Львові відбувся другий семінар з основ інноваційного методу навчання читанню дітей "Від тексту до букви" для вчителів, що у навчальному році 2009/10 працюватимуть із першокласниками

У Львові популяризують інноваційний метод навчання першокласників

Метод "Від тексту до букви" уже 12 років поспіль успішно використовують у львівській СЗШ І-ІІ ступенів "Школа радості". Як поінформувала під час брифінгу директор школи Галина Захарчук, цей метод в Україні запровадив ще у 20-х роках минулого століття видатний педагог Яків Чепіга. "Він використовувався частково, і мабуть забувся. 12 років тому, коли була створена наша школа, цю ідею підняла і розвинула перший директор школи Люба Чуба. Уже 12 років наші діти навчаються саме так", - сказала Г.Захарчук.

У школі усі діти за три-чотири місяці навчаються читати. "Діти, не знаючи букв, на заняттях мають перед собою слова, відповідні малюнки, і речі, які вони принесли у це день. Наприклад, коли тема "Жовтий колір", просимо принести жовті овочі чи фрукти. Протягом дня учитель вивішує малюнки, читає з дітьми слова, складає із ними речення. Діти передруковують ці слова, передруковують речення. На уроці математики діти вчаться рахувати предмети або малюнки, з якими уже працювали на попередньому уроці. - прокоментувала директор школи. - Насамперед, навчання відбувається через інтерес. Коли дитині цікаво, вона більш охоче виконує завдання. Дитина принесла машинку, перед нею є картинка машинки і слово "машинка". Дитині цікаво перекопіювати слово, яке в неї асоціюється з улюбленою іграшкою. Тому дитина, кілька разів перекопіювавши це слово, запам'ятовує його. Протягом дня таких слів запам'ятовується від двох до п'яти. Поступово діти навчаються самостійно вирізняти літери в словах, які запам'ятали. Тоді ми й переходимо до вивчення літер".

За словами Г.Захарчук, на початку навчання діти пишуть на нелінованих аркушах паперу. "Дітям, які не вміють писати, дуже важко потрапити у маленьку клітинку чи лінійку. Ми бачимо прогрес у навчанні читати і писати - з кожним днем літери стають усе менш й менші. Коли вчитель бачить, що літери досягнули відповідного розміру, тоді запроваджує зошити. Тоді розпочинається звичайне навчання з письма - написання літер", - пояснила вона.

Цього року Г.Захарчук за підтримки управління освіти Львівської міської ради видала методичний посібник "Читання "від тексту до букви". Вчителі, що відвідують цього літа відповідні семінари, отримали їх.

Начальник відділу освіти Франківського району Оксана Даниленко повідомила під час брифінгу: "Ми не змінюємо програми навчання, ми пропонуємо нові підходи до навчання, нову методику викладання у першому класі. Діти зі шкіл, де є звикле навчання, мають ті самі вміння, що й діти, які вчаться за іншими методиками. Самі вчителі визначають, чи використовувати їм цю методику".

zaxid.net
19.08.2009

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів