![]() |
За результатами кампанії громадського спостереження за ЗНО-2009 КВУ, Громадянська мережа ОПОРА і Центр тестових технологій та моніторингу якості освіти подали ряд рекомендацій щодо усунення недоліків у проведенні тестування |
Спостерігачі за ЗНО засуджують спробу скасувати сертифікати для контрактників
З цього приводу відбулася прес-конференція «Підсумки громадського спостереження за зовнішнім незалежним оцінюванням - 2009. Висновки та рекомендації». Про це сьогодні, 9 червня, повідомили організатори проекту громадського спостереження за зовнішнім незалежним оцінюванням.
Зокрема, учасники проекту громадського спостереження рекомендували: підвищити якість навчання інструкторів та персоналу пунктів тестування, створити та поширити фільм-інструктаж для персоналу, задіяного в проведенні; покращити фінансування ЗНО (оплати праці та матеріально-технічних умов проведення ЗНО) - оплата праці персоналу пунктів тестування є надзвичайно низькою; покращити умови складання тестування осіб з обмеженими фізичними можливостями; внести зміни до «Регламенту роботи пункту тестування» щодо норм поводження в рекреаційних зонах, а саме, передбачити спостереження в рекреаційних зонах та збільшити кількість чергових; активно інформувати учасників тестування щодо уникнення типових помилок при реєстрації на тестування і акцентувати увагу учасників на можливостях захисту своїх прав.
Також, спостерігачами пропонується прийняти в цілому законопроект №4241 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань запровадження ЗНО якості освіти і встановлення відповідальності за порушення порядку проведення ЗНО знань та використання його результатів».
Названий законопроект є вирішальним для усунення суперечностей між чинними нормативними актами щодо ЗНО та законом. 10 червня профільним комітетом ВРУ буде розглянуто даний законопроект повторно. Також спостерігачами наголошується, що до другого читання внесено ряд поправок, які нівелюють ідею ЗНО. А саме, йдеться про необов'язковість сертифікатів ЗНО при вступі на платну форму навчання, ведення додаткових іспитів з профільних предметів, з яких не проводиться тестування.
ЗІК
09.06.2009