![]() |
Заступник міністра освіти і науки Павло Полянський розповів журналістам про зміни до шкільної навчальної програми з історії України |
МОН: 99% змін у програмі з історії України стосуються ХХ століття
На брифінгу, що відбувся сьогодні, 12 червня, у Міносвіти, Павло Полянський повідомив, що 99% змін у навчальній програмі з історії стосуються ХХ століття. Вже внесені корективи до підручників для 9 класу. Вони вийдуть у новій редакції вже до найближчого навчального року. Конкурс на нові підручники для десятикласників оголосять наступного року. Про це повідомляє прес-служба Міністерства освіти і науки.
"Жодної додаткової копійки на втілення цих доповнень та змін до навчальних програм зі всіх предметів витрачено не буде, - запевнив Павло Полянський. - У держбюджеті на книговидання передбачено 161 мільйон гривень, у межах цієї суми і будемо оперувати".
Упродовж неповного року Міністерство освіти і науки провело сім ключових нарад з дисциплін, які вивчаються у середній школі. Зокрема з фізико-математичної освіти, з проблем змісту сучасної історичної науки, з хіміко-біологічної освіти та інших.
"Такі наради - перший крок до створення вдосконаленої програми, - пояснив заступник міністра. - З учасників формується робоча група, яка узагальнює пропозиції та відбирає кращі. У робочі групи входять винятково вчені, вчителі та методисти. Розроблена програма вдосконалення вивчення певного предмету розглядається на колегії. За зміни в шкільній програмі з історії проголосували одноголосно всі учасники колегії міністерства, щоправда після тривалих дискусій. Тільки після цього міністр підписав відповідний наказ".
Перша програма з історії з'явилася в 2001 році. Нова редакція - в 2005-му. Потім перевидання у 2008 році і, нарешті, цьогорічна програма. Зміни враховують нові дослідження та розсекречені матеріали, які з'явилися впродовж останніх півтора року.
"Розширили теми культурологічного спрямування, зробили акцент на повсякденне життя людей, - розповідає про вдосконалену програму Павло Полянський. - Важливо, щоб за політичними процесами та економічними трансформаціями було видно, як почували себе пересічні люди. У підручниках звернули увагу на гендерний аспект, адже важкі випробування в ХХ столітті випадали на долю жінки. Розширено питання про досягнення українських спортсменів."
„Щодо Другої світової - використано багато архівних даних діяльності НКВС, опублікованих нещодавно СБУ. В тому числі про діяльність похідних груп УПА, які мали свої бази на Донеччині та в Центральній Україні. Чомусь трактують, що лише тепер школярі вивчатимуть тему Голодомору. Вона вивчалася і досі, але лише в останньому виданні Книги пам'яті з'явилося понад 250 тисяч нових документів і матеріалів. Вважалося, що в період Голодомору не було збройного опору українців. Зараз це спростовано раніше невідомими історичними документами. Опір був! А це змінює парадигму", - сказав Павло Полянський.
За словами заступника міністра, в українській програмі з історії не даються оціночні судження будь-чого - коли вчителю підказують, як правильно трактувати те чи інше, втрачається сенс пізнання історії як такої.
"Історія - це така ж наука, як фізика чи математика, - сказав Павло Полянський. - Незалежно від того, що б де не відбувалося, історики оперують історичними фактами. Вони можуть не подобатися комусь, але вони відбулися".
Зміни до шкільних програм стосуються не лише історії. За вдосконаленими програмами учні вивчатимуть фізику, біологію, інформатику.
"Ми хочемо скорегувати наші навчальні програми так, щоб діти не лише достеменно знали формули, але й могли б пояснити елементарне, наприклад, чому спалах від блискавки доходить раніше, аніж звук, - зауважив заступник міністра. - У фізиці в 11 класі також з'явиться нова тема - "Нанотехнології".
Наказ МОН №491 від 5 червня 2009 року "Про затвердження навчальних програм з історії України та всесвітньої історії для 12-річної школи (нова редакція)"
Освіта.ua
12.06.2009